Organizm pozbywa sie alkoholu po 21 dniach, czyli nigdy.Kołata pisze:Albo gdy jesteś trzeźwym centaurem
Beast Herd 9th Age czyli Kozy dziewiątej ery
Moderator: Dibo
Re: Beast Herd 9th Age czyli Kozy dziewiątej ery
Witam!
Ponieważ T9A coraz lepiej rozwija się w moich okolicach, postanowiłem trochę rozprostować swoje kości i poturlać kostkami jak za starych dobrych czasów. Mam jednak pytanie, ponieważ ściągnąłem listę do Bestii z głównej strony T9A (wersja 1.0.0) nie mam w niej możliwości ulepszenia championa Minotaurów aby dzierżył totem, czyli jedyną możliwością aby jakoś podrasować minoski, jest wsadzić tam bohatera?
Pozdrawiam,
Ponieważ T9A coraz lepiej rozwija się w moich okolicach, postanowiłem trochę rozprostować swoje kości i poturlać kostkami jak za starych dobrych czasów. Mam jednak pytanie, ponieważ ściągnąłem listę do Bestii z głównej strony T9A (wersja 1.0.0) nie mam w niej możliwości ulepszenia championa Minotaurów aby dzierżył totem, czyli jedyną możliwością aby jakoś podrasować minoski, jest wsadzić tam bohatera?
Pozdrawiam,
Szybkie pytanko. Jak bardzo opłaca / nieopłaca się dołączyć beastlorda na rydwanie do oddziału bestigorów / longhornów? (turniejowo)
Daje stubborna, robi za 8 modeli (pasuje podstawkami), zawsze może wyszarżować, a jak zostanie to nieźle pomaga. Ale z drugiej strony spowalnia oddział. Zawsze można go nie dołączać i taka opcja w zależności od przeciwnika jest OK. Ale mi chodzi i sytuację, gdy jednak musi jeździć w oddziale, bo przeciwnik ma jakieś straszaki na samotny rydwan albo samotny klocek.
Dyskwalifikacja, czy można rozważyć?
Daje stubborna, robi za 8 modeli (pasuje podstawkami), zawsze może wyszarżować, a jak zostanie to nieźle pomaga. Ale z drugiej strony spowalnia oddział. Zawsze można go nie dołączać i taka opcja w zależności od przeciwnika jest OK. Ale mi chodzi i sytuację, gdy jednak musi jeździć w oddziale, bo przeciwnik ma jakieś straszaki na samotny rydwan albo samotny klocek.
Dyskwalifikacja, czy można rozważyć?
Post pod postem, ale poprzedni był miesiąc temu, a w międzyczasie wypadł taki mały evencik jak DMP
Jak wyniki? Mam nadzieję, że u wszystkich syte
U mnie 20:0, 20:0, 20:0, 16:4 i 5:15 (powinno być 9:11 ale wulgarnie przerżnąłem scenariusz)
Pożarłem bez bólu i łez Dark Elfy, High Elfy piechotne, Skaveny. 16 utłukłem na Woodelfach (z Tutajcem, także wynik podwójnie cieszy), zatrzymały mnie Hajelfy na Dużym Smoku i Sloopach (parszywy paring, ale Kosa też grał jak szalony
Co na plusie:
- ambushe z toporkami (10,11 i 25 - ten ostatni też złożony do bitki). Przyzwyczajony do grania skavenami grałem nimi jak guttersami. Głównie polowali na maszyny, scorowali, ale jak przyszło do jakiegoś mordobicia też dawali radę. (Zastanawiam się teraz nad dwiema 25 do łomotu i jednej mini dziesiątki do ostrzału i scorowania.)
- generał beastlord na pumborydwanie. Ward 4+, bluffers helm i słomka (+1S). Przekoza Przez cały turniej dostał łącznie 3 rany! Mordował wszystko jak leci. Okazało się, że manewrowanie nim w longhornach z potrójnym marszem jest mega niewygodne dla przeciwnika.
- brak magów, dwóch totemiarzy i dwa totemy na czempach. Rewelacja chociaż Aether Icon musi wejść jakoś do rozpiski. Nie miałem problemu w zakładaniu boostów (często rzucanych dla podpuchy z jednej kości), ale brak bonusów do dispella boli.
- dwie gorgony - hicior. Biegną, zabijają, straszą puszki. Miodzio.
- samotne świnki - turbo hicior. Akcja gry - samotna świnka szarżuje na płomiennego feniksa. Wygrywam o jeden, feniks się łamie, świnka zagania, przy okazji panikuje drugi feniks. Miodzio!
"neutralności" - zagrało, ale nie tak, jak się spodziewałem.
- wagon 6 pumbogorów. Koszmarnie sytuacyjne. Potrafiły ustawić grę, szachując smoka, czy inne dziadostwo. Potrafiły zginąć od byle czego. Muszą być pieszczone blisko generała i BSB, ale wtedy ich vanguard nieco się marnuje. Do przemyślenia...
- bestigory / longhorny. Giną jak ważki. W dwóch bitwach rozgarnięty przeciwnik wytłukł ich do nogi w combacie, żeby kadra straciła stubborna. Zasada bodyguard jest świetna, ale taki ziutek to ciągle tylko jedna rana z pancerzem 5+. Mogliby być tańsi.
- Minusy rozpy - wepchnięcie pillagera i dark raina na jednego bolka na rydwanie. Miał ten swój bidny 1+ pancerz i totemy, ale nic nie robił. Jakoś muszę inaczej przemyśleć rozłożenie przedmiotów.
- Psiaki - miałem tylko 2 x 5. Jeśli się zmieści wejdzie 4 x 5. Są świetne. Po prostu.
A jak u Was?
Jak wyniki? Mam nadzieję, że u wszystkich syte
U mnie 20:0, 20:0, 20:0, 16:4 i 5:15 (powinno być 9:11 ale wulgarnie przerżnąłem scenariusz)
Pożarłem bez bólu i łez Dark Elfy, High Elfy piechotne, Skaveny. 16 utłukłem na Woodelfach (z Tutajcem, także wynik podwójnie cieszy), zatrzymały mnie Hajelfy na Dużym Smoku i Sloopach (parszywy paring, ale Kosa też grał jak szalony
Co na plusie:
- ambushe z toporkami (10,11 i 25 - ten ostatni też złożony do bitki). Przyzwyczajony do grania skavenami grałem nimi jak guttersami. Głównie polowali na maszyny, scorowali, ale jak przyszło do jakiegoś mordobicia też dawali radę. (Zastanawiam się teraz nad dwiema 25 do łomotu i jednej mini dziesiątki do ostrzału i scorowania.)
- generał beastlord na pumborydwanie. Ward 4+, bluffers helm i słomka (+1S). Przekoza Przez cały turniej dostał łącznie 3 rany! Mordował wszystko jak leci. Okazało się, że manewrowanie nim w longhornach z potrójnym marszem jest mega niewygodne dla przeciwnika.
- brak magów, dwóch totemiarzy i dwa totemy na czempach. Rewelacja chociaż Aether Icon musi wejść jakoś do rozpiski. Nie miałem problemu w zakładaniu boostów (często rzucanych dla podpuchy z jednej kości), ale brak bonusów do dispella boli.
- dwie gorgony - hicior. Biegną, zabijają, straszą puszki. Miodzio.
- samotne świnki - turbo hicior. Akcja gry - samotna świnka szarżuje na płomiennego feniksa. Wygrywam o jeden, feniks się łamie, świnka zagania, przy okazji panikuje drugi feniks. Miodzio!
"neutralności" - zagrało, ale nie tak, jak się spodziewałem.
- wagon 6 pumbogorów. Koszmarnie sytuacyjne. Potrafiły ustawić grę, szachując smoka, czy inne dziadostwo. Potrafiły zginąć od byle czego. Muszą być pieszczone blisko generała i BSB, ale wtedy ich vanguard nieco się marnuje. Do przemyślenia...
- bestigory / longhorny. Giną jak ważki. W dwóch bitwach rozgarnięty przeciwnik wytłukł ich do nogi w combacie, żeby kadra straciła stubborna. Zasada bodyguard jest świetna, ale taki ziutek to ciągle tylko jedna rana z pancerzem 5+. Mogliby być tańsi.
- Minusy rozpy - wepchnięcie pillagera i dark raina na jednego bolka na rydwanie. Miał ten swój bidny 1+ pancerz i totemy, ale nic nie robił. Jakoś muszę inaczej przemyśleć rozłożenie przedmiotów.
- Psiaki - miałem tylko 2 x 5. Jeśli się zmieści wejdzie 4 x 5. Są świetne. Po prostu.
A jak u Was?
Maszerowałeś oddziałem w którym był rydwan?Okazało się, że manewrowanie nim w longhornach z potrójnym marszem jest mega niewygodne dla przeciwnika.
Poza tym bardzo ciekawe przemyślenia i syte wyniki z bitew.
Ja niestety nie grałem kozami tylko id, ale teraz wracam do bestii
Hej, nie wiem czy pisze w dobrym temacie, ale jak mam dodac totem na championie u gorow/bestigorow bo wedlug booka mam taka mozliwosc, a w najnowszym pliku do AB nie widze takiej możliwosci... I jescze jedno nadal jest mozliwosc wsadzenie minosa hero do oddzialu ungorow zeby dalej mial skirmish? I czy taki pojedynczy minos ma sens?
Co AB to sprobuj kupic Championa, a potem kliknac na linijke z Championem, czy wtedy nie pojawia sie opcja wykupu Totemu? Jesli nie, trzeba zglosic tworcy pliku.
Co do dolaczania do Skirmisherow, to jest ogolna zasada:
Co do dolaczania do Skirmisherow, to jest ogolna zasada:
co oznacza, ze nie, Minotaur nie moze dolaczyc do Ungorow.Skirmishing units can only be joined by Characters that have the same Troop Type as the unit (p.98)
Jest tak jak mówi ninjaska. Ulepszenie jest czempiona a nie oddziału, więc musisz kliknąć w czempiona i ma on opcje totemu.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
nowa rozkmina
proszę mnie naprostować, szanowni kozi koledzy.
Czy mogę połączyć kilku bohaterów na rydwanach w jeden oddział?
Jeżeli połączę ich w jeden oddział, to czy na cały ten oddział złożony tylko z bohaterów na rydwanach, zadziała atrybut z shadowa? (Shadow Step: Can only target single model units or Characters. Target may perform a 10” Flying Magical Move.)
proszę mnie naprostować, szanowni kozi koledzy.
Czy mogę połączyć kilku bohaterów na rydwanach w jeden oddział?
Jeżeli połączę ich w jeden oddział, to czy na cały ten oddział złożony tylko z bohaterów na rydwanach, zadziała atrybut z shadowa? (Shadow Step: Can only target single model units or Characters. Target may perform a 10” Flying Magical Move.)
Witajcie,
podobnie jak kolega wyżej po latach chciałbym wrócić do grania w wfb, a konkretnie m.in. bestiami. Ostatnio grałem chyba w 7 ed.
Widzę, że sporo się pozmieniało i korzystając z Waszego doświadczenia chciałbym poszerzyć swoją wiedzę. Na przykład Razortusk Chariot ma Hunting Horn. Czy to działa na sam chariot? Wprost nie jest to napisane, ale raczej głupio by było gdyby nie działało.
podobnie jak kolega wyżej po latach chciałbym wrócić do grania w wfb, a konkretnie m.in. bestiami. Ostatnio grałem chyba w 7 ed.
Widzę, że sporo się pozmieniało i korzystając z Waszego doświadczenia chciałbym poszerzyć swoją wiedzę. Na przykład Razortusk Chariot ma Hunting Horn. Czy to działa na sam chariot? Wprost nie jest to napisane, ale raczej głupio by było gdyby nie działało.
Jestem po lekturze Armybooka. Nie wiem, co powiedzieć. Zmiana skalowania punktowego powoduje, że ciężko "na oko" ogarnąć zmiany.
Jeżeli graliśmy na 2500, a teraz mamy grać na 4500 (jeśli dobrze odczytałem głównego booka) to koszt jednostek (zakładając przełożenie 1:1) powinien wzrosnąć o 80%. Oznacza to że np gorgona po "przewalutowaniu" powinna kosztować 360, a kosztuje 430. Czyli, tak, jakby jej koszt wzrósł z 200 do 240 - w moim odczuciu jest ok.
10 gorów w ambushu ze sztandarem i rzucanymi toporkami (mój ulubiony core) wzrósł z 85 do 160, czyli prawie 1:1
Reszta jednak punktów wzrosła mniej więcej o 100% (lub ponad to, w przypadku popularniejszych choice'ów), czyli po prostu będzie nas mniej na stole - chcąc zachować podobne rozpiski.
Najbardziej smucą mnie Longhorni. Po szybkim przeliczeniu
30 Longhornów FCG, GW
stare punkty 375
nowe punkty 750
czyli koszt równo o 100%, brak jakichkolwiek zmian w zasadach, znowu choice, który przegrywa z innymi zabawkami. Szkoda.
Koszty przedmiotów poszybowały, zwłaszcza "topowych" pillagera i dark raina. Seed staniał, ale nasze śpiące spawnowe księzniczki wzrosły w cenie o 100%, więc cały combos de facto zdrożał.
Nowe limity punktowe:
bohaterowie spadek do 40% - nie boli chyba bardzo
cory min 15% - da się żyć, cory mamy ciągle przyzwoite
spece bez limitu i bez znaczenia również
rary (potwory) 40% (1800) ALE krowi lordowie wliczają się do limitu. Well, mój generał i tak jest koziołkiem na rydwanie, więc jakoś to zniosę.
Nie miałem głowy przejrzeć działu bohaterów z kalkulatorem, ale tam chyba też poważne zmiany - Beast lord z buta w dół, ale na wózku w górę (tak na oko)
A Waszym zdaniem?
Jeżeli graliśmy na 2500, a teraz mamy grać na 4500 (jeśli dobrze odczytałem głównego booka) to koszt jednostek (zakładając przełożenie 1:1) powinien wzrosnąć o 80%. Oznacza to że np gorgona po "przewalutowaniu" powinna kosztować 360, a kosztuje 430. Czyli, tak, jakby jej koszt wzrósł z 200 do 240 - w moim odczuciu jest ok.
10 gorów w ambushu ze sztandarem i rzucanymi toporkami (mój ulubiony core) wzrósł z 85 do 160, czyli prawie 1:1
Reszta jednak punktów wzrosła mniej więcej o 100% (lub ponad to, w przypadku popularniejszych choice'ów), czyli po prostu będzie nas mniej na stole - chcąc zachować podobne rozpiski.
Najbardziej smucą mnie Longhorni. Po szybkim przeliczeniu
30 Longhornów FCG, GW
stare punkty 375
nowe punkty 750
czyli koszt równo o 100%, brak jakichkolwiek zmian w zasadach, znowu choice, który przegrywa z innymi zabawkami. Szkoda.
Koszty przedmiotów poszybowały, zwłaszcza "topowych" pillagera i dark raina. Seed staniał, ale nasze śpiące spawnowe księzniczki wzrosły w cenie o 100%, więc cały combos de facto zdrożał.
Nowe limity punktowe:
bohaterowie spadek do 40% - nie boli chyba bardzo
cory min 15% - da się żyć, cory mamy ciągle przyzwoite
spece bez limitu i bez znaczenia również
rary (potwory) 40% (1800) ALE krowi lordowie wliczają się do limitu. Well, mój generał i tak jest koziołkiem na rydwanie, więc jakoś to zniosę.
Nie miałem głowy przejrzeć działu bohaterów z kalkulatorem, ale tam chyba też poważne zmiany - Beast lord z buta w dół, ale na wózku w górę (tak na oko)
A Waszym zdaniem?
Koszt powinien wzrosnąć o 100%, 4500 pkt wynika z tego że postanowili obniżyć standard do 2250 bo za duże były armie na 2500 i za długo się grało
Po za tym u wszystkich, jeżeli nie było jakich większych zmian w danej jednostce (+/- kilka na armie) wszystko podrożało równe 2x
Po za tym u wszystkich, jeżeli nie było jakich większych zmian w danej jednostce (+/- kilka na armie) wszystko podrożało równe 2x