Beast Herd 9th Age czyli Kozy dziewiątej ery

Beastmen

Moderator: Dibo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Re: Beast Herd 9th Age czyli Kozy dziewiątej ery

Post autor: ninjaska »

Kołata pisze:Albo gdy jesteś trzeźwym centaurem ;)
Organizm pozbywa sie alkoholu po 21 dniach, czyli nigdy. 8)
Obrazek

Dargor
Chuck Norris
Posty: 479

Post autor: Dargor »

Witam!

Ponieważ T9A coraz lepiej rozwija się w moich okolicach, postanowiłem trochę rozprostować swoje kości i poturlać kostkami jak za starych dobrych czasów. Mam jednak pytanie, ponieważ ściągnąłem listę do Bestii z głównej strony T9A (wersja 1.0.0) nie mam w niej możliwości ulepszenia championa Minotaurów aby dzierżył totem, czyli jedyną możliwością aby jakoś podrasować minoski, jest wsadzić tam bohatera?

Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Tak, minotaury nie mogą mieć totemu na championie. Możesz im dać najwyżej magiczny sztandar.

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

Szybkie pytanko. Jak bardzo opłaca / nieopłaca się dołączyć beastlorda na rydwanie do oddziału bestigorów / longhornów? (turniejowo)

Daje stubborna, robi za 8 modeli (pasuje podstawkami), zawsze może wyszarżować, a jak zostanie to nieźle pomaga. Ale z drugiej strony spowalnia oddział. Zawsze można go nie dołączać i taka opcja w zależności od przeciwnika jest OK. Ale mi chodzi i sytuację, gdy jednak musi jeździć w oddziale, bo przeciwnik ma jakieś straszaki na samotny rydwan albo samotny klocek.

Dyskwalifikacja, czy można rozważyć?

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

Post pod postem, ale poprzedni był miesiąc temu, a w międzyczasie wypadł taki mały evencik jak DMP :)

Jak wyniki? Mam nadzieję, że u wszystkich syte :)

U mnie 20:0, 20:0, 20:0, 16:4 i 5:15 (powinno być 9:11 ale wulgarnie przerżnąłem scenariusz)

Pożarłem bez bólu i łez Dark Elfy, High Elfy piechotne, Skaveny. 16 utłukłem na Woodelfach (z Tutajcem, także wynik podwójnie cieszy), zatrzymały mnie Hajelfy na Dużym Smoku i Sloopach (parszywy paring, ale Kosa też grał jak szalony :)

Co na plusie:
- ambushe z toporkami (10,11 i 25 - ten ostatni też złożony do bitki). Przyzwyczajony do grania skavenami grałem nimi jak guttersami. Głównie polowali na maszyny, scorowali, ale jak przyszło do jakiegoś mordobicia też dawali radę. (Zastanawiam się teraz nad dwiema 25 do łomotu i jednej mini dziesiątki do ostrzału i scorowania.)

- generał beastlord na pumborydwanie. Ward 4+, bluffers helm i słomka (+1S). Przekoza :) Przez cały turniej dostał łącznie 3 rany! Mordował wszystko jak leci. Okazało się, że manewrowanie nim w longhornach z potrójnym marszem jest mega niewygodne dla przeciwnika.

- brak magów, dwóch totemiarzy i dwa totemy na czempach. Rewelacja chociaż Aether Icon musi wejść jakoś do rozpiski. Nie miałem problemu w zakładaniu boostów (często rzucanych dla podpuchy z jednej kości), ale brak bonusów do dispella boli.

- dwie gorgony - hicior. Biegną, zabijają, straszą puszki. Miodzio.

- samotne świnki - turbo hicior. Akcja gry - samotna świnka szarżuje na płomiennego feniksa. Wygrywam o jeden, feniks się łamie, świnka zagania, przy okazji panikuje drugi feniks. Miodzio!

"neutralności" - zagrało, ale nie tak, jak się spodziewałem.
- wagon 6 pumbogorów. Koszmarnie sytuacyjne. Potrafiły ustawić grę, szachując smoka, czy inne dziadostwo. Potrafiły zginąć od byle czego. Muszą być pieszczone blisko generała i BSB, ale wtedy ich vanguard nieco się marnuje. Do przemyślenia...

- bestigory / longhorny. Giną jak ważki. W dwóch bitwach rozgarnięty przeciwnik wytłukł ich do nogi w combacie, żeby kadra straciła stubborna. Zasada bodyguard jest świetna, ale taki ziutek to ciągle tylko jedna rana z pancerzem 5+. Mogliby być tańsi.

- Minusy rozpy - wepchnięcie pillagera i dark raina na jednego bolka na rydwanie. Miał ten swój bidny 1+ pancerz i totemy, ale nic nie robił. Jakoś muszę inaczej przemyśleć rozłożenie przedmiotów.

- Psiaki - miałem tylko 2 x 5. Jeśli się zmieści wejdzie 4 x 5. Są świetne. Po prostu.

A jak u Was?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Okazało się, że manewrowanie nim w longhornach z potrójnym marszem jest mega niewygodne dla przeciwnika.
Maszerowałeś oddziałem w którym był rydwan?

Poza tym bardzo ciekawe przemyślenia i syte wyniki z bitew.
Ja niestety nie grałem kozami tylko id, ale teraz wracam do bestii :D

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

Warto wrócić, ależ te bestyjki pięknie śmigają ;)

grałem na brzydkim, choć legalnym triku. Najpierw oddział maszerował sobie 15 cali. A później rydwan swoim 7 calowym ruchem dotykał tylnego krańca oddziału i "hop, już był w oddziale" :)

Awatar użytkownika
Pablo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 114
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Pablo »

a ty cwana bestio nie przyszlo mi to do glowy :D

Awatar użytkownika
rusek
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: Kraków NH

Post autor: rusek »

Hej, nie wiem czy pisze w dobrym temacie, ale jak mam dodac totem na championie u gorow/bestigorow bo wedlug booka mam taka mozliwosc, a w najnowszym pliku do AB nie widze takiej możliwosci... I jescze jedno nadal jest mozliwosc wsadzenie minosa hero do oddzialu ungorow zeby dalej mial skirmish? I czy taki pojedynczy minos ma sens?

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Co AB to sprobuj kupic Championa, a potem kliknac na linijke z Championem, czy wtedy nie pojawia sie opcja wykupu Totemu? Jesli nie, trzeba zglosic tworcy pliku.
Co do dolaczania do Skirmisherow, to jest ogolna zasada:
Skirmishing units can only be joined by Characters that have the same Troop Type as the unit (p.98)
co oznacza, ze nie, Minotaur nie moze dolaczyc do Ungorow.
Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3788
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Jest tak jak mówi ninjaska. Ulepszenie jest czempiona a nie oddziału, więc musisz kliknąć w czempiona i ma on opcje totemu.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Ma ktoś stare booki do choasu i bestii i mógłby sprawdzić jakie opcje wyposażenia miały minotaury (oddział) w różnych edycjach? Jakieś ciężkie zbroje czy halabardy, etc?

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

W Beast of Chaos:
-additional hand weapons i great weapon
-light armour.
W Beastmen:
W default mialy Light Armour,
-Czampion mogl wziac magiczny przedmiot za 25 pkt
-do wykupienia Shields lub Additional Hand Weapon lub Great Weapons.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

nowa rozkmina :)

proszę mnie naprostować, szanowni kozi koledzy.

Czy mogę połączyć kilku bohaterów na rydwanach w jeden oddział?

Jeżeli połączę ich w jeden oddział, to czy na cały ten oddział złożony tylko z bohaterów na rydwanach, zadziała atrybut z shadowa? (Shadow Step: Can only target single model units or Characters. Target may perform a 10” Flying Magical Move.)

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Tylko na single modele.

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

wał ;)

Bochen
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40

Post autor: Bochen »

Witajcie,

podobnie jak kolega wyżej po latach chciałbym wrócić do grania w wfb, a konkretnie m.in. bestiami. Ostatnio grałem chyba w 7 ed.

Widzę, że sporo się pozmieniało i korzystając z Waszego doświadczenia chciałbym poszerzyć swoją wiedzę. Na przykład Razortusk Chariot ma Hunting Horn. Czy to działa na sam chariot? Wprost nie jest to napisane, ale raczej głupio by było gdyby nie działało.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

działa

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

Jestem po lekturze Armybooka. Nie wiem, co powiedzieć. Zmiana skalowania punktowego powoduje, że ciężko "na oko" ogarnąć zmiany.
Jeżeli graliśmy na 2500, a teraz mamy grać na 4500 (jeśli dobrze odczytałem głównego booka) to koszt jednostek (zakładając przełożenie 1:1) powinien wzrosnąć o 80%. Oznacza to że np gorgona po "przewalutowaniu" powinna kosztować 360, a kosztuje 430. Czyli, tak, jakby jej koszt wzrósł z 200 do 240 - w moim odczuciu jest ok.

10 gorów w ambushu ze sztandarem i rzucanymi toporkami (mój ulubiony core) wzrósł z 85 do 160, czyli prawie 1:1

Reszta jednak punktów wzrosła mniej więcej o 100% (lub ponad to, w przypadku popularniejszych choice'ów), czyli po prostu będzie nas mniej na stole - chcąc zachować podobne rozpiski.

Najbardziej smucą mnie Longhorni. Po szybkim przeliczeniu
30 Longhornów FCG, GW
stare punkty 375
nowe punkty 750
czyli koszt równo o 100%, brak jakichkolwiek zmian w zasadach, znowu choice, który przegrywa z innymi zabawkami. Szkoda.

Koszty przedmiotów poszybowały, zwłaszcza "topowych" pillagera i dark raina. Seed staniał, ale nasze śpiące spawnowe księzniczki wzrosły w cenie o 100%, więc cały combos de facto zdrożał.

Nowe limity punktowe:
bohaterowie spadek do 40% - nie boli chyba bardzo
cory min 15% - da się żyć, cory mamy ciągle przyzwoite
spece bez limitu i bez znaczenia również
rary (potwory) 40% (1800) ALE krowi lordowie wliczają się do limitu. Well, mój generał i tak jest koziołkiem na rydwanie, więc jakoś to zniosę.

Nie miałem głowy przejrzeć działu bohaterów z kalkulatorem, ale tam chyba też poważne zmiany - Beast lord z buta w dół, ale na wózku w górę (tak na oko)

A Waszym zdaniem?

Awatar użytkownika
PiotrekN
Chosen of Tzeentch
Posty: 999
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Koszt powinien wzrosnąć o 100%, 4500 pkt wynika z tego że postanowili obniżyć standard do 2250 bo za duże były armie na 2500 i za długo się grało :)

Po za tym u wszystkich, jeżeli nie było jakich większych zmian w danej jednostce (+/- kilka na armie) wszystko podrożało równe 2x
Obrazek

ODPOWIEDZ