Empire the 9th Age

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
pastusa
Warzywo
Posty: 15

?

Post autor: pastusa »

Hej

Chcę wrócić do battla po dłuższej przerwie. Nie ogarniam jeszcze the 9th age. Pomóżcie.
1. Czy to armia oparta na piechocie?
2. Chcę dokupić modele. Co myślicie o young griffons i altarze/arcane engine. Jak najlepiej złożyć to drugie?

Adam

pastusa
Warzywo
Posty: 15

Post autor: pastusa »

Dziękuję za odpowiedź. Wszystko jasne. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Tombo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 155
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tombo »

Hej,

Jestem po pierwszych dwóch bitwach na zasadach 9ed, poniżej moja rozpiska, będę wdzieczny za uwagi, nie mam pojęcia jaka jest teraz meta. Flagellanci wydają się fajni, ale brakuje na nich miejsca.. no i lość max 30 szt też nie npawa optymizmem, biorąc pod uwagę, że spadają jak muchy od pestek. Używa ich ktoś z Was skutecznie?
Raitarzy z H.Armourem nie tracą fasta?
Papa na Altarze ma teraz łączony profil z wózkiem, tzn T, ward 4+, 5W?

1 Lord: Marshal - Great Tactician 209.0 Pts sv2+
GW Talisman of Supreme Shielding [50.0] Mithril Mail [35.0]

1 Lord: Prelate @ 190.0 Pts sv1+
Locket of Sunna [35.0] Star Mace [30.0] Blessed Armour of Frederic the Great [35.0]

1 Hero: Inquisitor - Witch Hunter @ 122.0 Pts sv2+
pistol Lucky Charm [5.0] Dragonscale Helm [10.0] Hammer of Witches [35.0]

1 Lord: Archwizard of Heavens 4lev @ 235.0 Pts Dispel Scroll [35.0]

1 Hero: Captain BSB 145.0 Pts sv2+
Talisman of Greater Shielding [25.0] Hardened Shield [5.0] Hero's Sword [20.0]

4 Reiters 115.0 Pts Brace of Pistols;H.Ar; Mus
36 Imperial Guard 437.0 Pts GW,fcg, Banner of Discipline
5 Electoral Cavalry muz, st 120.0 Pts
39 Halberdiers fcg 250.0 Pts
15 State Militia Skirmishers 2bronie 85.0 Pts
19 State Militia 2bronie +st 86.0 Pts
19 State Militia 2bronie+st 86.0 Pts
1 Volley Gun 125.0 Pts
1 Mortar 110.0 Pts
1 Imperial Rocketeers 130.0 Pts
1 Hero: Artificer 55.0 Pts

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

BSB i generał nie ma sensu robić do walki, lepiej po taniości i gdzieś z tyłu w milicji. I tak chodzi o te dwa rozkazy i przerzut lidery, te ich 6 ataków nie zmieni wyniku combatu. Wtedy bsb ma dyscyplinę.
Ksiądz na ołtarzu ma łączony profil ale możesz podbijać sv jak każdemu bohaterowi, więc masz model t5 w5 ward 4+ i save taki jaki Ci się uda zrobić (max2+ chyba). Obowiązkowo lusterko, można dać mr1 lub 2 żeby mieć warda 3+/2+ na magię ale to już co kto lubi.
Rajtarzy nie tracą fasta w ciężkiej zbroi. Coś drogi ten unit Ci wyszedł, ja bym wywalił muzyka.
Na gwardii lepiej dać holly attacki albo ap1, co kto lubi.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Oj tam, czemu nie ma sensu? Lord z sonstalem wymiata ostro. Do tego eliksir szybkości i kozak gotowy :)

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

3 ataki rzeczywiście wymiata, model warty ponad 300pkt, po jego stracie armia Ci się sypie z panik z ld7. Rzeczywiście dobry pomysł.

Awatar użytkownika
Tombo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 155
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tombo »

@ stan

Co do tych 3 ataków to fakt ten nasz generał to bić się nie potrafi, faktycznie zrobie z niego eko wersje, natomiast co do tego trzymania bsb, generał i ... maga w 15 milicji w skirmishu, hmm
Ja w tej 15 skirmishu trzymam maga, BSB i Gienka z LD tam wydaje się być niezła skarbonka i musi jakoś za combatem nadążyć, zasięgi czarów itp. Dopóki mamy argumenty w altylerii to można stać i siać do wroga, gorzej, jak trzeba do niego podejść, odsłonić plecy.

edit. chyba że trzymasz ich w 20 milicji, ale to znów mniej mobilne ale to może być dobre rozwiązanie.

natomiast ksiądz z lusterkiem, sv i maczugą ze zamianą 2 at na 1 S10 wydaje się być super +ten witch hunter dajacy MR2, lethal strike D3 mi się spodobał, gracie tym?

No i co z tymi flagellantami? testowaliście, w jakiej ilości?

Stan, pochwal się swoją rozpą :)
Ostatnio zmieniony 28 maja 2016, o 13:55 przez Tombo, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Knight commander ma 4 ataki i wypuszczam go z prałatem w obstawie 10 elektorów a generałem jest piechotny marszałek siedzący w GS'ach - całość warta 520pkt (z czego 220pkt zapełnia jedn. core), AS 1+, z lancą 9 ataków S5 + 2 ataki prałata. Przerzut na trafienie, warunek trzeba dobrze manewrować by nie wpaść/ugrzęznąć w motłochu... Jeżeli zginie - nic się nie sypie.

Awatar użytkownika
Tombo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 155
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tombo »

@SkavenLord
Czyli grasz na 4 lordach? w sensie generał od rozkazów, knight commander, prałat, mag? Sporo tej kadry.
Ten commander mnie nie przekonuje, ale byc moze eko BSB i Gienek taktyk w oddziale 12 kawy.. może
Choć to to taki oddzial niby wysoki sv, niby mobilny... ale nadal do huhania i dmuchania, no i pytanie kosztem czego? Support unitów?

edit : Ostatnie pytanie odnosnie nowosci dla mnie, czyli lord na gryfie i smoku. Da się w tej edycji odstrzelic gryfa/smoka spod dupy jezdzca, czy tak jak w przypadku chariotu i monstrus cav. jest to profil łączony z najwyższą statystyka z modelu (czyli a.sv od jezdzca?)

Awatar użytkownika
Tombo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 155
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tombo »

Druga propozycja, z chęcią wysłucham sugestii graczy ogranych na 9th, czy to ma racje bytu ;)
Brakuje czasu na test w boju, więc na razie rozwazania na papierze.

Generał: taktyk (133pkt) sv2+ dragonhelm (zawsze to word na snajperki i sv wyzszy)
BSB (122pkt) sv3+ dyscyplina
Prałat (375pkt) lusterko, MR2, harded sh. star mace, altar
Wizard of Light lev 3 (205.0 Pts)
Witch Hunter (97.0 Pts) sv2+Lucky Charm, Potion of Swiftness The Black Helm

5 Reiters (95pkt) sv2+ h. armour
38 Imperial Guard (412.0 Pts) GW fcg
38 Halberdiers (244.0 Pts) fcg
15 State Militia Skirmishers 2bronie (85.0 Pts)
15 Xbow st. (125pkt)
19 State Militia 2bronie+st (86.0 Pts)
19 State Militia 2bronie+st (90.0 Pts)
1 Volley Gun (125.0 Pts)
1 Mortar (110.0 Pts)
1 Imperial Rocketeers (130.0 Pts)
1 Hero: Artificer 55.0 Pts

Rozważam wywalenie Wh za kolejnego maga light, choć ten MR2, lethal strike D3W, divine atack wydaje sie fajny, + zakładajac brak generala i bsb w greateswordsach, zawsze to choć 1 heros do zasady stubborn (choc te 2 at ;/)
wywalilem 5 jazdy za kuszników, zawsze to z rozkazem 36cali ostrzału

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2633
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

Wydaje mi się, czy empire nie ma co aktualnie sensu?

Awatar użytkownika
joyninho
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: joyninho »

Ale dlaczego? Full cav list nie zdaje egzaminu, ale na piechocie gra się całkiem przyjemnie.

Awatar użytkownika
rover
Mudżahedin
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa / Gamonie

Post autor: rover »

Ja gram na full kawalerii i to wchodzi calkiem spoko. Wymaga kminy, ale nie jest gorsze niz w 8ed. Na ostatnim lokalu kawa dala rade. Nie udalo mi sie rozmontowac tylko krasi Guldura i dostalem minorka w plecy, ale jego kmine malo co by w ogole rozmontowalo. Nie wiem gdzie sie urodzila opinia, ze kawa ssie, ale wszyscy zaczeli to powtarzac jak mantre, a nawet porzadnie tego nie potestowali. Moze rozpa na kawalerii nie jest jakas ultra mocna, ale na pewno nie jest do dupy.

A rozpe piechotna mozna zlozyc jeszcze bardziej sroga (np Heliona kmina jest przeokrutna i jak ktos uwaza, ze ssie to odsylam do jego ostatnich wynikow).

@Tombo - sprobuj park maszynowy w konfiguracji volley i dwa dziala albo dwa volleye i dzialo. No i jak bierzesz altar to dorzuc koniecznie z dwoch malych magow lighta level 1 jeszcze (na serio chcesz drugi banishment i nimi obydwa boostujesz). No i przydalby sie jeszcze jeden klocek zamiast spamu state troopsow, ale w roli support unitow daja rade, tylko wtedy musisz grac dwudziestkami. Zlozenie bohaterow sam pokminisz jak Cie kilka razy jakis lord klepacz pojedzie, nie bede zabieral Ci funu ;) Twoja rozpa jest spoko na poczatek, a z kazda kolejna gra bedziesz ja po prostu tunningowal.

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 928

Post autor: Kopyt »

Czy czołg może używać działa parowego więcej niż raz ??
Obrazek

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Jest normalnym breath weaponem, więc nie.
Obrazek

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Takie małe pytanie co do zasady używania Grinding attack w imperialnym czołgu. Jeżeli w bok czołgu zaszarżuje przeciwnik to czołg w tej rundzie w której został zaszarżowany:
a) oddaje 2d3 ataki z roztrzaskania?
b) nie atakuje w tej rundzie walki w cc?

następnie wykonuje po zakończonej walce:

a) reorganizacje w walce i testuje ZP i w kolejnej rundzie walki w cc wypłaca 2d3 Grinding attack
b) po prostu obraca się w swojej turze by być przodem do jednostki która zaszarżowała i wypłaca ataki 2d3 w cc przeciwnikowi?
c) stoi nadal bokiem do przeciwnika i wypłaca ataki z roztrzaskania?
d) inne prawidłowe rozwiązanie - jakie?

P.S. Po dzisiejszej grze nadal uważam (tak jak pisałem kilkadziesiąt postów wcześniej), że imperialny tank ma sporo zalet i przy umiejętnym ich wykorzystaniu stanowi całkiem ciekawą alternatywę dla działa z pieszym inżynierem.

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 397
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Post autor: Qsownik »

Grinding attacks
Model parts with this special rule must make a Special Close Combat Attack at their own Initiative against a single enemy unit in base contact.
Czyli działa na oddział który jest w kontakcie z czołgiem - z każdej strony.
Więc a) oddaje 2d3 ataki z roztrzaskania.

Jedynie jakby czołg szarżował to musi wybierać pomiędzy impact hits a grinding attacks.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Dzięki za wyjaśnienie, czułem że coś jest nie tak jak waliłem w elfickie silverhelmy tylko kolbą broni czołgowego inżyniera wypłacając 1 atak z siłą 3 :lol2:

Czyli jak mniemam mogłem również wypłacić trafienia z zionięcia w jednostkę która zaszarżowała w bok w cc?

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 397
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Post autor: Qsownik »

Breath Weapon
...
As a Special Close Combat Attack (normally in the Close Combat Phase): The attack is made at the model part's
Initiative. Declare that you are using the Breath Weapon when allocating attacks, and choose a unit in base
contact to attack with it.


Czyli tak jak grinding attacks - oddział w kontakcie.

Rulebook naprawdę nie gryzie :P

Awatar użytkownika
ddr
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ddr »

Po dwuletniej przerwie chciałbym wrócić do battla i widzę, że sporo się zmieniło w ostatnim czasie. Wcześniej, na 8ed grałem głównie na kawalerii, ale z tego co widzę, nie jest to najpopularniejsze rozwiązanie obecnie. Co jest grywalne na obecną metę? Będę uzupełniał modele i chciałbym wiedzieć, co musiałbym mieć na półce, żeby swobodnie móc składać sensowne rozpiski.

ODPOWIEDZ