Vendetticon II

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 700
Lokalizacja: Bendsburg

Vendetticon II

Post autor: Bruenor Battlehammer »

Klub Vendetta serdecznie zaprasza na turniej lokalny:
Vendetticon II

Data: 08.12.2007
Format: 6 bitew 1 vs 1 na zasadach Border Patrol (500pkt)
Limit miejsc: 36 osob
Miejsce: Będzin, Ośrodek Kultury ul. Małachowskiego 43
Dojazd: Trzeba dotrzeć na dworzec PKP 'Będzin Miasto' (najlepiej pociągiem - autobusów jednak również jedzie w tą strone z setka z różnych części świata). Ośrodek Kultury mieści się jakieś 100 metrów od dworca.
Wejściówka: 10 zł. Posiadanie w 100% pomalowanej armii z wykończonymi podstawkami upoważnia do zniżki - wejściówka wynosi wtedy tylko 5 zł
O co walczymy? Bon na zakupy w sklepie Bard oraz puchar dla Najlepszego z Najlepszych czekają!


Pole bitwy:
Bitwy rozegrane będą na stołach 36x48 cali.
Na każdym stole organizator zapewni 2-3 tereny dające niebotyczne możliwości taktyczne!

Kompozycja armii:
Dopuszczone sa tylko listy armii:
-wszystkie ArmyBooki (Nowe HE!)
-Chaos Dwarves
-Garnizon
-Southlands
-Gnoblar hordes
-Dogs of War
-armie SoC (za wyjatkiem midenlandu, 'ard boyzow, slayerow i sea patrol)
Dopuszczone sa rowniez wszytkie jednostki ktore weszly w kanon Limited, oznaczone przez GW jako Official
Niedopuszczone sa armie hobbystyczne (z tylu armybookow) oraz Lustria!
Imienni bohaterowie zablokowani. (wszyscy - starzy, nowi, z DoWu itd)

Armie muszą być zgodne z zasadami Border Patrol (http://uk.games-workshop.com/whitedwarf ... patrol.pdf uzupełnione przez http://uk.games-workshop.com/warhammer/ ... Dpatrol/4/ dodatkowo ogry obowiązuje http://uk.games-workshop.com/ogrekingdo ... rpatrol/1/), tj:

Kod: Zaznacz cały

1.Armię o wartości max 500 pkt (wliczając bohatera)
2.Należy posiadać DOKŁADNIE jednego bohatera, który musi być generałem armii (więc niedopuszczalni są bsb oraz inni bohaterowie, którzy nie mogą być generałami) jego wartość punktowa nie może przekroczyć 125 pkt (w tym są wliczone magiczne przedmioty, koniki itp pierdoły).
3.Armia musi składać się z 2-4 oddziałów (poza bohaterem, nie może być więcej niż 4 oddziały).
4.Trzeba mieć przynajmniej jedną jednostkę typu Core.
5.Można mieć jedną jednostkę typu Special ALBO typu Rare.
6.Należy posiadać jeden oddział piechoty o liczebności przynajmniej 10 modeli.
7.Żadna jednostka nie może składać się z więcej niż 25 modeli.
8.Jednostki nie mogą posiadać magicznych sztandarów.
9.Żaden model nie może kosztować więcej niż 125 pkt.
10.Można posiadać maksymalnie jedną machinę wojenną albo rydwan.
11.Kilka uwag odnośnie poszczególnych armii:
a)Bretonia nie posiada swojego bsb.
b)Tomb Kings muszą mieć Liche Priest jako generała. Za to może on kosztować maksymalnie 165 pkt.
c)Tomb Kings mogą mieć więcej niż jeden rydwan.
d)Vampire Thrall może być generałem armii wampirów.
e)w armii Ogre Kingdoms, maksymalna wartość dowolnego pojedynczego modelu nie może przekroczyć 155 punktów; Butcher MOŻE być generałem; Ogry muszą posiadać w armii min jedną jednostkę o US10+ 
f)Skaveńskie weapon teamy liczą się jako war machiny (zajmują slot 1 maszyny)
g)Detachmenty w Imperium nie liczą się do limitu 2-4 oddziałów; oddzielnie liczy się również US detachmentu i oddziału-matki
h)Herosi zajmujący 2 sloty hero są zabronieni!
Obowiązują wszystkie erraty wydane do dnia 01.12.2007

Duze punkty:

Kod: Zaznacz cały

000-050: 10:10
051-100: 11:9
101-150: 12:8
151-200: 13:7
201-250: 14:6
251-300: 15:5
301-350: 16:4
351-400: 17:3
401-450: 18:2
451-500: 19:1
501-999: 20:0

Harmonogram turnieju:
Zbiorka od godzin wczesnoporannych (przed 9 ktos juz w katowicach bedzie)
O 10 zaczynamy zapisy, w efekcie o 10.45 konczymy zapisy
I: 11.00-11.45
II: 12.00-12.45
III: 13.00-13.45
IV: 14.00-14.45
Przerwa obiadowa: 14.45-15.50 (kebab/pizza czekaja)
V: 16.00-16.45
VI: 17.00-17:45
Dodajmy do tego lekkie opoznienia zwiazane z zamawianiem pizzy, sprzatanie sali, oglaszania wynikow - realnie na 18.30
zaplanowane jest wreczenie nagrod, ogloszenie wynikow itd


Bitwy (0-120pkt do zdobycia)
Nie rozegranie któregokolwiek ze scenariuszy zaowocuje niewyobrażalnym wręcz spadkiem satysfakcji z rozegranych bitew! Stanowczo odradzamy!
Ze względu na specyfikę turnieju, Leśnym Elfom nie przysługuje wystawienie dodatkowego lasu!
Zajęcie ćwiartek, przejęcie sztandarów i zabicie generała - każdorazowo oznaczają bonus w postaci 30pkt

Bitwa I:
Gramy na tajne rozpiski.

Bitwa II:
Gracze mogą jeden oddział o wartości poniżej 150pkt (nie może być to heros; heros nie może dołączyć do wybranego oddziału) oddelegować do aktu z flanki. W tajemnicy przed przeciwnikiem należy zapisać czy oddział zaatakuje z prawej czy lewej flanki (okazujemy informacje przeciwnikowi w momencie wyjścia oddziału).
Na początku swojej trzeciej tury gracz wykonuje rzut - na 4+ oddział pojawia się na polu bitwy w dowolnym miejscu wybranej przed bitwą flanki. O ile nie wyszedł, w czwartej turze pojawia się na 3+, w piątej zaś na 2+ (w szóstej automatycznie wychodzi).
Oddział w turze w której wychodzi, traktujemy jakby wracał z pościgu zza planszy.

Bitwa III:
Za każdą ranę zadaną w challengu (niezależnie czy na herosie, czempionie czy też wierzchowcu herosa) otrzymujemy +30VP.

Bitwa IV:
Po zakończeniu 4 tury, jeden z graczy wykonuje rzut - na 2+ rozegrana zostanie piąta tura. Analogicznie, po jej zakończeniu wykonuje się kolejny rzut - na 3+ należy rozegrać szóstą turę, itd (gra automatycznie kończy się po 9 turze o ile kości nie zadecydują o tym fakcie wcześniej)
Istnieje możliwość przedłużenia bitwy kosztem przerwy obiadowej.

Bitwa V:
Przed wystawieniem oddziałów (ale po wyborze stron!) gracze wykonują rzut kostką za każdy ze swoich oddziałów (za herosa, maszyne itd również się rzuca). Wynik '1' oznacza, iż konkretny oddział spóźnił się na bitwę - w 1 turze gracza pojawi się na stole tak jakby wracał właśnie z pościgu.

Bitwa VI:
Normalna, kulturalna batalia.

Ocena hobbystyczna: (0-5pkt do zdobycia)
Poprawne zgłoszenie (info niżej) oraz rozpiska nadesłana do dnia 5.12.2007 - 2pkt
Posiadanie własnych kostek, calówki, podręcznika itd - 1pkt
Posiadanie czytelnej rozpiski, oraz tabelek na czary/scrolle itd (o ile są potrzebne) - 2pkt

Ocena armii: (0-15pkt do zdobycia)
Uwaga! Ocenie armii poddawane sa tylko armie pomalowane w 100% i z wykonczonymi podstawkami. Armie nie spelniajace tego wymogu automatycznie otrzymuja 0pkt za ta sekcje.
Starannosc malowania armii - 0-5pkt (0 to 3 podstawowe kolory; 5 to armia naprawde starannie pomalowana i wycieniowana)
Jednolite podstawki 0-1pkt (ten sam schemat w calej armii jest albo go nie ma)
Duperelki na podstawkach 0-2pkt (czaszki, grzybki, polamane miecze itd)
Konwersje 0-1pkt (sa badz ich nie ma)
WYSYWIG 0-3 (1 pkt za zgodnosc sztandarow; 1 za zgodnosc wyekwipowania oddzialow; 1 za zgodnosc wyekwipowania herosow)
WOW 0-3pkt (szeroko pojety klimat armii, jej spojnosc itd)

Test wiedzy: (0-10pkt do zdobycia)
W ramach eksperymentu i przygotowywania do masterowych standardow, sprobujemy przeprowadzic test wiedzy o zasadach i niuansach naszego hobby (;
Do zdobycia bedzie 10pkt.


Do zdobycia na turnieju będą 150 punktów:
120 z bitew
15 za malowanie
5 za przygotowanie do gry
10 za test wiedzy
W przypadku równej ilości punktów, decydują zdobyte duże punkty z bitew, a następnie różnica małych punktów z bitew.

Kary:
Podczas turnieju można otrzymać punkty karne za:
- nie terminowe oddawanie wyników bitew
- niewłaściwe zachowanie, przeklinanie itp.
- oszukiwanie przeciwnika
- spóźnienie się na bitwę (zasygnalizowane sędziom przez przeciwnika)
- niedopuszczalne jest uczestnictwo w rozgrywkach osób postronnych, które podpowiadają, lub przeszkadzają grającym. Osoby takie mogą zostać usunięte z terenu imprezy lub ukarane przez sędziego punktami karnymi (jeśli biorą udział w turnieju). Podobnie może zostać ukarany gracz, któremu podpowiadano.
-Istnieje możiwośc przyznania Worst Play, za zachowanie wbrew duchowi gry i ogólnie przyjętym zasadom moralnym. Worst Play musi zostać zgłoszone sędziemu natychmiast po zajściu zdarzenia, którego dotyczy, wraz ze słownym uzasadnieniem.
1 WP- 2 punkty karne
2 WP- 8 punktów karnych
3 WP- dyskfalifikacja

Przyznane punkty karne za kolejne WP kumulują się.

Gracze, którzy zostną ukarani punktami karnymi, lub otrzymają Worst Play zostaną o tym natychmiast poinformowani.

W przypadku nieposiadania zasad do używanych jednostek, wszelkie nieporozumienia będą rozstrzygane na niekorzyść gracza nieposiadającego zasad.


Kontakt i zgłoszenia
Kuba "TruePunk" Stefaniak
Tel: 606467598
Mail: kuba.stefaniak@mensa.org.pl
GG: 1432391

Sędzią niegrającym będzie
Bartek "Bruenor" Horosz

W zgłoszeniach proszę podać imię, nazwisko, swoj klub, ID ze strony adeona (http://adeon.livenet.pl/players.php), miasto i
armię.
UWAGA: Ilosc miejsc dla graczy ograniczona jest z koniecznosci do 36, wiec sugeruje zglaszac sie wczesniej dla pewnosci


GŁÓWNY SPONSOR IMPREZY:
Bard

Organizatorzy zastrzegaja sobie prawo do zmian regulaminu. Aktualna i obowiazujaca wersja regulaminu znajduje sie pod adresem:
http://www.createforum.com/phpbb/viewto ... forum=hlos

Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Post autor: Jasif »

jest lista zgloszonych??

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

ja sie raczej pojawie

Awatar użytkownika
Jasif
Masakrator
Posty: 2978

Post autor: Jasif »

lisat zgloszoych jest tutaj (nie do mnie pretensje jak cos ja ja tylko zamieszczam ;P)
Tró pank ;P
KrzysiekW
Marcin "KroX" Wojcieszek
Kuba Horosz
Cosmo
Konrad Kojot
Piotrek Pazdzioch
Kuba "Jasif" Dutka
Reaper
Patryk Adas
Kael
Killa
Eldritch
Adam Pieszczuk
(i kolega z Opola drugi, nie pamietam imienia, mea culpa)

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Na prośbę TruePunka wrzucam wyniki i informację od Orgów. :)
A pod spodem jego posta moja szybka relacja.
TruePunk pisze:Wyniki:

Miejsce Imię i nazwisko [Punkty z bitew/Inne punkty] Suma
1. Filip "Cosmo" Górecki [103/27] 130pkt
2. Piotr Rudy [79/28] 107pkt
3. Adam Pieszczuk [82/18] 100pkt
4. Kuba "TruePunk" Stefaniak [63/26] 89pkt
5. Janek "Suchy" Suchecki [62/26] 88pkt
6. Robert "Robak" Malczyk [73/10] 83pkt
7. Maciek Fojt [67/16] 83pkt
8. Krzysiek Waniczek [69/11] 80pkt
9. Szymon Szurgot [68/12] 80pkt
10. Bartek Horosz [54/25] 79pkt
11. Patryk Adaś [67/9] 76pkt
12. Jędrek Mrugała [66/8] 74pkt
13. Krzysiek "Loki" Bocheński [62/10] 72pkt
14. Tomek Podsiadlik [55/17] 72pkt
15. Marcin Wojcieszek [47/24] 71pkt
16. Kuba "Jasif" Dutka [64/5] 69pkt
17. Konrad "Reaper" Szymański [57/12] 69pkt
18. Kuba Horosz [40/19] 59pkt
19. Konrad "Kojot" Trojanowski [38/18] 56pkt
20. Piotr Paździora [39/4] 43pkt
21. Łukasz "Killa" Strzebińczyk [32/7] 39pkt
22. Adrian Zięba [29/10] 39pkt

Ze swojej strony chce podziękować wszystkim przybyłym - chyba najfajniejszy turniej jaki dane mi było organizować :)
Bitwy szly szybko i sprawnie, bez obsuwy, bez czekania. Szesc bitew dalo mi okazje zagrac po raz pierwszy w zyciu z paroma swietnymi osobami, oraz przypomniec sobie jak latwo skopac tylki paru starym znajomym (;

Frekwencja - 22 osoby. Nie jest to moze rekord (jak porownac do Krzysia..:P); ale w organizacji turniejow nie chodzi chyba o to zeby ciagle podnosic sobie samemu frekwencyjna poprzeczke. Nie liczy sie w koncu to ile lokali sie zrobilo, tylko jak sie na nich wszyscy bawili;)
Niezbyt sprzyjajacy termin (SW11 tydzien temu, Osmiornica tydzien po) i fakt ze Będzin to wciaz nowosc na mapie polskiego WFB sprawily, ze bawilismy sie w gronie znanym, bez gosci z zbyt dalekich krain (bo Opole i Bielsko juz traktuje jako czesc naszego lokalnego srodowiska). Mimo to brak jakichkolwiek cisnien, sprawnosc rozgrywania bitew i swietna atmosfera sprawiaja, ze z reka na sercu uznaje Vendetticon II za najfajniejszy turniej jaki mialem okazje organizowac ;)

Dzieki raz jeszcze wszystkim za przybycie ! w wolnej chwili swoje bitewki opisze, jesli z wynikami nie bedzie zadnych zamieszan to na dniach posle do ligi

Pzdr,
K.
Dobry turniej. Dobra robota. :)
Dziękuję organizatorom i przeciwnikom! I generalnie wszystkim uczestnikom, bo atmosfera bardzo fajna.

Format, o dziwo, bardzo mi sie spodobał. Szybkie akcje, szybkie bitwy, 6 konkretnych starć. :)
I po kolei.
Pojechałem wyjątkowo wampirami (podziękowania dla brata za pożyczkę) w składzie: Carstein na koniuchu, HA, Sh, summon wolfes, 5 BK (s,m), 2 x 5 wilków, 14 sylvanian levy (S, M)
1 BItwa - Challange z Marcinem "Kroxem" Wojcieszkiem.
Mając na względzie, ze możemy sie spóźnić, umówiliśmy się na bitwę.
BK skasowali skinków z biegaczem (wampir stracił 1 ranę w pojedynku, a ja teraz sobie przypomniałem że z grave markera mogłem przywrócić...), wilki pogoniły skinki. Potem BK jeszcze pogonili kroxy, nie dogonili, te zawróciły, a w kolejnej szarży już dostały bącki. Coś tam przywołałem i po podliczeniu wyszła róznica 1 pkt, czyli 10:10. Dobra bitwa, szybka i konkretna.

2 Bitwa - Kuba "Jasif" i lizardmeny ponownie...
A tu zamiast kroxów salamandry. Początkowo trochę szachów, jakieś nieudane szarże, biegacz zeżarł wilki, ale za to pojawiły się ze 3 oddziały zombich i ostatecznie pogoniły salamandy. Fajna bitwa, przeciwnik uprzejmy i ogólnie bez ciśnień.
12:8 dla mnie.

3 Bitwa - Bartek Horosz i Empire.
Jak zobaczyłem, jakie ciepłe powitanie ma dla mnie, to mi mina zrzedła.
Kloc swordsmenów z detachmentem hangunners, 10 handgunners ze snajperem, armata z inżynierem i gołębiem.
Coś tam się pokitrałem, coś przywołałem, wilki weszły na flankę strzelców, armata sobie misfire zrobiła, a na środku pola bitwy pojawili się w magiczny sposób szkieleci kusznicy i kloc prawie 30 zombich. :)
jak już doszedłem, to wilki przytrzymały jednych strzelców od czoła, drugie drugich od boku (tu potem wpadła jazda), a dzielne zombiacze od czoła na imperialnych mieczników. Kusznicy przydali się, zmniejszając wcześniej liczbę szeregów mieczników. Zadziałał fear - outnumber i patrol imperium ogarnęła fala paniki. 20:0 dla mnie.
Bardzo mi sie fajnie z Bartkiem grało, szybko i konkretnie.

4 Bitwa - Jan Suchecki i Errantry War
Bałem się tej Bretoni, do tego łucznicy mi kosili równo po wilkach, ale lanca skusiła się na kloc zombich. Wjechali, wyjechali z overrurna, ale zatrzymali się na swoich pegazach, akurat bokiem do moich BK. "Tegom chciał!" [hetman Czarniecki, "Potop" ;) ] Wjazd na flankę, wygrana, pościg, PIFE w pegazy. Wygrana, pegazy uciekają na 14 cali, a ja mam przed nosem impasable... Ale Drakenhof Templars, niesieni skrzydłami wiktorii, ścigają na 16! Na końcu 15:5 dla mnie.
Bitwa też bardzo fajna, bez żadnych kombinacji itp. Cztery fajne za mną, a tu przede mną ...

Wood Elfy pod wodzą Szymona (kolega z Opola).
Wiem, ze WE to nie za fajny przeciwnik dla wampirów, ale trudno - jedziemy! Wypuściłem wilki na flance łuczników, ale trochę kretyńsko i osłonił się driadami. Przynajmniej driad nie ma z przodu. Przywołuję jakieś zombi, łucznicy kasują mi wilki. Potem driady kasują mi przywołane wilki, a wardancers kloc zombich. Co się dzieje?.. Na szczęście drugie wilki na skraju szarzy sięgają generała i gonią go, wbijając się w wardancerów. Black knights, którzy zgonili driady za stół w kolejnej rundzie wpadają w wardancerów od tyłu i do spóły z wilkami rozpracowują. W tym samy czasie kloc zombich ginie po jednym - dwóch w walce z łucznikami.
Koniec końców - 12:8 dla mnie. Dobra bitwa, wymagający przeciwnik.

Szok - ląduję na pierwszym stole! Mina mi zrzedła jak okazało się że mam grać z Cosmem... ;) Mówi się trudno. Nie grałem nigdy z Cosmem, więc jest okazja (na pierwszym stole tez nigdy nie grałem).
No do relacji użyje słów samego Cosma jak opisywał Border Patrol: "Szybki wpie..ol" :D W czwartej rundzie, mając niemal czysty stół, poddałem bitwę. 20:0 dla Cosma. Fajna, kulturalna, szybka masakra.
Z powodu braku oceny za malowanie miałem tyko punkty za przygotowanie i 6 pkt z testu wiedzy (olałem dwa pytania o procenty w geście niemego sprzeciwu, nienawidzę prawdopodobieństwa :P ).
Jeszcze raz wielkie dzięki dla wszystkich moich przeciwników - każda bitwa była bardzo fajna i znowu się czegoś nauczyłem.
Sam turniej jak pisałem - bardzo OK. Przydałyby się dyplomy dla pierwszej trójki, to tylko taka moja uwaga.
Z innych rzeczy, to nie uwaga co do turnieju, tylko propozycja na przyszłość: połowa wstępu za w pełni pomalowane itp. armie jest OK, natomiast ocena malowania żeby była stosowana do wszystkich armii.

Bardzo sie cieszę że pojechałem, mimo obaw jak może wyglądać taki patrol jestem pozytywnie zaskoczony. Polecam w formie miłej odmiany od większych punktów.

Pozdrawiam,
Krzysiek

ODPOWIEDZ