Skaven na 1500pkt

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
WhiteWolf
Mudżahedin
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk

Skaven na 1500pkt

Post autor: WhiteWolf »

Heroes:
*Warlock engineer, Storm daemon, dispel scroll,
warp-blade, warp-energy condenser, accumulator [135]
*Warlock engineer, warp-blade, warp-energy condenser, accumulator [85]
*Plague Priest, plague censer, warpstone amulet [111]

Core:
*30 clanrats, fcg, ratling gun [235]
*30 clanrats, fcg, ratling gun [235]
*20 slaves [40]
*5 poison wind globadiers [50]
*gigant rat [30]

Special:
*9 gutter runners tunneling Team [135]
*5 warplock jezzail teams [100]
*23 plague monks, fcg, war banner

Rare:
Warp-lightning Warp cannon

Models in Army: 137
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4

Prosze o krytyke :wink: [/b]

Awatar użytkownika
Zbik666
Chuck Norris
Posty: 433
Lokalizacja: Danzig SNOT

Post autor: Zbik666 »

Tunelingi rozbij na 4 i 5 z zatruta bronia, Clan raty tez bym przyciol do 25
na Slavy muzyka. Wywal Gigant raty i 2 globkow i za to 20 slavow z muzykiem. Co do HErosow to ciekawie ale jesli nie 3 elektrykow to zdecydowanie preferuje BSB

Awatar użytkownika
Bartas
Chuck Norris
Posty: 640

Post autor: Bartas »

Coraz bardziej sie skłaniam ku temu że nie warto wystawiać rozpisek na forach bo zamiast konstuktywnych i co najważniejsze przemyślanych komentarzy będzie 20 sposóbów na zrobienie z niej schematycznej rozpiski, aby potem muc na turniejach narzekać że "on ma to samo w rozpisce co ja :?" - Gdzie sens? Gdzie logika?


PS nie mówie tylko o tym temacie ale o trendzie który jest wrzechobecny

Freeks
Wałkarz
Posty: 50

Post autor: Freeks »

Schemat, schematem, jednak z jakiegoś powodu (pomimo mnogosci opcji) właśnie tym schematem się stał.

Gutter runnersi w tak duzym oddziale to strzelanie sobie w stope przed biegiem. Są mocno losowi i na prawde łatwo ich stracić. Dlatego się ich ogranicza do piątek. Co i tak starcza na obsługi dział. Co prawda nowych, przegiętych, łuczników HE (cała armia z always strike first to przesada...) tylko na runde przetrzyma, ale to odosobniony przypadek ;)

Troche przydużo też chyba clanratów. Ja bym zrobił maks po 28, a najlepiej 24. I już masz punkty na slavów nowych, lub giant ogry.
Globki lepiej się spisują w małych grupach IMHO. Ja ich puszczam w grupkach 2-3 osobowych. Jak Ci ktoś zaszarżuje, to nie szkoda 20 pkt, i wciąż masz jeszcze drugą jednostkę globadierów wolną. A tanie oddziały często się lekcewarzy.

Co do monków i priesta - nie wypowiem się, bo nie grałem na nich. Nurglowi wrzodowcy jakoś mi się nie podobają...

Freeks
Wałkarz
Posty: 50

Post autor: Freeks »

Matusz pisze:Coraz bardziej sie skłaniam ku temu że nie warto wystawiać rozpisek na forach bo zamiast konstuktywnych i co najważniejsze przemyślanych komentarzy będzie 20 sposóbów na zrobienie z niej schematycznej rozpiski, aby potem muc na turniejach narzekać że "on ma to samo w rozpisce co ja :?" - Gdzie sens? Gdzie logika?
Tylko co Twoim zdaniem bedzie konstruktywnym i przemyślanym komentarzem? Doradzanie bardziej klimatycznej rozpiski? Przecież dla każdego słowo "klimat" znaczy co innego.

Po za tym nie trzeba brać po uwagę wszystkich komentarzy, a wyciągnać to co najlepsze i zachować swoje ulubione. Dzięki temu będzie się miało rozpiskę zarówno mocna, jak i oryginalną.

Narzekanie na to, iż ludzie doradzają najbardziej optymalne opcje jest chyba troche nielogiczne, nie sądzisz? W końcu nie umieszcza się rozpisek na forach by ludzie doradzali jak je splewić, bo schemat to Zuo...

Awatar użytkownika
Bartas
Chuck Norris
Posty: 640

Post autor: Bartas »

może nie zło ale to jest nudne... zamiast zrozumiec koncepcję rozpiske którą ktoś wklei bezmyślnie pisze się co wywalić i wrzucić żeby przypominała rozpiski autora... Tyle mówi się o pg rozpiskach, tyle sie narzeka a właśnie takie komentowanie powoduje to w duzym stopniu.

Dlatego tak jak już pisałem wg mnie nie warto wrzucać rozpisek na forach bo (niech bedzie), ze nie da sie jej konstruktywnie skomentować tylko się ją upodabnia do pornola, nikomu mojego zdania nie narzucam, ale takie ono pozostanie bo to nie jest dzisiejszy impuls tylko obserwacja czegoś co trwa długo...

Jak zaczynałem grać w battla wrzucałem rozpiski na forach, i można było sie wychaftac jak widziałem 13142214 komentarzy w stylu "daj to, wywal tamto, a w ogole to rozpiske do dupy, i zagraj tym pla pla pla", jedynie JJ dał kilka wskazówek, pod pomysł i moją wizje armii, zasugerował jakie jednostki wrzucić, i tylko z jego rady skorzystałem. Sam tak nie potrafie więc nie zabieram głosu i nie komentuje już cudzych rozpisek, jednak mam dość tego że znając z tablicy armie mojego przeciwnika moge w 90% przypadków przewidzieć dobrze czym będzie grał, i nawet na mniejwięcej jakich przedmiotach magicznych.

Pozdrawiam

Freeks
Wałkarz
Posty: 50

Post autor: Freeks »

Cóz, żal o taki stan rzeczy można mieć tylko do twórców kodeksów. Wydają coraz szybciej i częsciej, by mieć kasę, przez co opcje w AB nie są dostatecznie zrównoważone. Niech nawet 98% bedzie dobrze wyceniona, ale te dwa procenciki i tak sprawią, że powstanie standard. I dzięki temu "widząc swe błędy" mają pretekst do wydania kolejnej odsłony Army booka. To jest właśnie polityka by GW.

A że ludzie korzystają z niezbilansowania armii? Cóż, jak się zobaczy 50 złotych na ulicy, bez własiciela, bez kogoś w pobliżu, to ilu, choćby niechętnie i z obrzydzeniem, nie podniesie banknocika? Ktoś na pewno bedzie miał zasady, odejdzie dwa kroki, ale tylko po to, by zobaczyć jak ktoś inny cieszy się z darmowej gotówki.

W dodatku turnieje, jak sama nazwa wskazuje, są imprezami opatymi na rywalizacji. Czyli wymaksowane rozpiski to jednak rzecz, bez której wiele się nie ugra.

NIe twierdzę, że umieszczanie rozpisek na forach korzystnie wpływa na ich oryginalnosć, jednak im więcej porad się dostanie, tym większa szansa na wartosciową opinie. Jak w Twoim przypadku rada JJ'a - i to jest sens i logika umieszczania rozpisek na forach ;)

Hmm... chyba "mały" offtop powstał...

Awatar użytkownika
warkseer
Wodzirej
Posty: 741
Lokalizacja: żyrardowskie kanały

Post autor: warkseer »

A mnie się ta rozpiska podoba.
Skusiłbym się jeszcze do wyrzucenia jednego elektryka, aby zwiększyć liczebność. Nie wiem, dorzucić Slavów, skorzystać z NR. Kiedyś zagrałem coś ok. 170 modelami na 1500pkt. Widok twarzy przeciwnika - BEZCENNE :D
No i rzeczywiście Gutterów bym podzielił, u mnie zdarzają się często problemy z wykopaniem.

Awatar użytkownika
WhiteWolf
Mudżahedin
Posty: 252
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: WhiteWolf »

Dzięki za komentarze :) tylko jeszcze jedno:
Jeżeli podziele gutków, to zajmie mi to miejsce 2 slotów specjal, więc na 150okt będe musiał zrezygnować z monków albo jezzailów :)

Awatar użytkownika
Bartas
Chuck Norris
Posty: 640

Post autor: Bartas »

warkseer pisze:A mnie się ta rozpiska podoba.
Skusiłbym się jeszcze do wyrzucenia jednego elektryka, aby zwiększyć liczebność. Nie wiem, dorzucić Slavów, skorzystać z NR. Kiedyś zagrałem coś ok. 170 modelami na 1500pkt. Widok twarzy przeciwnika - BEZCENNE :D
No i rzeczywiście Gutterów bym podzielił, u mnie zdarzają się często problemy z wykopaniem.
ja zwykle mam na te pkt 180-200 ludków i też lubie mine przeciwnika :P, a jeszcze bardziej jak sie dowiaduje że mimo takiej masy mam czym przypierdzielić

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

9 gutter runnersow? co ty chcesz nimi robic? klocki breakowac? xD, 4 ewentualnie 5 to maks na maszyny czy wyciaganie magow

obcialbym clanraty do 25- i tak jest Cie raczej wiecej w walce (a 30 panikuje tak samo jak 25)

slavsom niepotrzebny muzyk, albo i tak przegrywaja walke albo uciekaja, ale 21 slavsow to podstawa (przy 20 potrzeba do paniki 5 wystrzelanych przy 21 juz 6) i najlepiej 2 oddzialy, bo frenzy zostanie latwo powyciagane na odslonienie flanek itd.

Skoro to nie ma byc schematyczne to ja bym wystawil plague censerow zamiast latary- efekt taki ze wszystko znika w walce (z pomoca plague monkow)

globki z 5 do 4, a najlepiej na 2x2 wtedy masz wiecej wystawiania :D

za zaoszczedzone punkty bands of power na chlopku do bicia ( z censerem moze siedziec w Censer Bearersach i wyciaga 10 sily jak wyjdzie bound spell)
do tego na golym elektryku dalbym 2 scrolle, a temu z stormem warpstone charma dla imitacji bezpieczenstwa :D

generlanie uwzgledniajac powyzsze rzeczy, wyszlo mi cos takiego:

1 Warlock Engineer @ 145 Pts
Magic Level 1; Supercharged WP Accumulator; Upgraded Warp-Energy
Condenser; Warp Blades; Warplock Pistol
#1 Warpstone Token [0]
Storm Daemon [25]
Warpstone Charm [25]

1 Warlock Engineer @ 135 Pts
Magic Level 1; Supercharged WP Accumulator; Upgraded Warp-Energy
Condenser; Warp Blades
#1 Warpstone Token [0]
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

1 Plague Priest @ 136 Pts
General; Frenzy; Censer
Bands of Power [25]
Warpstone Amulet [25]

23 Clanrats @ 205 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Clawleader @ [10] Pts
1 Weapon Team @ [60] Pts
Ratling Gun
23 Clanrats @ 205 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Clawleader @ [10] Pts
1 Weapon Team @ [60] Pts
Ratling Gun
21 Clanrat Slaves @ 42 Pts
21 Clanrat Slaves @ 42 Pts
4 Gutter Runners Tunnelling Team @ 68 Pts
Tunnelling Team; 2ndWeapon; Poisoned Hand Weapons
9 Warplock Jezzail teams @ 180 Pts
Jezzail; Pavise
24 Plague Monks @ 200 Pts
Frenzy; Standard; Musician
War Banner [25]
1 Plague Deacon @ [10] Pts
6 Plague Censer Bearers @ 102 Pts
Frenzy; Censer
2 Poison Wind Globadiers @ 20 Pts
Poison Wind Globe
2 Poison Wind Globadiers @ 20 Pts
Poison Wind Globe
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 143
Total Army Cost: 1500

clanraty po 24+ elektryk, a czemioni na wszelkiego rodzaju biegaczy.
dodatkowo jezzaile bo chcemy zobaczyc jak gracz z bretonia sie zalamuje, a pistolety sam daje dla funu jak nie ma na co punktow dac, mina przeciwnika przy zadawaniu po jednym woundzie na czyms waznym z pistoletu- bezcenne :D ( a gdy nam sie wysadza- tym bardziej :D)

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

Morrok pisze: slavsom niepotrzebny muzyk, albo i tak przegrywaja walke albo uciekaja, ale 21 slavsow to podstawa
kazdy ma swoje wizje... ja muzykow daje wszedzie, i slavy po 25 - przynajmniej moga z czyms miekkim zawalczyc.
nigdy za to nie daje czempionow na klanratach - strata punktow.
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

sam normalnie nie daje, wzialbym wiecej jezzaili zamiast czempionow, ale tak sie sklada ze na te punkty to biegacz boli ;/

Awatar użytkownika
warkseer
Wodzirej
Posty: 741
Lokalizacja: żyrardowskie kanały

Post autor: warkseer »

Morrok pisze:
generlanie uwzgledniajac powyzsze rzeczy, wyszlo mi cos takiego...
PG :wink: :P

ODPOWIEDZ