Empire the 9th Age
Moderator: #helion#
Re: Empire the 9th Age
Brakuje milicji i rajtarów
Może zamiast drugiego klocka halabard dać im włócznie i spróbować zmieścić milicję z pistoletami ?
Może zamiast drugiego klocka halabard dać im włócznie i spróbować zmieścić milicję z pistoletami ?
For Sigmar and the Empire!
Jak pisze Stan, włócznie nic nie robią. Halabardy o wiele lepsze.Stan pisze:Komuś działają te włócznie? Za szalone 50pkt różnicy masz połowę milicji albo 5 kolesi więcej.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr
Hej,
Z piechoty w ilości 20+ korzystam tylko z włóczni. Oddział ustawiam w formacji 5x8, z rozkazem mam 20 ataków. Przeciwko powszechnie występującym rydwanom, wózkom i podobnym historiom jest to dla mnie dużo lepsza opcja. Przeciwko np. twojej rozpisce wolałbym mieć dwa klocki włóczników niż halabardników. Halabardy są fajne w hordzie, ale nie zawsze jest tyle miejsca na stole.
Inną kwestią jest też to że nie znalazłem zadowalających mnie modeli halabardników, za to dużo jest ładnych formacji pikinierów na rynku.
Odnośnie twojej rozpiski, to kosztem kilku halabardników dokupiłbym dyscyplinę demigryfom. większe są szanse że z przerzutem i tak Ci uciekną niż że tych kilku halabardników odmieni los bitwy
Tak offtopując troszeczkę, w początkach warhammera jak czytałem książeczki osadzone w tym uniwersum, to zawsze w imperium pojawiali się pikinierzy, włócznicy chyba nigdy. Imperium było oparte fluffowo stricte na zachodnioeuropejskich armiach z przełomu XVI i XVII wieku, gdzie występowały głównie formacje pikiniersko-muszkieterskie.
9th age to co prawda inna para kaloszy, ale korzenie i założenia podobne, jednakże przy obecnych zasadach nie mam żadnego sensownego pomysłu na użycie muszkieterów.
Włócznie, jako broń ras prymitywnych (gobliny, szczury, elfy) nie pasują do imperium.
Zamiast włóczników, w ramach heavy infantry, wolałbym zobaczyć pikinierów np. na poniższych zasadach:
Koszt bazowy 10 pkt (czyli tak jak jest)
Opcja 1: wymiana tarczy na Pikę (walka z dwóch dodatkowych szeregów, lethal strike i ap jak przy włóczni, zajmuje obie ręce) - 2pkt / model
Opcja 2: wymiana tarczy na Pikę i Heavy Armor - 3pkt / model
Przykładowe modele:
http://www.artizandesigns.com/prod.php?prod=1739
https://store.warlordgames.com/collecti ... pike-block
Oczywiście to tylko luźna sugestia, nie wie ktoś czy na forum 9th age przewijał się ten temat i jakie były argumenty?
Pozdrawiam
Z piechoty w ilości 20+ korzystam tylko z włóczni. Oddział ustawiam w formacji 5x8, z rozkazem mam 20 ataków. Przeciwko powszechnie występującym rydwanom, wózkom i podobnym historiom jest to dla mnie dużo lepsza opcja. Przeciwko np. twojej rozpisce wolałbym mieć dwa klocki włóczników niż halabardników. Halabardy są fajne w hordzie, ale nie zawsze jest tyle miejsca na stole.
Inną kwestią jest też to że nie znalazłem zadowalających mnie modeli halabardników, za to dużo jest ładnych formacji pikinierów na rynku.
Odnośnie twojej rozpiski, to kosztem kilku halabardników dokupiłbym dyscyplinę demigryfom. większe są szanse że z przerzutem i tak Ci uciekną niż że tych kilku halabardników odmieni los bitwy
Tak offtopując troszeczkę, w początkach warhammera jak czytałem książeczki osadzone w tym uniwersum, to zawsze w imperium pojawiali się pikinierzy, włócznicy chyba nigdy. Imperium było oparte fluffowo stricte na zachodnioeuropejskich armiach z przełomu XVI i XVII wieku, gdzie występowały głównie formacje pikiniersko-muszkieterskie.
9th age to co prawda inna para kaloszy, ale korzenie i założenia podobne, jednakże przy obecnych zasadach nie mam żadnego sensownego pomysłu na użycie muszkieterów.
Włócznie, jako broń ras prymitywnych (gobliny, szczury, elfy) nie pasują do imperium.
Zamiast włóczników, w ramach heavy infantry, wolałbym zobaczyć pikinierów np. na poniższych zasadach:
Koszt bazowy 10 pkt (czyli tak jak jest)
Opcja 1: wymiana tarczy na Pikę (walka z dwóch dodatkowych szeregów, lethal strike i ap jak przy włóczni, zajmuje obie ręce) - 2pkt / model
Opcja 2: wymiana tarczy na Pikę i Heavy Armor - 3pkt / model
Przykładowe modele:
http://www.artizandesigns.com/prod.php?prod=1739
https://store.warlordgames.com/collecti ... pike-block
Oczywiście to tylko luźna sugestia, nie wie ktoś czy na forum 9th age przewijał się ten temat i jakie były argumenty?
Pozdrawiam
Też brałem włócznie, ale naprawdę wszędzie jest piechota a nie kawaleria, dodatkowo statystycznie siła 4 robi więcej niż te kilka KB.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr
No cóż, to pewnie kwestia przeciwników na których się akurat trafiło. Na ostatnim turnieju grałem w 2 bitwie z bretonią zaś w 3 z chaosem który miał kilka rydwanów i wózek, więc byli dla mnie bardziej przydatni.
Włócznie to nie tylko KB, AP(1) i Save 5+ zamiast +1 Siły i save 6+, ale również walka z dodatkowego szeregu. Liczbą ataków dla mnie w wystarczający sposób nadrabiają mniejszą siłę.
Włócznie to nie tylko KB, AP(1) i Save 5+ zamiast +1 Siły i save 6+, ale również walka z dodatkowego szeregu. Liczbą ataków dla mnie w wystarczający sposób nadrabiają mniejszą siłę.
Ap jest słabsze niż plus z siły dla halek. Z większą siłą łatwiej zranić a kary do sejwa takie same. Halki w sumie dobre na wszystko a włócznie to jedynie te parę ataków więcej i kb na kawopodobne modele (kto szarżuje kawą na włócznie w każdym razie?). A sejv przydaje się na hity z s3, bo wszystko co mocniej bije już kasuje praktycznie tego sejva.
po wyżyłowanej-nudnej jak flaki z olejem-przegrywającej każdy brejktru-rozpisce postanawiam przetestować coś innego.
1 Marshal @ 310.0 Pts
Plate Armour; Great Griffon
Lucky Shield [10.0]
Axe of Battle [60.0]
Talisman of Greater Shielding [50.0]
Crown of Scorn [30.0]
1 Marshal @ 270.0 Pts
Plate Armour; Great Griffon
Sprout of Rebirth [80.0]
Hardened Shield [10.0]
Flaming Lance [20.0]
1 Knight Commander @ 446.0 Pts
General; Plate Armour; Shield; Young Griffon
The Sonnstahl [170.0]
Charm of Cursed Iron [30.0]
1 Marshal - Battle Standard Bearer @ 303.0 Pts
Barding; Lance; Plate Armour; Shield; Battle Standard; Horse
Aether Icon [55.0]
4 x 5 rycerskich zamówień fcg lance i tarcze
6 demigryfów fcg tarcza lanca + sztandar na straidera
5 rajtarów 2 pistolety
5 rajtarów
czołg
Co zmienić waszym zdaniem ?
1 Marshal @ 310.0 Pts
Plate Armour; Great Griffon
Lucky Shield [10.0]
Axe of Battle [60.0]
Talisman of Greater Shielding [50.0]
Crown of Scorn [30.0]
1 Marshal @ 270.0 Pts
Plate Armour; Great Griffon
Sprout of Rebirth [80.0]
Hardened Shield [10.0]
Flaming Lance [20.0]
1 Knight Commander @ 446.0 Pts
General; Plate Armour; Shield; Young Griffon
The Sonnstahl [170.0]
Charm of Cursed Iron [30.0]
1 Marshal - Battle Standard Bearer @ 303.0 Pts
Barding; Lance; Plate Armour; Shield; Battle Standard; Horse
Aether Icon [55.0]
4 x 5 rycerskich zamówień fcg lance i tarcze
6 demigryfów fcg tarcza lanca + sztandar na straidera
5 rajtarów 2 pistolety
5 rajtarów
czołg
Co zmienić waszym zdaniem ?
"Wielkie problemy współczesności nie rozstrzygną się mowami i uchwałami większości… ale krwią i żelazem." Bismarck
Oho, tuzowie battla w imperialnej części forum a ja myślałem że tylko masochiści odwiedzają ten dział.
Wydaje mi się że jedyną słuszną drogą są działa, piechota i banishe; aleeeeeeeeeee
Ja już nie mogę! Już dosyć! Już basta! Mam chęć na befsztyczek!...
I kosztem paru (wielu?) niekorzystnych paringów spróbowałbym czegoś hmm, semicompetitive?
Więc co ucieka mojemu noobowskiemu oku? Jak zwiększyć osiągi ?
Wydaje mi się że jedyną słuszną drogą są działa, piechota i banishe; aleeeeeeeeeee
Ja już nie mogę! Już dosyć! Już basta! Mam chęć na befsztyczek!...
I kosztem paru (wielu?) niekorzystnych paringów spróbowałbym czegoś hmm, semicompetitive?
Więc co ucieka mojemu noobowskiemu oku? Jak zwiększyć osiągi ?
"Wielkie problemy współczesności nie rozstrzygną się mowami i uchwałami większości… ale krwią i żelazem." Bismarck
Zmień jakoś sprzęt na herosach na gryfach, żeby mieli chociaż stałe S5. Może połącz też dwa oddziały rycerzy w jeden duży, żeby BSB miał solidne wsparcie w CC. No i daj znać jak coś zagrasz, ciekaw jestem tych gryfów.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Moja opinia tego jest taka.
Skaveny zacierają łapki. Alchemicy przebierają nóżkami. Hordy padają ze śmiechu
KoE płacze, bo kawaleryjska rozpa Empajer jest lepsza od bretońskiej
Wrzuć chociaż jedną dychę rycerzy. Wpierdziel tam traumaturgie by spamować kometę. Flaming sztandar obowiązkowo. Bohaterowie na demisiach mnie nie przekonują, chociaż mozesz ich trzymać w drugim szeregu co jest w sumie spoko. Reszta spoko. Chłopy czekajo.
Skaveny zacierają łapki. Alchemicy przebierają nóżkami. Hordy padają ze śmiechu
KoE płacze, bo kawaleryjska rozpa Empajer jest lepsza od bretońskiej
Wrzuć chociaż jedną dychę rycerzy. Wpierdziel tam traumaturgie by spamować kometę. Flaming sztandar obowiązkowo. Bohaterowie na demisiach mnie nie przekonują, chociaż mozesz ich trzymać w drugim szeregu co jest w sumie spoko. Reszta spoko. Chłopy czekajo.
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
Dziekuje to jest pula podpowiedzi na której można budować lepsze imerialne jutro. W niedzielę 2 testowe wpierdziele i bay huehue
Edit. Zapomniałeś Przemek dodać że mówisz jak jest, Boston maseczusets ^^
Edit. Zapomniałeś Przemek dodać że mówisz jak jest, Boston maseczusets ^^
"Wielkie problemy współczesności nie rozstrzygną się mowami i uchwałami większości… ale krwią i żelazem." Bismarck
Rozpiska fajna . Ale dwie 5 Rycerzy połącz w 10 i troszkę inne złożenie bohaterów. Będzie Cię bolał brak magii i jak pisał Laik wszelkie tereny.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr
pierwsze testy za mną (1 zmiana to 10 rycerzy z flameingiem za 2 piątki )
szczury przegrana 12-8, szczury przegrana 15-5 i VC przegrana 17-3
Gryfy w obecnym złożeniu 3 razy na tak. Terenów nie odczułem bo demi mają straidera. Cała reszta też fajnie. Bez zmian do dalszych testów
szczury przegrana 12-8, szczury przegrana 15-5 i VC przegrana 17-3
Gryfy w obecnym złożeniu 3 razy na tak. Terenów nie odczułem bo demi mają straidera. Cała reszta też fajnie. Bez zmian do dalszych testów
"Wielkie problemy współczesności nie rozstrzygną się mowami i uchwałami większości… ale krwią i żelazem." Bismarck
Przeoczyłem straidera i mówiłem już wcześniej żeby zrobić 10 kawy Mam nadzieję, że zagramy na tą rozpę.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr
Jest fajna, ogram ją na przyjemniejsze paringi i zdecyduje co dalej. Na 3 bitwy straciłem tylko 1 gryfa ( 4 gryfy oddały połowe punktów zostając na 1 ranie). Wiadomo że to nie są stardragony ale szukając jakiegoś boku przy multicombacie albo bijąc jakieś małe mago-bunkry mogą się zwrócić. Najsłabszym ogniwem grandmaster na demigryfie.
"Wielkie problemy współczesności nie rozstrzygną się mowami i uchwałami większości… ale krwią i żelazem." Bismarck