[Rawa Mazowiecka]23.04.2017 - 3500pkt. 9th Age Rawa Gra!
- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
[Rawa Mazowiecka]23.04.2017 - 3500pkt. 9th Age Rawa Gra!
Cześć, witam.
Miasto Rawa Mazowiecka, ja, oraz Rawskie Stowarzyszenie Miłośników Gier Fabularnych i Fantastyki "Topory"(http://www.topory.org/) pragnie serdecznie zaprosić na Turniej Figurkowy w systemie the 9th Age. Wyniki zostaną zgłoszone do Ligi.
Jest to pierwsza impreza tego typu na terenie naszego miasta, ale mam też nadzieję, że nie ostatnia. Dlatego serdecznie chciałbym zaprosić wszystkich zainteresowanych na Turniej, który odbędzie się 23 kwietnia bieżącego roku. Zgłoszenia proszę nadsyłać pod adres sorinmarkov@o2.pl
Jeśli chodzi o zasady. Wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do formatu 20-0 (niektórzy lepiej znają go pod nazwą 0-20 ), ale ja chciałbym zrobić coś zupełnie innego. Potyczki mają charakteryzować się tym, że zostawiamy na boku format 20-0. U nas będą liczyć się wszystkie zdobyte punkty Czyli jeśli zmielisz gościa na full punktów z rozpiski, zrobisz cele poboczne (albo i nie), dostajesz za wszystko punkty. Suma tych punktów daje Ci odpowiednie miejsce na podium (albo poza nim ). Format rozpisek to 3500 punktów, bez żadnych dodatkowych ograniczeń, oprócz tych wynikających z Ksiąg Armijnych (czyli nie gramy Patrolu). Czy jest wymóg pomalowanej armii? Nie. Wiadomo, fajnie gra się kolorowymi figsami, ale chcemy też dać szansę świeżym graczom, którzy nie zdążyli wypaciać wszystkich pacynek. Jedziemy dalej, scenariusze:
Bitwa Pierwsza - King of the Hill/Refused Flank Depoyment:
Na środku pola bitwy znajduje się Wzgórze, które obaj Gracze mają za zadanie przejąć i utrzymać. Zdobyć teren może jednostka Scoring lub Generał armii. Na koniec każdej Własnej Tury Gracza, jeśli Gracz ten posiada jednostkę punktującą lub Generała Armii na wzgórzu, otrzymuje +200 VP. Jednostka zajmująca wzgórze nie może być sprowadzona do ilości 25% stanu początkowego, ani uciekać. Wzgórze jest zajęte przez jednostkę lub generała armii jeśli ta/ten znajduje się większością obrysu treya/podstawki na wzgórzu.
Bitwa Druga - Protect the Messenger!/Counterthrust Deployment:
Każdy z graczy dołącza do swojej armii Posłańca (należy mieć ze sobą model na odpowiedniej podstawce). Zadaniem Graczy będzie doprowadzenie Posłańca do przeciwległej krawędzi stołu, co będzie skutkowało dodatkowymi +200 VP. Posłaniec nie może posiadać żadnych Zasad Specjalnych z Ksiąg Armii oraz otrzymuje następujące statystyki,wyposażenie i Zasady Specjalne:
Mv-5 Ws-4 Bs-4 S-4 T-4 W-3 I-4 A-2 Ld-8 - Troop Type: Infantry 20x20.
Plate Armour, Hand Weapon and Shield, Throwing Weapons (Multiple Shot 3).
Ward Save 5+.
Posłaniec może przyłączyć się do dowolnej jednostki sprzymierzonej na zasadach Postaci dołączanej do Oddziału. Dodatkowo, jeśli któremuś z Graczy uda się zatłuc Posłańca przeciwnika, otrzymuje dodatkowe 200 VP.
Bitwa Trzecia - Blind Deployment/Frontline Clash Deployment.
Rozstawienie odbywa się w jednym czasie, zawodnicy mają na to 10 minut. Środek stołu zakryty jest tak, aby przeciwnicy nie widzieli się wzajemnie. Dodatkowo, na każdym stole rozmieszczone będą 4 znaczniki. Znacznik może przejąć tylko jednostka ze Scoring poprzez wejście w kontakt ze znacznikiem i tylko taka która już nie posiada znacznika. Jeśli jednostka zostanie zniszczona lub zmuszona do ucieczki, upuszcza znacznik tam, gdzie powinien znajdować się jej środek w momencie ucieczki/zniszczenia lub w najbliższym legalnym położeniu (1" od nieprzebytych terenów, budynków i oddziałów). Upuszczony znacznik może zostać zebrany ponownie. Każdy znacznik w posiadaniu oddziału gracza oferuje pojedynczą premię +200 punktów na koniec gry.
Podczas każdej bitwy do zdobycia będzie dodatkowe +200 VP za wykonane Cele Poboczne. Za każdy taki Gracz otrzymuje 1 znacznik. Cele Poboczne są cztery:
1) Zniszczenie najdroższej jednostki przeciwnika - +200 pkt.
2) Udane wykonanie szarży do której wymagany jest rzut 11 lub 12 do Zasięgu Szarż - +200 VP, tylko raz w ciągu gry.
3) Wygranie pierwszej rozstrzygniętej rundy walki w zwarciu - +200 pkt.
4) Wykonanie udanej szarży na tył jednostki przeciwnika - +200 pkt. (Analogicznie, jak w punkcie 2)
Harmonogram:
1) Każdy rozgrywa trzy bitwy scenariuszowe. Należy pamiętać, że nie gramy obdżektiwów z głównego podręcznika
2) Bitwa trwa maksymalnie 3 godziny. Chciałbym, aby przestrzegano tego czasu. W momencie ogłoszenia, że nadciąga nieuniknione, czyli do końca bitwy zostało 15 minut, rozstrzygamy to, co mamy rozstrzygnąć i kończymy w regulaminowym czasie.
3) Wpisowe w wysokości 15 zł pobieramy na miejscu
4) Zapisy i rozpiski maksymalnie do 15.04(musimy zamówić nagrody ). W rozpie daj znać, jakie masz Imię, Nazwisko, ID Ligowe i podaj numer telefonu.
5) Starujemy od 9.00 po drugiej bitwie godzina na żarcie
6) Posiadane stoły wymuszają format punktowy 3500, gramy na blatach 48x48".
7) Gramy na mapkach przygotowanych przez nas, nie będą to zwyczajowe mapki ETC.
I teraz najważniejsze. Nie jest to turniej klasy Master, ale mamy dla wszystkich ciekawe nagrody. Każdy z uczestników dostanie pamiątkowy gadżet a na pierwszą trójkę będą czekać cenne pudła z figurkami Chcemy Was przyciągnąć do tej imprezy, bo chcemy stworzyć z niej cykliczny event dla wielu osób. Ważna jest frekwencja, bo jeśli nie będzie tego, impreza też nie wypali, dlatego wpisywać się koledzy i koleżanki!!!!! Powstała również konieczność limitu, będzie to 24 miejsca
Pytania, zażalenia oraz pomysły wysyłać na PM
Zapisy:
1. Sorin
2. Reiver
3. Kanti
4. Karbowy
5. Helion
6. Pablo
7. Bobson prośba o potwierdzenie na nr 663 324 267
8.
9. Sill prośba o potwierdzenie na nr 663 324 267
10. Dreef
11. Bombaj prośba o potwierdzenie na nr 663 324 267
12. Elvis is (un)dead prośba o potwierdzenie na nr 663 324 267
13. Krasnal
14. Skarabek prośba o potwierdzenie na nr 663 324 267
15. Napadzior
16. Sas prośba o potwierdzenie na nr 663 324 267
17. Cluzoe
18. Siemek
19. Pocisk prośba o potwierdzenie na nr 663 324 267
20. Baton prośba o potwierdzenie na nr 663 324 267
21. As1
22. Lwieserce85
23. Bartool
24.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2017, o 17:12 przez sorinmarkov, łącznie zmieniany 38 razy.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
No to się zapisuj Mamy dofinansowanie z Miasta i chcemy to trochę bujnąć
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Jak Helion bedzie, to i ja poproszę.
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
kuzwa...akurat niedziela calkowicie mi nie pasuje.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2017, o 09:21 przez lwieserce85, łącznie zmieniany 2 razy.
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
- Elvis is (un)dead
- Oszukista
- Posty: 796
To może i ja zawitam, jak taka silna ekipa będzie jechać z Warszawy
Hejka
Będę, postaram się też kolegów z Częstochowy ściągnąć.
Jest jeszcze trochę czasu, żeby przemyśleć zasady dodatkowe i scenariusze. Home rulesy są fajne, czasem potrafią jednak zepsuć dobrą zabawę.
Kilka (bardzo drobnych) sugestii i pytań:
1. Może warto zamienić scenariuszami pierwszą bitwę z drugą. Sporo osób będzie do Was jechało z różnych części kraju, czasem to sporo kilometrów. Może zdarzyć się, że ktoś przyjedzie na styk, albo parę minut po czasie. Życie. Może wygodniej byłoby te "zasłaniania" połówek odpalić w drugiej bitwie?
2. Scenariusz Posłaniec - ciekawy, ale rozjeżdża balans.
a) W mojej armii mam 3 oddziały po 30 chłopa w ambushu. Właśnie zrobiłem scenariusz i nikt mi w tym nie mógł przeszkodzić.
b) Mój kumpel gra armią imperium na samej kawalerii, bez żadnej piechoty. Autofail?
Nie mówię, że to zły scenariusz, ale jeżeli pod jeden ze scenariuszy trzeba przebudować całą koncepcję rozpiski to odrobinę zniechęca.
3. King of the hill - zdefiniuj zajęcie i utrzymanie oraz "kontestowanie". Trzeba stać równo na środku? w X calach? Pomysł dobry - tylko wymaga dodefiniowania.
4. Zabicie wrogiego Generała - +200 pkt. Czy kumuluje się to z podręcznikowym + 200 za generała?
5. Zajęcie dwóch przeciwległych ćwiartek stołu - +100 pkt za każdą - zdefiniuj zajęcie
6. Wykonanie szarży na 10+ cali - +200 pkt. Ja mam krasie - ty masz latacza z 10 Mov. Może chodziło o rzut na kościach powyżej 9, czyli "udana ryzykowna szarża"? Chociaż i tak promuje armie ze swiftstridem.
7. Wygranie pierwszej rundy walki w zwarciu - +200 pkt - każdej walki w każdej turze (to wynika z zapisu)? Czy pierwszej rundy pierwszej walki w grze (to nie wynika z zapisu)?
8. Żadna jednostka nie wyjdzie poza swoją połowę stołu - +200 pkt - moja też? Czyli stoimy na swoich połówkach, strzelamy do siebie i czarujemy i każdy dostaje po +200?
Może być, czemu nie, tylko czy dokładnie o to chodzi?
Chcę przyjechać, nie czepiam się, pomysł mi się podoba, potrzebowałbym tylko nieco precyzyjniejszego zapisu
Będę, postaram się też kolegów z Częstochowy ściągnąć.
Jest jeszcze trochę czasu, żeby przemyśleć zasady dodatkowe i scenariusze. Home rulesy są fajne, czasem potrafią jednak zepsuć dobrą zabawę.
Kilka (bardzo drobnych) sugestii i pytań:
1. Może warto zamienić scenariuszami pierwszą bitwę z drugą. Sporo osób będzie do Was jechało z różnych części kraju, czasem to sporo kilometrów. Może zdarzyć się, że ktoś przyjedzie na styk, albo parę minut po czasie. Życie. Może wygodniej byłoby te "zasłaniania" połówek odpalić w drugiej bitwie?
2. Scenariusz Posłaniec - ciekawy, ale rozjeżdża balans.
a) W mojej armii mam 3 oddziały po 30 chłopa w ambushu. Właśnie zrobiłem scenariusz i nikt mi w tym nie mógł przeszkodzić.
b) Mój kumpel gra armią imperium na samej kawalerii, bez żadnej piechoty. Autofail?
Nie mówię, że to zły scenariusz, ale jeżeli pod jeden ze scenariuszy trzeba przebudować całą koncepcję rozpiski to odrobinę zniechęca.
3. King of the hill - zdefiniuj zajęcie i utrzymanie oraz "kontestowanie". Trzeba stać równo na środku? w X calach? Pomysł dobry - tylko wymaga dodefiniowania.
4. Zabicie wrogiego Generała - +200 pkt. Czy kumuluje się to z podręcznikowym + 200 za generała?
5. Zajęcie dwóch przeciwległych ćwiartek stołu - +100 pkt za każdą - zdefiniuj zajęcie
6. Wykonanie szarży na 10+ cali - +200 pkt. Ja mam krasie - ty masz latacza z 10 Mov. Może chodziło o rzut na kościach powyżej 9, czyli "udana ryzykowna szarża"? Chociaż i tak promuje armie ze swiftstridem.
7. Wygranie pierwszej rundy walki w zwarciu - +200 pkt - każdej walki w każdej turze (to wynika z zapisu)? Czy pierwszej rundy pierwszej walki w grze (to nie wynika z zapisu)?
8. Żadna jednostka nie wyjdzie poza swoją połowę stołu - +200 pkt - moja też? Czyli stoimy na swoich połówkach, strzelamy do siebie i czarujemy i każdy dostaje po +200?
Może być, czemu nie, tylko czy dokładnie o to chodzi?
Chcę przyjechać, nie czepiam się, pomysł mi się podoba, potrzebowałbym tylko nieco precyzyjniejszego zapisu
- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Bombaj, postaram się na dniach wszystko doprecyzować Bardzo mi zależy na tym, żeby frekwencja jak i zabawa była jak najlepsza Jakby coś ktoś, pomysły i tak dalej, piszcie Pany Wszelkie uwagi i pomoc ze strony bardziej doświadczonych Graczy jest na wagę złota... Chcę tą imprezę "urodzić" jako cykliczną, może w przyszłości jako Master. Jeśli się da. Skoro mam dofinansowanie, dlaczego nie korzystać?
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Super
Mały Edit zasad w drugiej bitwie
Mały Edit zasad w drugiej bitwie
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły lub sposoby na "naprawę" czegoś w scenariuszach, wyślijcie mi PM-kę, przedyskutujemy to i wprowadzę ewentualne zmiany, jeśli znacząco miałoby coś usprawnić rozgrywkę
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Dzis miałem okazje zawitac do mdk w rawie.jesli turniej organizowany bedzie w tym miejscu to macie szansę zagiac system i zrobic jednego z lepszych lokali w historii:)
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki