Titillating Delusions
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
Titillating Delusions
Hordes of Chaos AB, pg. 45 Trzeci Czar:
(...)In the "Remaining Moves" part of their Movement phase the affected unit must move as directly and quickly as possible towards this point, but(...)
Czy to znaczy, że na początku swojej tury mogę zignorować iluzoryczny marker i zadeklarować normalną szarżę? A dopiero przy ewentualnym braku szarż muszę gnać "na pałę" w "Remaining Moves"?
JP
(...)In the "Remaining Moves" part of their Movement phase the affected unit must move as directly and quickly as possible towards this point, but(...)
Czy to znaczy, że na początku swojej tury mogę zignorować iluzoryczny marker i zadeklarować normalną szarżę? A dopiero przy ewentualnym braku szarż muszę gnać "na pałę" w "Remaining Moves"?
JP
Q. The Titillating Delusions spell. May an affected unit still
declare charges against units in LOS but not on the line designed
by the spell? What about frenzied units who are forced to declare
charges when possible? If a unit is affected, is it considered
"immune to psychology", or can psychology effects alter their
movement? Can you choose to flee from a charge, away from the
direction nominated by the spell? If you cast a magical movement
spell or incantation at an affected unit, can you freely choose
the direction or are you forced to move the unit in the direction
given by the Delusions spell?
A. The thing affected by the spell is the unit's voluntary movements:
all voluntary movement, including those that result from a spell or
incantation, even charge declarations, have to be made in the
direction given by the delusions spell. This includes the voluntary
direction that Spawn and Pump Wagons move in. However, the affected
unit is not Immune to Psychology, and all compulsory movement still
obeys its own rules (compulsory charges, failed terror tests, etc.).
The unit can still flee a charge, but will still be affected by the
spell as soon as it regains its freedom of movement.
S. Official Hordes of Chaos FAQ / Anthony Reynolds - Warhammer Design Team
declare charges against units in LOS but not on the line designed
by the spell? What about frenzied units who are forced to declare
charges when possible? If a unit is affected, is it considered
"immune to psychology", or can psychology effects alter their
movement? Can you choose to flee from a charge, away from the
direction nominated by the spell? If you cast a magical movement
spell or incantation at an affected unit, can you freely choose
the direction or are you forced to move the unit in the direction
given by the Delusions spell?
A. The thing affected by the spell is the unit's voluntary movements:
all voluntary movement, including those that result from a spell or
incantation, even charge declarations, have to be made in the
direction given by the delusions spell. This includes the voluntary
direction that Spawn and Pump Wagons move in. However, the affected
unit is not Immune to Psychology, and all compulsory movement still
obeys its own rules (compulsory charges, failed terror tests, etc.).
The unit can still flee a charge, but will still be affected by the
spell as soon as it regains its freedom of movement.
S. Official Hordes of Chaos FAQ / Anthony Reynolds - Warhammer Design Team
A inne pytanie przy tej okazji.
Moj smok staje sie ofiara iluzji. Jest napisane, ze musi isc w wyznaczonym kierunku "as fast as possible".
Pytanie jednak, czy jestem zmuszony do tego, by fronbt mojej figurki byl zwrocony w strone, gdzie jest punkt wskazany przez iluzje?
Ma o znaczenie o tyle, ze smok moze poleciec 20"we wskazanym kierunku, do czego zmusza go czar, ale czar nie nakazuje mu bezposrednio "bycia zwrocnym w jakas konkretna strone".
Spelniajac wymogi czaru, moglbym sobie na przyklad poleciec 20" we wlasciwym kierunku, obrocic sie (free pivot) i zionac do tylu na wroga. A w kolejnych turach dalej leciec, jak iluzja przykazala.
Jak to widzicie?
Moj smok staje sie ofiara iluzji. Jest napisane, ze musi isc w wyznaczonym kierunku "as fast as possible".
Pytanie jednak, czy jestem zmuszony do tego, by fronbt mojej figurki byl zwrocony w strone, gdzie jest punkt wskazany przez iluzje?
Ma o znaczenie o tyle, ze smok moze poleciec 20"we wskazanym kierunku, do czego zmusza go czar, ale czar nie nakazuje mu bezposrednio "bycia zwrocnym w jakas konkretna strone".
Spelniajac wymogi czaru, moglbym sobie na przyklad poleciec 20" we wlasciwym kierunku, obrocic sie (free pivot) i zionac do tylu na wroga. A w kolejnych turach dalej leciec, jak iluzja przykazala.
Jak to widzicie?
W tym konkretnym przypadku podanym przez blessa ten smok nie moze zionąć od tyłu na wrogą jednostkę, tylko musi wpaść w nią z szarży, bo:
... the affected unit must move as directly and quickly as possible towards this point, but will charge and fight any enemy unit that lies along this line of advance.
Jesli zaś unit stałby nie w bezpośredniej linii, tylko powiedzmy sobie obok miejsca, w którym wylądował smok, to ja bym pozwolił mu na pivota i zianie, ale raczej tylko z dobrego serca niż z jakiś konkretnych przesłanek podanych w zasadach
... the affected unit must move as directly and quickly as possible towards this point, but will charge and fight any enemy unit that lies along this line of advance.
Jesli zaś unit stałby nie w bezpośredniej linii, tylko powiedzmy sobie obok miejsca, w którym wylądował smok, to ja bym pozwolił mu na pivota i zianie, ale raczej tylko z dobrego serca niż z jakiś konkretnych przesłanek podanych w zasadach

Dlatego właśnie napisałem "Nie wiem, czy..."Izo pisze:Logika podpowiada to rozwiązanie, bo w końcu na tym polega czar, ale zasady i ich interpretacja ostatnio mają coraz mniej wspólnego z logiką.trikk pisze:Nie wiem, czy nie musisz mieć w LoS iluzji...
Sugeruje to problem i próbę rozwiązania, ale można łatwo się wymigać, jak banda z LS zacznie do Ciebie mówić "Ty głupcze!"

Jak dla mnie, po zebraniu tez powinni obrócić się w stronę iluzji...karlee pisze:Marker iluzji musi byc w polu widzenia jednostki, wiec IMO nie powinienes tracic go DOBROWOLNIE z pola widzenia (co innego np. w wyniku oblanego terroru).
Moje zdanie Bless znasz.
Poza tym mogę ponowić swój przykład z oddziałem, który musiałbyś szarżować w następnej turze, a zamiast tego ustawiasz sobie smoka tyłkiem do markera i nie szarżujesz bo go nie widzisz. 


A licky boom boom down!!!
Szarza moze efektem pobocznym czaru. Nie jest jego warunkiem podstawowym, jak dazenie do punktu ruchem maksymalnym w linii prostej.b_sk pisze:Moje zdanie Bless znasz.Poza tym mogę ponowić swój przykład z oddziałem, który musiałbyś szarżować w następnej turze, a zamiast tego ustawiasz sobie smoka tyłkiem do markera i nie szarżujesz bo go nie widzisz.
Nie upieram sie jednak na smierc przy swoim.

Bo owszem, fluffowe pierdzenie sugeruje, ze nie powinien sie moc obracac. Choc z opisu czaru to jednak nie wynika.
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
imh moze sie obroci w dowolna strone o ile to nie powoduje że oddala sie od iluzji. więc może tak robi smok, czy fast cavalry, i zawsze na to pozwalałem, aczkolwiek gdyby był to np. oddzial zbierajacy sie po flee to powinien ustawic sie frontem do markera by móc do niego iśc tak szybko jak to mozliwe w następnej turze.
Wiem, że to o czym napiszę to jest "fluffowe pierdzenie", ale już zaczyna mnie irytować delikatnie fakt interpretacji zasad z pomocą stwierdzenia "co nie jest zabronione, jest nie dość, że dozwolone, lecz wręcz zmusza do wykorzystania".
Powiedzcie dlaczego trzeba ustawić marker w LoSie jednostki, a nie gdziekolwiek na stole, aby później dopiero w fazie ruchu jednostka musiała się odwrócić i jechać najkrótszą drogą? IMO odpowiedź oczywista - po to aby marker pozostawał w LoSie jednostki ^^. No, ale oczywiście nigdzie nie ma tak napisane, więc to tylko "fluffowe pierdzenie" (swoja drogą osoba, która wymyśliła to określenie niech spłonie ^^).
Powiedzcie dlaczego trzeba ustawić marker w LoSie jednostki, a nie gdziekolwiek na stole, aby później dopiero w fazie ruchu jednostka musiała się odwrócić i jechać najkrótszą drogą? IMO odpowiedź oczywista - po to aby marker pozostawał w LoSie jednostki ^^. No, ale oczywiście nigdzie nie ma tak napisane, więc to tylko "fluffowe pierdzenie" (swoja drogą osoba, która wymyśliła to określenie niech spłonie ^^).
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
nie chcę sie chwali ani przypisywa sobie całej zasługi, ale konekstowe stwierdzenie o fluffowych bredniach krąży od dawien dawna po forach (zaczęło się od pięset-stronicowego tematu na NG), i o ile dobrze pamiętam pierwszy raz usłyszałem to na forum Strefy Zero, puściłem w obieg, i niesamowicie szybko sie przyjęło.
Flufowym pierdzeniem jest też to co napisałeś, marker jest po to w line of sight bo tak każe armybook, dalej masz to w dupie bylebyś szedł do mrkera tak szybko jak to możliwe więc konny heros może nawet tyłem sobie do tego iś jesli taka jego wola i jeśli zapieprza z pełna prędkością...
Flufowym pierdzeniem jest też to co napisałeś, marker jest po to w line of sight bo tak każe armybook, dalej masz to w dupie bylebyś szedł do mrkera tak szybko jak to możliwe więc konny heros może nawet tyłem sobie do tego iś jesli taka jego wola i jeśli zapieprza z pełna prędkością...
jak dla mnie powinienes zostac w los. glownie da tego, ze istnieje przez to mozliwosc zaszarzowania czegos w linii w wyniku czego po pursuicie/overruunie mozesz byc finalnie blizej celu iluzji..
inne pytanie z tego gatunku.: czy jesli poprzez reforma bylobysie blizej celu to nalezy go wykonac? (np. las, jeziorko itp.)
i drugie pytanie. czy jako cel iluzji8 mozna dac domek? niby widac do domku ale taka kawaleria jest juz do konca gry zwarzywiona jesli sie nie zdiseluje ripa
inne pytanie z tego gatunku.: czy jesli poprzez reforma bylobysie blizej celu to nalezy go wykonac? (np. las, jeziorko itp.)
i drugie pytanie. czy jako cel iluzji8 mozna dac domek? niby widac do domku ale taka kawaleria jest juz do konca gry zwarzywiona jesli sie nie zdiseluje ripa
Na to nie wpadłem, ale Shino ma racje - jak sobie wyobrażasz zaszarżowanie wroga, który wejdzie przed cel bez LoSu?Shino pisze:jak dla mnie powinienes zostac w los. glownie da tego, ze istnieje przez to mozliwosc zaszarzowania czegos w linii w wyniku czego po pursuicie/overruunie mozesz byc finalnie blizej celu iluzji..
inne pytanie z tego gatunku.: czy jesli poprzez reforma bylobysie blizej celu to nalezy go wykonac? (np. las, jeziorko itp.)
i drugie pytanie. czy jako cel iluzji8 mozna dac domek? niby widac do domku ale taka kawaleria jest juz do konca gry zwarzywiona jesli sie nie zdiseluje ripa
Z domkiem nie widzę problemu - można ustawić w nim marker - od tego jest RiP, żeby go dispelować.
Reform natomiast IMO nie jest wymagany, w difficult terrain można wejść normalnie, ale jeżeli gracz sobie zażyczy, to owszem - może się zreformować.