Elves of Darkness czyli DE w 9th Age
Moderator: Yudokuno
Re: Elves of Darkness czyli DE w 9th Age
W każdej armii generalnie trzeba znalexć rzeczy które sa dobre, i je maxować. Czasami cos dopasowac do mety.
Ja np biore: Aroki max, wywki max, łuki max, maszyny max, manglero-fanatyki w okolicach racjonalnosci. Plan MSU, bo MSu jest w modzie.
Więc o DE myslalbym tak
Na pewno najlepsze sa hydry - więc wypada mieć 3 w rozpie
Kolesie na rydwanach yemy sa bardzo spoko - proponuje albo 3 kowobjow w tym bsb z 3++ na zasiegowe, albo dwóch. Jak braknie punktów to jeden na kontre chociaż
MAszyny sa zawsze spoko - najlepiej dać 3 bolce bo tanie i dobre
Najpewniej mag z dywinacja jest optymalnym wybore, możliwe ze przydalby sie tez maly do astronomicznych zasiegow i lepszego losowania
w core najlepiej jest wziac duzo scoringów, bo scoringi sa fajne. Wejdzie 5 albo 6 x 15 warriorów. Mieszac do woli z korsarzami.
Warlocy najprawdpodobniej sa mocni, bralbym 2x5 ale nie wiem ile juz wydalem punktów
Jak to powyzej wejdzie to masz mobilna rozpiske, dobra gre na scenariusz mocna gre na zasieg (3 maszyny 3 hydry dywinacja) i jakąs tam kontre do CC, ktorego po prostu unikasz. Tak bym tym grał, ten sam styl co od lat, troche inne narzedzia. Cala reszta booka raczej wydaje sie za slaba, zeby ja wystawiac, chociaz do przemyslenia sa te sisterki z 4++ wardem w CC, albo zaspamowac, ilsocia unitow, albo 2x30 (ktos tak we wloszech gral). Ale ja bym w tej armii skupil sie na mobilności
Moim zdaniem da się grajac silny avoidance pograć z wiekszoscia rzeczy. Listy ma bardzo slabo na pyromancje, ale taki juz urok MSU, ja też mam na to slabo, HE SK tez maja na pyro słabo/średnio - taki charakter armii i trzeba z tym zyc
Ja np biore: Aroki max, wywki max, łuki max, maszyny max, manglero-fanatyki w okolicach racjonalnosci. Plan MSU, bo MSu jest w modzie.
Więc o DE myslalbym tak
Na pewno najlepsze sa hydry - więc wypada mieć 3 w rozpie
Kolesie na rydwanach yemy sa bardzo spoko - proponuje albo 3 kowobjow w tym bsb z 3++ na zasiegowe, albo dwóch. Jak braknie punktów to jeden na kontre chociaż
MAszyny sa zawsze spoko - najlepiej dać 3 bolce bo tanie i dobre
Najpewniej mag z dywinacja jest optymalnym wybore, możliwe ze przydalby sie tez maly do astronomicznych zasiegow i lepszego losowania
w core najlepiej jest wziac duzo scoringów, bo scoringi sa fajne. Wejdzie 5 albo 6 x 15 warriorów. Mieszac do woli z korsarzami.
Warlocy najprawdpodobniej sa mocni, bralbym 2x5 ale nie wiem ile juz wydalem punktów
Jak to powyzej wejdzie to masz mobilna rozpiske, dobra gre na scenariusz mocna gre na zasieg (3 maszyny 3 hydry dywinacja) i jakąs tam kontre do CC, ktorego po prostu unikasz. Tak bym tym grał, ten sam styl co od lat, troche inne narzedzia. Cala reszta booka raczej wydaje sie za slaba, zeby ja wystawiac, chociaz do przemyslenia sa te sisterki z 4++ wardem w CC, albo zaspamowac, ilsocia unitow, albo 2x30 (ktos tak we wloszech gral). Ale ja bym w tej armii skupil sie na mobilności
Moim zdaniem da się grajac silny avoidance pograć z wiekszoscia rzeczy. Listy ma bardzo slabo na pyromancje, ale taki juz urok MSU, ja też mam na to slabo, HE SK tez maja na pyro słabo/średnio - taki charakter armii i trzeba z tym zyc
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
No sadze ze warlocki juz sa poza, wypadnie pewno bolec. Wazne sa hydry tak naprawde
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Warlocki muszą być
Ostatnio to składałem. Wchodzi
Lord na rydwanie
magica z divinacją
goły bsb
3x 17 warriorów
2x 10 korsarzy
3 bolce
7 warlocków yemy z czempionem
2 hydry
Nie wygląda źle... jak zawsze. Potem przechodzimy do praktyki po raz kolejny De pokazują że są kompletną kupą.
Ostatnio to składałem. Wchodzi
Lord na rydwanie
magica z divinacją
goły bsb
3x 17 warriorów
2x 10 korsarzy
3 bolce
7 warlocków yemy z czempionem
2 hydry
Nie wygląda źle... jak zawsze. Potem przechodzimy do praktyki po raz kolejny De pokazują że są kompletną kupą.
Mówi się trudno i idzie się dalej ...
Wole miec BSB niz lorda na rydwanie - LD Ci niepotrzebne wyzsze niz 9 od sorcy, wiec palcisz za dodatkowy atak itemy i golego bsb - to jest worek zmarnowanych punktów - wole miec najpewniej za wszelka cene 3 hydre. Ale reszta sie zgadza. Powinno działać trzeba to tylko ograć
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
1+ 3++ na zasiegowe i d3 z lanca jest wystarczajacy na duze rzeczy imo
Kociol tez jest ok
Kociol tez jest ok
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Unnamed4500 Pts - Dread Elves Army
1 Oracle Master @ 520.0 Pts
General; Wizard Master; 4 Learned Spells; The Divination; Killer Instinct
Wandering Familiar [50.0]
Ring of Fire [50.0]
1 Oracle Apprentice @ 350.0 Pts
Wizard Apprentice; 2 Learned Spells; The Alchemy; Killer Instinct
Dispel Scroll [100.0]
1 Dread Captain @ 210.0 Pts
Light Armour; Battle Standard
3x 10 Repeater Auxiliaries @ 220.0 Pts
Repeater Crossbow; Light Armour; Musician; Killer Instinct
2x11 Repeater Auxiliaries @ 240.0 Pts
Repeater Crossbow; Light Armour; Musician; Killer Instinct
3x 1 Hydra @ 440.0 Pts
3x1 Dread Reaper @ 180.0 Pts
Light Armour
3x1 Medusa @ 140.0 Pts
Cult of Yema; Paired Weapons; Petrifying Stare
Models in Army: 64
Total Army Cost: 4500.0
Wersja to oczywiście pre-alpha, bo szczerze nie mam pojęcia jak tu lory dobrać, ale ogólny zamysł chyba widać. Może w tę stronę iść?
1 Oracle Master @ 520.0 Pts
General; Wizard Master; 4 Learned Spells; The Divination; Killer Instinct
Wandering Familiar [50.0]
Ring of Fire [50.0]
1 Oracle Apprentice @ 350.0 Pts
Wizard Apprentice; 2 Learned Spells; The Alchemy; Killer Instinct
Dispel Scroll [100.0]
1 Dread Captain @ 210.0 Pts
Light Armour; Battle Standard
3x 10 Repeater Auxiliaries @ 220.0 Pts
Repeater Crossbow; Light Armour; Musician; Killer Instinct
2x11 Repeater Auxiliaries @ 240.0 Pts
Repeater Crossbow; Light Armour; Musician; Killer Instinct
3x 1 Hydra @ 440.0 Pts
3x1 Dread Reaper @ 180.0 Pts
Light Armour
3x1 Medusa @ 140.0 Pts
Cult of Yema; Paired Weapons; Petrifying Stare
Models in Army: 64
Total Army Cost: 4500.0
Wersja to oczywiście pre-alpha, bo szczerze nie mam pojęcia jak tu lory dobrać, ale ogólny zamysł chyba widać. Może w tę stronę iść?
Odpowiedź, że "myślę na głos" Cię usatysfakcjonuje? W sumie 100 strzałek co turę + cięższe strzelanie jednak robi robotę w niektórych match upach. Gdyby obaj magowie mieli divinację, to można wrzucać hard target na prawie wszystkie oddziały na raz. To może mieć potencjał. Bolce można zamienić na strzelające czarioty, meduzy można zamienić na cokolwiek innego.
Pytanie do Ciebie, czy masz jakieś sensowne argumenty gniotące tą rozpę, czy od tak zarzuciłeś mi głupotę?
Pytanie do Ciebie, czy masz jakieś sensowne argumenty gniotące tą rozpę, czy od tak zarzuciłeś mi głupotę?
Ja Ci nic nie zarzuciłem. Ty sam siebie tak nazwałeś.
Powiedz mi, jak, bo ja serio nie wiem. Jak chcesz zeby duzy i mały mag na siebie zarobili? To jest prawie 900 punktów. 20% Twojej rozpy. Według mnie grubo przeinwestowane.
Zerówka z metalu i 3 bolce to wszysyko co jest w tej rozpie na puszki. Mało. Bez combatowej kontry to po prostu nie działa. Nie masz nawet czym odgiąć. Zamiast tych meduz wrzuć lepiej 3 razy harpie. Są o wiele lepsze ze względu na mobilność. Raptem 30 pkt więcej. Nie mów ze meduzami chciałeś zabijać
Jesteś tak statyczny ze aż boli. Wyjeżdzasz do przodu jedynie hydrami. A co z reszta? Jak ci je przeciwnik wyeliminuje to jesteś posrany. A to wcale nie takie trudne. Wiele osób mowi tu zeby wykorzystywać ten atut de którym jest mobilność. Ty zrobiłeś totalne przeciwieństwo. Zagraj tym kilka bitew. Zobaczysz jak sie obesraaz. Według mnie w tej rozpie nic nie ma. I nie bierz tego osobiście bo Ci nie wjeżdżam. Bolce i pestki bitew nie wygrywają.
Powiedz mi, jak, bo ja serio nie wiem. Jak chcesz zeby duzy i mały mag na siebie zarobili? To jest prawie 900 punktów. 20% Twojej rozpy. Według mnie grubo przeinwestowane.
Zerówka z metalu i 3 bolce to wszysyko co jest w tej rozpie na puszki. Mało. Bez combatowej kontry to po prostu nie działa. Nie masz nawet czym odgiąć. Zamiast tych meduz wrzuć lepiej 3 razy harpie. Są o wiele lepsze ze względu na mobilność. Raptem 30 pkt więcej. Nie mów ze meduzami chciałeś zabijać

Jesteś tak statyczny ze aż boli. Wyjeżdzasz do przodu jedynie hydrami. A co z reszta? Jak ci je przeciwnik wyeliminuje to jesteś posrany. A to wcale nie takie trudne. Wiele osób mowi tu zeby wykorzystywać ten atut de którym jest mobilność. Ty zrobiłeś totalne przeciwieństwo. Zagraj tym kilka bitew. Zobaczysz jak sie obesraaz. Według mnie w tej rozpie nic nie ma. I nie bierz tego osobiście bo Ci nie wjeżdżam. Bolce i pestki bitew nie wygrywają.
Miło usłyszeć merytoryczną odpowiedź. Wziąłem meduzy jako odginaczki, pewnie można zamienić je na harpie. W tym wyborze kierowałem się umiejętnościami kombatowymi meduz, które mogą jakieś tam śmieci pozabijać. Pragnę zauważyć, że ta rozpa jest do bólu statyczna, gdyż jest to defens, a hydry nigdzie nie "wyjeżdżają" tylko ładnie czekają aż przeciwnik podejdzie. Wydałem masę punktów na magię, bo chciałem mieć scrolla,a na dużej czarce musi być familiar. Kwestia do przetestowania i sprawdzenia czy ten scroll jest potrzebny. Wydaje mi się, że rozpa całkiem fajnie może kontrować jakieś ofensy, które muszą wejść w pole rażenia tych kusz, a jednak 100 strzałek co turę i hydry, które wybierają sobie cele do zjedzenia mogą trochę punktów nabić. Upraszczając trochę zamysł tej rozpy, jest to rozpa Guldura w DE.
Tak jak mówiłem. Kminiliście archetypy z mobilnością czy z klockami, może warto dać szansę defensywnemu MSU?
No popatrz, mi w HE wygrywają.Druchii pisze:Bolce i pestki bitew nie wygrywają.
Zdajesz sobie sprawę, że można obrócić ten argument? Mimo wszystko dalej on nic nie wnosi merytorycznego.Druchii pisze:Zagraj tym kilka bitew. Zobaczysz jak sie obesraaz.
Tak jak mówiłem. Kminiliście archetypy z mobilnością czy z klockami, może warto dać szansę defensywnemu MSU?
Ale przeciez swoimi he z tym wygrywasz...
Masz lepszy zasięg pestek, tyle samo bolców i jesteś bardziej mobilny.
Oczekujesz argumentów ode mnie a sam ich nie dajesz.
Masz ogry, woch, dwarfy,vc,he. Kuźwa, nawet z liz to imho nie pogra. Ja bym sie cieszył dostając taki mirror. Moj lordunio na czariocie zjada wszystko co masz. To tak na szybko zle paringi. Jak z tym grasz? 100 pestek na 6 z s3 i bolce które jak nie trafia to płyniesz to taka kmina?
Dawaj
P.s: zeby nie byc gołosłownym. Moj lord to chariot bluffers, cloak...miedzy innymi. Czyli 1+ 3++ na cała Twoją armie. Z przerzutem udanych zranionych. Hydry trafiam na 3+ ranie na 3+ z przerzutem z kotła od KB i multiplikacja. Wjeżdżasz? Jarekk ja strasznie mało gram, ale widzę ze to nie zadziała. Wielu jest klepaczy którzy Ci ten defens msu przemielą. Bez cc kontry nie ma opcji.
Masz lepszy zasięg pestek, tyle samo bolców i jesteś bardziej mobilny.
Oczekujesz argumentów ode mnie a sam ich nie dajesz.
Masz ogry, woch, dwarfy,vc,he. Kuźwa, nawet z liz to imho nie pogra. Ja bym sie cieszył dostając taki mirror. Moj lordunio na czariocie zjada wszystko co masz. To tak na szybko zle paringi. Jak z tym grasz? 100 pestek na 6 z s3 i bolce które jak nie trafia to płyniesz to taka kmina?
Dawaj

P.s: zeby nie byc gołosłownym. Moj lord to chariot bluffers, cloak...miedzy innymi. Czyli 1+ 3++ na cała Twoją armie. Z przerzutem udanych zranionych. Hydry trafiam na 3+ ranie na 3+ z przerzutem z kotła od KB i multiplikacja. Wjeżdżasz? Jarekk ja strasznie mało gram, ale widzę ze to nie zadziała. Wielu jest klepaczy którzy Ci ten defens msu przemielą. Bez cc kontry nie ma opcji.
Bartek kurde ja mam w armi modele z 2+ save tops i nie narzekam. Co z tego że 2+ skoro 3+ na zasiegowe i mocny wygar i light do boostow? to jest super model man
Jarek, faktem jest, ze widac ze przerzucasz schematy z HE do DE a to nie do konca działa. Po kolei:
1) Kusze ze swoim bs 4 to sa amrtwe punkty. Z tych 100 oestek trafiasz gorzej po ruchu, niże he z 30 z quick to fire. A placisz 3 x tyle. Jedyne sensowne pestki w DE to shejds (i troche korsarze) ale jest ich za mało (limity) zeby shooting i klasyczny defens w de grały
2) scroll i w zwiazku z tym drugi mag to po prostu stracone punkty. Duza dywinacja zuzywa 100% kosci i chce wiecej, ten maly magus rzadko co rzuci. A za niego masz sensownego bsb i jeszcze 250 wolne
3) 3 medusy w sytuacji, gdzie na stole starczy Ci do odginania 5tka harpii (ja tam w ogole gram bez smietnika i nie narzekam) to za duza inwestycja, i zbedna. Juz lepiej wspomnianie harpie i 2-3 unity tancerek (masz punkty z maga nie
). Harpie 10m i lot tez kluczowe są. Myslalem duzo o meduzach ale cena je zabija.
DE maja za słabe/drogie strzelanie, zeby na nim obecnie grać moim zdaniem. z Twojej listy robisz szybka i mobilna zabawke z około 8 scoringami, bsb dywinacja i bolcami na duze rzeczy i hydrami na piechote. Tego mozna sie trzymac i tym grać imo. Tanie i dobre rzeczy maxujesz, przecenione (kusze, meduzy, magowie) olewasz
Jarek, faktem jest, ze widac ze przerzucasz schematy z HE do DE a to nie do konca działa. Po kolei:
1) Kusze ze swoim bs 4 to sa amrtwe punkty. Z tych 100 oestek trafiasz gorzej po ruchu, niże he z 30 z quick to fire. A placisz 3 x tyle. Jedyne sensowne pestki w DE to shejds (i troche korsarze) ale jest ich za mało (limity) zeby shooting i klasyczny defens w de grały
2) scroll i w zwiazku z tym drugi mag to po prostu stracone punkty. Duza dywinacja zuzywa 100% kosci i chce wiecej, ten maly magus rzadko co rzuci. A za niego masz sensownego bsb i jeszcze 250 wolne
3) 3 medusy w sytuacji, gdzie na stole starczy Ci do odginania 5tka harpii (ja tam w ogole gram bez smietnika i nie narzekam) to za duza inwestycja, i zbedna. Juz lepiej wspomnianie harpie i 2-3 unity tancerek (masz punkty z maga nie

DE maja za słabe/drogie strzelanie, zeby na nim obecnie grać moim zdaniem. z Twojej listy robisz szybka i mobilna zabawke z około 8 scoringami, bsb dywinacja i bolcami na duze rzeczy i hydrami na piechote. Tego mozna sie trzymac i tym grać imo. Tanie i dobre rzeczy maxujesz, przecenione (kusze, meduzy, magowie) olewasz
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Bolce przy dobrych warunkach trafiają 1/3 albo w ogóle, a w drugiej rundzie dostaja szarżę od byle jakiej odginaczki, kuszami po ruchu trafiasz na 6+ a zranisz mniej niż połowę to ze 100 strzał wychodzi może jakieś 10 woundów, po czym dostaja w kombacie z tafem 3 wpierdol od byle scierwa. Hydry mogą nie dostać żadnego wounda a spieprzaja jak pojebane,bez szeregów i banera są śmieszne. Charioty nawet z yema 8 cali? Dojdą pod koniec 4 rundy. Jest coś nie tak z tym bookiem de. Każda armia ma jakiś argument. Albo siła w ilosci, tafie albo armorze. A u nas nawet inicjatywę mamy tak niską, że nie zdążymy wykorzystać atutu kiler instynktu
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Jarku..to wspaniala rozpiska.podoba mi sie ta koncepcja defensy de...
P.s....dogadales juz warunki zakladu z tallandim?
P.s.s nie slychaj złych ludzi ktorzy zazdroszcza ci skila.(kase dajecie sobie w gotowce czy przelewem?)
P.s....dogadales juz warunki zakladu z tallandim?
P.s.s nie slychaj złych ludzi ktorzy zazdroszcza ci skila.(kase dajecie sobie w gotowce czy przelewem?)

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
Dzisiaj postaram się odpowiedziec najdelikatniej jak potrafie... teoretycy, ktorzy nie doczytali booka, nie rozegrali ani jednej bitwy i majacy za nic setki godzin przemyslen i dziesiatki gier graczy DE... nie chlopaki... nie macie racji... to nie bedzie gralo i teoryhammer, ktory uprawiacie jest zenujaco smieszny... dajcie sobie siana... ktos z ekipy 9th age dal czegos tam i ta armie zle przygotowal pod realia gry... jest to zbior fajnych jednostek, ktore nie maja synergii... a na koniec powiem tyle, porownywanie bohatera z sv 2+ i T5 do t3/4!!! jest czyms czego nie potrafie nawet nazwac... sorry, nie moj poziom abstrakcji...

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15