Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Ciara »

Nie wiem czy piszesz w odpowiednim dziale. Aos ma bodajże swój własny dział. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Czytam sobie powoli podręcznik i widzę, że strzały z maszyn się dość mocno zmieniły.

Może ktoś dokładnie opisać jak działa klopa i flame? Bo nie jestem pewien czy dobrze to rozumiem
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Katapa rzuca na trafienie z wszystkimi karami oprócz coverów. Na 1 masz missfire. Jak nie trafisz za pierwszym razem to możesz próbować jeszcze raz. Za drugim razem ignorujesz 1 z missfire, jak trafisz to masz następujące kary :
Area attack o jeden mniejszy, siła społowiona w zaokrągloniu do góry, tracisz zasady specjalne, nie ma big hita.
Miotacz nie rzuca na trafienie. Rzucasz tylko żeby sprawdzić czy nie masz missfire. Na 2+ strzał jest sukcesem. Strzał działa jak bolec, przebija szeregi z tą różnicą że za każdy przebity szereg robisz d3 hitów zamiast jednego. Jeśli miotacz ma jakieś zasady specjalne albo większą siłę w nawiasie to stosujesz ją jeśli strzelasz na bliski zasięg.
Obrazek

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

No dobra prawie to mamy:

Katapa ma karę za daleki zasięg?

Edit. doczytałem zostało pytanie o zasięg
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
ALTPL
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 123

Post autor: ALTPL »

Mam pytanie o Bound Spell SE - Treesinging. Czy mogę nie przesuwać lasu, w którym znajdują się wrogie jednostki? Jeżeli nie, to czy mogę wybrać kierunek w którym są wrogie jednostki, które i tak są w lesie jakąś swoją częścią i sprawić, że więcej wrogiego oddziału będzie w lesie ?
Thank You for the Daemon!

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

@durin
katapa ma kary za wszystko oprócz coverów

@altpl
Musisz przesunąć las, wording treesingingu imo nie pozostawia wyboru. Na początku rozdajesz hity, później przesuwasz las do momentu aż przesuniesz o wyrzuconą ilosć albo zatrzymasz się na wrogiej jednostce/terenie. Jeśli wróg jest już w lesie to przesuwasz las normalnie.
Obrazek

mati-93
Plankton
Posty: 3

Post autor: mati-93 »

Jest to mój pierwszy post ,tak więc chciałbym się seredecznie przywitać z szanownym gronem :).

Mam dość sporo pytań ,tak więc jestem totalnym nowicjuszem w tym temacie ,nie ma u mnie w okolicy nikogo kto mógłby mi przybliżyć cokolwiek w tym temacie .

Jaki dobrać tani zestaw na rozpoczęcie przygody? wiadome nie będę kupował na start bóg wie czego bo może mi się nie spodobać , skąd brać informacje o jednostkach ,ruchach etc? widziałem że jest zbiór zasad w języku angielskim ,nie ma nic po polsku ?
Ogl na czym się skupić by zacząć jakoś przygodę z warhammerem z sensem ?

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Zanim zacznę się rozpisywać muszę spytać, czy zamierzasz zacząć przygodę z klasycznym warhammerem, rozumianym jako starcie dwóch wielkich armii w fantastycznym świecie klasycznej magii i miecza czy też tzw. "Warhammer: Age of Sigmar", które 2 lata temu wydało Games Workshop?

Poza tym pytanie w nieodpowiednim wątku, bo tu pytamy o zasady, ale to tak na przyszłość :)
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

mati-93
Plankton
Posty: 3

Post autor: mati-93 »

Myślę że Warhammer: Age of Sigmar :) A dziękuję może tak być ,acz wydawało mi się że odpowiedni dobrałem dział :)

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

mati-93 pisze:Myślę że Warhammer: Age of Sigmar A dziękuję może tak być ,acz wydawało mi się że odpowiedni dobrałem dział
Ogólnie jest to forum graczy i sympatyków gry "the 9th Age". Gra powstała ze względu na fakt, że Games Workshop pewnego "pięknego dnia" postanowił zapomnieć o swojej 30-letniej flagowej grze bitewnej jaką jest "Warhammer Fantasy Battles" i zamiast niej wprowadzić "Warhammer: Age of Sigmar". Zrobiliśmy dla tej gry osobny dział na tym forum ale niewiele się tam dzieje. Fani Age of Sigmar gromadzą się raczej na swojej grupie na Facebooku.

Skoro jednak już tu zajrzałeś to pozwól że opowiem trochę o "9th Age", zwłaszcza że większością figurek do "Age of Sigmar" możesz grać również w 9th Age. 9th Age to:

-prawdziwa gra bitewna, w której ścierają się prawdziwe armie podzielone na regimenty
-gra stworzona przez graczy dla graczy. Tak, nie stoi za tym żadna korporacja, która w każdym momencie może zakończyć support, bo nie będzie się już opłacać. Żadna korporacja nie wyda nam nagle nowych modeli ustalając do nich megamocne zasady przez co ich kupno będzie obowiązkiem. Autorzy 9th Age dbają by rozgrywka była zbalansowana a w każdej armii było dużo możliwości złożenia grywalnej rozpiski
-gra, do której zasady w postaci podręcznika i ksiąg armii są dostępne za darmo, również w języku polskim. Zajrzyj na https://www.the-ninth-age.com/

Jeżeli jednak wolisz zostać przy AoS to szukaj grupy na fejsie, mam nadzieję że pomogłem :)
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

mati-93
Plankton
Posty: 3

Post autor: mati-93 »

O super , widzisz dla laika to zawsze coś i z drugiej strony przekonałeś mnie do 9th age ;)
Jeszcze by tylko nie zaśmiecać . co na start? na co patrzeć i czym się sugerować w doborze "armi"? :roll:

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Jeśli chodzi o 9th age to kierowałbym się klimatem i stylem gry jaki chciałbyś prowadzić. Wiadomo że zupełnie inaczej gra się bandą żądnych krwi (i mięsa!) ogrów a inaczej komandem leśnych elfów. Zajrzyj na stronę którą ci podałem i pościągaj księgi armii do każdej armii (po przejściu do zakładki downloads wystarczy kliknąć polską flagę, jeśli zależy ci na języku polskim) oraz podręcznik główny. Poczytaj, popatrz jaki klimat, jakie modele.

Kiedy już wybierzesz armię to napisz w odpowiednim podforum poświęconym tej armii, tam ci na pewno pomogą co na początek kupić :wink:
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Awatar użytkownika
Never
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Never »

Daaaawno nie grałem w Warhammera. Ostatni raz w 8 edycję, bo kometa (smutna historia) itd...

Chciałbym wrócić. Mam chaos dwarfy. I brzydki nawyk nie czytania instrukcji.

Interesuje się 9 edycją fanowską.

1. Czy jest jakiś zbiór najważniejszych zasad? Dajcie linka do filmiku na yt [Wolę grać, czytanie jest dobre dla ludzi].
2. Jak się teraz gra chaos dwarfami? W co powinienem zainwestować? Więcej bulli i jeszcze więcej bulli?
3. Rozumiem, że to już nie jest gra herosów, gdzie jeden strigoi wyrżnie Ci 5 oddziałów bez potrzeby podrapania się po tyłku?
4. Jak z graczami i sceną turniejową? Znajdę chętnych do gry, czy raczej całe przedsięwzięcie dogorywa i robienie sobie po raz kolejny nadziei zahacza o męczeństwo :) :D.
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2298
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bobson »

Never pisze:Daaaawno nie grałem w Warhammera. Ostatni raz w 8 edycję, bo kometa (smutna historia) itd...

Chciałbym wrócić. Mam chaos dwarfy. I brzydki nawyk nie czytania instrukcji.

Interesuje się 9 edycją fanowską.

1. Czy jest jakiś zbiór najważniejszych zasad? Dajcie linka do filmiku na yt [Wolę grać, czytanie jest dobre dla ludzi].
2. Jak się teraz gra chaos dwarfami? W co powinienem zainwestować? Więcej bulli i jeszcze więcej bulli?
3. Rozumiem, że to już nie jest gra herosów, gdzie jeden strigoi wyrżnie Ci 5 oddziałów bez potrzeby podrapania się po tyłku?
4. Jak z graczami i sceną turniejową? Znajdę chętnych do gry, czy raczej całe przedsięwzięcie dogorywa i robienie sobie po raz kolejny nadziei zahacza o męczeństwo :) :D.
Ad1. Polecam chociaż przekartkować rulebooka. Sporo się pozmieniało względem 8 edycji.
Ad2. Chyba nie ma jakichś obvious choice'ów, ale sporo ludzi gra małymi kadajcami. Sprawdź rozpiski z ostatniego ETC albo chociaż z DMP.
Ad3. Nie do końca, nadal są bardzo mocni bohaterowie, ale są na nich kontry w postaci innych herosów/magii/monsterów itp. Gra nie jest już tak bzdurna jak w 8 edycji
Ad4. W Warszawie na lokalach ok 20 osób, na masterach ok 80 ? Chyba raczej przedsięwzięcie odżywa niż dogorywa.

Luczi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 181
Lokalizacja: Ulthuan

Post autor: Luczi »

Witam. Czy kary za zasłony to hit w strzelaniu sie sumują? Np okopane organki w lesie i mam -3?
He. BM.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Luczi pisze:Witam. Czy kary za zasłony to hit w strzelaniu sie sumują? Np okopane organki w lesie i mam -3?
covery się nie sumują - wybiera się jedną, najlepszą
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

DiaQ
Plewa
Posty: 9

Post autor: DiaQ »

Witam,
Na pewno to już gdzieś było ale od 2 dni nie mogę znaleźć dokładnego opisu, więc zapytam tu a może ktoś wskaże odpowiedni temat:

- Skaveńskie koło (random movement 3d6) - musi się ruszyć w Compulsory Moves sub-phase, ale nie może wyjechać poza stół, co wynika z opisu zasady random movements. Tak więc mogę sobie dojechać do krawędzi stołu i się zatrzymać? /zatrzymuje się 1 cal od krawędzi?

- Czy jeżeli Doomwheel jest złamany i ucieka to też nie może za stół wyjechać?

z góry dzięki za odpowiedz i ewentualne wskazanie żródła ?

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

Post autor: Dancaarkiiel »

Zatrzymujesz się przed krawędzią jak każdy
UCIEC za stół możesz (panika, break)
Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Witam...mam pewne nurtujace mnie pytanie.
Przeciwnik wystawia swoj oddzial w 12 calu od swojej krawedzi stolu.tak ze poczatek jego oddzialu jest dokladnie na 12 calu. Ja wystawiam swoje speerbacki na przeciw niego po lini prostej rowniez na 12 calu dokladnie. Czy jesli bede czaczynal i ruszesie dokladbie o 6 cali w kierunku przeciwnika to moge do niego strzelac (zasieg strzalu 18 cali). Zaznaczam że idę na wpprost nie tracac zasiegu ruchu na jakis reformach i innych manewrach. Prosze o odpowiedz bardziej doswiadczonych kolegow lacznieze wskazaniem gdzie znajde normujacy to zapis gdyz co turniej to sędzia innaczej decyduje i czasem sypiami sie z tego ppwodu bitwy juzna samym ich początku
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Czy oddzial uciekajacy moze korzystac z magicznych przedmiotow (w tym ze sztandarow)?

czy model, moze uzyc pozyczonej ld do przekazania jej dalej poprzez commanding aura (chodzi o sytuacje w ktorej oddzial retonski przekazuje ld oddzialowi chlopow, to czy uzywa swojej (8), czy tez moze wziac ja od generala (9)?

ODPOWIEDZ