Zapowiedzi, plotki - co nowego w Vampirkach
Moderator: misha
Wciaga ale mozna go odstawic (i to nie tak trudno ...)
Ale prawie zawsze sie wracadead pisze:Wciaga ale mozna go odstawic (i to nie tak trudno ...)
Pare plotek :
Alright, so I looked through some of the new vampire booklet. It was just photocopied sections from new entries.
Everything with the "vampire" rule lets things within 6 inches of them march. The units with the vampire rule in the new armybook will be: Vampire Counts, Vampire (the old thrall), the knights of the blood keep, and the vargulf.
The corpse cart gives every undead unit in 6" ASF, and can be upgraded to boost friendly casting and hinder opponent casting of everything in 24 inches. Core choice.
Knights of the blood keep have 3 attacks and frenzy at s5, s7 with lances. They have the vampire special rule.
Vargulf will be a stand alone monster, like a mini giant. They have hatred of everything, vampire, and regeneration. I can't remember if they have frenzy too.
Skeletons and grave guards are both cheaper now, as they want more people to take them. The grave guard are A LOT cheaper. Both will be getting new models.
Only zombies can be raised but skeletons, and grave guard can be healed. It did not mention if other units aside from those could be healed.
Ghouls are not undead, but have all of the undead rules. They are now ranked with t4 and 2 poison attacks (they have t4 and 2 attacks now, but they seemed to think this was cool). They also have new models. I don't see them being useful now.
Dire wolves look awesome now.
Vampires have become the focus of the army over necromancers. All vampires can cast, and do it better than necromancers. There was a bunch of statlines and special rules for special characters but there were like 5 or so, and I didn't bother memorizing them.
Chcialbym zauwazyc ze w poprzednich edycjach tez byli w rankach...Christos pisze:Ghule w rankach? Blee, ani to fluffowe, ani użyteczne.
Dobrze że chociaż nie są undeadami
skoro ma być nowa jednostka skirmish, to zrezygnowali z innej.Christos pisze:Ghule w rankach? Blee, ani to fluffowe, ani użyteczne.
a czy to nie fluffowe... jeżeli chłopaki są pod władzą wampira, to dlaczego mają nie chodzić tak jak on tego chce?
no te ploteczki stawiaja vagulfa w dobrej sytuacji.
powiem wam ze cos mi sie tak wydaje ze czesciej bedziemy teraz widywac VC na piechocie niz na konnicy
wyobrazcie sobie 2x gg, 2x skiele, troche smiecia, Corps Carty 2 razy skirmisz i 2x ghoule po 10 sztuk...
fuck to naprawde jest mocne!!
powiem wam ze cos mi sie tak wydaje ze czesciej bedziemy teraz widywac VC na piechocie niz na konnicy
wyobrazcie sobie 2x gg, 2x skiele, troche smiecia, Corps Carty 2 razy skirmisz i 2x ghoule po 10 sztuk...
fuck to naprawde jest mocne!!
Widzieliście nowego kasztana w ostatnim WD? Wypas figurka.
Nowe plastikowe szkielety są kontrowersyjne - mi się bardzo podobają (miecze i tarcze wypas), inni marudzą (bo wszyscy mają tanecznie prawą nóżkę do przodu).
Nowe plastikowe szkielety są kontrowersyjne - mi się bardzo podobają (miecze i tarcze wypas), inni marudzą (bo wszyscy mają tanecznie prawą nóżkę do przodu).
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
Oj, szkoda.. nie będzie już flee 5 ghouli.. Z drugiej strony jeżeli cena im się znacząco nie zmieni to będzie to całkiem ciekawy oddział.. Dużo zatrutych ataków i T4 to prawie jak krasnoludzcy Slayerzy .
Interesuje mnie również ten skirmish z wightów i banshee. Jeżeli cena punktowa będzie zaporowa to jednak wielkie ryzyko będzie ich wystawiać gdzie byle pocisk będzie ich ściągał. Z drugiej strony - aby w to zaszarżować trzeba będzie zdać terror a później oberwać krzyk banshee oraz ataki wightów i banshee. Oby byli 3+.
Interesuje mnie również ten skirmish z wightów i banshee. Jeżeli cena punktowa będzie zaporowa to jednak wielkie ryzyko będzie ich wystawiać gdzie byle pocisk będzie ich ściągał. Z drugiej strony - aby w to zaszarżować trzeba będzie zdać terror a później oberwać krzyk banshee oraz ataki wightów i banshee. Oby byli 3+.
Spearheady, jak widać po przykładzie Space Orków, będą dostępne w sklepach, zawierające wyłącznie nowe figurki i totalnie nieopłacalne (cena równa sumie cen poszczególnych składników - zero oszczędności).
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
o przepraszam bardzo. jest oszczędność: 0.5 funtaTomash pisze:Spearheady, jak widać po przykładzie Space Orków, będą dostępne w sklepach, zawierające wyłącznie nowe figurki i totalnie nieopłacalne (cena równa sumie cen poszczególnych składników - zero oszczędności).
ja poczekam na battalion lub army seta, a na razie poproksuję, by wybadać co warto kupić.
Kilka plotek z warseera:
VAMPIRE COUNTS
Army Book Preview
Lords:
No Vampire Lords or Necromancer Lords, only Vampire Counts
May have 100pts of Magic Items AND 100pts of Vampire Powers
Special Characters in this area include: Vlad von Carstein and Mannfred
Heroes:
Vampire Thralls (just called Vampires): Level 1 Wizard, may be upgraded to Level 2 (possibly by Vampire Powers)
Necromancer: Level 1 Wizard, less vital than before, perhaps closer to Liche Priests than traditional wizards
Wight Lord (now Wight Kings): Possibly T5
Special Characters in this area may include: Konrad and Isabella von Carstein
Wraiths are no longer heroes, but a skirmishing ethereal unit who may have Banshees as unit champions-scream works on all units, even if immune to psychology. Unknown classification.
Core
Skeletons: 7pts each, come with hand weapons and light armour (possibly shield)
Zombies: S2, T2, always strike last, cannot be joined by characters, cannot pursue, only troops that can be raised as a new unit, really cheap (est. 4pts)
Ghouls: No longer skirmishers, count as Undead, cheaper
Dire Wolves: Cheaper
Bat Swarms: Count as Undead (not that different to 7th ed. swarm rules anyway), about 30pts each.
Corpse Cart: Does not count towards minimum troop choices, possibly moves as per screaming bell (except with some independent movement), including Impact Hits. Very cheap, they can do some of these things (still uncertain: 1) Gives the zombies pulling it the Always Strike First special rule.
2) Bound spell that raises D6 zombies 3) Allows all Undead within 12" to march.
Special
Grave Guard: May get new name, may be given Great Weapons
Black Knights: Ignore terrain as per ethereal stuff, but aren’t actually ethereal themselves. May not be able to gave barding.
Fell Bats: Cheaper
Spirit Hosts: Cheaper
Rare
Black Coach: 4+ ward save, feeding it with power dice (any wizard within 6" can do this) gives it enhanced abilities, roll a D6 for each D6 and on a 6 gain a new ability permanently. They are, in order(?): 1) Scythes, 2) Hatred, 3) Unknown, 4) Ethereal, 5) Fly
Knights of Blood Keep: Essentially Thralls on steeds. WS6, S5, T4, W2, A2, Frenzy (uncertain about frenzy), cost more than 50 pts each, lance, heavy armour, Barded Greater Nightmares with S4 (but not the terrain-crossing abilities Black Knights get)
Varghulf: M9, does not fly, has the stats of a large monster, such as a manticore or hydra, costs slightly less than 200pts. Possibly has regeneration and/or causes terror.
Special Rules
Undead rule modified slightly-you can now make Ward saves against wounds from combat resolution!
It is possible that all units within 12” of any vampire will be able to march, not just if they’re close to the general.
Might possibly be that the army general must be a vampire.
Necromancy
Spells all have a 6” shorter range than in the 6th ed. book. All casters have the Level 0 spell, which works like a Tomb Kings incantation and may be cast multiple times in a turn.
Spell Number Casting Level Effect
0 3+ (may be set) All casters automatically have this. Heals D6 wounds to an Undead unit. May be cast multiple times.
1 ?? Summons D6+4 Zombies
2 7+ Vanhels Danse Macabre. Works in two ways. Either you move a unit (assumed as per current), or you cast Hellish Vigour on it.
3 8+ (?) Gaze of Nagash. Nothing new.
4 11+ (?) Curse of Years. Not sure.
5 12+ Wind of Death (?). Every model in range (12”-unsure) OR selected unit suffer a S4 hit. May ignore armour saves (?). Creates a Spirit Host within 12” of the caster. Somehow.
6 12+ Summon Zombie Horde Raises 5D6+4 Zombies. Draw hits ground.
Magic Items and Vampire Powers (Bloodlines)
Crazy new game-winning items
Everything from the old list got a points reduction or effect boost except the Cursed Book (one use only) and the Book of Arkhan (more expensive)
Bloodline powers now called Vampire Powers, and has a generic list from which to make your own vampire bloodline, allowing all the old generic bloodlines to be created. Bought in addition to magic items (e.g., Vampire Counts get 100pts of Magic Items and 100pts of Bloodlines).
Fajnie, że komuś chciało się te wszystkie dotychczasowe "plotki" zebrać w jedną całość.
W zasadzie to imho to każda z nich była już wcześniej znana. Jeśli chodzi o same Unity to nie dopatrzyłem się prawie niczego nowego, a jeśli już to są to informacje, które można było samemu jakoś wykoncypować.
Jedynie, niestety news z utratą bardingów u Black Knightów trochę mnie martwi. Być może ta opinia, zrobienia z nich czegoś na kształt Heavy Cavalery u Tomb Kingsów okaże się prawdziwa. Oby nie. To nadal są to plotki i trzeba brać pod uwagę możliwość zwyczajnego błędu/ niedopowiedzenia/ przeoczenia/ itp.
W zasadzie to imho to każda z nich była już wcześniej znana. Jeśli chodzi o same Unity to nie dopatrzyłem się prawie niczego nowego, a jeśli już to są to informacje, które można było samemu jakoś wykoncypować.
Jedynie, niestety news z utratą bardingów u Black Knightów trochę mnie martwi. Być może ta opinia, zrobienia z nich czegoś na kształt Heavy Cavalery u Tomb Kingsów okaże się prawdziwa. Oby nie. To nadal są to plotki i trzeba brać pod uwagę możliwość zwyczajnego błędu/ niedopowiedzenia/ przeoczenia/ itp.
Zombiaki w okolicach 4 pkt, to zdecydowanie za drogo jak na mój gust. Za 1 pts. byliby w sam raz.
Za mocne, dla amerykanów i o niepojętych(zbyt skomplikowanych), jak dla nich, zasadach.Wilqu pisze:Crazy new game-winning items ??????????????????
jak to rozumiecie??
zabranie bardingu Rycerzom spowoduje ze inne jednostki stana sie bardziej atrakcyjne dla graczy
poza tym kawaleria ktora nie ma zadnych minusów za trudny teren to fajna sprawa
a reszt armii - IMO standard, nic nadzwyczajnego.. najciekawsi beda tu herosi i wszystkie zabawki ktore mozna im dac
poza tym kawaleria ktora nie ma zadnych minusów za trudny teren to fajna sprawa
a reszt armii - IMO standard, nic nadzwyczajnego.. najciekawsi beda tu herosi i wszystkie zabawki ktore mozna im dac