Skaveńskie Q&A
Moderator: Hoax
Re: Skaveńskie Q&A
Za podręcznikiem głównym:
Special Attacks
Special Attacks (like Stomp or Breath Weapon) are typically not made with the model’s weapon. Special Attacks do
not benefit from special rules that modify normal Close Combat Attacks or normal Shooting Attacks (including
special rules that modify Characteristics). However, Special Attacks may benefit from other sources of rules (as long
as they are not special rules) or characteristics increases, such as spells or Magic Items. For example, a Great
Weapon or Thunderous Charge does not increase the Strength of Stomp attacks, but a Potion of Strength or the spell
“Awaken the Beast” (which increases the Strength) does.
Dalej wyliczają specjalne ataki:
Breath Weapon (X)
Crush Attack
Grinding Attacks (X)
Impact Hits (X)
Stomp (X)
Sweeping Attack
Albo czegoś nie widzę i wałuję od nie wiem kiedy, albo mam rację :] Tak czy tak, wygrywam :]
Special Attacks
Special Attacks (like Stomp or Breath Weapon) are typically not made with the model’s weapon. Special Attacks do
not benefit from special rules that modify normal Close Combat Attacks or normal Shooting Attacks (including
special rules that modify Characteristics). However, Special Attacks may benefit from other sources of rules (as long
as they are not special rules) or characteristics increases, such as spells or Magic Items. For example, a Great
Weapon or Thunderous Charge does not increase the Strength of Stomp attacks, but a Potion of Strength or the spell
“Awaken the Beast” (which increases the Strength) does.
Dalej wyliczają specjalne ataki:
Breath Weapon (X)
Crush Attack
Grinding Attacks (X)
Impact Hits (X)
Stomp (X)
Sweeping Attack
Albo czegoś nie widzę i wałuję od nie wiem kiedy, albo mam rację :] Tak czy tak, wygrywam :]
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Zasada Crush Attack:Ciara pisze:Ataki specjalnie zdaje się nie mają tego ograniczenia.
Inaczej crush atakiem musiałbym bić po szeregowych modelach jak jest 5 lub więcej?
Even though this is a Special Attack, the attack is Allocated as if it was a normal Close Combat Attack. The model can
still make other Special Attacks such as Stomp or Impact Hits.
Wałujesz.Albo czegoś nie widzę i wałuję od nie wiem kiedy, albo mam rację :] Tak czy tak, wygrywam :]
Distributing hits:
All attacks that target a unit as a whole (this includes most Ranged Attacks and most Special Close Combat Attacks),
are (under normal circumstances) considered to only hit R&F models. When Characters are joined to units, how hits
are distributed may change, as described in the Character section.
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
A więc wygrywam :]wind_sower pisze: Wałujesz.
Ja tam laik i warzywniak jestem, jednak powyższe zaczyna się od założenia, że wszystkie ataki wycelowane są w oddział. A atak specjalny o którym rozmawiamy mówi wyraźnie o modelach w styku, nie o całym oddziale:wind_sower pisze: Distributing hits:
All attacks that target a unit as a whole (this includes most Ranged Attacks and most Special Close Combat Attacks),
are (under normal circumstances) considered to only hit R&F models. When Characters are joined to units, how hits
are distributed may change, as described in the Character section.
s.50:
"Allocating Attacks
At each Initiative step, before any attacks are rolled, attacks must first be allocated against enemy models. If a model
is in base contact with more than one model, it can choose which model to attack. Attacks can be allocated against
models with different Wound pools, i.e. R&F models, Champions and Characters."
Jeżeli wałuję, to czy mógłbyś mi proszę dokładnie to wyjaśnić na podstawie podręcznika?? Za miesiąc i tak wszystko pewnie się zmieni,a ja zagram za pół roku, ale z ciekawości chciałbym wiedzieć :]
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Gdybyś był Laikiem szło by Ci znacznie lepiej
Gazy są atakiem specjalnym, który załącza się pod odpowiednimi warunkami czyli musi być model w styku. Z jednej strony przy zasadach Impactów lub stompów masz, że ataki idą w unit z drugiej strony przy crush atacku masz ze jest traktowany na close combat attack czyli mozesz go przydzielić.
Ja interpretuje to tak, że jeżeli stykasz się tylko z generałem spełniasz warunki gazów i generał obrywa w pozostałych przypadkach nie możesz przydzielać, ale zawsze lepiej zapytać na forum dziewiątki lub ślivka :]
Gazy są atakiem specjalnym, który załącza się pod odpowiednimi warunkami czyli musi być model w styku. Z jednej strony przy zasadach Impactów lub stompów masz, że ataki idą w unit z drugiej strony przy crush atacku masz ze jest traktowany na close combat attack czyli mozesz go przydzielić.
Ja interpretuje to tak, że jeżeli stykasz się tylko z generałem spełniasz warunki gazów i generał obrywa w pozostałych przypadkach nie możesz przydzielać, ale zawsze lepiej zapytać na forum dziewiątki lub ślivka :]
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
3 strzały z multiplem woundów i bez Asv (i chyba z losową siłą)
Ja też najpierw nie zwróciłem na to uwagi. Dlatego go wystawiłem. Skończyło się tym, że przeciwnik nabił milion ran na klanratach i tu się nagle okazuje, że się breakuje bez żadnego rzutu. Smutne. Niestety przez ten brak dzwon jest warzywem (pal licho zabranie mr, chociaż grałem na wampiry bez magii ofensywnej, więc nie zauważyłem jego braku, pewnie się zmieni jak przeciwnik będzie nawalać czarami), a szkoda bo z + do chanella, zasięgu czarów i 360' widoku ma potencjał jako platforma dla maga z milionem pocisków.
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 102
No ja zagrałem turniej na dzwonku, czarowanie spoko, daje na prawdę sporo, to obniżenie offa i defa też spoko, trzymałem dzwonek za slejwami, a te biły się prawie dobrze.. Jednak oddział z dzwonkiem spadał w pierwszej turze w której brał udział w combacie... Za te 400 punktów lepiej drugą abome wsadzić do rozpiski..
Takie przemyślenia
Takie przemyślenia
Czolem, chlopaki. Zaczalem w tym sezonie pogrywac szczurkami, takze moge sie podzielic wnioskami. Na dzwonie jeszcze nie gralem, ale te obnizania whygladaja calkiem fajnie. +2 do channela rowniez daje bardzo fajna przewage w magii, zwlaszcza, ze mozna dobrac drugiego malego maga z kolejnym +1 do channela z itemu. to sie +5 robi. Sporo. Piszecie, ze sie wam brejkuje. Wiadomo, ze tak bedzie i jesli isc nim do cc, to tylko gdzies na dobitke, zeby wyplacic impakty, te ataczory ogra, dodac szarze, banner i szeregi i przesadzic o losach CC. Mnie boli tylko jedna rzecz, ze ten dzwon moze spasc z artylerii, czy jakiegos innego strzelactwa i magii, a wtedy tracimy w zasadzie cala magie + z 800 punktow. Na pewno do przemyslenia w rozpie typowo offensywnej, ale z drugioej strony za te 400wki wchodzi w zasadzie kolejny unit.
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".