[Master] Orcze Gniazdo 26-27.05 4500

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ

Awatar użytkownika
Glonojad
Kretozord
Posty: 1721
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Glonojad »

Kalesoner pisze:Dla ciebie na ostatnim stole będzie zawsze czekał jeden teren 3D : ruiny z napisem "maruda". :wink:
Na szczęście nie musisz marudzenia słuchać długo, z reguły i tak grasz trzy tury:p
Uprawa warzyw od 1997 roku
ObrazekObrazekObrazek

Kitshu
Warzywo
Posty: 15

Post autor: Kitshu »

Glonojad pisze:"Świetny teren 2D" to oksymoron. Nic to, czekamy na żetony zamiast modeli...

Sam jak to zobaczyłem pierwszy raz mówie że " chyba kogoś poje... " ale jak zagrałem pierwszy turniej to naprawdę mają sens, nie układasz 15 min jedego oddziału żeby stał co do cala na nierównym terenie.

tereny 2d turniejowo na tak domowo na nie ( sam w domu mam wypasione tereny bo jak gram beerhammera to chce żeby było klimatycznie :) )

Miłej gry na masterze życzę!

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Ważna informacja -, będzie możliwość obejrzenia finału Ligi Mistrzów (w 2d :wink: )
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Guldur
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Guldur »

Granie 2d nie ma sensu - o jest gra 3d i takie tereny ładnie wyglądają. Granie na 2d to strata co najmniej połowy przyjemności z gry.

Awatar użytkownika
Rilam
Kradziej
Posty: 932
Lokalizacja: Miscast - Tczew

Post autor: Rilam »

Tereny 2D to bardzo dobre turniejowe rozwiązanie, poza oczywistymi korzyściami wymienionymi wcześniej tereny 2D ułatwiają sporo organizację. Nie trzeba wozić kartonów pełnych terenów, nie niszczą się tak itd. itd. Dobre blaty + takie tereny to czysta korzyść. W przypadku pokazów, gier domowych itd. oczywiście, że tereny normalne powinny być używane.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

tez uwazam, ze tereny 2d sa bez sensu. gra jest na normalnych figurkach 3d i taka ma zostac


co bedzie nastepne?! podreczniki i rozpiski na tabletach? nie mozna ich normalnie juz podrukowac?

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

tak naprawde tylko klasyczne gorki bywaja niewygodne. Ruin jest malo. reszta nie ma znaczenia, albo i tak jest w 2d jak las. Imho tereny 2d troszke za bardzo pozbawiaja gry elementu hobbystycznego + naprawde czasem oko moze nas oszukac. Ciutke zmienia sie perspektywa.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

KubaM
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 44

Post autor: KubaM »

Rozpa poszła ;)

Awatar użytkownika
Szary
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Szary »

Dyskusja w podziale na front "2D" vs "3D" nie ma sensu. Można zrobić taką bazę terenową, aby była estetyczna, trójwymiarowa, realizowalna na dużą skalę, wytrzymała i praktyczna w graniu i składowaniu. Co do kosztów to pewnie zależy od punktu odniesienia.
Po prostu trzeba wyjść poza schemat tego co widujemy na stołach od dekady i inaczej zaprojektować elementy.

Awatar użytkownika
Glonojad
Kretozord
Posty: 1721
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Glonojad »

Akurat jak zrobic turniejowa górkę to wiadomo co najmniej od połowy lat dziewięćdziesiątych tj. z podręcznika do piątej edycji tudzież z "How to make wargames terrain".
Uprawa warzyw od 1997 roku
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Jako purysta figurkowy pzyznam, że płaskie tereny mają swoje zalety. Ciężko się przestawić zwłaszcza w przypadku wzgórz lub impasów (coś co powinno wystawać jest płaskie). O ile przypadku tych drugich postawienie wystającego kawałka styroduru załatwia sprawę to wzgórza zawsze są problemem. W domu na pewno nie korzystałbym z takich wynalazków, ale nie da się odmówić wartości praktycznej tym nalepkom ;)

Co do wzgórz, największym problem zawsze jest to, że są najczęściej za wysokie i równo scięte, zamiast niskie i pochyłe. Najlepiej jak są pokryte farbą kauczukową wtedy się nie ślizgają treje.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Fajnie to rozwiązali na helford a mogli jeszcze lepiej... :roll:
Na praktyczne tereny 2D położyli tradycyjne elementy terenu 3D które można było w każdej chwili zdjąć. Brakowało mi tylko takiego rozwiązania z górkami tj teren 2d a na to górka 3d. Tym sposobem i górkę widać (ja np za cholerę nie widzę tych górek 2d, muszę się dopiero dokładnie przyjrzeć) i można na niej wygodnie ułożyć figurki
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3788
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Weźmiemy nieco obelisków i górek (aczkolwiek na pewno nie tyle żeby były wszędzie), jak ktoś zechce będzie mógł sobie postawić na terenie 2D.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Co jesli jedba strona chce a druga nie?

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Dajemy sobie po mordzie dopóki jedna ze stron nie uzna racji drugiej

kleryk
Mudżahedin
Posty: 221

Post autor: kleryk »

wind_sower pisze:Dajemy sobie po mordzie dopóki jedna ze stron nie uzna racji drugiej
+1
Początek nowej Ery

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

wind_sower pisze:Dajemy sobie po mordzie dopóki jedna ze stron nie uzna racji drugiej
Challenge Przemku

Zobaczymy, ktory rycerz jest twardszy :D

Na ubitym owczym polu czy tam orczym polu

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Chelendż akcepted :D

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Walka o tereny. Jajociag na miare naszych czasow :D

ODPOWIEDZ