Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: WarX »

Slayer Zabójców pisze:Ups sorki za błąd, oczywiście kowadło ksoztuje 185 punktów - pisane na szybko :D
Pamiętaj, że machiny możesz chować za swoimi własnymi jednostkami i wtedy przeciwnicy nie mogą do nich strzelać, nawet katapultę można schować za oddziałem Hold Guardianów :)
Ale w tedy taka katapa sobie nie postrzela, a do ozdoby stołu nie ma sensu jej brać ;). Moi HG dopiero się malują więc jeszcze z nimi na turnieju nie byłem. A katapulty (szkaradne strasznie ;) nawet podkładem nie są pomalowane - kupiłem wyrzutnie rakiet ze Scotii Grendel.

http://www.scotiagrendel.com/Products/i ... cts_id=301

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

A tak a propos zasad, dla mnie to jest oczywiste, ale ostatnio musiałem się wykłócać... Sturdy daje swoje bomusy 'po prostu', a nie tylko przeciw oddziałowi, w który się zaszarżowało?

Miałem taką sytuację, że zrobiłem pursuit w zwartego w walce potwora (tej samej!), po czym dostałem szarżę na plecy. Zgodnie z zasadami mój oddział jak rozumiem był dalej pod wpływem sturdy i mógł wypłacać do tyłu ataki z +S1? Dla mnie to o tyle było istotne, że to był wielki kloc włóczni z holdstone i przeciwnika na plecach z tym +1 do siły bym zjadł, a potwora dalej nie miałem szans.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

WarX pisze:
Slayer Zabójców pisze:Ups sorki za błąd, oczywiście kowadło ksoztuje 185 punktów - pisane na szybko :D
Pamiętaj, że machiny możesz chować za swoimi własnymi jednostkami i wtedy przeciwnicy nie mogą do nich strzelać, nawet katapultę można schować za oddziałem Hold Guardianów :)
Ale w tedy taka katapa sobie nie postrzela, a do ozdoby stołu nie ma sensu jej brać ;). Moi HG dopiero się malują więc jeszcze z nimi na turnieju nie byłem. A katapulty (szkaradne strasznie ;) nawet podkładem nie są pomalowane - kupiłem wyrzutnie rakiet ze Scotii Grendel.

http://www.scotiagrendel.com/Products/i ... cts_id=301
Jak nie strzela? W swojej turze możesz ruszyć się oddziałem i odsłonić katapie linie strzału :)

A sturdy daję bonus tylko przeciwko oddziałowi na który się szarżowało, wystarczy sprawdzić zasadę "Devastating Charge" :)
Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Slayer Zabójców pisze:
Jak nie strzela? W swojej turze możesz ruszyć się oddziałem i odsłonić katapie linie strzału :)

A sturdy daję bonus tylko przeciwko oddziałowi na który się szarżowało, wystarczy sprawdzić zasadę "Devastating Charge" :)
No i ginie w następnej turze :p

I tutaj jest psikus! W zasadach 0.204.2 nie ma ani słowa o tym, że Devastating Charge działa przeciwko zaszarżowanemu oddziałowi ;)
20.F.a.5 Devastating Charge (X) - Attacks & Weapons, Close Combat
A charging model part with Devastating Charge, or using a weapon with Devastating Charge, gains the Model Rules
and Characteristics modifiers stated in brackets. For example, a charging model part with Devastating Charge (+1 Strength, Poison Attacks.) gains +1 Strength and Poison Attacks when it is charging. This rule is cumulative: a model part with several instances of Devastating Charge applies all Attack Attributes and Characteristics modifiers from all of them when charging.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

WarX pisze:
Slayer Zabójców pisze:
Jak nie strzela? W swojej turze możesz ruszyć się oddziałem i odsłonić katapie linie strzału :)

A sturdy daję bonus tylko przeciwko oddziałowi na który się szarżowało, wystarczy sprawdzić zasadę "Devastating Charge" :)
No i ginie w następnej turze :p
Jakby tak było to maszyny niebyłyby w ogóle grane :) Średnio potrzeba 45 elfich łuków żeby zabić jedną krasnoludzką katapultę. Mimo wszystko jak ktoś strzela do naszych machin to nie strzela w nic innego, a zawsze można ustawić się tak, żeby maszyna mogła strzelać po klocku piechoty, a żeby inny oddział łuczników w nią już strzelać nie mógł :)

Cannony mają w ogóle ten przywilej, że z reguły strzelają do potworów które są Gigantic lub w ostatecznośći do modeli Large, także możesz go ustawić za swoją piechotą i machiny oraz piechota przeciwnika nie będzie mogła go w ogóle obrać za cel, a twój cannon będzie bezkarnie strzelał do potworków przeciwnika :)

Dodatkowo trzeba pamiętać, że takie machiny jak Katapulta, Działo czy Balista mają zazwyczaj o wiele większy zasięg niż strzelanie i magia przeciwnika, czasem warto to wykorzystać. Większy problem mają Flame Cannony i Organki które trzeba faktycznie dosyć blisko wystawiać.
WarX pisze: I tutaj jest psikus! W zasadach 0.204.2 nie ma ani słowa o tym, że Devastating Charge działa przeciwko zaszarżowanemu oddziałowi ;)
20.F.a.5 Devastating Charge (X) - Attacks & Weapons, Close Combat
A charging model part with Devastating Charge, or using a weapon with Devastating Charge, gains the Model Rules
and Characteristics modifiers stated in brackets. For example, a charging model part with Devastating Charge (+1 Strength, Poison Attacks.) gains +1 Strength and Poison Attacks when it is charging. This rule is cumulative: a model part with several instances of Devastating Charge applies all Attack Attributes and Characteristics modifiers from all of them when charging.
A tutaj ma kolega rację, byłem pewien, że zapisek ten dotyczy wszystkich modeli z devastating charge, a tutaj jednak dotyczy to tylko lanc i lekkich lanc :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

No widac musze je pograc zeby do tego czy owego sie przyzwyczaic... na razie ani maszyny ani kowadlo (pomijajac organki i troche katapa) mnie nie ujely... ale pogramy, potestujemy, wyrobimy sobie zdanie ;)

dzieki za odpowiedzi panowie.

Co do devastating charge faktycznie takiego zapisu nie ma... ale wydaje mi sie ze to zwyczajne przeoczenie, bo za bardzo sensu to nie ma, zeby w tyl z wieksza sila walic ;)
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Filup pisze:No widac musze je pograc zeby do tego czy owego sie przyzwyczaic... na razie ani maszyny ani kowadlo (pomijajac organki i troche katapa) mnie nie ujely... ale pogramy, potestujemy, wyrobimy sobie zdanie ;)

dzieki za odpowiedzi panowie.

Co do devastating charge faktycznie takiego zapisu nie ma... ale wydaje mi sie ze to zwyczajne przeoczenie, bo za bardzo sensu to nie ma, zeby w tyl z wieksza sila walic ;)
Wręcz przeciwnie ;) Po prostu Krasnoludy mają rozpęd wynikający z ich dumy, a nie prędkości w czasie szarży (jak lansjerzy, którzy mają tylko przeciwko zaszarżowanemu oddziałowi) :P

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

WarX pisze:
Wręcz przeciwnie ;) Po prostu Krasnoludy mają rozpęd wynikający z ich dumy, a nie prędkości w czasie szarży (jak lansjerzy, którzy mają tylko przeciwko zaszarżowanemu oddziałowi) :P
I tak by mozna mnozyc argumenty ;)

Trzeba by to dopytac chyba w tworcow... niejasne zasady daja duza doze interpretacji. ;)
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Filup pisze:
WarX pisze:
Wręcz przeciwnie ;) Po prostu Krasnoludy mają rozpęd wynikający z ich dumy, a nie prędkości w czasie szarży (jak lansjerzy, którzy mają tylko przeciwko zaszarżowanemu oddziałowi) :P
I tak by mozna mnozyc argumenty ;)

Trzeba by to dopytac chyba w tworcow... niejasne zasady daja duza doze interpretacji. ;)
Ale tutaj nie ma niejasności. W zasadzie Devastating Charge nie ma nic do interpretacji ;)

Po prostu większość ludzi nie przeczytała podręcznika i nie ma pojęcia o zasadach (w sensie ich brzmienia ;).

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

WarX pisze:
Po prostu większość ludzi nie przeczytała podręcznika i nie ma pojęcia o zasadach (w sensie ich brzmienia ;).
W obronie ludzi dodam, ze podrecznik 9th Age jest tak skomplikowany, ze ja po 2 czytaniach mam mase watpliwosci... ;)
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Filup pisze:
WarX pisze:
Po prostu większość ludzi nie przeczytała podręcznika i nie ma pojęcia o zasadach (w sensie ich brzmienia ;).
W obronie ludzi dodam, ze podrecznik 9th Age jest tak skomplikowany, ze ja po 2 czytaniach mam mase watpliwosci... ;)
Ja nie mam pretensji o to do ludzi jakichś wielkich ;).
To bardziej stwierdzenie faktu - mało ludzi zna zasady. Ja znam zasady, ale nie umiem grać, aby była jasność

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Hej, takie pytanie: czy bretonski przedmiot Tristan Resolve dziala na krasnoludzkie runy? Czy w kazdej turze moze poświęcić trafiony hit zeby niszczyc po jednej runie na broni?

I czy jak mam takie same agility to czy wyplacam ataki z runa broni jeszcze zanim zostanie zniszczona?

Awatar użytkownika
Filup
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3235
Lokalizacja: Bydgoszcz XIII kohorta

Post autor: Filup »

Nie potrafie odpowiedziec na pierwsze pytanie, ale jezeli niszczy, to z cala pewnoscia jeszcze dziala w tej turze. Ta sama inicjatywa oznacza atak ronwnoczesny, jest o tym mowa w podreczniku (nawet jak w wyniku ataku postac ginie to wszytkie jej/jego ataki sa wyplacane).
"If its made by a Dwarf, keep it. If its made by a Human, sell it. If its made by an Orc, bin it. If its made by an Elf, burn it !!! " - Perv
www.facebook.com/XIIIKohorta

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Magnus pisze:Hej, takie pytanie: czy bretonski przedmiot Tristan Resolve dziala na krasnoludzkie runy? Czy w kazdej turze moze poświęcić trafiony hit zeby niszczyc po jednej runie na broni?

I czy jak mam takie same agility to czy wyplacam ataki z runa broni jeszcze zanim zostanie zniszczona?
1.W przypadku trafienia z Tristan's Resolve CAŁA runiczna broń zostaję zniszczona, ponieważ jest ona traktowana jako weapon enchantment złożony z kilku run.

2.Tak, atakujecie w tym samym momencie, więc twoim atakom dalej przysługują magiczne właściwości oręża.
Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Slayer Zabójców pisze:
Magnus pisze:Hej, takie pytanie: czy bretonski przedmiot Tristan Resolve dziala na krasnoludzkie runy? Czy w kazdej turze moze poświęcić trafiony hit zeby niszczyc po jednej runie na broni?

I czy jak mam takie same agility to czy wyplacam ataki z runa broni jeszcze zanim zostanie zniszczona?
1.W przypadku trafienia z Tristan's Resolve CAŁA runiczna broń zostaję zniszczona, ponieważ jest ona traktowana jako weapon enchantment złożony z kilku run.

2.Tak, atakujecie w tym samym momencie, więc twoim atakom dalej przysługują magiczne właściwości oręża.
Ale jak rozumiem broń z Rune of Craftsmanship pozostaje GW? ;)

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

WarX pisze:
Ale jak rozumiem broń z Rune of Craftsmanship pozostaje GW? ;)
Wszystkie runy przestają działać - Rune of Craftsmanship nie jest żadnym wyjątkiem :)
Twórcy podręcznika pisali na forum, że fajnie byłoby gdyby Rune of Craftsmanship dawało możliwość enchantowania GW, lecz na ten moment niestety zamienia ona zwykły Hand Weapon w GW, także w przypadku gdy runa przestaje działać - broń staje się zwykłym hand weaponem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Slayer Zabójców pisze:
Magnus pisze:Hej, takie pytanie: czy bretonski przedmiot Tristan Resolve dziala na krasnoludzkie runy? Czy w kazdej turze moze poświęcić trafiony hit zeby niszczyc po jednej runie na broni?

I czy jak mam takie same agility to czy wyplacam ataki z runa broni jeszcze zanim zostanie zniszczona?
1.W przypadku trafienia z Tristan's Resolve CAŁA runiczna broń zostaję zniszczona, ponieważ jest ona traktowana jako weapon enchantment złożony z kilku run.

2.Tak, atakujecie w tym samym momencie, więc twoim atakom dalej przysługują magiczne właściwości oręża.

To pewne info? Bo gdzieś na forach przetoczylo sie ze wybiera sie pojedyncza rune, tylko ze ro bylo bodaj z 2016 wiec moglo byc nieaktualne (moze z uwagi na wording bo jest choose a weapon enchantement a krasnoludzkie to nie sa 3 niezależne weapon enchatment?)

Przeciw krasiom to ten przedmiot jest zabójczo zwarzywiajacy :/ czy w tej sytuacji jak wezme GW a runa zostanie zniszczona to mogę zmienic bron czy dalej musze uzywac niegdyś magiczny hand weapon? :p

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Niestety ale każda magiczna broń zostaje zniszczona, nie tylko krasnoludzka :) Jeśli chcesz specjalnie do zestawu magicznej broni dokupować jeszcze generic GW to jak najbardziej, jeśli twoja magiczna broń zostanie zniszczona to będziesz mógł używać GW :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Merrol
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Merrol »

Jezeli dam rune craftmanship to czy moge uzywac dalej tarczy czy jest to poprostu great wepon wiec tarcza nie działa
eMperem
Fear is the path to the dark side

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Jest to Magiczny Hand Weapon o właściwościach Great Weapona, także nie możesz używać tarczy :P
Obrazek

ODPOWIEDZ