[MASTER] Syreni Śpiew, Rynia k./ Warszawy 23-24.02.2019

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

[MASTER] Syreni Śpiew, Rynia k./ Warszawy 23-24.02.2019

Post autor: Myth »

Obrazek

Bobson, Myth i Rince zapraszają na:
Syreni Śpiew – Turniej drużynowy klasy Master

Termin: 23-24.02.2019
Miejsce Ośrodek Allianz w Rynii
02-127 Białobrzegi
Rynia, ul. Główna 1
https://allianz-rynia.pl

Format: drużyny 4-osobowe, 4500 pkt na armię, zakaz powtarzania armii
Trzy bitwy w sobotę i dwie w niedzielę
Turniej zgłoszony do ogólnopolskiej ligi T9A, ID 6099
Turniej zgłoszony do European Masters League

Sponsorzy:
Obrazek
Sklep Graal
www.sklep-graal.pl

Zasady turnieju:
Rozpiski jawne
Zasady gry zgodne z najnowszą wersją The Ninth Age
Scenariusze wskazane przez organizatora przed turniejem
Progi punktowe jak w podręczniku

Sędziowie
Sędzia główny: Abrasus
Sędziowie liniowi: Janek + Glonojad
Sędzia malarski: orgowie

Zgłoszenia:
Zgłoszenia drużyn: nazwa, skład, klub / kluby, ID graczy, miasta do 28.01.2019, premiowane +5 dużych punktów. Zgłoszenia proszę wysyłać na adres syreni.spiew.2019@gmail.com.
Zgłoszenia na forum mają charakter informacyjny i nie gwarantują miejsca, liczy się kolejność wpłat.
Termin nadsyłania armii i rozpisek: 17.02.2019 do 23:59. Terminowe nadesłanie rozpisek premiowane +10 dużych punktów. Rozpiski zostaną opublikowane na forum po terminie zgłoszeń.

Format rozpisek: ETC style:

720 - Chaos Lord of Lust, General, Steed of Lust, Great Weapon, Bluffer's Helm, Sprout of Rebirth, Crown of Scorn, Waste Hardened Shield
660 - Chaos Lord of Wrath, Burning Blade of Chaos, Potion of Strength, Daemonic Wings, Lucky Shield
510 - Chaos Harbinger of Lust, Battle Standard, Steed of Lust, Lance, Dusk Stone, War Standard, Hardened Shield
260 - Battle Shrine (Priest) of Wrath
512 - 17x Wasteland Warriors of True Chaos, Shield, S, M, C, Banner of Speed,
160 - 20x Barbarians of True Chaos, Paired Weapons, Light Armour, M
232 - 8x Barbarian Horseman of True Chaos, Light Armour, Shield
160 - 5x Barbarian Horseman of True Chaos, Light Armour, Shield,
460 - 10x Chosen of Lust, Halberd, Shield, S, Nine-Tailed Standard
435 - 10x Chosen of Lust, Halberd, Shield, S, Aether Icon
390 - 5x Wasteland Knights of Lust, Lance, Shield, Standard, Musician, WastelandSteed,
4499

Zmiany w rozpiskach:
- Za każdą małą poprawkę w rozpisce, typowy misclick, niezaznaczenie generała itp – 1 pkt
- Większy błąd, którego konsekwencją jest kilka poprawek, np. przekroczenie limitu punktów w ramach slotów armijnych, w wyniku czego odejmujemy i dodajemy modele – 5 pkt
- Istotna poprawka – zmiana domeny magii, zmiana magicznego sztandaru, zamiana całego oddziału na inny kosztuje nie mniej niż – 10 pkt, może także nie zostać dozwolona
- Kary w ramach teamu nie mogą przekroczyć 15 pkt.

Rejestracja:
80 zł od osoby, 320 od drużyny. Płatność na konto
02 1160 2202 0000 0003 5687 1431
Marek Skowerski
do 01.02.2019 będzie skutkować premią +5 pkt. Przedpłata jest bezzwrotna (można przepisać na inną drużynę).
W tytule proszę wpisać: Turniej Master Syreni Śpiew, (nazwa drużyny, skład drużyny).
Zalecany mail z potwierdzeniem wpłaty na syreni.spiew.2019@gmail.com

Limit drużyn: 32

Zakwaterowanie i wyżywienie
Proponujemy dwie opcje:
Opcja 1 – 1 nocleg, obiad, kolacja, śniadanie - 150 PLN
Opcja 2 – 2 noclegi, obiad, kolacja, 2 śniadania - 230 PLN
Przekąska (żurek) w sobotę w trakcie trzeciej bitwy: 10 zł. Dodatkowy posiłek w niedzielę (strogonov): 20 PLN. Rekomendujemy zarezerwować je przy rejestracji na turniej, pozwoli to Wam uniknąć czekania godzinę na dania a’la carte z hotelowej restauracji i sprawi, że nie będzie potrzeby odchodzenia od stołu. W zgłoszeniu należy zaznaczyć dodatkowe posiłki.

Liczba pokoi w hotelu: 46 jedno, dwu i trzyosobowych. Organizator rezerwuje sobie prawo do przydzielania pokoi dla maksymalnego wykorzystania miejsc noclegowych.
Rezerwacja noclegów i posiłków: syreni.spiew.2019@gmail.com do dnia 01.02.2019, wpłata na konto 02 1160 2202 0000 0003 5687 1431, w tytule nazwa drużyny i wybrany pakiet. Tylko wpłata potwierdza rezerwację. Rezerwacja jest bezzwrotna (można przepisać na innego gracza). Po tym terminie rezerwacja noclegów i posiłków według dostępności miejsc w hotelu. Zapowiada się, że będziemy jedyną grupą w hotelu, ale nie możemy tego zagwarantować.

Nie ma możliwości spania na sali.

Menu: WIP (opcja wege WIP)
Przekąska w sobotę: żurek na kiełbasie z chlebem, serwowany w przedsionku sali
Obiad w niedzielę: strogonov serwowany w przedsionku sali

Program:


Sobota
9:00 - Zgłaszanie obecności drużyn
9:45 - Otwarcie turnieju
10:00 - 13:30 Pierwsza bitwa
13:30 - 14:30 Obiad
14:30 - 18:00 Druga bitwa
18:15 - 22:00 Trzecia bitwa (w trakcie serwowany żurek w przedsionku sali)
22:00+ Kolacja i impreza

Niedziela
8:15 Kapitanowie zgłaszają obecność drużyn
8:30 - 12:00 Czwarta bitwa
12:45 - 16:15 Piąta bitwa
16:25 - Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród

UWAGA: doba hotelowa w Ośrodku Allianz trwa do 12:00. Hotel dysponuje przechowalnią bagażu i szatnią dla nas przy sali.

Ocena malowania i przygotowania do gry

Do turnieju dopuszczone są tylko w pełni pomalowane armie (wyjątkiem jest dyspensa opisana poniżej). W trakcie rozgrywek zostanie przeprowadzona rzetelna ocena malowania armii i zgodności z przesłaną rozpiską. Na koniec pierwszego dnia bitew wszystkie armie powinny pozostać na stołach w sposób kompletny i ułożony razem z rozpiskami, umożliwiając tym samym szybką i trafną ocenę sędziowską wg poniższych kryteriów. Sędziowie liniowi w trakcie bitew sprawdzą przybory.

A. Jakość malowania 0-4 pkt
Oceniamy dokładność malowania miniatur, dobór technik, schludność wykonania.
0 – paskudztwo ledwo na granicy dopuszczenia
1 – poprawna kolorowanka, bez detali i efektów
2 – poprawny table top (podstawowy drybrush/wash/bejcowanie), detale są odrębnie malowane
4 – ładna armia (dobry drybrush / wash i cieniowanie, wszystkie detale pomalowane)

B. Spójność armii 0-3 pkt
Oceniamy czy armia ma jednolity charakter wizualny (kolorystyka, traye, podstawki).
0 – zbieranina modeli z różnych armii
1 – raczej spójna, nie więcej niż 10% modeli odstaje od całości
3 – armia jest całkowicie spójna

C. Podstawki modeli i oddziałów 0 -3 pkt
Oceniamy przygotowanie podstawy modeli.
0 - w armii jest co najmniej jeden oddział (2+ modeli) bez traya/podstawki
1 – oddziały mają podstawowe traye, wszystkie maszyny mają podstawki
+1 – traye są modelowane i/lub magnetyczne bez rantów
+1 – podstawki modeli są modelowane (krzaczki, kamyczki, czaszki, itp.)

D. WYSIWYG 0-2 pkt
Oceniamy zgodność wizualną modeli i ich wyposażenia z rozpiską.
0 – rażące braki WYSIWYG, ponad 50% modeli ma inne wyposażenie niż w rozpisce,
i/lub w armii występuje co najmniej 1 model “prox” (np. Lekka kawaleria zamiast ciężkiej, włócznicy zamiast halabardników),
i/lub w armii występują bieda-konwersje/adaptacje zabawek,
1 – WYSIWYG na większości oddziałów, dopuszczalne odstępstwa na pojedynczych modelach
2 – pełen WYSIWYG na oddziałach oraz bohaterach

E. Przygotowanie do gry 0-3 pkt
Oceniamy pozamodelowe przygotowanie do gry.
0 – brak jednego z następujących przyborów: kości/miarki/podręcznik armijny/rozpiski
1 - przygotowanie do gry (kości/miarki/podręcznik armijny/rozpiski)
+1 – tokeny ran, wzorniki LoS, kątowniki pozycyjne
+1 - drukowane karty czarów własnych i wiatrów magii (lub aplikacja do śledzenia wiatrów magii)

MAKSIMUM: 15 pkt

DODATKOWE PUNKTY KARNE
-1 - za każdy brakujący model z rozpiski przy ocenie malowania armii, maks. -5 pkt
-1 - stosowanie ponadnormatywnych fillerów oddziałów (więcej niż ¼ powierzchni oddziału)
-2 - za każde ujawnienie grania modelem, który nie spełnia wymogów turnieju (modele te automatycznie usuwane są ze stołu).

DYSPENSA
Przewiduje możliwość grania niepomalowaną armią. Przewidziana jest dla nowych/wracających do gry graczy, którzy z różnych powodów chcą wystąpić na turnieju, ale nie dysponują w pełni przygotowaną armią. Aby otrzymać dyspensę należy zgłosić taką prośbę do organizatora przed turniejem pod adresem: syreni.spiew.2019@gmail.com
Decyzja o przyznaniu dyspensy jest indywidualna i zależy wyłącznie od organizatora.
Przyznanie dyspensy skutkuje automatycznym przyznaniem 0 punktów za malowanie armii w kryteriach A-D.

PYTANIA INDYWIDUALNE
Wszelkie wątpliwości dot. malowania modeli, prepaintów, konwersji, zgodności modeli, etc. proszę zgłaszać do nas na adres syreni.spiew.2019@gmail.com.

System punktacji:
Drużyna w jednej rundzie może zdobyć 28-52 DP
Każdy z graczy na rundę może uzyskać 0-20 punktów, wyniki graczy sumujemy.
Drużyna, która w danej rundzie uzyskała więcej niż 51 DP punkty z bitew otrzymuje 52 DP. Drużyna, która zdobyła mniej niż 27 DP, otrzymuje 28 DP. Pozostałe drużyny otrzymują liczbę DP równą liczbie zdobytych DP w danej rundzie.
W skrócie – widełki 52-28
Baj w poszczególnych rundach będzie punktowany:
50 pkt za 1 rundę
50 pkt za 2 rundę
49 pkt za 3 rundę
48 pkt za 4 rundę
47 pkt za 5 rundę

Tie breakery: duże punkty z bitew capped > duże punkty z bitew uncapped > mniejsza liczba karniaków > suma małych punktów

Karne

Za oddanie wyników odpowiedzialny jest kapitan drużyny. Taryfikator spóźnień:
0-2 min: 5 DP,
2-5 min: 10 DP,
5-10 min: 20 DP,
10+ min: wynik 0:0, 35 DP.

Sędzia uprawniony jest do wlepiania karniaków za niesportowe zachowanie w trakcie gier, dotyczy to również rażących braków kultury osobistej. Osoby pod nadmiernym wpływem alkoholu oraz osoby awanturujące się mogą zostać wyrzucone z turnieju (ich wyniki do końca turnieju to 0).

Parowanie drużyn:
- zapewniamy wszystkim przyjezdnym drużynom przeciwników w pierwszej bitwie
- zapewniamy, że teamy z tego samego klubu nie zagrają przeciwko sobie w pierwszej bitwie
- losowanie par na pierwszą bitwę zostanie przeprowadzone po terminie nadsyłania rozpisek
- w kolejnych bitwach będziemy korzystać ze “szwajcarskiego" systemu parowania
- możliwy challenge w pierwszej rundzie (wyzywana drużyna musi się na niego zgodzić)

Parowanie graczy
Drużyny A i B wystawiają po jednym graczu (defender).
Do wystawionych graczy (defenders) drużyny dostawiają po dwóch graczy (attackers) do wyboru. Wystawieni (defenders) wybierają przeciwników.
Niewybrani gracze wracają do puli. Drużyny wybierają po jednym graczu (defender), do którego automatycznie dostawiany jest ostatni gracz drużyny przeciwnej (attacker).

Parowanie powinno zająć drużynom łącznie maksymalnie 15 minut.

Stoły i mapki:
Po wybraniu par należy wylosować stoły, na których każda z par rozegra swoja bitwę. Typ wystawienia jest losowy.

Scenariusze

Round 1
1st and 2nd pairing Hold the Ground
3rd and 4th pairing Capture the Flags

Round 2
1st and 2nd pairing Breakthrough
3rd and 4th pairing Secure Target

Round 3
1st and 2nd pairing Spoils of War
3rd and 4th pairing Hold the Ground

Round 4
1st and 2nd pairing Secure Target
3rd and 4th pairing Breakthrough

Round 5
1st and 2nd pairing Capture the Flags
3rd and 4th pairing Spoils of War


Osoby nieletnie proszone są o przywiezienie zgody oraz deklaracji ponoszenia odpowiedzialności od ich opiekunów ustawowych o treści:
"Wyrażam zgodę na udział mojego dziecka w turnieju The 9th Age Syreni Śpiew w dniach 23-24.02.2019 w Rynii k./ Warszawy oraz ponoszę odpowiedzialność za wyrządzone przez niego ewentualne szkody.
Podpis rodzica lub innego prawnego opiekuna."

Każdy uczestnik ponosi odpowiedzialność za swoje zachowanie i ewentualne szkody.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2019, o 14:49 przez Myth, łącznie zmieniany 22 razy.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Zainteresowane teamy (wejściówka - $, hotel - H, rozpiski R, rozpiski punktowane +)

1. Ziemniak Król Warzyw $ H R+
2. Pokemon Return $ H R+
3. Chill out, dude! 2 $ H R+
4. Ósma Bila 1 $ H R+
5. Ósma Bila "Pod Piracką Banderą" $ H R+
6. Wałłej 1 $ H R+
7. Ordin 1 $ R+
8. Nemesis 1 $ H R+
9. Ukrainian Anchors $ R+
10. Miscast 1 $ R+
11. Miscast 2 $ R+
12. Dream Team (Switzerland) $ H R+
13. Front Wschodni $ R+
14. Underdogs $ H R+
15. Belarus $ H R+
16. Nemezis Sexy $ R+
17. Czarne Wrony Architekci Zagłady $ H R+
18. Szybki Szpil 1 $ R+
19. JH1 $ H R+
20. Czech Mates $H R+
21. Nemezis PPS $ R+
22. Make Way 2 $ R+
23. 2Drunk2Play2Day $HR+
24. 4 Wspaniałych $ R+
25. 8 Bila 3 $ R+
26. Ośmiornica 1 $ R+
27. Czarne Wrony 1 $ R+
28. Ośmiornica 2 $ R+
29. Team Czech - Death Stars $HR+
30. Świeże bułki, wędliny $ R+
31. NA PEWNO NIE underdogs $ R+
32. Ordin 2 $ R+

21. Team Germany
22. Team Sweden
23. Team Spain
24. Team France
25. Obelisk 1
26. Obelisk 2
27. The Gamblers

Rozpiski: https://drive.google.com/open?id=1ndVqD ... gWWFmRWzgu
Ostatnio zmieniony 19 lut 2019, o 23:49 przez Myth, łącznie zmieniany 30 razy.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Zapraszamy na “Syreni Śpiew” – międzynarodowy, czteroosobowy turniej drużynowy klasy Master, którego wyniki liczą się do ogólnopolskiej ligi T9A oraz europejskiej ligi T9A.

W tym roku proponujemy Wam święto – imprezę w Ośrodku Allianz w Rynii nad Zalewem Zegrzyńskim. Obiekt otoczony jest lasami i znajduje się w niewielkiej miejscowości tuż nad brzegiem jeziora, co pozwoli na weekend zapomnieć o wielkim świecie i skupić się na naszym hobby.

Nasze stoły rozstawimy dobrze oświetlonej sali sportowej, wyposażonej w rzutnik, ekran i nagłośnienie. Wieczorna impreza czeka nas w przestronnej restauracji i klubie, gdzie serwowane są przysmaki kuchni polskiej i międzynarodowej. Odpoczynek zaś proponujemy w komfortowych pokojach, wyposażonych w łazienkę, TV, ręczniki i telefon.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2018, o 00:16 przez Myth, łącznie zmieniany 5 razy.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5353

Post autor: Tutajec »

czemu nie ma starego kowadła ? :(
Obrazek

Awatar użytkownika
RIPlay
Falubaz
Posty: 1391
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: RIPlay »

Tutajec pisze:czemu nie ma starego kowadła ? :(
rdza zeżarła i się rozsypało ;P
Dębek pisze:Polska to jednak dziki kraj, więc jak tylko zbierzesz odpowiednie poparcie dla swojego pomysłu, możesz odrzucić reguły wykładni i interpretować każdy wyjątek rozszerzająco, per analogiam, a nawet, tak bo kurwa tak. :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Proszę o rezerwację 5 miejsc dla Wrocławia i okolic oraz 10 miejsc dla przyjaciół i znajomych.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Poproszę o wpłatę zgodnie z regulaminem.

Niepotrzebne są takie zagrywki, sala jest naprawdę duża. Relax :-)
Ostatnio zmieniony 19 paź 2018, o 04:52 przez Myth, łącznie zmieniany 2 razy.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Brzmi bosko!

Awatar użytkownika
Big Boss M.
Falubaz
Posty: 1239

Post autor: Big Boss M. »

Wpadnę, wyciągnę też delegację z Bielska;D

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Bedzie KOZACKO! Turniej playerfriendly do granic mozliwosci :D Mamy dla was kupe niespodzianek.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Czemu Kozacki a nie Rycerski czy Szlachecki ten zajazd? Albo najlepiej Warszawski :)

Ps. Będziemy!

Awatar użytkownika
Druchii
Kretozord
Posty: 1878

Post autor: Druchii »

Szukam teamu :D gram DE

Awatar użytkownika
Radian
Mudżahedin
Posty: 205
Lokalizacja: Londyn; Białystok FRONT

Post autor: Radian »

Mam pytanie, czy proksy sa liczone kiedy model nie ma wysywigu?
Co z konwersjami?
Czy na przyklad doklejenie lukow ciezkiej konnicy He z modeli gamesworkshop by grac nimi jako lekka kawa to proks?
Albo gdy szeregowym pikinierom De zamiast pik dokleje 2handedy czy to jest prox na egzeki?
Ciezko granice wyznaczyc gdy nie ma oficjalnych modeli do systemu, a lepiej wiedziec jak sie jedzie jak bedzie liczona punktacja
~Biegnący z Berserkerami

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Wyznaczymy sędziego malarskiego, który na te pytania odpowie precyzyjnie, ale na logikę biorąc - konwersja zrobiona ze smakiem zazwyczaj przechodzi na turniejach bez problemów.

EDIT: sędzią jest Szary :-)
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Wygląda super :) Poznań postara się wystawić co najmniej 1 team. No i macie u mnie dużego + za brak listy "kto szybciej zaklepie miejsca dla 30 kumpli".

Awatar użytkownika
Szary
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Szary »

radian pisze:Mam pytanie, czy proksy sa liczone kiedy model nie ma wysywigu?
Co z konwersjami?
Czy na przyklad doklejenie lukow ciezkiej konnicy He z modeli gamesworkshop by grac nimi jako lekka kawa to proks?
Albo gdy szeregowym pikinierom De zamiast pik dokleje 2handedy czy to jest prox na egzeki?
Ciezko granice wyznaczyc gdy nie ma oficjalnych modeli do systemu, a lepiej wiedziec jak sie jedzie jak bedzie liczona punktacja
Bardzo trafne pytania. Dlatego wychodząc naprzeciw punktacja malarska ulegnie jeszcze drobnej zmianie. Obecny regulamin jest arcyhistoryczny i nie przystaje do rzeczywistości.
Postaram się też przygotować fotomanual z faq, aby ocena była znana i rzetelna.

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Turniej tuż po moich urodzinach. I expect your hospitality ;)
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Kretozord
Posty: 1721
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Glonojad »

Zgłaszam wniosek formalny, żeby modelowania treyów wymagać (i punktować) tylko w przypadku skirmisherów - w przypadku zwykłych oddziałów to bardziej przeszkadza, niż pomaga, a efekt wizualny jest często dyskusyjny. Zatem w armii bez skirmisherów 2 pkt otrzymałyby po prostu tacki.
Uprawa warzyw od 1997 roku
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

Zgadzam sie. Niech treye magnetyczne beda punktowane na rowni z modelowanymi. One tez wymagaja pracy aby je ladnie wykonac a sa grywalniejsze od pieknych 0.5cm rantow ktore sa powodem niejednej spinki przy stole;)
Rownouprawnienie dla magnetycznych treyow!
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Glonojad
Kretozord
Posty: 1721
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Glonojad »

Dodam, że taki tray przynajmniej do czasu znaczących strat jest tozsamy z Prostokatem Granicznym czy jak to się w końcu nazywa teraz.
Uprawa warzyw od 1997 roku
ObrazekObrazekObrazek

ODPOWIEDZ