template a domek

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
GreatTaurus
Chuck Norris
Posty: 654
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

template a domek

Post autor: GreatTaurus »

jak wiemy, jeśli template zahaczy o domek, jednostka w środku dostaje K6 hitów. nurtują mnie dwie kwestie:

1.rzucam na ilość hitów, a potem zgodnie z zasadą np katapy każdy hit to K6 Woundów? wydaje mi się, że tak.

2.strzelam blunderbussami do domku, gdzie np. siedzi jeden chłopek. blunderbussy to też template - czy w związku z powyższym ten chłopek dostaje K6 hitów, czy też normalnie trafiam go na 4+ i ranię wg różnicy S do T? skłaniam się do drugiej opcji, ale jakby ktoś mógł mi potwierdzić, byłbym wdzięczny.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

1. Według mnie będzie pojedynczym hitem.
2. Rzucałbym K6 hitów a później bym normalnie ranił.
Ale to tylko moje zdanie.
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

1 d6 a jakzeby inaczej...
2 tu tez rzucasz d6na ilosc hitow. lecz pozniej omijasz rzut na 4+ i od razu masz ranienie

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

A co z Treemanem?
Rzucamy Artyleryjką a potem D6, czy od razu D6? Chyba Artyleryjką, bo na D6 nie może być Misfire.
A więc Artylery Dice a potem D6. Tylko nasuwa się pytanie, co jeśli na Artylery Dice wypadnie 2 a na D6 6?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

jak masz 2 strzaly a maksymalnie w domek moze wpasc 6 to trudno ;P pozostale 4 sie marnuja bo ich nie ma :>

i tak najpierw artyleryjkka a potem d6. podobnie jak z ratlingami...

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Shino pisze:
i tak najpierw artyleryjkka a potem d6. podobnie jak z ratlingami...
co jak z ratlingami? to ratling nie moze wywalic xxx hitow w domek tylko k6? niby czemu?

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

bo tak jest napisane w zasadach domku.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

thurion pisze:
Shino pisze:
i tak najpierw artyleryjkka a potem d6. podobnie jak z ratlingami...
co jak z ratlingami? to ratling nie moze wywalic xxx hitow w domek tylko k6? niby czemu?
generalnie nie dosc, ze jest tak w zasadach dsomku to jeszcze w erracie z tego co pamietam wprost to napisali ;)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

beka :P nie wiedzialem :P co prawda nigdy mi sie taka sytuacja nie zdarzyla ale fajnie wiedziec na przyszlosc :D

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

lol to właśmie zburzyłeś mój sposób patrzenia na armie skavenów...
zawsze odnosiłem wrażenie, że tyle ile wystrzeli tyle poleci w domek...

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Shino pisze:
thurion pisze:
Shino pisze:
i tak najpierw artyleryjkka a potem d6. podobnie jak z ratlingami...
co jak z ratlingami? to ratling nie moze wywalic xxx hitow w domek tylko k6? niby czemu?
generalnie nie dosc, ze jest tak w zasadach dsomku to jeszcze w erracie z tego co pamietam wprost to napisali ;)
Mógł byś to znaleźć ?

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Gogol pisze:
Shino pisze:
thurion pisze: co jak z ratlingami? to ratling nie moze wywalic xxx hitow w domek tylko k6? niby czemu?
generalnie nie dosc, ze jest tak w zasadach dsomku to jeszcze w erracie z tego co pamietam wprost to napisali ;)
Mógł byś to znaleźć ?
Normalnie, Errata.

Potem płacz i zgrzytanie zębami, że Norweg korzonkami Treemena 10 szkieletów zabił i TK seer council musiał z domku wyjść.

Q. How do I resolve hits from weapons that do not roll
to hit (like Ratling Guns) against troops inside a
building? Can I really only inflict d6 hits?
A. Fire the weapon as normal, determining how many
hits it would cause normally. Then roll the D6 for the
target being inside the building, and the result is the
number of the hits caused by the weapon that actually hit
the target. Any excess hits are wasted against the walls.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

THX

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Jedy Knight pisze:Q. How do I resolve hits from weapons that do not roll
to hit (like Ratling Guns) against troops inside a
building? Can I really only inflict d6 hits?
A. Fire the weapon as normal, determining how many
hits it would cause normally. Then roll the D6 for the
target being inside the building, and the result is the
number of the hits caused by the weapon that actually hit
the target. Any excess hits are wasted against the walls.
Przepięknie to widzieć i czytać ;-), Przepięknie... :-) Dzięki

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

czyli ratling wali np. 15 hitów w domek ale każdy model dostaje i tak k6 hitów?

Nie jaze tego.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Ratling wywala 15 hitow. Oddzial w domku dostaje k6 z tego.

Czyli: Ratling wylosowal 15 hitow. Rzucamy k6 - wypada 4. W efekcie 4 hity dostaje oddzial w domku.
Jesli ratling wywalil tylko 3 hity, a na k6 wypadlo 5 lub 6 - i tak ratling wali tylko 3 w domek.

co w tym niejasnego?

analogicznie salamandry, drzewa i wszystkie inne stworki.

ODPOWIEDZ