Pytania krótkobrodego - zasady
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: Pytania krótkobrodego - zasady
Witam mam pytanko, czy zasada shield wall która daje z tarczą 6+warda w walce (jeżeli jesteśmy szarżowani to 5+).
czy jeżeli deep watch poprawiają go z zasady wall of iron na5+ to jeżeli jesteśmy szarżowani dostaja warda na4+?
z góry dziękuję za odp bo nie d końca jestem pewien...
czy jeżeli deep watch poprawiają go z zasady wall of iron na5+ to jeżeli jesteśmy szarżowani dostaja warda na4+?
z góry dziękuję za odp bo nie d końca jestem pewien...
-
- Chuck Norris
- Posty: 399
- Lokalizacja: Warszawa
Rozumiem, że update naszego AB rewolucji nie czyni? Z tego co widzę KG, Iron Draki i Warriorzy z GW w dół. Czy otzegapiłem jakąś istotną zmianę?
Tu masz wszystkie zmiany punktowe:
Rune of Resistance 55 (-10)
Forge wardens start 220 (-20) - additional 22 (-2)
king's guard start 310 (-10) - additional 27 (-1)
rangers start 140 (-5) - additional 16 (-1)
deep watch start 310 (-20)
Miner pistol 4 (-1)
Clan warriors great weapons 3 (-1)
Rune of Resistance 55 (-10)
Forge wardens start 220 (-20) - additional 22 (-2)
king's guard start 310 (-10) - additional 27 (-1)
rangers start 140 (-5) - additional 16 (-1)
deep watch start 310 (-20)
Miner pistol 4 (-1)
Clan warriors great weapons 3 (-1)

- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Tylko w oddziale Seekersów lub sam 


Sam... Biedaczysko. Zostalby ostrzelany po kolei wszystkim co ma przeciwnik i pewnie nie dozylby nawet polowy fazy strzelania (zakladajac, ze faza magii by nie byla dla niego terminalnaSlayer Zabójców pisze:Tylko w oddziale Seekersów lub sam

- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Wiadomo, że w 99% przypadków lepiej żeby facet siedział w oddziale, ale może zaistnieć wyjątkowa sytuacja w której będzie się opłacało wypuścić go samego, a że mamy święta, to jest magii czas 


- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Mimo wszystko czasem spotyka się rozpiski które mają mało zagrożeń dla takiego Pana, a tym bardziej od 3 czy 4 tury kiedy te zagrożenia zostają zneutralizowane przez naszą artylerię/minerów/rangerów/koptery, wtedy możemy wypuścić bydlaka na wolność 


- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Tak, na każdym casterze możesz mieć taki sam zestaw run, jedynie ta sama postać nie może wziąć 2x tego samego zaklęcia.

Jeżeli chodzi ci o strzelanie gdy dwa są ustawione w kreske, to zgodnie z ogólnymi zasadami własny oddział nigdy nie przysłania widoku.olek88 pisze:A czy żyrokoptery widzą zza swojego oddziału? i czy strzelaja jak za coveru?
Jeśli chodzi o strzelanie zza oddziału piechoty, to widzą, ale chyba z Hard Coverem do standardowych, Soft Coverem do dużych i bez covera do gigantycznych.
Witam mam pytanko nie wiem czy dobrze rozumiem zasadę do seekersów Yer comin’ with me! : Close Combat.
Close Combat Attacks made by models with this Attack Attribute can never wound on worse than 4+. In addition, when
a model with this Attack Attribute is removed as a casualty during the Melee Phase due to a Melee Attack, it must
immediately, before removal, make a single Close Combat Attack that is always resolved with Strength 5 and Armour
Penetration 2, which must be allocated either towards the model that caused the casualty or its unit (in this case, the
hits are distributed onto the unit). This Attack Attribute cannot be used against casualties caused by Impact Hits. In
order to use this Attack Attribute, the unit must be at least as wide as it is deep at the start of the Round of Combat.
chodzi o to że przeciwnik nie może woundować lepiej niż na 4+ i ze jak model zginie wykonuje atak z siłą 5 - 2 ap?
musi trafic i zranic normalnie? czy troche inaczej to działa proszę o pomoc:)
Close Combat Attacks made by models with this Attack Attribute can never wound on worse than 4+. In addition, when
a model with this Attack Attribute is removed as a casualty during the Melee Phase due to a Melee Attack, it must
immediately, before removal, make a single Close Combat Attack that is always resolved with Strength 5 and Armour
Penetration 2, which must be allocated either towards the model that caused the casualty or its unit (in this case, the
hits are distributed onto the unit). This Attack Attribute cannot be used against casualties caused by Impact Hits. In
order to use this Attack Attribute, the unit must be at least as wide as it is deep at the start of the Round of Combat.
chodzi o to że przeciwnik nie może woundować lepiej niż na 4+ i ze jak model zginie wykonuje atak z siłą 5 - 2 ap?
musi trafic i zranic normalnie? czy troche inaczej to działa proszę o pomoc:)
Zawsze, niezależnie od siły i wytrzymałości każdy seeker rani na conajmniej 4+. Dragon Seeker, Vengeance Seeker i zwykły Seeker tak ma.
Jest tylko jeden wyjątek od tej reguły - atrybut szamanizmu ma zasadęis never wounded on better than 5+. Zgodnie z kolejnością modyfikatorów ta reguła wygrywa.
Przykład: Zwykly Seeker walczy z Battle Sphinxem z UD. Bierze paired weapon, wiec ma S4 vs. R8. Rani na 4+. Ten sam Seeker w szarży przeciw goblinom ma S5 (paired weapon + sturdy). vs R3. Rani na 2+ bo tak wynika z siła kontra wytrzymałość.
Yer coming with me ma jeszcze jedną konsekwencję - praktycznie zawsze bardziej opłaca się wziąć do walki paired weapon. +1 atak, +1 off i ignorowanie parry daje więcej, niż siła z GW. GW tylko jeżeli potrzebne jest AP jest dobrym wyborem
Kiedy jakikolwiek seeker ginie nie z powodu Impact Hits ma prawo wykonać przedśmiertny atak z normalnym Off (czyli znowu Paired Weapon się bardziej opłaca), który ma na sztywno S5 i AP2 oraz zawsze rani na conajmniej 4+.
Jeszcze jakieś pytania?
Jest tylko jeden wyjątek od tej reguły - atrybut szamanizmu ma zasadęis never wounded on better than 5+. Zgodnie z kolejnością modyfikatorów ta reguła wygrywa.
Przykład: Zwykly Seeker walczy z Battle Sphinxem z UD. Bierze paired weapon, wiec ma S4 vs. R8. Rani na 4+. Ten sam Seeker w szarży przeciw goblinom ma S5 (paired weapon + sturdy). vs R3. Rani na 2+ bo tak wynika z siła kontra wytrzymałość.
Yer coming with me ma jeszcze jedną konsekwencję - praktycznie zawsze bardziej opłaca się wziąć do walki paired weapon. +1 atak, +1 off i ignorowanie parry daje więcej, niż siła z GW. GW tylko jeżeli potrzebne jest AP jest dobrym wyborem

Kiedy jakikolwiek seeker ginie nie z powodu Impact Hits ma prawo wykonać przedśmiertny atak z normalnym Off (czyli znowu Paired Weapon się bardziej opłaca), który ma na sztywno S5 i AP2 oraz zawsze rani na conajmniej 4+.
Jeszcze jakieś pytania?
