Cześć, nowy filmik Abrasusa trochę zainspirował mnie do wrzucenia do tego nieco martwego działu jakiś moich wypoconych rozpisek. Mam dwie wersje rozpiski którą ostatnio gram przy czym nr 2 jeszcze nie testowałem, jest lekką modernizacją 1 po ostatnich 3 bitwach. Zasadniczo postawiłem na sekcję barrage z inżynierem plus lugarzy i kadaje z uwagi na to że to jedyne jak na razie jednostki które mam do grania. Może niedługo dorobię się jakiś nowych zabawek ale tym czasem...
Wersja 1
Prophet Master - Engineer, General; Wizard Master; Engineer (3+); The Alchemy/Pyromancy; @ 575 Pts
Shield; Bullhorn of Nezibkesh [65] Essence of Free Mind [55]
Vizier - BSB; Shield; Icon of the Inferno [100] Crown of the Wizard King [50] @ 330 Pts
Chosen of Lugar; Paired Weapons; Lugar's Dice [70] Shield Breaker [40] Potion of Swiftness [10] @ 340 Pts
15 Citadel Guard; Flintlock Axe (3+); Shield; Standard; Musician @ 475 Pts
26 Citadel Guard; Hand Weapon; Shield; Standard; Musician; Champion; Banner of Shamut [50] @ 652 Pts
5 Hobgoblin Wolf Riders; Shield @ 135 Pts
2x 1 Rocket Battery @ 285 Pts
Volcano Cannon @ 150 Pts
20 Disciplies of Lugar; Paired Weapons; Standard; Musician; Champion @ 575 Pts
6 Kadim Incarnates @ 695 Pts
Total Army Cost: 4497
WERSJA 2
Prophet Master - Engineer, General; Wizard Master; Engineer (3+); The Alchemy/Pyromancy; @ 575 Pts
Shield; Bullhorn of Nezibkesh [65] Essence of Free Mind [55]
Vizier - BSB; Shield; Icon of the Inferno [100] Crown of the Wizard King [50] @ 330 Pts
Chosen of Lugar; Paired Weapons; Lugar's Dice [70] Shield Breaker [40] Potion of Swiftness [10] @ 340 Pts
15 Citadel Guard; Flintlock Axe (3+); Shield; Standard; Musician @ 475 Pts
26 Citadel Guard; Hand Weapon; Shield; Standard; Musician; Champion; Banner of Shamut [50] @ 652 Pts
5 Hobgoblin Wolf Riders; Shield @ 135 Pts
1 Rocket Battery @ 285 Pts
Gunnery Team - Flamethrower @ 130 Pts
Titan Mortar @ 300
20 Disciplies of Lugar; Paired Weapons; Standard; Musician; Champion @ 575 Pts
6 Kadim Incarnates @ 695 Pts
Total Army Cost: 4492
Zmieniłem cory. Wcześniej grałem na 15,12 i 10 flintlocków, ale potrzebowałem jeszcze jednego oddziału, który coś się pobije i da mi trochę CR. Zostawiłem 15 flintli z muz i szt co daje mi nieco bardziej przeżywalny bunkier dla maga i pozwala łatwiej zwiększyć zasięg inżyniera.
Mam jednak zagwozdkę z herosami. Lubię złożenie na Lugarze - Heroes heart i kostka co daje mu to dodatkowe bardzo fajnego punchu i potrzebne ap3 do tego oddziału. Teraz zdecydowałem się na shield breakera ale po 3 bitwach ciężko powiedzieć...
Vizier wpadł w końcu do rozpiski żeby dać icon of the inferno i podbić magię z korony. Ale to jest w sumie taki czarny koń. Inferno podrożało, ale czasem bardzo fajnie się spłaca.
Wymieniłem mortara kosztem rakietnicy i zamiany magma cannona na weapon team. Mortar ma tę zaletę że jest large a ciężko się rozstawiać przy 3 maszynach o standardowej wysokości a zwłaszcza 2 volleyganach tak by móc mieć wszystko w potencjalnym 12' zasięgu i nie zasłaniać sobie zbytnio LoSa. Do tego flame thrower daje mi dodatkowy buff do kombatu gdy gram na piromacji a przeciwnik dispelluje hereditarkę.
Postarałem się nieco przybliżyć mój tok myślenia przy tworzeniu tej rozpiski, może ktoś przeczyta i da jakieś swoje uwagi.
Pozdro
Infernale z AKU ;)
Moderator: esgaroth
Hejo. Zaczynam dopiero przygodę z ID, więc pewnie moje rady nie będą idealne.
Rakietnica jest za droga i nie widzę jej w rozpiskach ( chyba, że obniża jej koszt tak by zmieściły się dwie z dwoma inzynierami ).
Jeśli chcesz mieć duży oddział Lugarow to faktycznie warto mieć herosa, a jak już go masz do dlaczegoa nie być bsb?
Ikona przy tak malej inwestycji w magię wg mnie nie ma sensu ( najlepiej wymaksowac jej potencjał )
Lugary aż prosza o magiczna szmatę, Rending lub Shamut są idealne
CG chyba lepiej wyjdą z flaming bannerem, te roll woundow lepiej wychodzi wg mnie ( a na paringi gdzie wybierasz pyro, raczej nie będą dużo walczyć )
Ja natomiast po wieloletniej grze Ogrami, chce próbować czegoś innego. ( dziwnie się czułem poruszając jednostki mv3 i dopiero doceniłem fakt gdy w mojej armii najwolniejsza jednostka ma 6mv i swifta )
Chosen of Lugar [430pts]: Battle Standard Bearer, Great Weapon
. Special Equipment: 2x Aether Icon, Lugar's Dice, Talisman of the Void
Hobgoblin Chieftain [135pts]: Light Armour, Light Lance, Shield, Wolf
Prophet [575pts]: Alchemy, Engineer, Flintlock Axe (3+), Master
. Special Equipment: Besheluk's Mechanism , Tablet of Ashuruk
Prophet [355pts]: Adept, Army General, Occultism, Shield, Wizard
. Special Equipment: Book of Arcane Mastery - Dominant, Potion of Strength
11 Citadel Guard with Flintlock Axe [331pts]: Musician, Shield
10 Citadel Guard with Flintlock Axe [300pts]: Musician, Shield
21 Hobgoblins with Bows [250pts]: Shields, FCG
30 Orc Slaves [255pts]: Shields
15 Immortals [510pts]: FCG, Icon of the Inferno, Infernal Weapon, Shield
Infernal Artillery [350pts]: Bound Daemon, Volcano Cannon
Titan Mortar [300pts]
20 Disciples of Lugar [705pts]: Banner of Shamut, FCG, Great Weapon,
Idea jest taka by wymaksowac magię przy ikonie i testować okultyzm. Zastanawiałem się tylko czy wymienić Bound demona na weapon team i 2 bolce, ale 2 unbreakable jednostki mnie jarają jak rzut ulepsznego toxic breath weapona na 6plusie
Rakietnica jest za droga i nie widzę jej w rozpiskach ( chyba, że obniża jej koszt tak by zmieściły się dwie z dwoma inzynierami ).
Jeśli chcesz mieć duży oddział Lugarow to faktycznie warto mieć herosa, a jak już go masz do dlaczegoa nie być bsb?
Ikona przy tak malej inwestycji w magię wg mnie nie ma sensu ( najlepiej wymaksowac jej potencjał )
Lugary aż prosza o magiczna szmatę, Rending lub Shamut są idealne
CG chyba lepiej wyjdą z flaming bannerem, te roll woundow lepiej wychodzi wg mnie ( a na paringi gdzie wybierasz pyro, raczej nie będą dużo walczyć )
Ja natomiast po wieloletniej grze Ogrami, chce próbować czegoś innego. ( dziwnie się czułem poruszając jednostki mv3 i dopiero doceniłem fakt gdy w mojej armii najwolniejsza jednostka ma 6mv i swifta )
Chosen of Lugar [430pts]: Battle Standard Bearer, Great Weapon
. Special Equipment: 2x Aether Icon, Lugar's Dice, Talisman of the Void
Hobgoblin Chieftain [135pts]: Light Armour, Light Lance, Shield, Wolf
Prophet [575pts]: Alchemy, Engineer, Flintlock Axe (3+), Master
. Special Equipment: Besheluk's Mechanism , Tablet of Ashuruk
Prophet [355pts]: Adept, Army General, Occultism, Shield, Wizard
. Special Equipment: Book of Arcane Mastery - Dominant, Potion of Strength
11 Citadel Guard with Flintlock Axe [331pts]: Musician, Shield
10 Citadel Guard with Flintlock Axe [300pts]: Musician, Shield
21 Hobgoblins with Bows [250pts]: Shields, FCG
30 Orc Slaves [255pts]: Shields
15 Immortals [510pts]: FCG, Icon of the Inferno, Infernal Weapon, Shield
Infernal Artillery [350pts]: Bound Daemon, Volcano Cannon
Titan Mortar [300pts]
20 Disciples of Lugar [705pts]: Banner of Shamut, FCG, Great Weapon,
Idea jest taka by wymaksowac magię przy ikonie i testować okultyzm. Zastanawiałem się tylko czy wymienić Bound demona na weapon team i 2 bolce, ale 2 unbreakable jednostki mnie jarają jak rzut ulepsznego toxic breath weapona na 6plusie
hehe kolejny, bardzo często gracze chaos dwarfów grają ogrami i na odwrót
No ja przesiadłem sie z WDG i dlatego trochę podjarałem się strzelaniem. Wcześniej grałem tylko na 2 prophecie i lugarze. Ten BSB jest jak najbardziej do przemyślenia zawsze te 330 pkt można wydać na jakieś inne małe zabawki typu tauruki. Rakietnica jest droga i łapie kowery nie miłosiernie, ale daje mi jakąś odpowiedź na monsterki.
Co do twoje rozpiski.
Ten upgrade inżyniera niby raptem 20 pkt więcej ale Bound demon nie korzysta z niego więc może zwykły magma canon. Piękne w tej maszynie jest że kosztuje 150 pkt i jego strata nie jest aż tak bolesna za to bardzo łatwo się spłaca. Pomyśl sobie o DE graczu ściągającym te w pyte drogie dancerki a z bullhornem i dodatkowym ap nawet lwy można popalić i warriorów z WDG.
A co do occultysmu. Nie przeszkadzają ci zasięgi tych czarów? Grałem na nim w WDG przed tymi dużymi zmianami na dyskowcu i nawet wtedy ciężko było się nim pozycjonować bez narażania się na jakąś szarże...
Co do twoje rozpiski.
Ten upgrade inżyniera niby raptem 20 pkt więcej ale Bound demon nie korzysta z niego więc może zwykły magma canon. Piękne w tej maszynie jest że kosztuje 150 pkt i jego strata nie jest aż tak bolesna za to bardzo łatwo się spłaca. Pomyśl sobie o DE graczu ściągającym te w pyte drogie dancerki a z bullhornem i dodatkowym ap nawet lwy można popalić i warriorów z WDG.
A co do occultysmu. Nie przeszkadzają ci zasięgi tych czarów? Grałem na nim w WDG przed tymi dużymi zmianami na dyskowcu i nawet wtedy ciężko było się nim pozycjonować bez narażania się na jakąś szarże...
Inżynier jest dla Mortara i przy nim głównie stoi. Dzięki zasadzie Ogre Slave i re rollu missfajera, Mortar jest bezpieczny przed zacięciem.
Bound Demona traktuje jak potwora, a strzelanie to dodatek.
Mag akurat biega w Immortalach więc raczej będzie bliżej, pocisk ma 24, duża buła też więc nie jest źle. Poza tym jest alchemia, Ale fakt zagralem na solo Masterze Occu ( 3mv) i nigdy więcej
Bound Demona traktuje jak potwora, a strzelanie to dodatek.
Mag akurat biega w Immortalach więc raczej będzie bliżej, pocisk ma 24, duża buła też więc nie jest źle. Poza tym jest alchemia, Ale fakt zagralem na solo Masterze Occu ( 3mv) i nigdy więcej