Cześć,
Nie grałem od 7 edycji WFB (z 7 lat), ale ostatnio przy przeprowadzce odkopałem trochę starych figurek i pomyślałem, że może warto byłoby je wykorzystać. Wszedłem na forum i zorientowałem się, że aktualnie gra się głównie przy pomocy fanowskich zasad 9th, a najczęściej spotykanym formatem jest 4500 WFB, który na oko wygląda na odpowiednik armii na 2500 pkt z WFB.
Mam taką prośbę. Chodzi o stworzenie szkicu dwóch armii - Leśnych Elfów oraz Mrocznych Elfów na te 4500 punktów każda.
To nie muszą być rozpiski z wyszczególnieniem przedmiotów magicznych, sztandarów tylko raczej lista bohaterów oraz oddziałów wraz z ich liczebnością oraz funkcyjnymi. Potrzebuję takich propozycji, aby po ich ewentualnej modyfikacji, wiedzieć mniej więcej jakie oddziały stworzyć z dostępnych figurek, które figurki pomalować, czy dać im dodatkowy ekwipunek i przede wszystkim co muszę dokupić (a to takie proste nie jest, bo obecnie pozostaje rynek wtórny) i w jakiej ilości.
Chodzi o to, ze najpierw chcę sobie spokojnie podłubać przy armii, a potem dopiero zagłębić się w zasady 9th Age oraz zasady armijne, aby zacząć grać.
Jeśli chodzi o Leśne Elfy to obecnie mam:
25 metalowych włóczników z 5 edycji,
20 plastikowych łuczników z 5 edycji,
7 wardancerów z 5 edycji,
10 metalowych łuczników z 5 edycji + 3 command group (mogą być zarówno zwykłymi archerami, jak i łucznikami z oddziałów elitarnych)
10 waywatcherów z 5 edycji,
20 scarloc's archers z 3 edycji (nadają się na zwyczajnych łuczników).
10 scoutów z 5 edycji (chce z nich zrobić raczej zwyczajnych łuczników).
10 shadow warriorów z 5 edycji (mogą być zarówno zwyczajnymi łucznikami, jak i jakimś oddziałem elitarnym).
15 Dark Riderów z 6 edycji (chcę 5 do 10 sztuk wykorzystać jako Glade Riderów z armii leśnych elfów).
To są te figurki, które mam. Nie jest dla mnie problemem dokupieniem dodatkowych modeli zgodnie z potrzebami. Pytanie - co można by było z tego złożyć na zasadach 9th Age? Zależy mi raczej na armii opartej na elfach ewentualnie z małym wsparciem duchów lasu. Zależałoby mi na tym, aby zmieścił się mniejszy lub większy klocek włoczników, 1-2 oddziałów kawalerii, wardancerzy, sporo różnego rodzaju łuczników i jakieś wsparcie duchów lasu - jeśli to konieczne.
Pytanie brzmi - jak mogłaby wyglądać taka armia i jaki byłby orientacyjny koszt punktowy oddziałów?
W przypadku Dark Elfów mam:
- 20 Witch elves.
- 16 korsarzy
- 15 Dark Riderów
- 6 harpii
- 7 shades
- 20 włóczników
- 20 kuszników
- 1 rbt
- czarodziejka
Tutaj wybór dużo mniejszy, ale zamierzam dokupić to co będzie potrzebne. W przypadku Delfów zależy mi na armii uniwersalnej, gdzie jest trochę piechoty do walki wręcz, może jakieś potwory, lekkie wsparcie strzeleckie i umiarkowany potencjał w magii. Pytanie - co ciekawego można by było wystawić.
Z góry dzięki za pomoc
Prośba o pomoc przy rozpiskach DE oraz SE
- Jan z Czarnolasu
- Mudżahedin
- Posty: 269
- Lokalizacja: Provinz Posen
Prośba o pomoc przy rozpiskach DE oraz SE
Nikt nie da nam zbawienia.
Cześć!
Jeśli chodzi o leśne elfy to warto mieć tak naprawdę prawie wszystko, bo prawie wszystko jest grywalne. Ja zazwyczaj grywałem na:
- 2×6 wild huntsman (chłopaki ultramobilni i z solidnym pierdzielnięciem)
- forest prince na łosiu (jeden z najlepszych klepaczy w grze)
- 2 x 10 sentineli (solidne łuki biegajace w skirmishu i strzelające poisonami, dobre na monstery, machinki i jakieś biegające po stole śmieci)
- ok 20 zwykłych łuczników (podobnie jak sentinele aczkolwiek mniej mobilnie i bez poisonów)
- 8 x heat riders (do zdobywania objectivów, chronienia bohaterów konnych, ostatecznie do drobnego combatu czy odginania przeciwnika
- druid (chyba najciekawszy z magią druidyzmu aczkolwiek zależy to od taktyki jaką obierzesz
- jakiś mały oddział driad (do objectivów i jakieś drobne combaty i odginanie)
- 3 x kestrel knights (unit turbo mobilny, lata i zabija jakaś drobnicę lub wspomaga inne unity w combatach)
Poza wymienionymi można pomyśleć o oddziale thicket beastów, które są mega wyporne i w lesie posiadają stubborn stąd są bardzo wdzięcznym blokerem nawet dla potężnych oddzialów przeciwnika
Czarujący treeman, który szaleje z pocisków, nie umiera zbytnio i również ma stubborna
Oddziały pathfinderów - elitarne łuki, które wspomagają walkę z oddziałami o dużym pancerzu (kilku na pewno warto mieć)
Konni heat hunters - jak lubisz szybką kawalerię, która jest w core i jeszcze strzela to wlaśnie ten unit
Forest prince na smoku lub druid na smoku (opcja dla odważnych i ogranych aczkolwiek zazwsze warto rozpatrzeć monstera, którego można leczyć z druidyzmu
Reszta unitów w armybook'u tez ma swoje określone zastosowania, ale to chyba będziesz musiał w trakcie przygody sam poznać i zdecydować
Jeśli chodzi o leśne elfy to warto mieć tak naprawdę prawie wszystko, bo prawie wszystko jest grywalne. Ja zazwyczaj grywałem na:
- 2×6 wild huntsman (chłopaki ultramobilni i z solidnym pierdzielnięciem)
- forest prince na łosiu (jeden z najlepszych klepaczy w grze)
- 2 x 10 sentineli (solidne łuki biegajace w skirmishu i strzelające poisonami, dobre na monstery, machinki i jakieś biegające po stole śmieci)
- ok 20 zwykłych łuczników (podobnie jak sentinele aczkolwiek mniej mobilnie i bez poisonów)
- 8 x heat riders (do zdobywania objectivów, chronienia bohaterów konnych, ostatecznie do drobnego combatu czy odginania przeciwnika
- druid (chyba najciekawszy z magią druidyzmu aczkolwiek zależy to od taktyki jaką obierzesz
- jakiś mały oddział driad (do objectivów i jakieś drobne combaty i odginanie)
- 3 x kestrel knights (unit turbo mobilny, lata i zabija jakaś drobnicę lub wspomaga inne unity w combatach)
Poza wymienionymi można pomyśleć o oddziale thicket beastów, które są mega wyporne i w lesie posiadają stubborn stąd są bardzo wdzięcznym blokerem nawet dla potężnych oddzialów przeciwnika
Czarujący treeman, który szaleje z pocisków, nie umiera zbytnio i również ma stubborna
Oddziały pathfinderów - elitarne łuki, które wspomagają walkę z oddziałami o dużym pancerzu (kilku na pewno warto mieć)
Konni heat hunters - jak lubisz szybką kawalerię, która jest w core i jeszcze strzela to wlaśnie ten unit
Forest prince na smoku lub druid na smoku (opcja dla odważnych i ogranych aczkolwiek zazwsze warto rozpatrzeć monstera, którego można leczyć z druidyzmu
Reszta unitów w armybook'u tez ma swoje określone zastosowania, ale to chyba będziesz musiał w trakcie przygody sam poznać i zdecydować