Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Jeden atak to jeden atak. Jak dla mnie dosyć jednoznaczny opis

Awatar użytkownika
r0m
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Twierdza Alkarin-Leszno

Post autor: r0m »

też tak sądziłem lecz mój przeciwnik po zjedzeniu przez giganta druchi anoiteda ze 500pkt zaczął mieć co do tego wątpliwości, dlatego wolałem wyjaśnić spór :)

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

Ostatnio tak się zastanawiałem, sprawdzałem w rbk ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem na moje pytanie.
Jeśli jest mag gobliński i jeździ na wilku to widzi dookoła siebie? Bo przy strzelaniu fast cavalary widzi dookoła więc on też powinien myślę..

Awatar użytkownika
Reaper
Chuck Norris
Posty: 413
Lokalizacja: Bytom-Vendetta

Post autor: Reaper »

a czy mag na wilku ma zasade fast cavalry ? jesli tak to widzi na 360 jesli nie ma to nie widzi simple :P

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

No właśnie.. ale ma czy nie ma? :P
Bo nie wiem, nie widze nigdzie dopisku żeby miał ale wolf ridersi mają to on chyba też powinien nie?

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Widzi jak każdy kawalerzysta - 90 stopni.
Fasty widzą 360, ale tylko na potrzeby strzelania. Pozatym też 90.

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

Witam.
Jeszcze mam taki problem. Pump wagon pompuje 2d6 w compulsory, jak w coś wjedzie, to się go dostawia i jest normalna szarża.(impakty itp.) Tak? A czy może przypadkowo wjechać w swoich? Czy w ogóle może zrobić coś takiego? Czy też zatrzymuje się cal od jednostki?
Analogicznie z hoppersami.
Pozdrawiam

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

zatrzymuja sie na swoich

Awatar użytkownika
Marys
Masakrator
Posty: 2089
Lokalizacja: Festung Breslau

Post autor: Marys »

W podreczniku do orkow i goblinow napisane jest ze fanatyk rozbija sie o kazdy napotkany teren. Ale w podreczniku z zasadami tereny sa wyszczegolnione w taki sposob ze powierzchnia stolu tez jest rodzajem terenu takim jak gorka. Wszyscy wiemy ze o plaski stol sie fanol nie zabija. O co sie zabija w takim razie. Lasy, domy, murki bezapelacyjnie wykanczaja naszego pupila ale czy gorka i zaorane pole tez. W kwesti ruchu niczym sie nie roznia od zwyczajnej powierzchni stolu wedlug podrecznika z zasadami.
Wesolych Swiat.

Awatar użytkownika
Reaper
Chuck Norris
Posty: 413
Lokalizacja: Bytom-Vendetta

Post autor: Reaper »

rozbija sie tez o pole i gorke masz napisane w AB "terrain feature of any kind" wiec gorki i pola sa w tym zawarte ;)

Awatar użytkownika
Marys
Masakrator
Posty: 2089
Lokalizacja: Festung Breslau

Post autor: Marys »

Problem w tym ze powiezchnia stolu to tez jest terrain feature. Wiec fanatyk nie wyjdzie z oddzialu :D

Awatar użytkownika
r0m
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Twierdza Alkarin-Leszno

Post autor: r0m »

za bardzo rzeźbisz mistrzu :D

Awatar użytkownika
Reaper
Chuck Norris
Posty: 413
Lokalizacja: Bytom-Vendetta

Post autor: Reaper »

Marys podaj prosze dokladny cytat z RB o tym ze CALA powierzchnia stolu jest terrain feature .....

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Mam kilka pytan odnosnie 6 czaru z malej waah:
- Czy jezeli bede chcial zucic ten czar np. na hydre to czy bedzie ona mogla wykozystac inicjatywe czeladnikow?
- Iloma kosciami zuca sie ten test ( podejzewam ze 2) :D

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

-nie
-jedną. Wszytskie testy cech oprócz liderki robi sie jedną kością (chyba ze cos ma wyraznie napisane w zasadach ze więcej kości nalezy uzyc)

Awatar użytkownika
Emilianek
Chuck Norris
Posty: 513
Lokalizacja: Gołków

Post autor: Emilianek »

Dziex :wink:

Awatar użytkownika
Marys
Masakrator
Posty: 2089
Lokalizacja: Festung Breslau

Post autor: Marys »

Odnośnie terenów i fanatyków.
Niestety jestem posiadaczem polskiego RB wiec cytaty będą polskie.
W rozdziale ruch na stronie 16 jest podrozdział Rodzaje Terenu
a w nim podział terenów. Tereny dzielą sie na Teren Otwarty, Teren Trudny, Teren Bardzo Trudny i Teren Niedostępny. W każdym z tych podpunktów wymienione są szczegółowo tereny konkretne np do Terenu Trudnego należą lasy, moczary itp. I tu jest pies pogrzebany, bo do Terenu otwartego należą: powierzchnia stołu do gry, wzgórza, o ile nie są zbyt strome, a także drogi i inne gładkie powierzchnie. I co wy na to?

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

Mi się zdaje że fanatyk po zetknięciu się z dowolną formą terenu ginie (wiadomo że nie na prostej drodze, ale jak wejdzie wgórę to po nim).

Awatar użytkownika
Marys
Masakrator
Posty: 2089
Lokalizacja: Festung Breslau

Post autor: Marys »

Ja bym jednak prosił o odpowiedzi poparte argumentami i cytatami. "Mi się wydaje" nie jest dla mnie wykładnią czegokolwiek.

Awatar użytkownika
Pitagoras
Falubaz
Posty: 1443
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: Pitagoras »

"Fanatyka należy niezwłocznie usunąć z gry w jednym z następujących wypadków

-jeśli wejdzie on w kontakt z dowolnym elementem terenu"

w dalszej części jest jeszcze mowa o dwóch tych samych liczbach i jeszcze coś.
Obrazek

ODPOWIEDZ