Termin: 23-24.10.2021
Miejsce: CK Agora, ul. Serbska 5a
Organizator: Sokół wraz z klubem Orando Wrocław
Sędzia główny: Danca
Sędzia pomocniczy: Nebiros
Ocena malowania: Nebiros
Limit miejsc: 34 drużyny (102 osoby)
Format: 3x4500 pkt (bez suplementów)
Opłata: 300 zł za drużynę (w cenie: koszty organizacji turnieju + obiad w sobotę) (numer konta: 25 1050 1575 1000 0097 2041 2460)
REGULAMIN TURNIEJU
1. Obowiązują wszystkie aktualne zasady ze strony https://www.the-ninth-age.com/, łącznie z najnowszymi mapkami z dnia 09.10.2021 r. Organizator zastrzega sobie prawo do podjęcia samodzielnej decyzji, czy zamierza dopuścić do turnieju zmiany wprowadzone po tej dacie.
2. Gramy na rozpiski jawne, scenariusze wskazane przez organizatora przed turniejem, progi punktowe takie jak w podręczniku głównym.
3. Sędzia służy pomocą przy rozstrzyganiu sporów i przy interpretacji zasad. W przypadku nieznajomości zasad należy je sprawdzić, w pierwszej kolejności, we własnym zakresie.
4. Brak znajomości zasad nie upoważnia do działań wstecz (np. zmiany liczonych punktów, cofania ruchów, otrzymywania bonusów), jeżeli tura, w której miało mieć miejsce dane wydarzenie, już się skończyła.
5. Jeżeli gracze rozegrają więcej tur niż nakazał sędzia (np. kończy się czas i sędzia nakazał zakończyć przy 3. turze gracza X) obaj otrzymują karne -3BP do końcowej punktacji całego turnieju.
6. Sędzia ma prawo przyznawać punkty karne za wprowadzanie przeciwnika w błąd. Przy najbardziej znaczących "wałach" sędzia może zadecydować o wpisaniu wyniku 0:20 dla wprowadzającego w błąd, a przy powtarzających się przewinieniach tego typu, może podjąć decyzję o dyskwalifikacji gracza lub całej drużyny z turnieju.
7. Jeden z graczy może wyrazić chęć grania z zegarem, na wzór zegara szachowego. W takiej sytuacji gra jest przeprowadzana z użyciem takiego zegara, z zastrzeżeniem, że pomiar czasu jest jedynie dodatkową daną dla sędziego, na podstawie której ma prawo do decyzji o modyfikacji wyniku gry. W momencie kiedy czas jednego z graczy dobiegnie końca, gracz, któremu czas jeszcze pozostał może zawnioskować o modyfikację wyniku bitwy do sędziego, który podejmuje decyzję w tym zakresie. Gracz wnoszący o grę z zegarem musi go posiadać i udostępnić. Dopuszczone są zegary w formie aplikacji na telefon.
8. Maksymalny wynik liczący się do klasyfikacji, czyli tzw. cap wynosi 40:20.
9. W przypadku niepełnej drużyny (jeśli brakuje jednego gracza), w trakcie parowania drużyna przeciwna musi zostać poinformowana o tym fakcie. Drużyna bez jednego gracza musi wystawić brakującego gracza jako pierwszego i wynik bitwy, która w ten sposób zostanie sparowana wynosi 13:7 dla pełnej drużyny.
10. W przypadku kiedy brakuje więcej niż jednego gracza w drużynie, drużyna automatycznie przegrywa mecz tzw. capem (punkt 9.).
11. W pierwszej bitwie pary będą losowane, z zastrzeżeniem, żeby zmienić te pary, które są z tych samych miast. W kolejnych bitwach obowiązuje system szwajcarski.
12. Pierwszym tie breakerem są duże punkty z bitew bez capa, zaś drugim ilość punktów karnych.
System parowania:
Drużyna A wystawia armię A1 i drużyna B wystawia armię B1.
A1 wybiera, z którą z pozostałych dwóch armii z B zagra jako B2.
B1 wybiera, z którą z pozostałych dwóch armii z A zagra jako A2.
Niewybrani graja ze sobą - A3 i B3.
Scenariusze:
Wszyscy gracze w danej bitwie grają ten sam scenariusz.
I BITWA – Hold the Ground
II BITWA – Breakthrough
III BITWA – Capture the Flags
IV BITWA – King of the Hill
V BITWA – Secure Target
Modelarka:
Oceniamy każdą armię w drużynie z osobna, w skali zamieszczonej poniżej.
Do klasyfikacji końcowej bierzemy średnią arytmetyczną z ocen armii w drużynie.
Niepomalowane modele oznaczają 0 pkt z modelarki.
Niedopuszczamy modeli 2d, grających podstawek, ordynarnych proksów (te nie ordynarne są objęte częścią WYSIWYG).
Gracze, którzy grają armiami, które wystawiają dodatkowe tereny są zobowiązani do posiadania odpowiednich terenów ze sobą.
Lista Ligowa sugeruje następującą ocenę malowania na turniejach klasy Master:
Jakość pomalowania
0 - paskudztwo ledwo na granicy dopuszczenia
1 - poprawnie nałożone 3/4 kolory
2 - poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne)
4 - ładna armia (dobry drybrush, dobre bejcowanie, dobre malowanie tradycyjne)
Spójność armii
0 - zbieranina modeli z różnych armii, brak spójności
1 - raczej spójna, choć są pojedyncze modele odstające stylem od reszty armii
3 - armia spójna, jeden styl malowania, takie same traye, oddziały tworzą jedną armię
Podstawki modeli i oddziałów
1 - oddziały mają traye
2 - traye są modelowane lub są docięte na wymiary oddziałów (bez rantów)
+1 - modele mają modelowane podstawki
WYSIWYG
0 - rażące braki WYSIWYG na oddziałach (jakikolwiek proks w armii, oczywiście z takich jakie są dopuszczalne typu Silver Helms za Dragon Princes)
1 - WYSIWYG na większości oddziałów (pojedyncze odstępstwa na modelach w oddziałach, pełne grupy dowodzenia)
2 - pełen WYSIWYG na oddziałach
Przygotowanie do gry
0 - brak więcej niż jednego z następujących przyborów: kości/miarki/podręcznik armijny/wzorniki używane przez armię/rozpiski
1 - brak jednego z wyżej wymienionych elementów
3 - pełne przygotowanie do gry
Maksimum: 15
PRZEBIEG TURNIEJU
Sobota:
9:00 - 12:20 – I BITWA
12:30 - 14:00 – przerwa obiadowa
14:10 - 17:30 – II BITWA
17:40 - 21:00 – III BITWA
Niedziela:
9:00 - 12:20 – IV BITWA
12:30 - 16:00 – V BITWA
16:00 - 16:30 – ceremonia wręczenia nagród
GASTRO
W sobotę będzie obiad dla uczestników turnieju (zupa + drugie danie + deser + popita). Jest możliwość zamówienia wegańskiej wersji. Restauracja znajduje się w tym samym budynku, w którym będzie turniej. Porę obiadu dostosujemy do harmonogramu turnieju.
Z restauracji będzie można korzystać przez cały czas trwania turnieju, w ofercie jest oczywiście piwo.
DODATKOWE INFORMACJE
Na miejscu będzie darmowa, strzeżona szatnia
Turniej zgłoszony do Ogólnopolskiej Ligi The 9th Age: Fantasy Battles. ID turnieju: 6291.
ZGŁASZANIE ROZPISEK
Zbieramy rozpiski na adres: masterowe.zaoranie@gmail.com do końca 17 października. Jak wyjdą patche dla jakichś armii to przesuniemy dla nich termin wysłania rozpisek. Za wysyłkę na czas są dodatkowe 30 BP dla drużyny.
ZGŁOSZENIA
1. Orando Wrocław I
2. Orando Wrocław II
3. Orando Wrocław III
4. Orando Wrocław IV
5. Orando Wrocław V
6. Salamandra Włocławek
7. Ośmiornica Łódzka I
8. Ośmiornica Łódzka II
9. Make Way
10. Przeciętny Polski Team
11. OKF
12. Ordin I
13. Underdogs I
14. Blatcats
15. Jeźdźcy Hardkoru I
16. Schwarze Pferd II
17. Animosity I
18. Animosity II
19. Animosity III
20. Animosity IV
21. Animosity V
22. 8 Bila - Wagon z obsługą kelnerską
23. 8 Bila - Biały klocek Janka
24. Miscast I
25. Miscast II - Brązowiciele Bananów
26. Strefa Zero Poznań
27. Rogaty Szczur I
28. Rogaty Szczur II
29. Rogaty Szczur III
30. Drobne Wałeczki - All Stars
31. Ordin II
32. Ordin III
33. The Gamblers
34. Underdogs II
Lista rezerwowa:
1. Schwarze Pferd I
2. Sweet Reform
3. Cobra Kai I
4. Cobra Kai II
5. Drobne Wałeczki I
6. Drobne Wałeczki II
7. Szybki Szpil
8. Jeźdźcy Hardkoru II