Kilka pytań początkującego v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Kilka pytań początkującego v 2.0
Dzięki, good point.
1.Czy grindy są limitowane przez supporting attacks? Najbardziej chodzi mi o wretched ones (WDG), które stojąc w drugim szeregu wypłacają grindy (pozwala im na to ich własna zasada), ale czy pełne czy max 3 jak kiedyś bestie nurgla? Supporting attacks w definicji dotycza close combat attacks, ktorymi grindy nie sa (sa special atakami). Ktos, cos?
2.To jeszcze sie upewnie tylko, czar a alchemii dajac oddzialowi płonące ataki da im w fazie strzelania takze plonace ataki strzeleckie, poniewaz flamming attacks dotyczy zarowno cc jak i fazy shootingu?
2.To jeszcze sie upewnie tylko, czar a alchemii dajac oddzialowi płonące ataki da im w fazie strzelania takze plonace ataki strzeleckie, poniewaz flamming attacks dotyczy zarowno cc jak i fazy shootingu?
Gremlin pisze:Co się dziwicie? Chłopaki przyjeli 7 lepców na twaSz, traca 3 zęby z tego 2 przednie, a wciąż dzierżą w ręku bagietę, która chcą zjeść. A Furek im tą bagietę zajumał i pobił nią ostatniego żywego francuskiego rycerza sprawiedliwości. Pieprzony polski złodziej. Odarł ich z marzeń.
1. Tak Wretched Ones i Hoarders mają specjalne zasady co do grindów z 2. szeregu. Wszystko inne nie może robić grindów z drugiego, limit support attack 3 dotyczy modelpartu! Rydwany z UD np. mają po dwóch jeźdźców, więc każdy z nich wypłaca po 2 ataki z drugiego szeregu.
2. Tak.
2. Tak.
to uproszcze pytanie:
-ile grindow wypłacają wreczedy z 2 szeregu? max 3 per model czy d6 bez capa per model?
-ile grindow wypłacają wreczedy z 2 szeregu? max 3 per model czy d6 bez capa per model?
Gremlin pisze:Co się dziwicie? Chłopaki przyjeli 7 lepców na twaSz, traca 3 zęby z tego 2 przednie, a wciąż dzierżą w ręku bagietę, która chcą zjeść. A Furek im tą bagietę zajumał i pobił nią ostatniego żywego francuskiego rycerza sprawiedliwości. Pieprzony polski złodziej. Odarł ich z marzeń.
SIema,
takie pytanko dotyczące locket od sunna. Item ma następujący zapis:
When fighting a Duel, choose a single model part with neither Harnessed nor Inanimate that the bearer is fighting with. The bearer and the chosen model part must swap their corresponding unmodified Char- acteristic values of Attack Value, Strength, Armour Penetration, Agility, and Resilience. This is done be- fore applying other modifiers. Note that if the bearer and/or the chosen model part are part of a Multipart Model, the Multipart Model’s Resilience value is used.
Chodzi szczególnie o ostatnie zdanie. Z tego co ja rozumiem bearer i model part z którym zamieniamy się statystykami jeżeli są modelami wieloczęściowymi czyli na jakiś wierzchowcach to wymieniamy się Resilience dla całego modelu. Czyli np Prelate na altarze oddaje 5 wózka a przeciwnik na smoku resilience 6 ?
Pzdr,
R.
takie pytanko dotyczące locket od sunna. Item ma następujący zapis:
When fighting a Duel, choose a single model part with neither Harnessed nor Inanimate that the bearer is fighting with. The bearer and the chosen model part must swap their corresponding unmodified Char- acteristic values of Attack Value, Strength, Armour Penetration, Agility, and Resilience. This is done be- fore applying other modifiers. Note that if the bearer and/or the chosen model part are part of a Multipart Model, the Multipart Model’s Resilience value is used.
Chodzi szczególnie o ostatnie zdanie. Z tego co ja rozumiem bearer i model part z którym zamieniamy się statystykami jeżeli są modelami wieloczęściowymi czyli na jakiś wierzchowcach to wymieniamy się Resilience dla całego modelu. Czyli np Prelate na altarze oddaje 5 wózka a przeciwnik na smoku resilience 6 ?
Pzdr,
R.
Zwróć uwagę na pierwsze zdanie i wykluczenie "Harnessed" i "Inanimate". Smok i wózek w tej sytuacji są wykluczone przez te zasady. Czyli de facto chodzi o zamianę statów tylko z bohaterem nawet jeśli jest częścią modelu wieloczęściowego.r@fix pisze: ↑16 maja 2022, o 11:13 SIema,
takie pytanko dotyczące locket od sunna. Item ma następujący zapis:
When fighting a Duel, choose a single model part with neither Harnessed nor Inanimate that the bearer is fighting with. The bearer and the chosen model part must swap their corresponding unmodified Char- acteristic values of Attack Value, Strength, Armour Penetration, Agility, and Resilience. This is done be- fore applying other modifiers. Note that if the bearer and/or the chosen model part are part of a Multipart Model, the Multipart Model’s Resilience value is used.
Chodzi szczególnie o ostatnie zdanie. Z tego co ja rozumiem bearer i model part z którym zamieniamy się statystykami jeżeli są modelami wieloczęściowymi czyli na jakiś wierzchowcach to wymieniamy się Resilience dla całego modelu. Czyli np Prelate na altarze oddaje 5 wózka a przeciwnik na smoku resilience 6 ?
Pzdr,
R.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Zwróć uwagę, że w pierwszym zdaniu mowa o wyborze części modelu z którą wymieniam się statystykami nie tylko resiliancem. Natomiast w ostatnim jest napisane, że jeżeli to multipart model to biore resiliance dla calego modelu. Na marginesie zawsze bedzie to resiliance czesci inanimate lub harnessed dlatego gdyby ten zapis traktowac tak jak zaproponowales to bylo by bez sensu dodawac do tej zasady ostatnie zdanie.katerek pisze: ↑16 maja 2022, o 22:38Zwróć uwagę na pierwsze zdanie i wykluczenie "Harnessed" i "Inanimate". Smok i wózek w tej sytuacji są wykluczone przez te zasady. Czyli de facto chodzi o zamianę statów tylko z bohaterem nawet jeśli jest częścią modelu wieloczęściowego.r@fix pisze: ↑16 maja 2022, o 11:13 SIema,
takie pytanko dotyczące locket od sunna. Item ma następujący zapis:
When fighting a Duel, choose a single model part with neither Harnessed nor Inanimate that the bearer is fighting with. The bearer and the chosen model part must swap their corresponding unmodified Char- acteristic values of Attack Value, Strength, Armour Penetration, Agility, and Resilience. This is done be- fore applying other modifiers. Note that if the bearer and/or the chosen model part are part of a Multipart Model, the Multipart Model’s Resilience value is used.
Chodzi szczególnie o ostatnie zdanie. Z tego co ja rozumiem bearer i model part z którym zamieniamy się statystykami jeżeli są modelami wieloczęściowymi czyli na jakiś wierzchowcach to wymieniamy się Resilience dla całego modelu. Czyli np Prelate na altarze oddaje 5 wózka a przeciwnik na smoku resilience 6 ?
Pzdr,
R.
Ok, przeczytałem to jeszcze raz o normalnej godzinie .
Jest jak mówisz. Zamieniasz staty z częścią modelu bez "Harnessed" i "Inanimate". A to zgodnie z zasadami multipart models oznacza, że Res bierzesz i tak najwyższy. Czyli w tym przpadku wózek i smok.
Jest jak mówisz. Zamieniasz staty z częścią modelu bez "Harnessed" i "Inanimate". A to zgodnie z zasadami multipart models oznacza, że Res bierzesz i tak najwyższy. Czyli w tym przpadku wózek i smok.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Fajnie by było jakby się jeszcze jakiś sędzia wypowiedział bo na Salamasterze Śliwek uważał, że jest inaczej z czym osobiście się nie zgadzam
Trochę dziwne bo tu nie ma co interpretować, wystarczy znać angielski. To wynika na wprost z tego co jest napisane, żadnych zawiłości.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
Nie no jak najbardziej działa jak katerek mówi. Next time czytajcie booka, otwierajcie booka albo wołajcie do stołu a nie pytania z przyczajki bo chciałem powiedzieć to co jest napisane i sie najwyraźniej nie zrozumieliśmy a jakbym byl przy stole to by od razu było przy mnie rozegrane i by bylo jasne wszystko. Jeśli wprowadziłem w błąd to przepraszam - całkiem niecelowo.
Jeżeli nie ma możliwej szarży w unit X to unit A nie może zadeklarować w niego szarży. Unit C pozostaje celem i unit a szarżuje w niego po czym rozwiązuje się złapanie uciekającego "11.E.h Charging a Fleeing Unit".
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos
- Offspringman
- Kretozord
- Posty: 1670
- Lokalizacja: Czarne Wrony W-wa
szybkie pytanie - czy gdy rzucę na jednostkę wroga random movement (z witchcrafta) i dam temu samemu oddziałowi -1mv z atrybutu, to porusza się on wtedy 2d6-1 czy też atrybut nie wpływa na random mv?
Orison Holy Wrath dający Fear w KoE przyznawany jest na początku fazy lub na początku rundy combatu, tj. w tym samym momencie, co wykonywany jest test fear. Skoro efekty występują w tym samym momencie, to Active Player decyduje, co pierwsze. Czy mogę zatem zrobić to w ten sposób:
1) najpierw zdaję test na fear
2) jak zdałem, to ok, nie potrzebuję powiedzmy aż tak tego Orisona, wybieram inny efekt
3) ale jak nie zdam, to daje Orison Holy Wrath i jestem wtedy odporny na wszystkie negatywne konsekwencje Fear, także pomimo niezdania uprzednio testu?
Głupio trochę, ale chyba tak to jest. Dodam tylko, że jeżeli taki myk byłby niedozwolony, to wtedy z kolei w turze przeciwnika robi się głupio, ale może nie będę rozwijał na razie.
21.A.a.8 Fear
Units in base contact with one or more enemy models
with Fear suffer −1 Discipline. At the start of each
Round of Combat, such units must take a Discipline
Test , called a Fear Test. If this test is failed, the models
in the unit are Shaken and Close Combat Attacks
made by models in the unit suffer −1 to hit, while Close
Combat Attacks allocated towards models in the unit
gain +1 to hit. These effects apply until the end of the
Round of Combat. Models that have Fear themselves
are immune to the effects of Fear.
At the start of any phase or Round of Combat, one or more Orison Tokens can be removed from the Orison Token pool. For each removed token, choose one friendly non-Fleeing unit within 8” of any friendy non-Fleeing model with Orison (X). The chosen unit gains one of the following effects until the end of the phase:
(…)
• Holy Wrath: Universal Rule.
Fear; any model that already has Fear gains Terror instead.
1) najpierw zdaję test na fear
2) jak zdałem, to ok, nie potrzebuję powiedzmy aż tak tego Orisona, wybieram inny efekt
3) ale jak nie zdam, to daje Orison Holy Wrath i jestem wtedy odporny na wszystkie negatywne konsekwencje Fear, także pomimo niezdania uprzednio testu?
Głupio trochę, ale chyba tak to jest. Dodam tylko, że jeżeli taki myk byłby niedozwolony, to wtedy z kolei w turze przeciwnika robi się głupio, ale może nie będę rozwijał na razie.
21.A.a.8 Fear
Units in base contact with one or more enemy models
with Fear suffer −1 Discipline. At the start of each
Round of Combat, such units must take a Discipline
Test , called a Fear Test. If this test is failed, the models
in the unit are Shaken and Close Combat Attacks
made by models in the unit suffer −1 to hit, while Close
Combat Attacks allocated towards models in the unit
gain +1 to hit. These effects apply until the end of the
Round of Combat. Models that have Fear themselves
are immune to the effects of Fear.
At the start of any phase or Round of Combat, one or more Orison Tokens can be removed from the Orison Token pool. For each removed token, choose one friendly non-Fleeing unit within 8” of any friendy non-Fleeing model with Orison (X). The chosen unit gains one of the following effects until the end of the phase:
(…)
• Holy Wrath: Universal Rule.
Fear; any model that already has Fear gains Terror instead.
to raczej jest pytanie na forum 9th w KoE, i nie o zasady grania, tylko "chyba znalazłem lukę w wordingu i weźcie to naprawcie", wszyscy jesteśmy betatesterami