[Warszawa] Konwent Gladius (21-22.05.2022)
[Warszawa] Konwent Gladius (21-22.05.2022)
Więcej informacji o imprezie:
http://konwent-gladius.pl/
https://strategie.net.pl/viewtopic.php?f=285&t=20111
oraz na profilu imprezy (Gladius - konwent gier bitewnych) na FB.
Zapraszamy!
Ostatnio zmieniony 5 maja 2022, o 07:07 przez Raleen, łącznie zmieniany 2 razy.
Pokaz systemu „Mortal Gods”
Z dniem dzisiejszym rozpoczynamy prezentację systemów bitewnych, które będą pokazywane na IV edycji konwentu Gladius, oraz innych punktów programu imprezy. Pierwszym systemem jest „Mortal Gods”, którego pokaz przeprowadzi w tym roku Karol Siadul.
***
Jest wiele możliwości, by pomóc wyobraźni znaleźć się w antycznej Grecji: „Assassin Creed Odyssey”, „300” czy „Cyklady”. „Mortal Gods” to kolejna opcja do realizacji tego celu. Jest to gra figurkowa, w której kierujemy małymi grupkami greckich wojowników. Oddział złożony z hoplitów, lekkozbrojnych peltastów oraz procarzy i oszczepników ma do wykonania zadanie specjalne takie jak przeniknięcie na tyły wroga, przejęcie bądź zniszczenie zapasów lub wybicie nieprzyjaznych oddziałów. Analogiczna grupa (dowodzona przez drugiego gracza), składająca się z podobnie wyposażonych zbrojnych stara się przeszkodzić w wypełnieniu misji i zarazem zrealizować własne cele.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/04/iv ... rtal-gods/
Z dniem dzisiejszym rozpoczynamy prezentację systemów bitewnych, które będą pokazywane na IV edycji konwentu Gladius, oraz innych punktów programu imprezy. Pierwszym systemem jest „Mortal Gods”, którego pokaz przeprowadzi w tym roku Karol Siadul.
***
Jest wiele możliwości, by pomóc wyobraźni znaleźć się w antycznej Grecji: „Assassin Creed Odyssey”, „300” czy „Cyklady”. „Mortal Gods” to kolejna opcja do realizacji tego celu. Jest to gra figurkowa, w której kierujemy małymi grupkami greckich wojowników. Oddział złożony z hoplitów, lekkozbrojnych peltastów oraz procarzy i oszczepników ma do wykonania zadanie specjalne takie jak przeniknięcie na tyły wroga, przejęcie bądź zniszczenie zapasów lub wybicie nieprzyjaznych oddziałów. Analogiczna grupa (dowodzona przez drugiego gracza), składająca się z podobnie wyposażonych zbrojnych stara się przeszkodzić w wypełnieniu misji i zarazem zrealizować własne cele.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/04/iv ... rtal-gods/
Pro tip - napiszcie w nazwie tematu gdzie ten konwent jest, zajęło mi 2 minuty znalezienie że w Warszawie, tak to wy konwentowiczów nie znajdziecie
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos
Pro tip - napiszcie w nazwie tematu gdzie ten konwent jest, zajęło mi 2 minuty znalezienie że w Warszawie, tak to wy konwentowiczów nie znajdziecie
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos
Pokaz systemu „Seven Days to the River Rhine”
„Seven Days to the River Rhine” to zestaw szybkich zasad symulujących walkę pancerną w Europie w latach 80-tych, kiedy zimna wojna między sojuszem NATO a kierowanym przez ZSRR Układem Warszawskim z łatwością mogła stać się gorąca.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/05/iv ... river-ren/
„Seven Days to the River Rhine” to zestaw szybkich zasad symulujących walkę pancerną w Europie w latach 80-tych, kiedy zimna wojna między sojuszem NATO a kierowanym przez ZSRR Układem Warszawskim z łatwością mogła stać się gorąca.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/05/iv ... river-ren/
Pokaz systemu „Victory at Sea”
„Victory at Sea” to gra o starciach morskich podczas Drugiej Wojny Światowej, podczas której mocarstwa ówczesnego świata odkryły, że fundamentalne zasady bitew morskich ulegają szybkim zmianom z powodu pędzącego rozwoju technologicznego.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/05/iv ... ry-at-sea/
„Victory at Sea” to gra o starciach morskich podczas Drugiej Wojny Światowej, podczas której mocarstwa ówczesnego świata odkryły, że fundamentalne zasady bitew morskich ulegają szybkim zmianom z powodu pędzącego rozwoju technologicznego.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/05/iv ... ry-at-sea/
Pokaz systemu „Grimdark Future”
„Grimdark Future” to prosty, tani i szybki system sci-fi. Główne zasady są darmowe, przetłumaczyliśmy je na polski i mieszczą się na jednej kartce A4. Można grać dowolnymi modelami (także innych wytwórców lub wydrukami 3D), a partia zwykle trwa poniżej jednej godziny. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozegrać wielką bitwę. Chcesz spróbować gier bitewnych, ale zniechęcają Cię koszty i złożoność? Zapraszamy na wprowadzającą partię, gdzie nauczymy grać i, jeśli się spodoba, podpowiemy, jak tanio skompletować pierwszą armię. Wystarczy już kilkanaście modeli. Masz już figurki sci-fi (GW, Mantic itp.), ale duże systemy straszą erratami i brakiem balansu? Również zapraszamy! Powiemy, jaką armią z GF możesz grać swoimi modelami. Wolisz mniej modeli i skirmishe? Mamy siostrzany system „Grimdark Future: Firefight”, do którego wystarczy już kilka modeli. Co wyróżnia „Grimdark Future”? Naprzemienna aktywacja, balans oraz stabilne, darmowe i proste zasady.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/06/iv ... rk-future/
„Grimdark Future” to prosty, tani i szybki system sci-fi. Główne zasady są darmowe, przetłumaczyliśmy je na polski i mieszczą się na jednej kartce A4. Można grać dowolnymi modelami (także innych wytwórców lub wydrukami 3D), a partia zwykle trwa poniżej jednej godziny. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozegrać wielką bitwę. Chcesz spróbować gier bitewnych, ale zniechęcają Cię koszty i złożoność? Zapraszamy na wprowadzającą partię, gdzie nauczymy grać i, jeśli się spodoba, podpowiemy, jak tanio skompletować pierwszą armię. Wystarczy już kilkanaście modeli. Masz już figurki sci-fi (GW, Mantic itp.), ale duże systemy straszą erratami i brakiem balansu? Również zapraszamy! Powiemy, jaką armią z GF możesz grać swoimi modelami. Wolisz mniej modeli i skirmishe? Mamy siostrzany system „Grimdark Future: Firefight”, do którego wystarczy już kilka modeli. Co wyróżnia „Grimdark Future”? Naprzemienna aktywacja, balans oraz stabilne, darmowe i proste zasady.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/06/iv ... rk-future/
Pokaz systemu „Age of Fantasy”
„Age of Fantasy” to prosty, tani i szybki system osadzony w świecie fantasy. Główne zasady są darmowe, przetłumaczyliśmy je na polski i mieszczą się na jednej kartce A4. Można grać dowolnymi modelami (także innych wytwórców lub wydrukami 3D), a partia zwykle trwa poniżej jednej godziny. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozegrać wielką bitwę. Chcesz spróbować gier bitewnych, ale zniechęcają Cię koszty i złożoność? Zapraszamy na wprowadzającą partię, gdzie nauczymy grać i, jeśli się spodoba, podpowiemy, jak tanio skompletować pierwszą armię. Wystarczy już kilkanaście modeli. Masz już figurki fantasy (GW, Mantic itp.), ale duże systemy straszą erratami i brakiem balansu? Również zapraszamy! Powiemy, jaką armią z AoF możesz grać swoimi modelami. Wolisz mniej modeli i skirmishe? Mamy siostrzany system „Age of Fantasy: Skirmish”, do którego wystarczy już kilka modeli. Preferujesz starcia regimentów na trayach? Dostępny jest też „Age of Fantasy: Regiments”, które je odwzorowuje. Co wyróżnia „Age of Fantasy”? Naprzemienna aktywacja, balans oraz stabilne, darmowe i proste zasady.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/06/iv ... f-fantasy/
„Age of Fantasy” to prosty, tani i szybki system osadzony w świecie fantasy. Główne zasady są darmowe, przetłumaczyliśmy je na polski i mieszczą się na jednej kartce A4. Można grać dowolnymi modelami (także innych wytwórców lub wydrukami 3D), a partia zwykle trwa poniżej jednej godziny. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozegrać wielką bitwę. Chcesz spróbować gier bitewnych, ale zniechęcają Cię koszty i złożoność? Zapraszamy na wprowadzającą partię, gdzie nauczymy grać i, jeśli się spodoba, podpowiemy, jak tanio skompletować pierwszą armię. Wystarczy już kilkanaście modeli. Masz już figurki fantasy (GW, Mantic itp.), ale duże systemy straszą erratami i brakiem balansu? Również zapraszamy! Powiemy, jaką armią z AoF możesz grać swoimi modelami. Wolisz mniej modeli i skirmishe? Mamy siostrzany system „Age of Fantasy: Skirmish”, do którego wystarczy już kilka modeli. Preferujesz starcia regimentów na trayach? Dostępny jest też „Age of Fantasy: Regiments”, które je odwzorowuje. Co wyróżnia „Age of Fantasy”? Naprzemienna aktywacja, balans oraz stabilne, darmowe i proste zasady.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/06/iv ... f-fantasy/
Pokaz systemu „In Bellonae Hortis”
INBELLONÆ HORTIS to system bitewny stworzony przez Warszawski Klub Miłośników Gier Bitewnych „Yelonky”. Przeznaczony jest do rozgrywania największych bitew starożytności, ze szczególnym uwzględnieniem okresu od śmierci Aleksandra Wielkiego po schyłek Republiki Rzymskiej (IV-I wiek p.n.e.). Został zaprojektowany tak, by zapewnić szybką i przyjemną rozgrywkę, pozwalając jednocześnie graczom wczuć się w role dowódców ogromnych, antycznych armii. W trakcie gry kluczowe będzie planowanie, przewidywanie przebiegu bitwy, wyczucie punktu krytycznego, ale także osobista odwaga Graczy. Czy w decydującym momencie rzucą się w wir walki, ryzykując śmierć dowódcy i klęskę swojej armii, lecz także zagrzewając żołnierzy do walki i wzmacniając ich morale, co może przynieść zwycięstwo? Czy też pozostaną z tyłu, kierując oddziały na zagrożone kierunki i skupiając się na koordynacji wojsk i dowodzeniu? Każda z tych decyzji może okazać się kluczowa dla przebiegu starcia.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/07/iv ... ae-hortis/
INBELLONÆ HORTIS to system bitewny stworzony przez Warszawski Klub Miłośników Gier Bitewnych „Yelonky”. Przeznaczony jest do rozgrywania największych bitew starożytności, ze szczególnym uwzględnieniem okresu od śmierci Aleksandra Wielkiego po schyłek Republiki Rzymskiej (IV-I wiek p.n.e.). Został zaprojektowany tak, by zapewnić szybką i przyjemną rozgrywkę, pozwalając jednocześnie graczom wczuć się w role dowódców ogromnych, antycznych armii. W trakcie gry kluczowe będzie planowanie, przewidywanie przebiegu bitwy, wyczucie punktu krytycznego, ale także osobista odwaga Graczy. Czy w decydującym momencie rzucą się w wir walki, ryzykując śmierć dowódcy i klęskę swojej armii, lecz także zagrzewając żołnierzy do walki i wzmacniając ich morale, co może przynieść zwycięstwo? Czy też pozostaną z tyłu, kierując oddziały na zagrożone kierunki i skupiając się na koordynacji wojsk i dowodzeniu? Każda z tych decyzji może okazać się kluczowa dla przebiegu starcia.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/07/iv ... ae-hortis/
Pokaz systemu „Ravenfeast”
„Ravenfeast” jest darmowym, szybkim i prostym systemem bitewnym pozwalającym rozgrywać starcia zbrojnych grup Wikingów i Anglosasów. Zasady mają wyłącznie sześć stron, przez co w mgnieniu oka zaczniecie najeżdżać i grabić wybrzeża dawnej Anglii, tocząc starcia w akompaniamencie szczęku oręża i okrzyku kruków. Do nauki systemu zachęcamy szczególnie początkujących graczy, którzy pragną poprowadzić swoich wojowników na wyprawy łupieżcze i zapisać się w sagach śpiewanych po wsze czasy w długich domach. „Ravenfeast”, autorstwa Ala Haldena, został wydany przez Little Wars TV jako darmowe wrota do świata historycznych gier bitewnych, z którym przygodę możesz rozpocząć z około dziesięcioma figurkami. Prosta i szybka mechanika systemu czyni go idealnym dla nowicjuszy, lecz Karty Runiczne, formacje i mnogość scenariuszy pozwolą również weteranom hobby czerpać przyjemność z tych zasad.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/07/iv ... avenfeast/
„Ravenfeast” jest darmowym, szybkim i prostym systemem bitewnym pozwalającym rozgrywać starcia zbrojnych grup Wikingów i Anglosasów. Zasady mają wyłącznie sześć stron, przez co w mgnieniu oka zaczniecie najeżdżać i grabić wybrzeża dawnej Anglii, tocząc starcia w akompaniamencie szczęku oręża i okrzyku kruków. Do nauki systemu zachęcamy szczególnie początkujących graczy, którzy pragną poprowadzić swoich wojowników na wyprawy łupieżcze i zapisać się w sagach śpiewanych po wsze czasy w długich domach. „Ravenfeast”, autorstwa Ala Haldena, został wydany przez Little Wars TV jako darmowe wrota do świata historycznych gier bitewnych, z którym przygodę możesz rozpocząć z około dziesięcioma figurkami. Prosta i szybka mechanika systemu czyni go idealnym dla nowicjuszy, lecz Karty Runiczne, formacje i mnogość scenariuszy pozwolą również weteranom hobby czerpać przyjemność z tych zasad.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/07/iv ... avenfeast/
Pokaz systemu „Blood Red Skies”
Lipiec 1940: do pokonania Wielkiej Brytanii brakuje Niemcom tylko jednego: obezwładnienia królewskich sił powietrznych. Czy słabnący RAF zdoła odeprzeć falowe naloty wroga? Lipiec 1941: rozpędzony Wehrmacht przemierza stepy Ukrainy: Luftwaffe masakruje przeciwnika na ziemi. Nieliczne choć bardzo zdeterminowane Wojenno Wozdusznyje Siły próbują powstrzymać Luftwaffe. Czy uda im się obronić rodzinny kraj? Wiosna 1945, Iwo Jima: pętla zacieśnia się wokół Cesarstwa Japonii. Amerykańskie wyprawy bombowe coraz częściej pojawiają się nad Wyspami Macierzystymi. Czy lotnikom spod znaku wschodzącego słońca uda się powstrzymać to, co nieuniknione?
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/08/iv ... red-skies/
Lipiec 1940: do pokonania Wielkiej Brytanii brakuje Niemcom tylko jednego: obezwładnienia królewskich sił powietrznych. Czy słabnący RAF zdoła odeprzeć falowe naloty wroga? Lipiec 1941: rozpędzony Wehrmacht przemierza stepy Ukrainy: Luftwaffe masakruje przeciwnika na ziemi. Nieliczne choć bardzo zdeterminowane Wojenno Wozdusznyje Siły próbują powstrzymać Luftwaffe. Czy uda im się obronić rodzinny kraj? Wiosna 1945, Iwo Jima: pętla zacieśnia się wokół Cesarstwa Japonii. Amerykańskie wyprawy bombowe coraz częściej pojawiają się nad Wyspami Macierzystymi. Czy lotnikom spod znaku wschodzącego słońca uda się powstrzymać to, co nieuniknione?
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/08/iv ... red-skies/
Pokaz systemu „Saga”
Na tegorocznym Gladiusie będziecie mogli zapoznać się z jednym z bardziej popularnych systemów para-historycznych w Polsce. Mowa o grze SAGA, czyli osadzonym w różnych epokach od antyku aż po średniowiecze systemie skirmishowym.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/08/iv ... temu-saga/
Na tegorocznym Gladiusie będziecie mogli zapoznać się z jednym z bardziej popularnych systemów para-historycznych w Polsce. Mowa o grze SAGA, czyli osadzonym w różnych epokach od antyku aż po średniowiecze systemie skirmishowym.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/08/iv ... temu-saga/
Rozgrywka pokazowa w „Pike & Shotte”
„Pike & Shotte” to gra, która wyewoluowała z „Black Powder” – główne zmiany dotyczą oczywiście odtworzenia w rozgrywce sztuki wojennej XVI i XVII wieku, kiedy to na polach bitewnych zaczęła na większą skalę pojawiać się broń palna, a główną siłą bojową były bloki piechoty uzbrojone w piki. Dzięki tym zasadom możemy rozgrywać bitwy z okresu Wojen Religijnych, Angielskiej Wojny Domowej, Wojny Trzydziestoletniej czy bardziej egzotycznych konfliktów feudalnej Japonii. W „Pike & Shotte” można rozgrywać małe potyczki regimentów jazdy i duże batalie, gdzie ścierają się pikinierskie bloki wspomagane muszkieterami i artylerią, a kawaleria próbuje szczęścia we wspaniałych szarżach. Można też rozgrywać kampanię składającą się z wielu bitew.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/09/iv ... ke-shotte/
„Pike & Shotte” to gra, która wyewoluowała z „Black Powder” – główne zmiany dotyczą oczywiście odtworzenia w rozgrywce sztuki wojennej XVI i XVII wieku, kiedy to na polach bitewnych zaczęła na większą skalę pojawiać się broń palna, a główną siłą bojową były bloki piechoty uzbrojone w piki. Dzięki tym zasadom możemy rozgrywać bitwy z okresu Wojen Religijnych, Angielskiej Wojny Domowej, Wojny Trzydziestoletniej czy bardziej egzotycznych konfliktów feudalnej Japonii. W „Pike & Shotte” można rozgrywać małe potyczki regimentów jazdy i duże batalie, gdzie ścierają się pikinierskie bloki wspomagane muszkieterami i artylerią, a kawaleria próbuje szczęścia we wspaniałych szarżach. Można też rozgrywać kampanię składającą się z wielu bitew.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/09/iv ... ke-shotte/
Pokaz systemu „Basic Impetus 2”
Zainteresowanych starożytnością, średniowieczem, renesansem czy nawet czasami biblijnymi – zapraszamy do zapoznania się z systemem „Basic Impetus 2”. Niedawna premiera polskiej wersji językowej, relatywnie mała ilość zasad i niewielka ilość figurek potrzebnych do gry (w porównaniu z innymi historycznymi systemami bitewnymi) czynią z „Basic Impetus” idealną propozycję na początek zabawy z grami historycznymi. „Basic Impetus” powstał jako uproszczona wersja demo gry „Impetus – włoskiego zestawu zasad do rozgrywania gier osadzonych w okresie od czasów biblijnych do wczesnego renesansu”. Z czasem wersja Basic zyskała na tyle dużą popularność, że ewoluowała w samodzielną grę z własną grupą fanów (choć nadal posiadającą wiele wspólnych elementów ze swoim obszerniejszym pierwowzorem).
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/09/iv ... impetus-2/
Zainteresowanych starożytnością, średniowieczem, renesansem czy nawet czasami biblijnymi – zapraszamy do zapoznania się z systemem „Basic Impetus 2”. Niedawna premiera polskiej wersji językowej, relatywnie mała ilość zasad i niewielka ilość figurek potrzebnych do gry (w porównaniu z innymi historycznymi systemami bitewnymi) czynią z „Basic Impetus” idealną propozycję na początek zabawy z grami historycznymi. „Basic Impetus” powstał jako uproszczona wersja demo gry „Impetus – włoskiego zestawu zasad do rozgrywania gier osadzonych w okresie od czasów biblijnych do wczesnego renesansu”. Z czasem wersja Basic zyskała na tyle dużą popularność, że ewoluowała w samodzielną grę z własną grupą fanów (choć nadal posiadającą wiele wspólnych elementów ze swoim obszerniejszym pierwowzorem).
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/09/iv ... impetus-2/
Pokaz systemu „Rangers of Shadow Deep”
Witamy w mrocznym i niebezpiecznym świecie Cieniogłębi. Rozległym królestwie permanentnie okrytym czarnymi chmurami, gdzie lęgnie się zło i spisek. Cieniogłębia przez minione stulecia przyczyniała się do upadku pogranicznych królestw. Tocząc swe chmurzyska przez nie wchłaniała je i powoli rozszerzała się. Teraz nowe królestwo stoi na pograniczu morza ciemności. Król wie, że jest to tylko kwestią czasu nim jego kraina zostanie pochłonięta. Rozesłał wici, aby przybyli bohaterowie i stawili czoła mrokowi. Pomoc jest jednakże daleko, jeżeli w ogóle kiedykolwiek nadejdzie. W tej chwili obrona królestwa spada na Strażników, bandę wielce wprawnych wojowników. Są wyszkoleni by działać niezależnie lub w małych grupach, aby wytropić i zwalczać stworzenia mroku. Do ich zadań należą zapuszczanie się do Cieniogłębi, aby pozyskać informacje, ratowanie więźniów, przeprowadzanie rajdów czy walka z wrogiem działaniami opóźniającymi. Ich jest wojna, która nie może być wygrana. Jednakże każde ich małe zwycięstwo jest kolejnym dniem dla ludu królestwa, kolejnym dniem życia i nadziei. Jeśli uda im się odpowiednio długo utrzymać wroga na dystans, to kto wie, może zdarzy się cud.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/10/iv ... adow-deep/
Witamy w mrocznym i niebezpiecznym świecie Cieniogłębi. Rozległym królestwie permanentnie okrytym czarnymi chmurami, gdzie lęgnie się zło i spisek. Cieniogłębia przez minione stulecia przyczyniała się do upadku pogranicznych królestw. Tocząc swe chmurzyska przez nie wchłaniała je i powoli rozszerzała się. Teraz nowe królestwo stoi na pograniczu morza ciemności. Król wie, że jest to tylko kwestią czasu nim jego kraina zostanie pochłonięta. Rozesłał wici, aby przybyli bohaterowie i stawili czoła mrokowi. Pomoc jest jednakże daleko, jeżeli w ogóle kiedykolwiek nadejdzie. W tej chwili obrona królestwa spada na Strażników, bandę wielce wprawnych wojowników. Są wyszkoleni by działać niezależnie lub w małych grupach, aby wytropić i zwalczać stworzenia mroku. Do ich zadań należą zapuszczanie się do Cieniogłębi, aby pozyskać informacje, ratowanie więźniów, przeprowadzanie rajdów czy walka z wrogiem działaniami opóźniającymi. Ich jest wojna, która nie może być wygrana. Jednakże każde ich małe zwycięstwo jest kolejnym dniem dla ludu królestwa, kolejnym dniem życia i nadziei. Jeśli uda im się odpowiednio długo utrzymać wroga na dystans, to kto wie, może zdarzy się cud.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/10/iv ... adow-deep/
Pokaz systemu i turniej „Wojnacji”
„Wojnacja” to w teorii kolejny klasyczny skirmish fantasy. W odróżnieniu od wielu innych podobnych tytułów, nacisk został tu położony na wyjątkowo łatwe wejście w system, dynamikę oraz kompaktowość rozgrywki. Nie uświadczymy tu za to skomplikowanego tła fabularnego czy dedykowanych modeli.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/10/iv ... -wojnacji/
„Wojnacja” to w teorii kolejny klasyczny skirmish fantasy. W odróżnieniu od wielu innych podobnych tytułów, nacisk został tu położony na wyjątkowo łatwe wejście w system, dynamikę oraz kompaktowość rozgrywki. Nie uświadczymy tu za to skomplikowanego tła fabularnego czy dedykowanych modeli.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/10/iv ... -wojnacji/
Pokaz systemu i turniej „De Bellis Antiquitatis” (DBA)
DBA 3.0 to prosty i szybki system przeznaczony do odtwarzania bitew starożytności i średniowiecza. Wersja 3.0 jest zaś jego najnowszą odsłoną. Założeniem gry jest odtwarzanie bitew przy pomocy możliwie małej ilości figurek, reguł, znaczników i rzutów kostek oraz w jak najkrótszym czasie. Gra posiada już ponad ćwierćwieczną historię, zawiera ponad pięćset list armii i pozwala rozgrywać starcia od początków cywilizacji w czwartym milenium przed Chrystusem do roku 1485 naszej ery. Łatwość opanowania zasad, niewielka ilość wymaganych modeli oraz popularność czynią DBA jednym z najlepszych systemów dla początkujących graczy pragnących rozpocząć swoją przygodę z historycznymi grami bitewnymi.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/11/iv ... tatis-dba/
DBA 3.0 to prosty i szybki system przeznaczony do odtwarzania bitew starożytności i średniowiecza. Wersja 3.0 jest zaś jego najnowszą odsłoną. Założeniem gry jest odtwarzanie bitew przy pomocy możliwie małej ilości figurek, reguł, znaczników i rzutów kostek oraz w jak najkrótszym czasie. Gra posiada już ponad ćwierćwieczną historię, zawiera ponad pięćset list armii i pozwala rozgrywać starcia od początków cywilizacji w czwartym milenium przed Chrystusem do roku 1485 naszej ery. Łatwość opanowania zasad, niewielka ilość wymaganych modeli oraz popularność czynią DBA jednym z najlepszych systemów dla początkujących graczy pragnących rozpocząć swoją przygodę z historycznymi grami bitewnymi.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/11/iv ... tatis-dba/
Pokaz systemu „Bogowie wojny: Robert E. Lee”
„Generał Lee uniósł się w swoim siodle i jeszcze raz spojrzał w kierunku kępy drzew, oddalonej o około milę. Piętnaście tysięcy żołnierzy czekało na jego znak, by ruszyć do decydującego ataku na centrum wojsk Unii.
Czy natarcie w tym miejscu to właściwa decyzja? Czy powinien poprowadzić je generał Longstreet? Czy artyleria osłabi wystarczająco przeciwnika przed szturmem piechoty? Czy generał Stuart zdoła osłonić flankę przed kawalerią Unii?
Los całej armii, całej bitwy, a nawet całej wojny spoczywał na jego barkach. Barkach wodza naczelnego Armii Północnej Wirginii.”
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/11/iv ... ert-e-lee/
„Generał Lee uniósł się w swoim siodle i jeszcze raz spojrzał w kierunku kępy drzew, oddalonej o około milę. Piętnaście tysięcy żołnierzy czekało na jego znak, by ruszyć do decydującego ataku na centrum wojsk Unii.
Czy natarcie w tym miejscu to właściwa decyzja? Czy powinien poprowadzić je generał Longstreet? Czy artyleria osłabi wystarczająco przeciwnika przed szturmem piechoty? Czy generał Stuart zdoła osłonić flankę przed kawalerią Unii?
Los całej armii, całej bitwy, a nawet całej wojny spoczywał na jego barkach. Barkach wodza naczelnego Armii Północnej Wirginii.”
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/11/iv ... ert-e-lee/
WARGAMER: pokazy systemów „Ogniem i Mieczem” i „Anno Domini 1666”
Na tegorocznym Gladiusie nie zabraknie także stoisk producentów modeli i akcesoriów wargamingowych oraz sklepów. Pierwszą z firm, którą prezentujemy, jest WARGAMER. Będą na Gladiusie ze stoiskiem, ponadto pokażą dwa swoje systemy: „Ogniem i Mieczem” oraz „Anno Domini 1666”.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/12/iv ... mini-1666/
Na tegorocznym Gladiusie nie zabraknie także stoisk producentów modeli i akcesoriów wargamingowych oraz sklepów. Pierwszą z firm, którą prezentujemy, jest WARGAMER. Będą na Gladiusie ze stoiskiem, ponadto pokażą dwa swoje systemy: „Ogniem i Mieczem” oraz „Anno Domini 1666”.
Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/12/iv ... mini-1666/