Zieloni za 1100pts

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Zieloni za 1100pts

Post autor: Yahoo82 »

1 Black Orc Big Boss @ 130 Pts
General; Choppa
Amulet of Protectyness [25]
Nibbla's Itty Ring [20]

1 Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Waaagh! Miscast Table; Magic Level 2; Little Waagh
Horn of Ugrok [40]
Magic Mushrooms [10]

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician

5 Giant Spider @ [0] Pts

5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician

5 Giant Spider @ [0] Pts

21 Night Goblins @ 117 Pts
Shortbow; Musician

2 Fanatic @ [50] Pts

26 Night Goblins @ 209 Pts
Netters; Spear; Shield; Standard; Musician

1 Night Goblin Boss @ [8] Pts

2 Fanatic @ [50] Pts

14 Black Orcs @ 273 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Nogg's Banner of Butchery [25]

1 Black Orc Boss @ [20] Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

3 Crew @ [0] Pts

Casting Pool: 4

Dispel Pool: 3

Models in Army: 81


Total Army Cost: 1100

Tak się zastanawiam nad tym Amulet of Protectyness - zgodnie z opisem gdy noszący go koleś jest raniony, dostaje taki sam As i Ws jak zadający wounda. Z tego co rozumiem to nie chodzi o to, że musi wejść we mnie wound, tylko po prostu podczas walki mam As i Ws atakującego, tak? Czyli np atakuje mnie knight z As 1+ a ja sobie mogę spokojnie walić dwoma choppami mając również As na 1+? A co jeśli współczynnik przeciwnika jest on niższy niż mój współczynnik (np gdy strzela we mnie jednostka nie posiadająca As)?

Z góry dzięki za sugestie
Ostatnio zmieniony 7 sty 2008, o 20:32 przez Yahoo82, łącznie zmieniany 2 razy.

DaBoss
Chuck Norris
Posty: 604
Lokalizacja: rezydent Zadu Trolla w Trójmieście

Post autor: DaBoss »

Odnośnie amuletu - masz takiego samego save i warda ja przeciwnik który cie rani, tj np.dostajesz z działa nie masz żadnej ochrony, atakuje cię rycerz bretoński to masz AS2+ i WS5+

Odnośnie rozpiski- masz za dużo o jednego grzyba na szamanie, zamiast staff of baduumm daj scrolla. Oddział 21 nightów ze sztandarem to IMO nieciekawy pomysł. Jeśli już grasz na czarnych orkach daj im waggh banner.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Co do grzybów - ich łączna ilość liczy się do 50 pts na itemy szamana? Bo army builder nalicza punkty z limitu 50 tylko za 1szego grzyba...

Co do amuletu - w takim razie heavy armour i shield są bez sensu, bo i tak mi nic nie dadzą?

Sztandar z 21NG wywalę - słuszna uwaga.

Co do bannera to się właśnie zastanawiałem który z nich wybrać.

DaBoss
Chuck Norris
Posty: 604
Lokalizacja: rezydent Zadu Trolla w Trójmieście

Post autor: DaBoss »

Tak ogólnie to radziłbym kupić podręcznik;). Jest tam napisane że szaman może mieć DO 50pkt. w magicznych przedmiotach (różdżka 40 + 2 grzyby po 10 to razem 60), i że każdy grzyb dokupuje się osobno. Poza tym szaman nocnych goblinów na maksa może kosztować 135 pkt a nie 145.

Jak grałem na pieszym bossie to dawałem mu buty (+1A). Lub na dziku Magot, enchanted shield i pierścionek.

Wywaliłbym 1 fanola z dużego kloca, dołożył nightów tak przynajmniej pięciu i za resztę dołożył czarnych orków i może muzyka na faście.

Piotr3K
Kretozord
Posty: 1681
Lokalizacja: SNOT Gdańsk

Post autor: Piotr3K »

1 szaman raczej dużo nie poczaruje. Możesz ewentualnie dać bosowi pierścionek a szamanowi horn of urgok i wtedy może jeszcze dać radę bo będą 2 bound spelle, które pewnie przeciwnik będzie chciał zdispelować.
Ten unit 25 ng za 205 punktów też dziwny bardzo.. Sztandar na 21 ng też dziwny, bo to każdy łatwo zdobędzie dodatkowe 100 punktów.
13Black orków za 260p. to też niezbyt trafiony pomysł, lepiej savage kawalerie x 6, tańsze, szybsze, mocniejsze.
Poza tym tak jak już Ci inni radzili, poczytaj armybooka.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

nie zgodze sie.
bound + 2 czary z +1 do casta powinny dawac rade, szczegolnie ze wiele armii nawet caddego nie bierze (przynajmniej u nas)

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Naniosłem poprawki.
Sztandar z NG z łukami wywaliłem.
Zamieniłem shamanowi staff na horn, teraz mam 2 bound spelle + 4 power dice - moim zdaniem na te punkty szaman jak najbardziej może poczarować, zwłaszcza teraz. Tylko że te +1 do czarów ze staffa to jednak spory bonus.
Co do wymiany BO na dzikusów - ten klocek ma być raczej defensywny (chcę bazować na doom diverze i czarach, liczyć na to że złapię jakąś szarżę fanatykami, a BO mogłyby ewentualnie ruszyć w ostatnich turach) a dzikusów raczej trudno uznać za dobrych w obronie :).
Zastanawiam się nad sztandarem dla BO, lepszy +1 At, czy d6 do przodu?

PS - mam podręczniki, mam również army buildera który pozwala wrzucić grzyby ponad 50pts - stąd błąd (jak i z braku doświadczenia - kązdy kiedyś zaczynał, prawda?)

DaBoss
Chuck Norris
Posty: 604
Lokalizacja: rezydent Zadu Trolla w Trójmieście

Post autor: DaBoss »

Yahoo82 pisze:PS - mam podręczniki, mam również army buildera który pozwala wrzucić grzyby ponad 50pts - stąd błąd (jak i z braku doświadczenia - kązdy kiedyś zaczynał, prawda?)
No pewnie, od tego się ma bardziej doświadczonych kolegów żeby podpowiedzieli :D

ODPOWIEDZ