Zapowiedzi, plotki - co nowego w Vampirkach

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Szaman pisze:
Zorba_the_Greek pisze:Do tej pory można był wziąć armię w całości kawaleryjską.
teraz tez mozna. Bretonie.
Jak i Empire cor special rar kawaleria
Obrazek






_________________

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Szaman pisze:
Zorba_the_Greek pisze:Do tej pory można był wziąć armię w całości kawaleryjską.
teraz tez mozna. Bretonie.

esenscja undeadow sa ludzie wstajacy z grobow - szkielety i zombiaki.
I to mi się podoba :) Chcesz kawalerię - graj Bretonnią, chcesz nieumarłych - niańcz zombich :lol2:

Jestem mile zaskoczony i zdziwiony zarazem że nasz ulubiony producent gier i zabawek :wink: zadbał o klimatyczną kompozycję armii.
Tu pytanie do Szamana: czy to jest jakiś nowy trend? że w nowych armiach będą jednostki core i bardziej core? :wink:
Tzn. , że np. jak za 2-3 lata wyjdzie nowa Bretonnia to łucznicy będą corem nie liczącym się do corów bo esencją Bretonni są rycerze?
Jest to napewno jakiś pomysł co zrobić z jednostkami, które są za cienkie jak na speciale (np. Mounted Yeomani w Bretonni - no ja was proszę...) ale za dobre, żeby zapychały sloty core.

Awatar użytkownika
Szaman
Wyzwoleniec
Posty: 8025
Lokalizacja: Janusze Wargamingu

Post autor: Szaman »

trend? nie wiem, ale calkiem mozliwe...
"I fart in your general direction" :mrgreen:

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Ja jestem jak najbardziej za. Uważam, że wszystkie armie powinny mieć kilka obowiązkowych klocków piechoty niestrzelającej. A takie rzeczy jak wilki czy slavesi nie powinny wliczać się do core. Bretonnia tak samo - od czegoś są chłopi w tej armii.

Natomiast trochę martwi mnie to, ze takie ograniczenie dotyka tylko VC. To trochę nie fair, że imperium może wystawić 3x handgunnersów i resztę punktów inwestować w działa i czołgi, a ja muszę te trzy klocki za 300-400 punktów wziąć. Mam nadzieję, że jest to w miarę wyważone możliwością wspierania tej piechoty czarami. Jeśli tak - wszystko gra.

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Narzekasz :wink: Jesli ghule beda w sensownej cenie i zachowaja t4 i 2 poisoned ataki to bedzie bardzo niezla piechota a jak vampierz bedzie sie mogl do nich dolaczyc to juz miodzio bedzie :D Jesli zachowany zostanie Cursed book w niezmienionej formie to centrum armii beda stanowic klockowe ghule i grave :wink: Wskrzeszani i napedzani nowymi maszynkami do nabijania CR :D
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Ze zbioru plot wynika, że ghule mają statsy jak dotychczas i kosztują 8 punktów.

Ja ju zaczynam odnawiać pod nowy podręcznik jeden oddział ghuli, jeden szkieletów i jeden zombie - przemalowanko, zmiana podstawek itd.

Czy będą dobre - nie wiem. Wiem, że dotychczas piechota core undeadów była mocno średnia i raczej na klimatyczne bitwy albo w roli wskrzeszalnego wsparcia.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2008, o 14:07 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Power gaming tu akurat nie ucierpi, bo 3 klocki zombie po 10 każdy jakoś specjalnie nie zniszczą armii, ile to będzie? 180 pkt?

Ale chodzi mi o coś innego. O tą elastyczność właśnie i klimat.
Ja zawsze kochałem blood dragonów i armie stylizowaną na bretonię, a tam jak wiadomo rządzi jazda. Nie chodzi o to, żeby wszystko było na podstawce kawaleryjskiej, bo zawsze biorę GG, mimo, że nie są jednostką wybitną.
Moim zdaniem po prostu zombie i szkielety nie pasują do klimatu mojej armii, dlatego nie podoba mi się, że ktokolwiek zmusza mnie do wzięcia tych konkretnych jednostek, a stwierdzenia typu "jak sie nie podoba to graj bretonią" są nie na miejscu.

I nie jest to dla mnie jakiś specjalny cios, bo jak mówiłem te ~200 pkt mnie nie zbawi, ale jak ktoś już powiedział, będzie to po prostu wyglądać trochę sztucznie.

Podsumowując, myślę, że Gav chciał zrobić krok w dobrą stronę, ale kopnął w kamień. Bo żeby uczynić armie bardziej piechotopodobne trzeba zrobić minimum punktowe, a nie jednostkowe, gdzie całość core zajmie i tak 9-10% armii, a gracze niektórzy gracze zmuszeni są do brania czegoś czego nie chcą.

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Fedek pisze:Power gaming tu akurat nie ucierpi, bo 3 klocki zombie po 10 każdy jakoś specjalnie nie zniszczą armii, ile to będzie? 180 pkt?

Ale chodzi mi o coś innego. O tą elastyczność właśnie i klimat.
Ja zawsze kochałem blood dragonów i armie stylizowaną na bretonię, a tam jak wiadomo rządzi jazda. Nie chodzi o to, żeby wszystko było na podstawce kawaleryjskiej, bo zawsze biorę GG, mimo, że nie są jednostką wybitną.
Moim zdaniem po prostu zombie i szkielety nie pasują do klimatu mojej armii, dlatego nie podoba mi się, że ktokolwiek zmusza mnie do wzięcia tych konkretnych jednostek, a stwierdzenia typu "jak sie nie podoba to graj bretonią" są nie na miejscu.

I nie jest to dla mnie jakiś specjalny cios, bo jak mówiłem te ~200 pkt mnie nie zbawi, ale jak ktoś już powiedział, będzie to po prostu wyglądać trochę sztucznie.

Podsumowując, myślę, że Gav chciał zrobić krok w dobrą stronę, ale kopnął w kamień. Bo żeby uczynić armie bardziej piechotopodobne trzeba zrobić minimum punktowe, a nie jednostkowe, gdzie całość core zajmie i tak 9-10% armii, a gracze niektórzy gracze zmuszeni są do brania czegoś czego nie chcą.
Gav chcial zrobic armije piechotna ale eteryczny ruch dal BK a to spory kop nawet kosztem tych 3-4 pkt<imho warte znacznie wiecej>.
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

IMHO nie. Za eteryczny ruch na dużym regimencie płacę 45 punktów. Gdyby to była opcja - fajnie. A tak robi się z black knightów bardzo opłacalny oddział jako 5-6 rycerzy - do flankowania i do polowania na maszyny, z eterycznością umożliwiającą skrywanie się w lasach i za budynkami to dobra opcja.

Ale 15 za 500 punktów, jeśli mam obowiązkowe 300 punktów w piechocie, to już taka trochę ryzykowana opcja, szczególnie, ze bohaterowie podrożeją. I wychodzi ciasno z punktami, bo za 2000 punktów mogę wystawić 4 herosów, 3 klocki piechoty, 15 BK, 3x wilki, 2x fell baty i nic ponadto. To, czy to starczy, zależy w 99% od możliwości wspierania tej piechoty.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Szaman, jakie jest minimum modeli w oddziale dla szkieletów i zombich?

Awatar użytkownika
Szaman
Wyzwoleniec
Posty: 8025
Lokalizacja: Janusze Wargamingu

Post autor: Szaman »

Malal pisze:Jesli zachowany zostanie Cursed book w niezmienionej formie
zapomnij :twisted:
Fedek pisze:3 klocki zombie po 10 każdy
zombie sa 20+ :mrgreen:
"I fart in your general direction" :mrgreen:

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Fedek pisze:3 klocki zombie po 10 każdy
zombie sa 20+ :mrgreen:
No k... wiedziałem że tak będzie. :evil:
Ostatnio zmieniony 11 sty 2008, o 14:37 przez M.T., łącznie zmieniany 1 raz.

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

20+ - nie można odmówić Gavowi klimatyczności i poczucia humoru ;)

Bardzo podobają mi się zasady nowych wampirków, chyba czas pozbierać drugą armię do battla.

Orientuje się ktoś jak będzie wyglądała legalność armylistu Zombie Pirates (Of The Vampire Coast) w świetle nowego AB? Uprzedzam - w pdfie wszystkie jednostki oraz zasady zdefiniowane i opisane są "ab ovo".
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

zombiaki logicznie ze 20.
szkiele i ghulesławy pewnie po 10. Ale w sumie dobrze by było żeby też po 20 były :P
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Fedek pisze: Power gaming tu akurat nie ucierpi, bo 3 klocki zombie po 10 każdy jakoś specjalnie nie zniszczą armii, ile to będzie? 180 pkt?
Po tym, co pisze Szaman o 20+ zombie, to piechota w corach bedzie kosztowala raczej cos kolo 300.
Fedek pisze: Moim zdaniem po prostu zombie i szkielety nie pasują do klimatu mojej armii,
Spojrz na to inaczej - to raczej Twoja armie nie pasuje do klimatu VC. ;)
Fedek pisze: Podsumowując, myślę, że Gav chciał zrobić krok w dobrą stronę, ale kopnął w kamień. Bo żeby uczynić armie bardziej piechotopodobne trzeba zrobić minimum punktowe, a nie jednostkowe, gdzie całość core zajmie i tak 9-10% armii, a gracze niektórzy gracze zmuszeni są do brania czegoś czego nie chcą.
A moim zdaniem Gav zrobil bardzo dobry kork w celu spieszenia VC. Owszem, mozesz utopic bez zadnego pomyslu 300 pkt w piechocie a za reszte kupic fast atak, ale nie wroze wtedy sukcesu. Wiadomo, ze armia musi byc w jakims sensie spojna, kazdy unit powienien miec swoja role.
Jezeli nie bedziesz mial pomyslu jak wykorzystac te 300 pkt piechoty, to tak, jak bys tych punktow nie mial.
Barbarossa pisze: Ale 15 za 500 punktów, jeśli mam obowiązkowe 300 punktów w piechocie, to już taka trochę ryzykowana opcja, szczególnie, ze bohaterowie podrożeją. I wychodzi ciasno z punktami, bo za 2000 punktów mogę wystawić 4 herosów, 3 klocki piechoty, 15 BK, 3x wilki, 2x fell baty i nic ponadto. To, czy to starczy, zależy w 99% od możliwości wspierania tej piechoty.
Policzmy na oko:
Herosi
Lord - z 250 + 100 w przedmiotach + 100 w Bloodlinach = 450
Male wampiry - 50 w przedmiotach+ 50 w Bloodlinach+ ze 100 za wampira= 200x 3 (male wampiry): 600
Suma: 1050

Core:
Piechota: 300 (w wersji raczej minimum)
Wilki: 3x 60= 180
Suma: ok 500

Special:
15 BK: ok 500 pkt
Fell Baty: 2x 4= ok 150
Suma: 650

Total: 2200

Widac, ze nie bedzie to tania armia.... a ta wymieniona tez raczej za silna sie nie wydaje....
Obrazek

Zorba_the_Greek
Wałkarz
Posty: 65

Post autor: Zorba_the_Greek »

Szaman pisze:
Zorba_the_Greek pisze:Do tej pory można był wziąć armię w całości kawaleryjską.
teraz tez mozna. Bretonie.

esenscja undeadow sa ludzie wstajacy z grobow - szkielety i zombiaki.
Ja tam gram na piechocie- bo lubię. Ale jestem za tym, żeby jakąś elastyczność w armii zostawić. Ktoś chce grać kawalerią (jak Fedek)- proszę bardzo. Jedyne co się zmieni to to, że częściej widzianym na stołach standardem będzie armia piechotna a nie kawaleryjska. Ale nadal będzie to standard. Jak mówię mi to akurat nie przeszkadza bo wolę klimat szkieletów niż wightów na koniach (a i klockami piechoty gra się przyjemniej i chyba bardziej wymagająco)- ale potem wiedząc jaką armią gra przeciwnik wiesz w zasadzie jaka będzie rozpiska- bo jej szkielet zostaje w 80-90% schematyczny.

I całą sztuką stworzenia dobrego Army Booka jest takie zbalansowanie jednostek, żeby można było tworzyć różnorodne rozpiski.

Awatar użytkownika
Nordri
Chuck Norris
Posty: 575
Lokalizacja: Greifenhagen

Post autor: Nordri »

Mi się też niemożność złożenia armii wyłącznie kawaleryjskiej nie podoba. Wzmocnienie piechoty to jedno, a obcinanie elastyczności rozpisek to drugie. To skoro już przycinać "niepasujące" do danej armii koncepcje, to może zrobić żeby do minimalnej ilości core nie liczyły się jednostki takie jak driady (bo to armia leśnych elfów), dark riders (to tylko zwiad, a nie główne siły), thunderersi (armia krasnoludów bez wojowników - skandal!), czy chaos knighci (w końcu maruderzy są potrzebni żeby były HORDY chaos)....

Żeby było jasne - w mojej armii jedyna kawaleria to dire wolves.

Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

Nordri pisze:
Żeby było jasne - w mojej armii jedyna kawaleria to dire wolves.
ktore tak na prawde to kawaleria nie sa........

Awatar użytkownika
Nordri
Chuck Norris
Posty: 575
Lokalizacja: Greifenhagen

Post autor: Nordri »

Detal techniczny, wszyscy wiedzą o co chodzi.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

bless pisze: Policzmy na oko:
Herosi
Lord - z 250 + 100 w przedmiotach + 100 w Bloodlinach = 450
Male wampiry - 50 w przedmiotach+ 50 w Bloodlinach+ ze 100 za wampira= 200x 3 (male wampiry): 600
Suma: 1050

Core:
Piechota: 300 (w wersji raczej minimum)
Wilki: 3x 60= 180
Suma: ok 500

Special:
15 BK: ok 500 pkt
Fell Baty: 2x 4= ok 150
Suma: 650

Total: 2200

Widac, ze nie bedzie to tania armia.... a ta wymieniona tez raczej za silna sie nie wydaje....
Fakt, zamiast black knightów można mieć i klocek grave guardu, i warghulfa albo duchy. A jeśli klocek piechoty z wampirsem będzie mobilny jak bąk dzięki popychaczkom, a jednocześnie wampir będzie miał te 3-4 pakerne ataki i do tego twardy pancerz, to taka armia ma jak najbardziej sens - bo każdy z 4 oddziałów piechoty może zrobić kuku.

Zresztą, póki nie wiadomo nic o magii, to to jest pisanie palcem po piasku. Może się okazać np., że najlepszy jest "Deadly vampire assassination squad" - czyli dwóch wampirów z lore of shadow, trochę bardziej magicznych, i dwóch wampirów na piechotę wymaksowanych do walki wręcz niczym pudziany. (Na warseerze byla plotka, że można złożyć wampira znającego wszystkie lore'y z RB).

W tym kontekście może być spokojnie kamikadze thrall - dwa hand weapony, +1A albo S, hate, carstein ring przywracający go do życia za 25 punktów. To spokojnie można odpalać w regimenty z magami czy w maszyny albo driady. I nagle armia na piechocie ma jeszcze więcej sensu, bo pudziany spokojnie przeorzą (albo będą wstanie złapać i przetrzymać) miękki cele i wsparcie. To zmniejsza szanse, że jakaś armia typu WL, DL czy empire po prostu obetnie klockom marsz, ostrzela, a potem jak zostanie po 15 - zaszarżuje i wykosi do zera.

Zablokowany