Slaanesh - 2250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Slaanesh - 2250

Post autor: JaceK »

Nowy Rok...nowa armia :twisted:
A do tego mroczna i przeżarta zepsuciem!!!


2 wersje Chaosu Slaaneshowego do przemyślenia.
Chciałem mieć rozpiskę do walki, ale z lekkim magicznym akcentem.

wersja no. 1

Exalted Chaos Sorcerer on Steed of Slaanesh @ 435 Pts
Mark of Slaanesh; Magic Level 4; Lore of Slaanesh; Chaos Armour
4xDispel Scroll

Exalted Chaos Champion on Steed of Slaanesh @ 164 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Chaos Armour; Shield

Exalted Chaos Champion on Steed of Slaanesh @ 164 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Chaos Armour; Shield

Exalted Chaos Champion on Steed of Slaanesh @ 182 Pts
Mark of Slaanesh; General; Chaos Armour; Shield
Sword of Might [20]

5 Chaos Knights of Slaanesh @ 185 Pts
Mark of Slaanesh; Barding; Heavy Armour; Shield

5 Chaos Knights of Slaanesh @ 185 Pts
Mark of Slaanesh; Barding; Heavy Armour; Shield

6 Chaos Knights of Slaanesh @ 263 Pts
Mark of Slaanesh; Barding; Heavy Armour; Shield; Standard
War Banner [25]

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

5 Chaos Furies @ 75 Pts
5 Mounted Daemonettes @ 150 Pts

3 Dragon Ogres @ 237 Pts
Great Weapon; Light Armour

2 Fiend of Slaanesh @ 150 Pts

Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 50
Total Army Cost: 2250



wersja no. 2

Exalted Chaos Sorcerer on Steed of Slaanesh @ 435 Pts
Mark of Slaanesh; Magic Level 4; Lore of Slaanesh; Chaos Armour
4 x Dispel Scroll

Exalted Chaos Champion on Steed of Slaanesh @ 164 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Chaos Armour; Shield

Exalted Chaos Champion on Steed of Slaanesh @ 164 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Chaos Armour; Shield

Exalted Chaos Champion on Steed of Slaanesh @ 182 Pts
Mark of Slaanesh; General; Chaos Armour; Shield
Sword of Might [20]

5 Chaos Knights of Slaanesh @ 215 Pts
Mark of Slaanesh; Barding; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician

5 Chosen Chaos Knights of Slaanesh @ 300 Pts
Mark of Slaanesh; Barding; Chosen Unit; Shield; Standard; Musician
War Banner [25]

6 Chaos Warhounds @ 36 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

7 Chaos Furies @ 105 Pts
5 Marauder Horsemen @ 81 Pts
Flail; Musician

5 Mounted Daemonettes @ 150 Pts

3 Dragon Ogres @ 237 Pts
Great Weapon; Light Armour

2 Fiend of Slaanesh @ 150 Pts

Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 52
Total Army Cost: 2249



Armia trzyma klimat, ale czy będzie efektywna?
Ostatnio zmieniony 15 sty 2008, o 19:23 przez JaceK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

bardzo fajne, iluzja rzucana z 5 kosci bedzie niezlym powodem do robienia w porty przez przeciwnika :P do tego sprezynki tez super

do takiej rozpy az prosi sie o helke ;) ale pewnie taki byl zamysl zeby jej nie bylo :)


pzdr

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Hellcannon to świetny model z wykręconymi zasadami.
Ale jakoś mi w tej rozpisce nie leży.

Uważam, że potrzebne mi konkretne pierdolnięcie i Dragon Ogry się do tego fajnie nadają.

A jaka Helka jest, wszyscy wiedzą.
Raz sama wygrywa bitwy, innym razem nie robi nic :)

Ale spróbuj, przekonaj mnie 8)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

ja tak samo lubie 2x spawna + dogry jak helke, wiec nie mam co przekonywac ;) uwazam opcje za rowno dojechane, tyle ze roznie sie nimi gra, helka to wiekszy luz na imperium, bo papiez juz nie jezdzi jak mu sie podoba... wiekszy luz na szczury, nawet na krasie, taki straszak w polaczeniu z 3 wyszarzowujacymi w 2 turze z oddzialow sprezynami, konnymi d. oraz furiami dawal by naprawde turbo kopa na defensy, bylbys wtedy ich panem i wladca :P


pzdr !!

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Nikt więcej nie ma nic do powiedzenia?
Czy może rozpiska nudna i standardowa i tak ograna, że nie macie nic do dodania?

Bo nie wiem, skąd ten brak reakcji (oczywiście oprócz Thuriona).

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Jesteśmy powaleni jej mocą i nie możemy się wysłowić;]

A tak na poważnie nr. 1 to naprawdę świetna rozpa, 3 sprężyny dają moc i super manewrowość.

Furii tylko trochę mało, ale i tak masz czym maszyny ściągać.

Jedyny mankament to to, że nie za bardzo widzę, jak zamierzasz zabijać drzewa (bo fart na ifce z 5 to nie jest plan) czy też inne, jeszcze gorsze latające stwory.

3 dogrami daleko nie zajedziesz (i w nie też idzie strzelanie, do tego panikują obrzydliwie łatwo i tak samo łatwo oblewają feara).

Nie masz też żadnego mocnego bohatera mogącego zaszachować np. latającego strigoi czy latającego tomb kinga z czaszkami.

Trochę będziesz się wił i męczył czasem, ja np. nienawidzę jak przeciwnik ma nade mną przewagę.

Dlatego gram TK na 2 katapach i królem z destrojerem i wardem 4+.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

ksuM pisze:Jesteśmy powaleni jej mocą i nie możemy się wysłowić;]
I tak ma być.
Buzie w ciup i w kąt ;) ;) :lol2:
ksuM pisze: Jedyny mankament to to, że nie za bardzo widzę, jak zamierzasz zabijać drzewa (bo fart na ifce z 5 to nie jest plan) czy też inne, jeszcze gorsze latające stwory.
3 dogrami daleko nie zajedziesz (i w nie też idzie strzelanie, do tego panikują obrzydliwie łatwo i tak samo łatwo oblewają feara).
Nie masz też żadnego mocnego bohatera mogącego zaszachować np. latającego strigoi czy latającego tomb kinga z czaszkami.
I to są konkrety, na które czekałem.

No to co? Helka?

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Helka to fajna opcja na pewno (szczególnie z doom and darkness), dostaniesz też punkty jeszcze na speciale.

Chaos w czasach, w których nie dominuje już w walce wręcz niestety potrzebuje tej katapulty z S10 z przerzutami, bo inaczej po prostu nie daje rady (a jak nie masz smoka to już w ogóle).

Uzbierasz sobie armię, wszystko super, pójdziesz na turniej i trafiasz na ancienta - i odechciewa się wszystkiego, bo nie możesz nic zrobić.

Inna możliwość jeszcze to exalted z rending swordem i enchanted shieldem na koniu - 0+ save, 4 WS7 ataki z S5 i d3 rany z odpornością na psychologię.

Daje radę koleś.

Mocy rozpisce doda na pewno.

Czy to na ogre-sized, czy to przeciwko monsterom czy nawet lordom (ale bez KB:/).

Najlepiej i to, i to umieść w rozpisce, a będziesz się czuł o wiele bardziej komfortowo grając.

Poczucie bezradności jest obrzydliwe (chyba coś o tym wiesz z gry ogrami nie:>).

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

ksuM pisze:Poczucie bezradności jest obrzydliwe (chyba coś o tym wiesz z gry ogrami nie:>).
Oj wiem, wiem... :? :( :cry:

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

To co w końcu skleciłeś?

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Exalted Chaos Sorcerer on Steed of Slaanesh @ 435 Pts
Mark of Slaanesh; Magic Level 4; Lore of Slaanesh; Chaos Armour
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

Exalted Chaos Champion on Steed of Slaanesh @ 182 Pts
Mark of Slaanesh; Chaos Armour; Shield;
Sword of Might [20]

Exalted Chaos Champion on Chaos Steed @ 188 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Chaos Armour; Barding
Rending Sword [40]
Enchanted Shield [10]

Exalted Chaos Champion on Steed of Slaanesh @ 164 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Chaos Armour; Shield

5 Chaos Knights of Slaanesh @ 185 Pts
Mark of Slaanesh; Barding; Heavy Armour; Shield

5 Chaos Knights of Slaanesh @ 185 Pts
Mark of Slaanesh; Barding; Heavy Armour; Shield

5 Chosen Chaos Knights of Slaanesh @ 310 Pts
Mark of Slaanesh; Barding; Chosen Unit; Shield; Standard (War Banner); Champion

5 Chaos Warhounds @ 30 Pts
5 Chaos Warhounds @ 30 Pts

8 Chaos Furies @ 120 Pts
5 Mounted Daemonettes @ 150 Pts

Hellcannon @ 270 Pts

Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 48
Total Army Cost: 2249

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Rozpa prawie identyczna jak Bartasa. Mi sie podoba , choc imho lepsza opcja sa 3 sprezyny... Bartas te gral na hellce ale wkur... go strasznie i przerzuca sie teraz na 6 DO w 2 oddzialach. Ogolnie spoko.

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Nom bardzo fajne teraz.

3 sprężyny starczą, a ten rending naprawdę straszy wiele rzeczy i bohaterów.

Co z tego, że masz M10, skoro nie zabijesz nimi żadnego mocniejszego kolesia?

A ws7, 0+ save i d3 rany zabiją.

Overkilla też można nabić czasem ładnego.

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4287
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

a moze by wywalic champiopna z chosenow i powstawiac muzykow na rycerzach?
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Ziemko pisze:Rozpa prawie identyczna jak Bartasa. Mi sie podoba , choc imho lepsza opcja sa 3 sprezyny... Bartas te gral na hellce ale wkur... go strasznie i przerzuca sie teraz na 6 DO w 2 oddzialach. Ogolnie spoko.
A to może mi od razu powiesz, z jakimi armiami Bartas ma problemy. Co jest kłopotem?
Bardzo by się te doświadczenia przydały.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Jak znam zycie podstawowym problemem armii grajacych na HC jest misfire, rzucanie 1 na ranienie z big hita i znoszenie. Moge sie mylic. Ze swojej strony moge Cie zapewnic, ze orkami taka rozpe dosc latwo wciagnac: rycerzy uszczuplic z maszyn - doom diverow, jesli popelnisz blad i wystawisz sie rycerzami glupio to tez spear chukki (potem takich 3 rycerzy juz raczej kloca nie ma szans przepchnac), fasty leca na helke, ktora sobie raczej nie postrzela, a z magii wykanczanie smietnika. Masz ogromny hitting power w tej rozpie, ale jestes miekki jak kaczuszka, jesli stracisz inicjatywe. Smok jest jednak pod tym wzgledem bezkonkurencyjny - nie ma jak zlapac dziada, zastrzelic ciezko, a nawet jak sie klocek w niego wreszcie z popychaczki wbija to tez nie ma pewnosci, ze przepchnie...

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Ja tam jak gram na 4 shamanach slaanesha biore 2x4 DRO ktore super pasują do specyfiki magii.

Ty Jacku magii dużo nie masz i osobiście nawet zabrałbym kolesiowi czwarty level magii wywalił demonetki, ktore według mnie są dużo za drogie, wywalił spawny i za pozyskane pkt dobijasz do dwoch czwórek DRO które mimo tego że panikują to sprawdzają mi się very nice.
3 ogre-size models to za mało bo slavów nie przepchną, a czwórka już przepycha i to nie tylko slavy ale i piechote z WS <=3.

To samo tyczy się kawaleri. Nie ma to jak zaszarżować w wagon BK od przodu statysycznie zabijając sześciu. WS4, 4 rany i M7 powodują, że ta jednostka zyskuje bardzo dużo. Ld 8 jest ryzykowne, ale mając 3 sprężyny i furie sprawiasz, że defence ma za dużo celów do strzelania wręcz kończącym się tym, że pieski na które nie starczyło ostrzału szarżują na maszyny. Przynajmniej miałem pare razy taką sytuację.

Jak nie podoba ci się rozwiązanie 8 DRO to chyba Helka jest wporzo.
W każdym razie w mortalach zawsze raziło mnie to, że mają tylko S5 na knight'ach.

Gdybyś chciał pociągnąć najlepszego lora w grze to z jednym dodatkowym magiem mogłoby się to udać. Zawsze magia slaanesha byłaby jakimś małym sposobem na smoka, który dosyć swobodnie może sobie latać przeciwko tobie (rozpa bez Helki)

pzdr

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

Crus jezu nie no 8DO to jakiś hardcore straszny. 750pkt w 2 oddzialach bez static i comandów z ld 8 to ryzykowna opcja. Co tam jeszcze wchodzi? :wink:

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Na 2k wchodzi bardzo niewiele, fasty jeszcze minosy 3herdy , slaangory, 4 shamanów najlepszej magii i jazda jazda jazda.
Niewiele, ale właśnie magia jest po to aby nadrobić małą ilość oddziałów. Magia slaanesha sama z siebie tworzy pułapki i unieruchamia unity wroga.
Przyznaje rozpa ryzykowna, ale nie potrafie teraz powiedzieć czy nią przegrałem, a grałem sporo razy. Pewnie się zdarzyło, ale nastapiło wyparcie ;)

Gdybym miał grać bestiami, ktore podalem przeciwko tym mortalom to myśle, że miałbym spore szanse. Magią przebiłbym się bardzo szybko ze względu na 13 PDków i powerstone z mojej strony, oraz fakt że bardzo trudno nie wylosować dobrego czaru (myślę, że w drugiej turze scrolle powinny się skończyć, albo wpuszczone zostaną czary typu heros wali po oddziale albo mouncie 4a S7). Tu już każdy sam musi sobie zrobić symulację losowania czarów i zastanowić się dokladnie ile kazdy czar ma zastosowań. Hellcannon mnie boli, ale zawsze moge spróbować ambushowym herdem go rozjuszyć lub rzucić nań iluzję.
Jakby udało mi się magią nadruszyć bądź ustawić unity wroga crowd controlującymi czarami to dro, minosy rozwalają od boku, przodu prawie wszystko. Sprężyny można wyjąć z oddziału rzucając frenzy i ustawiając pieski na 16stym calu przed najtami. Ewentualnie można przyjąć sprężynę na DRO, jak zada 3 rany i tak mount albo heros powinien się złożyć od odpowiedzi 3 misiaczków, potem zaganiamy i nasza tura.

W Łodzi miałem takie beasty i nie przegrałem bitwy :)
Pzdro

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Ciekawe uwagi...

Ale przyznam, że choć zdaję sobie sprawę z siły 4DO, to jednak nie pójdę w 2 oddziały.

Chociażby ze względu na zamiłowanie do różnorodności.
Zresztą za samymi DO nie przepadam i trochę mi nie pasują do klimatu tej armii.
Dlatego na duże punkty będzie Hellcannon.

Co do Demonetek, to też nie jestem jakoś na maksa przekonany.
Są super szybkie i dobrze walczą, ale kompletny brak save'a na magię jest trochę kłopotliwy. Duży pocisk i jest tak naprawdę po nich.


Co do orków - to trochę zależy od terenu. Jeżeli nie będzie górki w strefie orków to nie sądzę, że Doom Divery będą miały tak lekko. Screenować się mogę choćby Furiami.
A potem maszyn, przynajmniej tych najbardziej niebezpiecznych, już nie powinno być.
Jeżeli górka będzie, to oczywiście, sytuacja będzie mniej radosna.

Zresztą zobaczymy w praniu.
Armia się powoli zbiera. Do końca roku pewnie już będę nią grał.

Dzięki.

ODPOWIEDZ