Zapowiedzi, plotki - co nowego w Vampirkach
Moderator: misha
Serwus.
Pozdro!
Jakoś tak GW powiela rozwiązania z innych podręczników - np teraz z jaszczurek. Hm fajnie jest jak wychodzi podręcznik i jest on *nowym* podręcznikiem, z nowymi pomysłami, rozwiązaniami.Barbarossa pisze: Yes, this means vampires must spend bloodline points for that equipment
They can still take any magic armor without taking the bloodline power.
Pozdro!
Wstąp do Karczmy pod ZademTroll'a
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Jak berety.
Co to ja pisałem o rare'ach....
Warghulf ostatnią nadzieją w tym temacie. Ale za niecałe 200 punktów to można kupić sześciu eterycznych BK z warbannerem.
Co to ja pisałem o rare'ach....
Warghulf ostatnią nadzieją w tym temacie. Ale za niecałe 200 punktów to można kupić sześciu eterycznych BK z warbannerem.
Garść plot...
yes, it´s possible to raise Dire Wolves again, and it´s also possible to re-raise other units (Grave guards, fell bats, blood knights and so on....)
However, some units will have limits on it. for exampel: blood knights will only get ONE model back for each succesfull casting. There are bloodline powers that helps the vampire raise a specific unit type, for ex: ghouls.
The latest i have seen about re-raising is that all vampire units - Blood knight, Vargulf, Vampire count and so on will only get one wound back with each succefull cast. It´s the "vampire" rule they all have that limits it to one. There is now also a re-rasing order, the first wounds a undead unit regain must be spent on the command group and thereafter it´s rank & file.
One thing about stats i do remember is that every unit, Core/special/rare, lose alot in ld. This won´t matter much until the general dies. But if he do die, the army will recive more crumbel-wounds.
There are 8 magic weapons, 6 armors, 5 enchanted, 4 talismans, 6 arcane, 12 standards.
18 powers divided into 6 groups. The groups are theme-y but not exclusive, you can mix and match
Bat swarms are undead, but otherwise i believe thay are the same. 35pts. per base.
Invocation of Nehek can heal units d6 or 1 wound if they have the vampire or ethereal special rule or are not infantry. This spell also raised d6+4 zombies but does not create a new unit. zombies can be raised past their starting number. Skeletons, Ghouls, dire wolves, batswarms and fell bats can be increased past their starting size if the vampire has a particular power.
The spell raise dead can raise a new unit of d3+4 zombies
The spell summon undead horde summons a new unit of 5d6 zombies, or heals 3d6 wounds distributed as you see fit to any units or characters.
Necromancers are lvl1 wizards. That's it. NO upgrades. They only know one spell (your pick) from the following list, but can access the others for 15pts each: Invocation of Nehek, Raise Dead or Danse Macabre. These are collectively known as the Necromancy Spells. These spells can be cast by the same caster more than once per phase and may affect the same unit more than once per phase. The other spells in what is now known as the Lore of the Vampires are not Necromancy spells are are subject to the same rules as regular magic.
Necromancers cost 55 points. And their spells aren't random. Oh and you can mount them in a corpse cart, which is kinda funny.
There are no vampire thralls. There are Vampire Lords, Vampires, Necromancers and Wight Kings. Everything else is a named character.
Vampire lords are lvl2 wizards (upgradable to 3), Vampires are lvl 1 (no upgrade). You can use a vampiric power to gain a magic level. The other two arcane bloodline powers are: Gain access to all spells from the lore of vampires or all spells from ANY OTHER lore in the book (but not Life). And the other one: gain two additional power dice.
Plota o US4 dla coach jest bardzo nieładna i mam nadzieję, że nieprawdziwa..
Wychodzi, że lord będzie mógł dysponować 8PD na własne zaklęcia z samych bloodline'ów.. Da się zrobić ładnie czarującą a do tego walczącą rozpiskę.
Szamanie, jaki casting value będzie miała inwokacja?
Wychodzi, że lord będzie mógł dysponować 8PD na własne zaklęcia z samych bloodline'ów.. Da się zrobić ładnie czarującą a do tego walczącą rozpiskę.
Szamanie, jaki casting value będzie miała inwokacja?
hmm jesli te ploty są prawdą to poooojechali im całkowicie po majtach do 2000 pkt nie ma rzadnego 2 lv-go maga całkowita rzenada to zakrawa o rzart .. vampir bez możliwości upgrade na 2lvl nekruś 1 lvl to strasznie osłabi mozliwości magiczne i nawet ewentualne możliwości bojowe nic nie pomogą ; drogie jednostki ważne na polu bitwy będą narażone na ofensywną magię , obniżenie liderek zachęci do polowań na generałów, no i największy polew kareta us<5 no polew ..... kosiarze po 50pkt których duży fire ball kasuje, wogóle to zapowiadało się to wszystko na jako taki początek nowych bardziej klimatycznych vc ale podejrzewam że wyjdzie chaos i niespójnośc
_________________
Przedarłem się jakoś przez 70 stron i naszło mnie kilka pytań.
1. Bardzo fajnie i na pewno klimatycznie będzie jeśli tylko piechota będzie się liczyć do core'ów ale z tego co widze to piechoty nie będzie sensu wystawiać. Jeśli się nie mylę to zombi mają ws1 s2 t2 pomijam, że nie mogą gonić bo i tak nie mają szans na wygranie combatu. Mają gorsze staty nawet od snota czy slava!! Wiem że niby strach i undead i w ogóle ale zmiata ich szarża praktycznie każdego innego oddziału ( pomijam już ostrzał bo jak wyjdą elfy albo nawet skinki to będę je ściągać wiadrami) Dlaczego więc mają kosztować 4pkt?
2. Kto wpadł na genialny pomysł żeby wargulf i coach mają us 4?? Nie czepiałbym się gdyby nie miały kosztować po około 200 pkt.
3. Jesli dobrze zrozumiałem to black knight zabrano barding i dano eteralne nightmary zwiększając jeszcze wartość punktową? Czyli teraz w walce mają save'a jak grave guardzi ale kosztują trzy razy tyle i zmiata ich pierwsza lepsza salwa z handgunów albo crossbowów??
Bardzo byłbym wdzięczny gdyby ktoś wytłumaczył mi jaki sens miały te zmiany.
1. Bardzo fajnie i na pewno klimatycznie będzie jeśli tylko piechota będzie się liczyć do core'ów ale z tego co widze to piechoty nie będzie sensu wystawiać. Jeśli się nie mylę to zombi mają ws1 s2 t2 pomijam, że nie mogą gonić bo i tak nie mają szans na wygranie combatu. Mają gorsze staty nawet od snota czy slava!! Wiem że niby strach i undead i w ogóle ale zmiata ich szarża praktycznie każdego innego oddziału ( pomijam już ostrzał bo jak wyjdą elfy albo nawet skinki to będę je ściągać wiadrami) Dlaczego więc mają kosztować 4pkt?
2. Kto wpadł na genialny pomysł żeby wargulf i coach mają us 4?? Nie czepiałbym się gdyby nie miały kosztować po około 200 pkt.
3. Jesli dobrze zrozumiałem to black knight zabrano barding i dano eteralne nightmary zwiększając jeszcze wartość punktową? Czyli teraz w walce mają save'a jak grave guardzi ale kosztują trzy razy tyle i zmiata ich pierwsza lepsza salwa z handgunów albo crossbowów??
Bardzo byłbym wdzięczny gdyby ktoś wytłumaczył mi jaki sens miały te zmiany.
a ja powiem, zobaczymy jak juz bede mial kodeks, niektore rzeczy zakrawaja na zal.pl ale ogolnie bedzie pieknie wygladac na polce
Przecież jest napisane w plotkach, że jest możliwość wykupienia poziomu magicznego jako vampire power. Zapewne będzie to działało na zasadzie nehekhara noble blood i zwykły wampir może mieć 2 poziom a lord 4 poziom. Bez problemu wystawisz 3 wampiry z 2 poziomem na poniżej 2k a jako przedmioty możesz wziąść coś w rodzaju power familliar, DSy, perpiat. Z magią nie będzie źle. A nekrusia jakoś sobie chwilowo nie wyobrażam, musiałbym go zobaczyć na papierze wraz z casting value poszczególnych czarów i arcanami.. może z da się z takiego coś wyciągnąć, może też corpse cart wzmocni go magicznie.
Jeżeli coach będzie miał US4 to zmieni się jego zastosowanie. Będzie podobne do Vargula. Coach ponoć może maszerować a więc ma 16 cali ruchu. Ma ogromną przeżywalność z AS 3+ i wardem 4+ oraz T6 i W5. I ciągle nie wiadomo jak działa to pakowanie w niego kostek.
Niski Ld mnie najbardziej boli w przypadku spotkania z TK i casketem.. trzeba będzie to bezwględnie dispelować. A polowania na generałów się nie boje bo generał będzie teraz dużo mocniejszy. I będzie lawinowo wyposażany w Carstein Ring .
@ chrost:
1) Zombie nie zmiecie każda szarża - wszelkie oddziały z 1 atakiem a takich jest w grze większość utykają. Zombie do tego łatwiej i więcej się dożywia. Wreszcie nie musisz ich wystawiać - zostają Ci szkielety, które są lepsze bo tańsze oraz ghoule które się nie sypią i możesz je leczyć.
2) Nie samym us te jednostki będą żyły - do moementu zobaczenia statystyk i zasad nic nie można powiedzieć.
3) Dwa razy więcej gwoli ścisłości . BK ma eteryczny ruch i kosztuje 24p. Opcja bardinga +4p.
Jeżeli coach będzie miał US4 to zmieni się jego zastosowanie. Będzie podobne do Vargula. Coach ponoć może maszerować a więc ma 16 cali ruchu. Ma ogromną przeżywalność z AS 3+ i wardem 4+ oraz T6 i W5. I ciągle nie wiadomo jak działa to pakowanie w niego kostek.
Niski Ld mnie najbardziej boli w przypadku spotkania z TK i casketem.. trzeba będzie to bezwględnie dispelować. A polowania na generałów się nie boje bo generał będzie teraz dużo mocniejszy. I będzie lawinowo wyposażany w Carstein Ring .
@ chrost:
1) Zombie nie zmiecie każda szarża - wszelkie oddziały z 1 atakiem a takich jest w grze większość utykają. Zombie do tego łatwiej i więcej się dożywia. Wreszcie nie musisz ich wystawiać - zostają Ci szkielety, które są lepsze bo tańsze oraz ghoule które się nie sypią i możesz je leczyć.
2) Nie samym us te jednostki będą żyły - do moementu zobaczenia statystyk i zasad nic nie można powiedzieć.
3) Dwa razy więcej gwoli ścisłości . BK ma eteryczny ruch i kosztuje 24p. Opcja bardinga +4p.
ogolnie nie sadze aby kareta mogla marsz wykonywac bo jest rydwanem.......... chyba ze cos sie zmienilo w tej kwestii
hmm maja zasade undead wiec sie sypia raczej.August pisze:
@ chrost:
oraz ghoule które się nie sypią i
No, to akurat solidnie wyglada. (To light mozna...?)Gain access to all spells from the lore of vampires or all spells from ANY OTHER lore in the book
Wampir z lore of fire? A co tam Najwyzej sie nadpali przywolanym dla siebie mieczykiem. Przerzuty tez mile z haven'a. Lore of beast i wsciekly niedzwiedzio-vampir moze tez byc ciekawy, z dobrym wsparciem magicznym przeciwnik mzoe miec dylematy co dispelowac, np. zatrzymanie potwora, taniec, misiaka czy wskrzeszanie gdzies na flance. Nie wiadomo co tylko bardziej boli (zakladajac ze wampir w combacie ).
No tylko magia jest losowa, dobre i to ze umarlaczek zna wszystkie czary a nekrusie kupuja. tylko trzeba kulnac na ten czar odpowiednio duzo...