Biegacze Von Carstein - 2200

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Biegacze Von Carstein - 2200

Post autor: bless »

Myslalem o armii VC na Leśne Elfy. Wykombinowałem pewna rozpiske a potem zaczalem ją modyfikować tak, żeby nie była tylko na Leśne Elfy, lecz nieco bardziej uniwersalna. Wykombinowałem cos takiego jak widać poniżej. Jak sądzicie? Da radę czyms takim powalczyć na turnieju? A przeciwko Welfom?


Von Carstein Vampire Count @ 311 Pts
General; Great Weapon, Magic Level 1
Ring of the Night [30]
Wolf Form [20]
2x Dispel Scroll [25]


Von Carstein Vampire Thrall @ 155 Pts
Battle Standard Bearer
Flayed Hauberk [30]
Wolf Form [20]

Von Carstein Vampire Thrall @ 145 Pts
Nightmare; Barding; Lance; Heavy Armour
Walking Death [35]
Enchanted Shield [10]

Von Carstein Vampire Thrall @ 143 Pts
Nightmare; Barding; Heavy Armour; Shield
Sword of Might [20]
The Gem of Blood [25]

2x 7 Dire Wolves @ 80 Pts
Doom Wolf

2x 5 Dire Wolves @ 50 Pts

2x 7 Ghouls @ 56 Pts

5 Fell Bats @ 100 Pts

11 Black Knights @ 315 Pts
Barding; FCG
War Banner [25]

11 Black Knights @ 315 Pts
Barding; FCG

11 Black Knights @ 315 Pts
Barding; FCG


Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 80
Total Army Cost: 2196
Obrazek

Awatar użytkownika
Duke
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Cobra Kai Warszawa

Post autor: Duke »

W sumie bardzo fajne.Moze obrona magiczna szwankowac.Ja bym chyba wziął sylvanie-smoka i 3 biegaczy ustawionych sneakiem w wilkach jako pierwsi i szarżujących w driady.Treemana tą armią ciezko zabic ale WE tez łatwego zycia nie mają.

p.s nie ma to jak siedzenie na forum o 3.00 w nocy :D

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

heh w sylwani zmieścisz co najwyżej smoka i 1 biegacza bo lord zrzera 2 sloty i smok 1. Ale sylvania ogólnie ma łatwo dość z WE bo ma 2 coache.

@ bless
Ja grałem raz kiedyś na turnieju na 3 czy 4 biegaczach i imo się nie sprawdza. Z armii magujących się dostaje po prostu w dupę. ale na WE myslę że to dobry wybór bo ich magia aż tak nie boli.

A i fellbaty jakoś na te WE są nieprzydatne, żadnych maszyn. Ew lecą na łuczników albo coś się o nie rozbija

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Myślę, że jak na WE to jest to dobra rozpiska. Sam chyba coś takiego wypróbuję.
Fell baty pewnie wziąłeś w ramach tej uniwersalnej rozpiski.
Ja bym jeszcze skręcił pkt n 1 scrolla.
Pytanko: A czemu konnica po 11?

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

duke pisze: W sumie bardzo fajne.
A dziekuje bardzo. :)
duke pisze: Moze obrona magiczna szwankowac.Ja bym chyba wziął sylvanie-smoka i 3 biegaczy ustawionych sneakiem w wilkach jako pierwsi i szarżujących w driady.

Obrona magiczna jest taka sama, jak w Sylvanii (chyba, ze bym wzial lorda, ale ten stał się teraz ostro klimatycznym wyborem - bo kto chciałby czarować generałem przy takich miscastach? Wole jednak raczej tego dodatkowego Thralla). Jest słaba, ale biorąc pod uwage szybkość i wytrzymałość armii, powinno wystarczyć. Minusem jest to, że sam praktycznie nie mam magii (w przeciwnienstwie do Sylanii). Biegaczy moge równie dobrze powrzucać do wilków w tej rozpie, którą dałem powyżej.

Poza tym, w Sylvanii nie mógłbym wziąć trzech kawalerii. Czyli wychodziłaby zupełnie inna rozpa.
duke pisze: Treemana tą armią ciezko zabic ale WE tez łatwego zycia nie mają.
Ciężko jak każdym VC. Choc o tyle łatwiej, że jeśli herosi wbija sie w Treemana, to raczej go złożą w turę, najdalej w dwie.
duke pisze: p.s nie ma to jak siedzenie na forum o 3.00 w nocy :D
Taki trening przed impreza sylwestrową. ;)
Heinrich_von_Tod pisze: Myślę, że jak na WE to jest to dobra rozpiska. Sam chyba coś takiego wypróbuję.
To miała być dobra rozpa na WE, ale tez taka bardziej uniwersalna. Na turniej.
Heinrich_von_Tod pisze: Fell baty pewnie wziąłeś w ramach tej uniwersalnej rozpiski.
Zgadza się. Choc nawet przeciwko WE moga sie przydać.
Heinrich_von_Tod pisze:
Ja bym jeszcze skręcił pkt n 1 scrolla.
Na trzeciego scrolla? Raczej nie. Już i tak moj generał jest mocno średnio przeżywalny. Nie bedę go osłabiał jeszcze bardziej. Dwa scrolle musza wystarczyć.
Heinrich_von_Tod pisze: Pytanko: A czemu konnica po 11?
Bo jak wejdą herosi to sie regimenty ładnie uzupełnia do 12-tek. 11 to dobry rozmiar, bo jednostka moze wziac na klate troche obrażeń i ciągle będzie dość duża, by móc podziałać w walce.
Obrazek

Borysss
Chuck Norris
Posty: 422
Lokalizacja: .::ZadTrolla::. Shannon Éire

Post autor: Borysss »

@bless Rozpiska IMO interesująca.
ALE ;) mam jedna propozycje. Zamiast jednego Thralla dać necro caddy na koniku powiedzmy a duzemu wampirowi zdjac jednego scrolla (i tak bedziemy mieli 3) i dac mu Aure.


Reszta jest full wypas :)

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

no szczeze powiem ze z checia bym sie zmierzyl z czym takim... ciekawy pomysl...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

bigpasiak pisze:no szczeze powiem ze z checia bym sie zmierzyl z czym takim... ciekawy pomysl...

Ale jak sadzisz, ciezko by bylo? To trudniejszy, czy latwiejszy przeciwnik dla WE? Uwzglednij jednak, ze teraz dokonalbym pewnych zmian.
Tak, jak pisze HellCat - wywalibym Thralla a za niego wrzucilbym nekrosa na koniku z 2 scrollami. Jednego scrolla z generala zamienilbym moze na BoA. Kosztem jednej piatki wilkow wrzucilbym tez 2 level na generala i nekrosa. W ten sposob mam 6 kosci czarowania i bounda. Czyli realna szanse, ze cos czasem wejdzie. Mam tez 4 kosci dispela i 3 DS. Nie jest zle. A sila uderzeniowa ciagle pozostaje konkretna.
Tez bym te rozpe chetnie przetestowal (szczegolnie na welfy), ale poki co, mialbym tylko polowe rycerzy. Reszta w proxach... Tymczasem nie ma co malowac az tylu rycerzy, bo jak wyjdzie nowy AB, to moze sie okazac, ze rycerze beda do d... i wtedy bede zalowal zmarnowanej kasy i pracy.
Przy okazji postarma sie to jednak sprawdzic i potem dam znac, jak poszlo. ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

odpowiem tak. znasz moje preferencje co do rozpisek i faworyzowanych unitow.

wilki nie stanowia dla mnie problemu. skupilbym na nich strzelanie w pierwszej turze. baty na lucznikow moge spokojnie przyjac. powalcza i mozliwe ze nawet wygraja, jest duza szansa. potem zaczynaja sie szachy z moimi wildami, drzewem i tancerzami... wsystko zalezy od terenu i szczescia. tacy szybcy bohaterowie to istotny problem ale ja dalej bawie sie moim standardowym biegaczem ;) takze bylyby naprawde szachyz moimi 3 jednostkami wildow musialbys sie liczyc a nawet wilki na nie przyjme bo fakt moge stracic 1 czy dwu ale raczej wilki pojda w piach jak oddam... naprawede ciezko powiedziec jak by poszlo. magia mnie nie boli chociaz przewaznie na 2 2lvl gram i dzierze 4 scrolle to fakt czasem lepiej sie czaruje na 6 kostkach niz na 14 ;) bo BK stanowia istotny problem i gra na pewno nie bylaby prosta. tancerzy potencjal znasz. driady do przejecia fastow czy ghuli... ciekawa gra by byla...


a czy trudniejszy czy latwiejszy przeciwnik to tez zalezy od rozpiski. ja patrze pod katem moich WE. wydaje sie ze monster truck poradzi sobie z tym bo ma konkretne rzeczy do rozkrecania klockow. magiczne WE moga Tobie znacznie utrudnic poruszanie klockow poprzez ruszanie lasow... dla mnie dobra rozpa, jednak grozniejsza przeciw mnie z thralem a nie necrosem... wiesz ze ja w magiczne WE nie inwestuje...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Pierun
Mudżahedin
Posty: 309

Post autor: Pierun »

3 klocki BK robią wrażenie. Tyle, że co z tego? Wszystko co lekkie to z łuków raz dwa zejdzie ( uzywam 40 więc naprawde problemów bym nie miał ), a do lasu przecież i tak nie wejdziesz jazdą :P.

Jednak bym się postarał by mieć 3 wilczych biegaczy. Jak na mój gust tylko piesi biegacze ;-) stwarzają w tej armi poważne zagrożenie. Wraz z BSB wyglądaja doskonale do przytrzymania czegokolwiek by się rycerstwo mogło wkitrać.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2007, o 19:51 przez Pierun, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

majac 40 lukow czegos nie masz. wszystkiego nie wystrzelasz i nie pochowasz sie do lasu zawsze i wszystkim, poza tym biegacze do lasu bez problemu wchodza. czego jeszcze uzywasz?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

bless pisze:

Tez bym te rozpe chetnie przetestowal (szczegolnie na welfy), ale poki co, mialbym tylko polowe rycerzy. Reszta w proxach...
Przy okazji postarma sie to jednak sprawdzic i potem dam znac, jak poszlo. ;)
Mam 15 BK malowanych przez Jankiela i Monster Truck na Twoich Pełzaczy.
Ale to kosztuje Bat-report. :P
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Pierun
Mudżahedin
Posty: 309

Post autor: Pierun »

Drzewo stare
Drzewo
2x2lvl + 4DS
BSB

4x10 GG
1x7 WR z WB
3x9 Dr
1x6WD + muzyk

Dwa klocki na klate drzewkami. 3 klocek kontruje WR. WD z czarkami w lesie skitrani, w razie czego WD jakiegoś śmiałka na KB spróbują wygarnąć. Driady do kontroli i wszelakiego driadowania :).

Przyznam że byłoby mi sporo trudniej niż ze standardowymi dwoma wagonami ,Blood Dragonem , parką nekrusów i thralem, bo w końcu pakernej ruchliwości tu sporo ( a w standardzie ruchliwoć jedynie w postaci mieciutkich wilków/batów ) ale i tak przy rozstawieniu uśmiechnąć bym się uśmiechnoł ;-) .

Acz w trzeciej turze mogłyby mi kąciki ust zgoła w drugą strone iść :).

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

brak czempiona w tancerzach? no to jak lordziu sie wbija to nie masz czarodziejek... musisz bohaterow do pierwszego szeregu myknac i muzyk... dwa ataki tu i tu i zostaje tylko muzyk... nawet dwuraka nie musi uzywac, jak wezmiesz KB to 2 w maga 2 w tancerzy dla pewnosci jak ward to po maguskach... wildzi nie bardzo zakontruja BK... moga ubic nawet kilku ale jak BK oddadza to kicha... musialbys tez bardzo mocno uwazac na BSB bo jak go wampir upoluje to lezysz ;)
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

rozpa ciekawa...nie powiem
ale czy dobra na WE?
hmmm

tak naprawde musisz sie przebijac przed drzewca...albo isc ciutke na okolo-ubic BSB/zmusic do ucieczki i w koncu zlamac drzewo
tyle ze lepiej byloby nie tracic przy tym generala

zawsze chadzaja slabsze rzuty...a glupio patrzec jak gienek nadrabia CR swoimi W

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Racja, racja z tymi monsterami to bylby problem. Dlatego kilka "klimatycznych" zmian:

Rozpa na 2300. Gdybym mial na czyms ciąć, to cialbym na magii. W razie czego od reki mam 70pkt na levelach magow... Choc teraz rozpiska wydaje mi sie bardziej uniwersalna. Troche czarowania na armie na jednym caddym, albo do liczenia na IF. Potezne uderzenie w walce wrecz. Do tego te armatki. Teraz moge powalczyc nawet ze smokami i drzewcami. Dzialka sa nieklimatyczne, itd. - wiem. Interesuje mnie jednak w tym momencie tylko oryginalnosc i moc rozpiski, nie klimat. :twisted:

Von Carstein Vampire Count @ 340 Pts
General; Magic Level 2
Wolf Form [20]
Ring of the Night [30]
Book of Arkhan [25]
Dispel Scroll [25]

Von Carstein Vampire Thrall @ 155 Pts
Battle Standard Bearer
Wolf Form [20]
Flayed Hauberk [30]

Von Carstein Vampire Thrall @ 143 Pts
Von Carstein; Nightmare, Barding; Heavy Armour; Shield
Sword of Might [20]
The Gem of Blood [25]

Necromancer @ 150 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

11 Black Knights @ 315 Pts
Barding; FCG

11 Black Knights @ 315 Pts
Barding; FCG

11 Black Knights @ 340 Pts
Barding; FCG
War Banner [25]

5 Fell Bats @ 100 Pts

2x 7 Dire Wolves @ 80 Pts
Doom Wolf @ [10] Pts

2x 7 Ghouls @ 56 Pts

2x Cannon @ 85 Pts

Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4
Models in Army: 78
Total Army Cost: 2300


Jacku, co do raporciku, to chetnie. :) Sam mam 14 BK. Do tego dodac Twoich 15, to brakuje jeszcze 4. Najwyzej sie zaproksuje. Kiedy raporcik? Moze 25.01?
Obrazek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

jak mowilem zalezy na jakie WE... nie na kazde ale ogolnie troche balaganu robi. bless wie co go moze najbardzie zabolec w jego WE i ujol to w tej rozpie. to oczfiscie tylko moje myslenie, gdyz Twoja rozpa bazuje na mobilnosci i szybkosci [WE] co VC w tym wykonaniu dosyc skutecznie utrudniaja szykujac odpowiednia kontre...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

bigpasiak pisze:jak mowilem zalezy na jakie WE... nie na kazde ale ogolnie troche balaganu robi. bless wie co go moze najbardzie zabolec w jego WE i ujol to w tej rozpie. to oczfiscie tylko moje myslenie, gdyz Twoja rozpa bazuje na mobilnosci i szybkosci [WE] co VC w tym wykonaniu dosyc skutecznie utrudniaja szykujac odpowiednia kontre...
Mysle, ze wszystkie WE w duzej mierze polegaja na szybkosci i mobilnosci. Twoje takze maja przeciez Wildow w wiekszych ilosciach, biegacza i nie wiem, co tam jeszcze. Zas te VC, jak slusznie zauwazasz, zbudowane sa tak, by robic strefe kontry mozliwe szeroka. Bo jednych BK wymanewrujesz, ale trzy oddzialy obiegane przez ghoule i biegaczy bedzie ci juz ciezej. Pomijajac Twoich wildow i biegacza, reszte elfich jednostek to raczej ja szarzuje. A jak zaszarzuje, to raczej pokonam. I oczywiscie, ze nie ma nic pewnego. Kombinuje tylko nad rozpiska VC, ktora z welfami nie ma na wstepie 18:2 w plecy i dopiero wtedy zaczyna grac... Ta rozpa chyba powoli zbliza sie do wyrownanych szans.
Obrazek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Ty canonowy barbarzynco ;)

no pwenie ze masz racje. tylko pamietaj ze im dluze trwa manewrowanie tym ja mam wieksza szanse na wygrana ;) trwajace szachy z moimi szybkimi jednostkami drzewcem i czym tam jeszcze to dodatkowy czas dla lucznikow do strzelania we wszystko co sie rusza :)

zreszta fajnie by bylo zagrac zeby to sprawdzic... mam zamiar zladowac na jakis czas do Polski i wybieramy sie na Strategicon... moze wezmiemy figsy i zagramy w nocy? tez postaram sie cos wykminic na 2300 i dam Tobie znac :) oczywiscie dwa drzewa u mnie odpadaja... nie znosze ich :/ ale jedno zawsze :D

ps. wlasnie robie moje nowe WE na walczace z VC... tak mnie cos naszlo ;)
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Więc spotykamy się 25. :D
Błażeju - jedyne różnice między Twoją rozpiską a moim Młotem na WE, wykutym po klęskach z Vardenem na zeszłoroczny Krakon to;
U mnie był drugi nekros zamiast konnego Thralla, (Count miał CB), co jest ewidentnie silniejsze, gdyż daje normalną wampirzą fazę magii.
Jeden Kloc 14 BK i dwie gołe piątki BK (do łowienia Driad) - gorsze od Twoich trzech jedenastek z trzema bohaterami do walki.
Kosmetyka - tylko 2 x 5 Ghuli, tylko jeden oddział DW "łowca smoków" (trochę szkoda, ale punkty).
No i nie uznawałem armatek - więc nie wziąłem żadnych rarów. Armatki na Monster Truck są super.
Ogólnie - bardzo przestarzała koncepcja, głównie przez cięcie ruchu biegaczom.
W 7 edycji spokojnie starcza na WE klasyczna koncepcja Holana, zmodyfikowana przez Vardena. Necrach (chyba nie uwierzyliście w osłabienie magii i śmierć generała VC na dwóch jedynkach?) 3 nekrosów, jeden oddział BK, psy, wilki, ghule, baty, Giganci. Trochę trzeba umieć tym grać. Przydaje się grać lepiej od przeciwnika.
Grałem z tym WE, więc myślałem, że łyknę jak zwykle.
Od czasów jak zaczynałem battla i Trojek się zabawiał z moimi Delfami, nikt mnie tak nie złomotał.
Siedzę i płaczę.
Dobrze, że 25 zjem trochę ciasteczek zdobytych na trupach..

Robić armię VC specjalnie na WE? :roll:
Po co? Wystarczy zrobić dobrą armię VC.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

ODPOWIEDZ