Zapowiedzi, plotki - co nowego w Vampirkach
Moderator: misha
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Nie mam bladego pojęcia, o co Ci chodzi:Paffeu pisze:Od Malala:
1. Zbyszku przyklad pitki pokazuje ze ten cytat jest gowno wart bo pitka zabraniala ruchu w 6 ed wersji. W 7 ed nie ma slowa w jej opisie apropo ruchu jednostki ktora dostala z pitki. WIec twoje huura odpornosc na kowadlo to bajka.
Tłumacząc zasadę bardzo dokładnie:
Nigdy nie działają na nich żadne zasady specjalne, czary ani przedmioty które, gdyby działały, (to dokładnie znaczy tu "otherwise", dosł. "w przeciwnym wypadku") ograniczałyby ich ruch lub całkowicie ich zatrzymywały.
Chcesz to inaczej przetłumaczyć - próbuj
z tego co słyszalem to wolfy nie wliczaja sie do min. core, a wiec masz tylko 2 oddzialy szkieli, a to za malo bo musisz 3 miec.
Widze ze tez podobnie jak ja nastawiles sie na czarowanie tym duzym wampirem. I dobrze.
Zauważyłem, że teraz to 2x20 GG bedzie ciezko zmiescic.
dla mnie optymalne byloby:
20 GG
2x6 BK
5 batow
2 warghulfy lub coach i warghulf
2x5 wilkow
20 szkieli FCG
2x10 ghouli
Takie cos chcialbym miec w oddzialach i bedzie to kosztowalo ok. 1500p
i teraz nasuwa sie pytanie; Gdzie zmiescic herosow? na 2250 to bede mial 750p okolo a wiec taki lord za 450 + bsb 220 = 670 i przydalby sie necros caddy no ale trzebabybylo cos obciac.
Teraz wg mnie trzeba zaczynac skladac rozpe od zwyklych oddzialow, bo inaczej jak pierw zaczniemy herosow skladac to nie ma pkt na armie
Ewentualnie mozna pograc na samych core'ach + 2 warghulfy to tez nie jest glupie
Widze ze tez podobnie jak ja nastawiles sie na czarowanie tym duzym wampirem. I dobrze.
Zauważyłem, że teraz to 2x20 GG bedzie ciezko zmiescic.
dla mnie optymalne byloby:
20 GG
2x6 BK
5 batow
2 warghulfy lub coach i warghulf
2x5 wilkow
20 szkieli FCG
2x10 ghouli
Takie cos chcialbym miec w oddzialach i bedzie to kosztowalo ok. 1500p
i teraz nasuwa sie pytanie; Gdzie zmiescic herosow? na 2250 to bede mial 750p okolo a wiec taki lord za 450 + bsb 220 = 670 i przydalby sie necros caddy no ale trzebabybylo cos obciac.
Teraz wg mnie trzeba zaczynac skladac rozpe od zwyklych oddzialow, bo inaczej jak pierw zaczniemy herosow skladac to nie ma pkt na armie
Ewentualnie mozna pograc na samych core'ach + 2 warghulfy to tez nie jest glupie
Jak Ci to wyszło? 185 to kosztuje 20 szkieletów (z tego co wiem, ich koszt się nie zmienia). Ja bym tutaj pogonił black coacha, jednego BK i może nekromantę, żeby wrzucić więcej piechoty, ale to taki już mój styl grania.10 szkielet FCG 185
No fakt, przegięte to nie jest, ale naprawdę mógłbyś się zdziwić jak wielkie będą te oddziały szkieletów zanim do mnie dojedzie Brettonia.Kołata pisze:Wszystko fajnie, a gdzie "armia"? Nie masz nawet jednego oddziału, gdzie mógłbyś włożyć herosów. Głupia bretka to rozjedzie raz dwa. WE też nie masz czym przepychać. Skaveny to wystrzelają szybko. Moim zdaniem gdy wampir lord nie jest na potworze, to trzeba mieć 1-2 bardzo solidne oddziały (grave guard, BK) gdzie on będzie mógł bezpiecznie siedzieć. Bo w walce tak złożonego byle gówno zjada.
Moje orkasy powinny sobie z tym spokojnie poradzić.
pozdr!
Ustawiam się na końcu stołu (w 5 calach od krawędzi, wykorzystując teren)
Zanim Bretonia się ruszy wskrzeszam w kolejności:
Lord na 1 kości:
3+(D6 szkieletów)
3+(D6 szkieletów)
3+(D6 szkieletów)
3+(D6 szkeietów)
3+(D6 szkieletów)
popycham Varghula na flance na strategiczną pozycje (Book of A) 3+
5+ nowy oddział Zombie (na 2 kościach wampir)
5+ nowy oddział Zombie (na 2 kościach Necros)
Czy standardowy bretończyk to zatrzyma?
A druga tura (bretończyk dalej nie ma zasięgu szarży większością oddziałów) zaczynamy zabawę:
Lord:
Summon Undead Horde (rana na 4+ all units i tworzymy duchy) na 4 kościach
Gaze of Nagash (2D6 S4) na 3 kościach (zadajemy sobie 2 rany)
Zostaje 4 kości dla małych i albo coś popychamy do walki (Van Hels) albo leczymy wampira, albo zwiększamy oddziały zombie.
Cały czas w okolicy czają się BK z WS7, Coach, Varghul.
Imho nie jest źle.
No tak. Bład - nie pierwszy i nie ostatni. Czyli mam dodatkowe 160 pkt. I nie mam jednego Core unit. Więc wsadzamy 10 ghouli za 80 a za resztę FCG i magic banner do BK albo coś w tym stylu.Nordri pisze:Jak Ci to wyszło? 185 to kosztuje 20 szkieletów (z tego co wiem, ich koszt się nie zmienia). Ja bym tutaj pogonił black coacha, jednego BK i może nekromantę, żeby wrzucić więcej piechoty, ale to taki już mój styl grania.10 szkielet FCG 185
Zaraz naniosę poprawki
Ja już chcę podręcznik mieć w moich zimnych, długich palcach !
Bo mnie trafia, myślenie nad rozpiskami nie mając pewności co ile kosztuje itp. ARGH!!!
Bo mnie trafia, myślenie nad rozpiskami nie mając pewności co ile kosztuje itp. ARGH!!!
Wstąp do Karczmy pod ZademTroll'a
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Mój plan na szefostwo jest raczej taki -
Wampir duży
Bloodline - dread knight, dowolny lore, dodatkowy poziom
Magic items - enchanted shield, słomka, helm of commanment, book of arkhan.
Wsadzam go do 13 BK. Kolega w regimencie to wampir BSB - dread knight, +1CR, banner z regeneracją. Regiment ma war banner.
Fakt, taki wagon wart jest ok. 1100 puntków, ale jak go nie zabijesz - partii nie wygrasz, a zabij takie k...estwo. Wampir dobrze walczy wręcz, ma armour 1+ regen 4+, rzuca dużo przykrych czarów. Jak nie walczy, to zapewnia WS kumplom dookoła. I ze względu na static CR mogę odbijać szarże questów flankami
3x core piechota (dwie dwunastki ghuli, jeden oddział zombie z CG) = 270 puntków, raczej min.
3x psy - 150.
Wampir mały 2 poziomu z bieganiem, save 2+, dwurakiem, periaptem - ok. 200
Wampir mały 2 poziomu z dwoma scrollami i summon ghouls - ok. 200
No i tyle mniej więcej wchodzi. Boję się zasadniczo lore of metal i maszyn z rune of burning - ale w razie czego, jak już ktoś ma takie wredności (i uda mu się wylosować dużą kuźnię) mogę się solidnie skampić kawalerią, a resztą iś do przodu w ukryciu i bombardować oponenta czarami - ma się w końcu te 12 PD na turę i bound, z czego 7 PD mogę puszczać przez dowolny lore; rzadko która armia wytrzyma nerwowo, jak co turę będzie musiała dispelować pit of shades na 4 i popychaczkę z shadowa na BK na 3, o wskrzeszeniach nie wspominając.
Wampir duży
Bloodline - dread knight, dowolny lore, dodatkowy poziom
Magic items - enchanted shield, słomka, helm of commanment, book of arkhan.
Wsadzam go do 13 BK. Kolega w regimencie to wampir BSB - dread knight, +1CR, banner z regeneracją. Regiment ma war banner.
Fakt, taki wagon wart jest ok. 1100 puntków, ale jak go nie zabijesz - partii nie wygrasz, a zabij takie k...estwo. Wampir dobrze walczy wręcz, ma armour 1+ regen 4+, rzuca dużo przykrych czarów. Jak nie walczy, to zapewnia WS kumplom dookoła. I ze względu na static CR mogę odbijać szarże questów flankami
3x core piechota (dwie dwunastki ghuli, jeden oddział zombie z CG) = 270 puntków, raczej min.
3x psy - 150.
Wampir mały 2 poziomu z bieganiem, save 2+, dwurakiem, periaptem - ok. 200
Wampir mały 2 poziomu z dwoma scrollami i summon ghouls - ok. 200
No i tyle mniej więcej wchodzi. Boję się zasadniczo lore of metal i maszyn z rune of burning - ale w razie czego, jak już ktoś ma takie wredności (i uda mu się wylosować dużą kuźnię) mogę się solidnie skampić kawalerią, a resztą iś do przodu w ukryciu i bombardować oponenta czarami - ma się w końcu te 12 PD na turę i bound, z czego 7 PD mogę puszczać przez dowolny lore; rzadko która armia wytrzyma nerwowo, jak co turę będzie musiała dispelować pit of shades na 4 i popychaczkę z shadowa na BK na 3, o wskrzeszeniach nie wspominając.
-
- Wałkarz
- Posty: 65
Moc lord of the dead nie daje +1 to cast, tylko +1 do liczby wskrzeszonych. Więc to będzie tak:Maciek Paraszczak pisze: Zanim Bretonia się ruszy wskrzeszam w kolejności:
Lord na 1 kości:
3+(D6 szkieletów)
3+(D6 szkieletów)...
4+ (D6+1 szkieletów)
Co już nie wygląda tak różowo na jednej kości.
War banner podrożał?Maciek Paraszczak pisze:10 szkielet FCG 185
10 szkielet FCG (war banner)220
3 power dice pewnie go zabiją, bo ma mieć staty counta (3W). Poza tym to trochę nieopłacalne ryzyko, bo za 1 ranę dostajesz 1 kość, a potem znów 1 kością (na 4+) musisz wampira uleczyć. Nie ryzykowałbym takiego osłabiania generała, który zauważ nie ma u Ciebie żadnej ochrony. A 1 ranę to byle fast jest w stanie zadać (warto zaryzykować). Chyba że chcesz go kitrać gdzieś z tyłu- ale 450 pkt kitrane za oddziałami to chyba nie najlepszy pomysł.Maciek Paraszczak pisze:W newralgicznych momentach mogę poświęcić rany wampira, żeby dać mu +1,2,3 power dice
Powiem jedno panowie. Na tym forum wypowiada się wielu dobrych graczy, a czy ich koncepcje się sprawdzą, to mniej ważne. Wszystko wyjdzie w praniu. Tak samo było z innymi armiami.
Najważniejsza jest jedna rzecz: każdy z Was ma bardzo różne pomysły na rozpę. I to cieszy! Może nie utrze się jeden schemat i VC będą wystawiać tak zróżnicowane rozpy jak np O&G. Najgorsze (najnudniejsze) są armie wystawiane na jedno kopyto, jak np imperium.
Najważniejsza jest jedna rzecz: każdy z Was ma bardzo różne pomysły na rozpę. I to cieszy! Może nie utrze się jeden schemat i VC będą wystawiać tak zróżnicowane rozpy jak np O&G. Najgorsze (najnudniejsze) są armie wystawiane na jedno kopyto, jak np imperium.
Może ja mam jakąś nieaktualną plotkę, albo ta wcześniejsza tutaj była niedokładna. Imho to +1 to cast a nie +1 do wskrzeszonych.Lord of the Dead 15 points
An army of ancient warriors stand ready to fulfil the commands of their Vampire general. Rank after rank of armed Skeletons rise from their graves to answer the Vampire’s bidding.
The Vampire may use Invocation of Nehek to increase units of Skeleton Warriors beyond their starting size, and adds +1 to his casting roll when casting Invocation of Nehek on these units.
A jak Lord będzie mieć statystyki starego Counta to się naprawdę zdenerwuje. Chyba, że mnie ułagodzą niskim kosztem punktowym
Co do wizji Barbarossy: jest ok, będzie działać. Wprawdzie masz jeden oddział do walki, ale mocny. No i magia.
Nowy koncept (trochę z Barbarossy):
Lord 3 lvl = "Marakratorskie Combo nr 1" = Dread Lance + Red Fury
do tego Helm, Ench.shield, Dread Knight, Rise the Dead (wskrzeszacz szkieletów) (ok 435 pkt)
Wampir BSB + Dread Knight, +1CR, Banner fo Regeneracja
Wight King + Enemy strike Last, Sword of Kings 5+
Necro + 2xDS
10 zombie (40)
10 ghuls (80)
10 skeletons + FCG (105)
3x5 wilków (150)
9 Black Knights + Haterd (327)
9 Black Knights + War banner (317)
Oddział z 2 wampirami (+war banner+ walking death+regenracja) miażdży i ma siłę wielka, oddział z Wight Kingiem to zabójca smoków (Wight King bije pierwszy, ma przerzut trafień, WS7 do wampira i killing blow na 5+)
Reszta zapełniacze/zasłaniacze
Lord 3 lvl = "Marakratorskie Combo nr 1" = Dread Lance + Red Fury
do tego Helm, Ench.shield, Dread Knight, Rise the Dead (wskrzeszacz szkieletów) (ok 435 pkt)
Wampir BSB + Dread Knight, +1CR, Banner fo Regeneracja
Wight King + Enemy strike Last, Sword of Kings 5+
Necro + 2xDS
10 zombie (40)
10 ghuls (80)
10 skeletons + FCG (105)
3x5 wilków (150)
9 Black Knights + Haterd (327)
9 Black Knights + War banner (317)
Oddział z 2 wampirami (+war banner+ walking death+regenracja) miażdży i ma siłę wielka, oddział z Wight Kingiem to zabójca smoków (Wight King bije pierwszy, ma przerzut trafień, WS7 do wampira i killing blow na 5+)
Reszta zapełniacze/zasłaniacze
Bez red fury z domu nie wychodzić.Drwal pisze:kurde jak ten wampir ma mieć 3W i 4A to nie wytrzymam. Tym bardziej, że w bloodline'ach nie ma teraz mocy +1A. To w takim razie koleś warty 450p ma miec tylko 4A?
Zombie są 20+10 zombie (40)
Co do rozpisek to ja na razie chyba obstane przy swoim latającym trio.
Następna koncepcja (zaczyna mi się to podobać ):
Odchodzimy od stereotypów, czyli "po co nam Lord?"
vamp 200
vamp 200
vamp 200
vamp 200
ghuls 80
zombie 80
zombie 80
wilki 50
wilki 50
wilki 50
Black Knigts 230
Blac Knights 160
Blood Knights 210
Blood Knights 210
2000
Odchodzimy od stereotypów, czyli "po co nam Lord?"
vamp 200
vamp 200
vamp 200
vamp 200
ghuls 80
zombie 80
zombie 80
wilki 50
wilki 50
wilki 50
Black Knigts 230
Blac Knights 160
Blood Knights 210
Blood Knights 210
2000
Po pierwsze to blood knightci kosztują po 55 czyli oddział po 220. Poza tym z tego co pamiętam, to czarami nie można było wskrzeszać ponad początkową liczbę oddziału. A bez lorda opcja całkiem ok
Co do rozpisek to ja to widzę tak.
3 oddziały 20 szkieli (fcg jakić magiczny banerek moze)
2 oddziały 10 ghuli
oddział 20 gg
wampir bsb/wampir mag
wampir mag
bohaterowie....
i na dobitke oddział blood knightów i BC albo vargwulf.
Ogółem przy armii magicznej trzeba sobie policzyć czy bardziej sięopłąca brać lorda czy np 2 mniejszych wampierzy, albo czy zamiast wampira dwóch nekrosów (w CC? ) Jak popatrzę na ogólne koszta to coś moze jeszcze zamieszczę
Co do rozpisek to ja to widzę tak.
3 oddziały 20 szkieli (fcg jakić magiczny banerek moze)
2 oddziały 10 ghuli
oddział 20 gg
wampir bsb/wampir mag
wampir mag
bohaterowie....
i na dobitke oddział blood knightów i BC albo vargwulf.
Ogółem przy armii magicznej trzeba sobie policzyć czy bardziej sięopłąca brać lorda czy np 2 mniejszych wampierzy, albo czy zamiast wampira dwóch nekrosów (w CC? ) Jak popatrzę na ogólne koszta to coś moze jeszcze zamieszczę
Ależ dzień...nic nie robie tylko kminie nowe VC na 2K.
I coraz bardziej mi się podoba:
Lord 470 (4 lv magii, +2 powery, Lord of Dead, pancerz ward 5+, barded nightmare, lanca flaming, Turbo-hełm, black periapt)
Wampir 225 (BSB, +1 lvl, Lord of Dead (wskrzeszacz szkieletów), Słomka, Hauberk, Mv 9)
Wampir 200 (+1 lvl, dwurak, ench.shield, Rod of Flaming Death)
Necro 105 (2XDS)
ghuls 80
skeletons 130 (10+FCG+ banner USx2)
skeletons 125 (10+FCG+spears+banner flaming/magical)
wilki 40
wilki 40
Grave 235 (15+FCG+War Banner)
varghul 175
varghul 175
Razem 2K
Mamy 13 kości z bazy + bound spell (można zamienić na Book of A) + Black Periapt. Magia bardzo, bardzo mocna...Sam Lord ma dla siebie 8 Power Dice, do tego może powalczyć (save 2+, ward 5+, magiczna lanca)
W drugiej turze powinniśmy mieć 3 b.duże, asekurujące się kloce wskrzeszalnej piechoty, której możemy dać WS7, a Vargule na flankach.
I coraz bardziej mi się podoba:
Lord 470 (4 lv magii, +2 powery, Lord of Dead, pancerz ward 5+, barded nightmare, lanca flaming, Turbo-hełm, black periapt)
Wampir 225 (BSB, +1 lvl, Lord of Dead (wskrzeszacz szkieletów), Słomka, Hauberk, Mv 9)
Wampir 200 (+1 lvl, dwurak, ench.shield, Rod of Flaming Death)
Necro 105 (2XDS)
ghuls 80
skeletons 130 (10+FCG+ banner USx2)
skeletons 125 (10+FCG+spears+banner flaming/magical)
wilki 40
wilki 40
Grave 235 (15+FCG+War Banner)
varghul 175
varghul 175
Razem 2K
Mamy 13 kości z bazy + bound spell (można zamienić na Book of A) + Black Periapt. Magia bardzo, bardzo mocna...Sam Lord ma dla siebie 8 Power Dice, do tego może powalczyć (save 2+, ward 5+, magiczna lanca)
W drugiej turze powinniśmy mieć 3 b.duże, asekurujące się kloce wskrzeszalnej piechoty, której możemy dać WS7, a Vargule na flankach.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2008, o 15:43 przez Maciek P., łącznie zmieniany 1 raz.
Niech ktoś zatwierdzi albo zaprzeczy, że teraz nie można przekroczyć poczatkowej ilości modeli w oddziale przez wskrzeszanie.
W zombie można przekraczać początkową ilość modeli. W pozostałych oddziałach nie można, chyba, że wykupisz bloodline za 15 pkt.Piotrax pisze:Niech ktoś zatwierdzi albo zaprzeczy, że teraz nie można przekroczyć poczatkowej ilości modeli w oddziale przez wskrzeszanie.
I są osobne:
Lord of Dead - można powiększać szkielety
Summon Ghouls - można powiększać ghule
Summon Creatures of the Night - można powiększać Baty i Wilki