O&G 1500

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

O&G 1500

Post autor: Kołata »

Black Orc Big Boss
HA, Shield
Martogs Best Basha
Ironback Boar

Black Orc Big Boss
HA, Boar, BSB
Morks Spirit Totem

Black Orc Big Boss
HA, Shield
Orc Boar Chariot

22 Orc Boyz
Standard, Musican, Shields
24 Night Goblins
Nets, 1 Fanatic, Musican, Standard
5 Wolf Riders
Musican, Spear
5 Wolf Riders
Musican, Spear
2 Snotling Bases

6 Savage Orc Boar Boyz
Spears, Shields, Musican
6 Savage Orc Boar Boyz
Spears, Shields, Musican
9 Squig Hoppers

Maneater
Cathayan Longsword

Rozpiska do gry w systemie mecz-rewanż. Wydaje mi się, że nie będzie łatwo tym grać komuś bez doświadczenia w grze nowymi orkami, w dodatku bez magii i strzelania. Jednocześnie widzę tu całkiem spory niszczycielski potencjał. A czymś podobnym już nieraz grałem, chociażby na poprzednim meczu ;)
Do tego rozpa dość przyjemna do grania, orginalna i ładnie powinna na stole wyglądać :) A to też istotny drobiazg na takim turnieju ;)

Komentarze mile widziane :)

Pozdr!

Awatar użytkownika
Marko
Mudżahedin
Posty: 305
Lokalizacja: ze Wroclawia

Post autor: Marko »

Nooo.. na pewno masz rację co do tego, że nie będzie łatwo grać tym laikowi (no ja np nie wiedziałbym w co ręce włożyć:)). Skoro mówisz, że mocne, to pewnie mocne, chciałbym to zobaczyć w działaniu. Na pewno plusem jest to, że żadko się coś takiego spotyka, więc i przeciwnik będzie miał zagwozdkę:). ciekawe, ciekawe...
Tylko będizesz musiał na Savage'y uważać, bo wrażliwe toto, a bez nich...
pzd

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14644
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Ha, przebija sie koncepcja maneatera :] Wiedzialem - jak dla mnie jest teoretycznie niesamowity.
Co mi sie nie podoba to strasznie drodzy bohaterowie i nieduza ilosc. Ja postaralbym sie obciac gdzieniegdzie poniekad i np zamiast iron boara, snotlingow, netow i zamiany jednych dzikich na 2 bolce wstawic jeszcze klocek orkow i jesli by sie udalo to arrer boyzow. Night gobliny pelnia u mnie funkcje wsparcia, uzywam ich glw do tego, zeby wystawic ich na styku z unitem, ktory ma zostac zaszarzowany. Wtedy przeciwnik szarzujac na ten unit jak nic lyknie 2d6s5, a malo kto przechodzi przez takie cos bez szwanku. Jesli zas zaszarzuje na ng: prosze bardzo, podaje tyly i mykam wystawiajac go na szarze orkow. Reszta w porzadku.

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Ja tylko jako okazyjny gracz OK zwrócę uwagę, że Maneaterzy zajmują dwa sloty rare jeśli są wystawiani jako DoW. Więc niestety rozpiska do poprawki.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Uuu, nie wiedziałem. No to będzie pewnie troll i coś dodatkowo za pozostałe pts. A czy z tym maneaterem to 100% pewne?? Trochę to idiotyczna zasada :/

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Strona 67 armybooka:
Maneater units are rare even in the ranks of the marcenary world and hence take up two Rare slots instead of the usual one.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

No dobra, rozpa po przeróbce i wywaleniu ludojada. Wchodzi troll, 1 ork i jedna jazda dostaje banner z dopalaczem.

Black Orc Big Boss
HA, Shield
Martogs Best Basha
Ironback Boar

Black Orc Big Boss
HA, Boar, BSB
Morks Spirit Totem

Black Orc Big Boss
HA, Shield
Orc Boar Chariot

23 Orc Boyz
Standard, Musican, Shields
24 Night Goblins
Nets, 1 Fanatic, Musican, Standard
5 Wolf Riders
Musican, Spear
5 Wolf Riders
Musican, Spear
2 Snotling Bases

6 Savage Orc Boar Boyz
Spears, Shields, Musican, Standard, Waaagh! Banner
6 Savage Orc Boar Boyz
Spears, Shields, Musican
9 Squig Hoppers

Troll


What ya fink?

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

trudna do prowadzenia armia
nie wygrywa sama bitwy

niby masz wszystko:
5 oddziałów do walki , 3 bohaterów pakernych
i jednostki wspracia - fasty, snotlingi, troll


ale i tak krucho będzie z armiami defensywnymi jak np. Dwarfy czy Skaveny czy magującymi High elvami

Przeciwnik zdejmie Jazdę, Skłigi i leżysz
nie przebijesz się nawet przez kloc piechoty

Dużo zależy od Ciebie w takiej rozpisce, Jak będziesz zasłaniał jazdę, nie pchal się na głupa do przodu to może być całkiem ładnie.

ja chętnie bym czymś takim zagrał :P

Awatar użytkownika
Skolim
Mudżahedin
Posty: 217
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Skolim »

Chylę czoła Kołata nad twoja pomysłowością. Naprawdę bardzo ciekawa rospiska. Podoba mi się. Taka "orkowa". Ach i jeszcze szalone squigi. Dla mnie bomba :P . Aczkolwiek dość sporo punktów znajduje się w bohaterach. Nie sądzisz że jeden Troll to jednak za mało. Ja bym pomyślał chociażby nad 3 (wiem panika i tak będzie jak zejdzie jeden ale jednak oddział by miał większą siłę przebicia niż jeden Troll).
"Athel Loren nie ścierpi bytności no Człowieka, ni Orka, ni Krasnoluda, ni Zwierzoczłeka. Pierwszy krok wroga na świętej ziemi, będzie jego ostatnim"
Scarloc, Kroczący Śród Mgły z Athel Loren

Mam magiczne kamyczki ze Słowacji przynoszące szczęcie :P

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

orcowa?
tam raptem jest kadra dowodcza i 35orcasow

jak gienio ma leciec ze swiniarzami to zamienilbym go na zwyklasa/savage-glupio jakby quell anihilowal oddzial(a 6|AS i 6+ward za duzo nie chroni)
i to w zasadzie jedyna zmiana o ktora bym postulowal

reszta do pogrania

ps.ja bym zdjol rydwan,trolla i wlozyl ironow z warbannerem

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14644
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Gienio leci z ng jak znam zycie :] a bsb bedzie w orkach.

Awatar użytkownika
Marys
Masakrator
Posty: 2089
Lokalizacja: Festung Breslau

Post autor: Marys »

Tak sobie poczytalem wasze komentarze i rece mi opadly. Owszem rozpiska jest orginalna. Ale nie da rady nia pograc na turnieju. Chyba ze ktos lubi wyciagac i chowac figurki. Taka rozpa nie przebija sie przez defensy, rozpy magiczne, bretke, lesne elfy... przez nic sie nie przebija. Ja nie potrafie znalezc rozpiski, z ktora tym mozna by pograc. Moze Kolata przedstawi taktyke by tym zagrac, moze to cos wyjasni.

Awatar użytkownika
Astragoth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Astragoth »

oj, mi sie nie podoba,
ja gram na savagach w każdej swej rozpisce.. i wnioski są takie ze za łatwo giną, i naprawde nie wiele do tego potrzeba, ostatni polegili na outridersach, tamci poprostu strzelili i cały odział poszedł,
wiec jedni savage boar boyz - 6szt za 150pkt wystarcza

aha, i jak przeciwnik ich zdejmie to tak nie bardzo czym masz grać, a zdejmie Ci ich napewno jak usłyszy że z jednej takiej 6 jest 24ataków z siłą 4 i 5...

zostaje 1 troll - głupota, 9 SH - różne 3D6 ruchu, i snoty - ehh
i 2 odziały, małe zresztą po strzale i juz nie masz 3 ranków

herosi fajni ale sami nic nie zrobią bez odziałów

pzdr

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Na poprzednim Wielkim Mieczu miałem mniej wiecej coś takiego:
ARDBOYZ
Black orc na piechte z dwrurakiem i wardem 5+
black bsb na piechote z save 1+ i SoM
shaman z ditto i pierścionkiem

18 boyzów z muzykiem i sztandarem z sejwem 6+
18 boyzów z muzykiem i sztandarem z sejwem 6+
5 boar boyzów big uns z bannerem i muzykiem
5 boar boyzów big uns z bannerem i muzykiem
5 boar boyzów big uns z bannerem i muzykiem
12 black orców z GW, shieldami i FCG
10 boyzów z muzykiem
3 rydwany orkowe
effigy

Dość podobne do tego co mam teraz, tyle ze z dosc silną magią.
Najpierw zmiotłem kolesia od imperium, potem pocisnąłem chaos khorna i dopiero w finałowej walce mnie Robson pocisnął bretką :/ Każdy też patrzył na to jak na najgorszy plew, a jednak jakoś działało. Tą rozpiskę naturalnie muszę potestować i zobacze co jest do poprawki.
Nie zapominajcie o najważniejszym, najpierw przeciwnik musi mnie tym pojechać :twisted:
Ostatnio zmieniony 17 sty 2007, o 12:43 przez Kołata, łącznie zmieniany 1 raz.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

a ja stane w obronie tej rozpy
po pierwsze wymaga orczego myslenia(a w systemie mecz-rewanz wymagajace rozpy sa najlepsze)
po drugie-zlozenie grywalnych orcasow na 1500pkt jest trudne->jakkolwiek by nie robic zawsze sa powazne braki i mankamenty i pewne grupy rozpisek wchodza jak w ciasto
po trzecie-> jednak ardzi to zupelnie inna para kaloszy...mieli swoj urok i zal ze juz ich nie ma

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Dzisiaj był pierwszy teścik mojej rozpy. Grałem z mocną rozpiską Bretonni jak zwykle prowadzonej przez Dębka. Generalnie ciężka sprawa, bo część moich jednostek jest po prostu słaba na bretę np. hoppersi czy jazda savage.
Najpierw grałem moją armią. Miałem szansę na niezły wynik, ale Dębek zdał wszystkie brejki w kluczwej turze (na 7, na 7 i na 4 z przerzutem) i potem było po zawodach. Zdobyłem chyba ze 2 połówki jazd i zraniłem 2 herosów :/ Został mi bsb. Czyli cos koło maski w plery.
Rewanż wyglądał podobnie, tylko baty były jeszcze ostrzejsze.

Jeszcze spróbuję zagrać z raz w tej samej konfiguracji, bo widzę mimo wszystko szanse na zdobycie paru punktów na tej bretce. No i muszę poćwiczyć przeciwko innym armiom. Gra się tym ciężko, ale całkiem przyjemnie :) Z tych bitew to nie wynika, ale wydaje mi się, że na ten turniej będzie niezła.

Pozdr!

Awatar użytkownika
Astragoth
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Astragoth »

a co sie najbardziej nie spisało?

no to jeszcze trzeba zaliczyć bitwe z armią strzelającą albo magującą dla pełniejszego obrazu...

ODPOWIEDZ