Rozpiski Imperialne
Moderator: #helion#
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Witam serdecznie,
chciałem prosic o jakąś konstruktywną opinię o takiej rozpisce:
Czarodziej Bitewny@160
Koń; Różdżka Czarodzieja; 2x Kamień Mocy; Generał
Czarodziej Bitewny@160
Koń; Kostur Mocy; Kamień Mocy
20 Szermierzy FCG@145
+6 halabardników@30(jednostka pomocnicza)
20 Szermierzy FCG@145
5 Rycerzy Zakonnych z Muzykiem@123
5 Kirasjerów z Muzykiem@113
5 Kirasjerów z Muzykiem@113
Armata@100
Piekielnik@110
@1199 punktów
Kostki Mocy: 6
Kostki Rozproszenia: 4
Rozpiska nie jest turniejowa jak widac ale jestem ciekaw jak widzicie takie pomysły. Dodam, że zgniotłem tym bretonię 20:0 (pomogło zanegowanie jednej flanki w moim wykonaniu, bretoniec naiwnie podzielił swoją armię na 2 części więc nie walczyłem z całością jego kawalerii naraz oraz duch kuźni rzucony przez generała na 6 kościach z czego 4 wyszły na "6" ). Tylko błagam, bez komentarzy w styly (brak czołgu i jeszcze 2 armat- do poprawy). z góry dzięki i pozdrawiam.
chciałem prosic o jakąś konstruktywną opinię o takiej rozpisce:
Czarodziej Bitewny@160
Koń; Różdżka Czarodzieja; 2x Kamień Mocy; Generał
Czarodziej Bitewny@160
Koń; Kostur Mocy; Kamień Mocy
20 Szermierzy FCG@145
+6 halabardników@30(jednostka pomocnicza)
20 Szermierzy FCG@145
5 Rycerzy Zakonnych z Muzykiem@123
5 Kirasjerów z Muzykiem@113
5 Kirasjerów z Muzykiem@113
Armata@100
Piekielnik@110
@1199 punktów
Kostki Mocy: 6
Kostki Rozproszenia: 4
Rozpiska nie jest turniejowa jak widac ale jestem ciekaw jak widzicie takie pomysły. Dodam, że zgniotłem tym bretonię 20:0 (pomogło zanegowanie jednej flanki w moim wykonaniu, bretoniec naiwnie podzielił swoją armię na 2 części więc nie walczyłem z całością jego kawalerii naraz oraz duch kuźni rzucony przez generała na 6 kościach z czego 4 wyszły na "6" ). Tylko błagam, bez komentarzy w styly (brak czołgu i jeszcze 2 armat- do poprawy). z góry dzięki i pozdrawiam.
Bardzo przyjemna rozpiska. Wbrew pozorom, mógłbyś tym nawet na turnieju z powodzeniem zagrać. Jakieś uwagi ode mnie? Proszę :
Power stony są nienajlepszą opcją. Wiem, czasem jeden dodatkowy, mocny czar potrafi odwrócić losy bitwy, ale zdecydowanie lepiej jest mieć dwa scrolle (poparte mnóstwem nieprzyjemnych doświadczeń). Więc 2xPS i Różdżka --> 2xDispel Scroll. Drugi czarodziej może być.
Dobrą opcją mogłoby być też jednak zdjęcie trzeciego power stone'a, zamiana jednego oddziału outridersów, na piątkę pistoliersów z muzykiem, a z drugiego zdjęcie muzyka (oni mają strzelać, a nie robić podjazdy). Zostaje Ci w rozpisce 45pts --> dodajesz 6tego Outridera i 6tego knighta.
W ten sposób masz więcej opcji podczas bitwy. Pistoliersi będą odciągali niebezpieczne oddziały (np. z frenzy), obcinali marsz itd., a 6ciu rycerzy będzie mogło już ładnie przełamywać. 18 strzałów od Outridersów to też świetny ostrzał na fasty i wrogą kawalerię. Oprócz niezłej na te punkty magii, masz dodatkowo mocną obronę przeciwko tejże (a przyda się na O&G, Vampiry, TK... zresztą, na wszystkich )
Power stony są nienajlepszą opcją. Wiem, czasem jeden dodatkowy, mocny czar potrafi odwrócić losy bitwy, ale zdecydowanie lepiej jest mieć dwa scrolle (poparte mnóstwem nieprzyjemnych doświadczeń). Więc 2xPS i Różdżka --> 2xDispel Scroll. Drugi czarodziej może być.
Dobrą opcją mogłoby być też jednak zdjęcie trzeciego power stone'a, zamiana jednego oddziału outridersów, na piątkę pistoliersów z muzykiem, a z drugiego zdjęcie muzyka (oni mają strzelać, a nie robić podjazdy). Zostaje Ci w rozpisce 45pts --> dodajesz 6tego Outridera i 6tego knighta.
W ten sposób masz więcej opcji podczas bitwy. Pistoliersi będą odciągali niebezpieczne oddziały (np. z frenzy), obcinali marsz itd., a 6ciu rycerzy będzie mogło już ładnie przełamywać. 18 strzałów od Outridersów to też świetny ostrzał na fasty i wrogą kawalerię. Oprócz niezłej na te punkty magii, masz dodatkowo mocną obronę przeciwko tejże (a przyda się na O&G, Vampiry, TK... zresztą, na wszystkich )
Szkodnik dziękuję za pomysły:-) Tylko taka wątpliwośc: czy aby na pewno aż 2x zwój rozproszenia? Ja pomyślałem o jednym i mimo wszystko o tej Różdżce Czarodzieja żeby się nie modlic o dobry wynik czarowania jakichś mocnych czarów (bo mógłbym je rzucac na 4 kościach co jest jak dla mnie bezcenne, w opisanej przeze mnie bitwie z bretonią duch kuźni wyszedł mi bodajże 5 razy, zrobilem z tych puszek hutę stali i smażalnię ryb w jednym, bretoniec mając tylko jedną damselkę z dwoma zwojami zdołał to dwa razy zatrzymac). Nawet byłyby dzięki temu punkty na dodanie Pieczęci Sigmara, dzięki której już jakoś lżej by się rozpraszało jakieś wrogie czary typu stopka orków czy inne wredoty.
W ogóle brakuje mi trochę w tej rozpisce jednostek pomocniczych kuszników bo wiem, że dwa fasty nie pokryją ogniem wszystkiego na polu bitwy ale jestem z niej zadowolony, po prostu trochę inaczej gram nią i już (piechota może swobodniej łazic po polu bitwy).
W ogóle brakuje mi trochę w tej rozpisce jednostek pomocniczych kuszników bo wiem, że dwa fasty nie pokryją ogniem wszystkiego na polu bitwy ale jestem z niej zadowolony, po prostu trochę inaczej gram nią i już (piechota może swobodniej łazic po polu bitwy).
Hmm, faktycznie coś w tym jest żeby tam wpakowac sztandar:-) Dosyc ciekawy pomysł, przynajmniej będzie jak przepchnąc od boku klocek orków bez większych problemów.
No to teraz pozostaje jeszcze tylko jedno pytanie: moja rozpiska odbiega jakoś od ogólnie przyjętych schematów czy jest właśnie zgodnie z nimi układana? Bo nie umiem sam tego ocenic.
No to teraz pozostaje jeszcze tylko jedno pytanie: moja rozpiska odbiega jakoś od ogólnie przyjętych schematów czy jest właśnie zgodnie z nimi układana? Bo nie umiem sam tego ocenic.
Co do BSB to ja wole takiego do walki a BSB zawesze daje +1do CR
Ps raf jest tu potrzebna twoja interwencja
Ps raf jest tu potrzebna twoja interwencja
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr
NA 1650 na narbutta
czarodziej 2lvl kostur mocy pierśćień volansa
czarodziej 2lvl 2scrole
priest koń barding heavy armour słomka i zaklęta tarcza
20 swordmanów fcg
10 free company det
10 kuszników det
10 kuszników
5 rycerzy
6 innercircli fcg watbanner
2 działa
czołg
Co myśłicie?
czarodziej 2lvl kostur mocy pierśćień volansa
czarodziej 2lvl 2scrole
priest koń barding heavy armour słomka i zaklęta tarcza
20 swordmanów fcg
10 free company det
10 kuszników det
10 kuszników
5 rycerzy
6 innercircli fcg watbanner
2 działa
czołg
Co myśłicie?
podobnie złożoną (wiecej swordmenów i inne detki) rozpą miałem jechać na Lublin jest dobra i powalczy, ale chyba zagram inną.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr
Wystawiliście kiedyś 4 regimenty knightów po 12 w każdym? W tym 2 inner circle? Wiem że to hardcore, ale zrobiłem ostatnio taką rozpe przeciwko kraśce na 2999 pkt. Jeszcze nie grałem. Zastanawiam się jak to będzie wyglądało. Napisałem sobie kiedyś fajny fluff o takiej zmasowanej szarży knightów, którzy na czele z Grand Masterem biorą odwet na zbezczeszczenie zakonnego skarbca
Stąd taki pomysł.
Stąd taki pomysł.
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!
PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!
PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!
Jak 12 to 6 + 6 z IP oczywiście a jak masz dożo takich klocków to licz na szczęsliwe 8
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr
Immune to Panic zapewne z Banner of Valour.
PS. używany przez GSów z sollandu. Musieli mieć generała w armii.
PS. używany przez GSów z sollandu. Musieli mieć generała w armii.