Może zamieść ten temat lepiej na częśći poświęconej zasadom (tam częściej Ls zagląda)
I miałbyś pewność, ze dostaniesz konstruktywną wypowiedż ( i odpowiedz)
Pozdro.
banner of murder
Moderator: Yudokuno
Banner zawsze przerzucasz przy szarzy jednak gdy gonisz uciekający oddział i zabraknie Ci np. 1 cal do wbicia sie w nastepny oddział wroga nie mozesz uzyc banneru bo nie szarzowałes tylko deklarowałes gonitwe za uciekajacym oddziałem, a to nie jest traktowane jako szarża tylko jako pościg za uciekającym oddziałem. W zasadach jest wyraźnie napisane ze jeśli wpadniesz na jednostke która stała na drodze pościgu wtedy jest traktowane jako szarża na tą własnie jednostke bo tylko poprzez szarże mozesz doprowadzic do walki wręcz. Jednak nie deklarujesz szarzy na tamten oddział.
Podsumowując nie masz deklaracji szarzy wiec nie mozesz zadeklarowac szarzy na wroga a w takim razie nie mozesz uzyc BoM.
Podsumowując nie masz deklaracji szarzy wiec nie mozesz zadeklarowac szarzy na wroga a w takim razie nie mozesz uzyc BoM.
Deklarujesz szarże, w odp. przeciwnik ucieka, rzucasz kostą k6 do szarzy i jeśli w tej chwili dochodzisz do przeciwnika stojącego to nie ma sprawy ale liczy sie odległosc którą wyrzuciłes przy szarzy na pierwszego przeciwnika. Wyobraź sobie bitwe realną np. Cok na łuczników szarzuje Ci uciekaja ale za nimi stoją w pewnej odległości Wiec Cok szarzuje za tamtymi cały czas dopuki nie będą zadaleko ale Cok widząc włóczników szarzuje na nich i jazda siekanka na całego. Baner dał Ci dajmy na to 6 cali wiec masz 20 cali szarzy wiec jak łucznicy uciekają to ty masz prawo zmienic deklaracje na inny cel który jest za nimi. Ale nie rzucasz ponownie tylko liczy sie ten rzut.
Jeśli chodzi o pursuit into fresh enemy to banner of murder nie działa. Co do BoM rzucasz tylko raz, nie masz żadnych dodatkowych rzutów ani przerzutów. Jak palisz, to poruszasz się normalnie na połowę ruchu. A szarżować możesz na tę odległość, jaką sobie dorzuciłeś.lohost pisze:podobny post zamiescilem w pytaniach dla poczatkujacych ale obawiam sie ze i tam nie spotkam autorytetow wiec pisze tutaj...
chodzi dokladnie o banner of murder i enemy in the way.
banner ma w opisie ze dodaje k6 cali do kazdego ruchu szarzy, nalezy zadeklarowac przed rzuceniem. rzuceone k6 nie wlicza sie do palenia szarzy.
w enemy in the way, jesli po wykonaniu polowy szarzy przy zalozeniu maksymalizacji jednostek w kombacie z zaszarzowanym oddzialem ktory uciekl mam nastepnie na swojej drodze wrogi oddzial to moge zadeklarowac kolejna szarze na ten nowy oddzial.
pytanie: czy ww banner doda mi kolejny rzut k6 czy nie, czy bede musial oddac poprzedni czy moze go przerzucic?
jak sie to ma do pursuit into fresh enemy?? w koncu jezeli goniac wpadne w nastepny oddzial to jestem traktowany jako szarzujacy ze wszystkimi tego konsekwencjami. k6 moze byc przydatne np do weela ktory niebylby mozliwy na bazowych kostkach z gonienia.
z gory dzieki za uzasadnienie odpowiedzi, od miesiaca slysze "bo tak" albo "chyba" wiec takie sobie darujcie
pozdrawiam
Vsio. I nie musisz jechać po kompetencjach wszystkich w tym dziale, bo to nieuprzejme.
...mój bohaterlohost pisze:wspolczuje komus kto byl moderatorem gdy ja sie podobnie zachowywalem. od czytania tego szajsu mozg sie lasuje.

Bo nie zajmujemy się pierdołami, na które odpowiedź jest jasna, a budzi nieuzasadnione wątpliwości u jednej, osamotnionej osoby.Swieta Liga Sedziowska jakos olala temat bo po co sie wysilac, skoro mozna zajmowac sie bzdurnymi zasadami +1 do rzutu dla hajelfow...litosci
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.