Szarzujacy latacze a enemy in the way

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Szarzujacy latacze a enemy in the way

Post autor: Romek »

Mam pytanie i nie moglem go nigdzie znależć (może za krótko szukałem) i jeżeli gdzieś się pojawił ten temat to poprosze o linka.


Czy gdy latacze szarżują na jakiś oddział i on dopowiada "flee" i na drodze szarży lataczy znajduje się jednostka przeciwnika to czy przelatuja nad nim, czy musza zastosować sie do zasady "Enemy in the way", jeżeli tak to czy mimo tego że zlłapałyby oddział szarżowany "pierwotnie" to ta zasada ratuje go od wdeptania.

I jak sie ma to do maszyn, a mianowicie ucieczki załogi.
Przykładowo latacze szarżują na maszyne, zaloga odpowiada "flee" i latacze maj w lini szarzy oddzial wroga (analogicznie pytanie o enemy in the way) i jeżeli działa to jak się to ma do stwierdzenia, że w wypadku ucieczki załogi oddział dochodzi do pustej maszyny (jeżeli miał zasięg szarży oczywiście).

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Odpowiedz na pytanie 1

Jezeli dajesz flee od jednostki lataczy, to przeciwnik decyduje, czy woli zagonić Twój oddział, czy zadeklarować nową szarzę. Jezeli zadeklaruje nową szarze według zasady EiTW to twój oddział, który dał flee ucieka, jezeli nie, to przelatuje nad oddziałem po drodze i zagania Twój oddział (o ile faktycznie Cię dogonił)

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

Mam tylko pytanie na jakiej p[odstawie ma prawo wyboru, myslalem, że EiTW dotyczy wszystkich oddzialow bez wyjatku, a jedyny wybor to nowa szaraza albo 1 cal od oddzialu na drodze.....

wiec...

Pozdro.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

na podstawie rulebooka. strona 69, sekcja 'ucieczka i poscig' w dziale lot ;)

Pzdr

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

"If they choose to use their flying move to pursue they can ignore intervening terrain and units. Durint their pursuit, they can always choos to either fly over an intervening enemy unit or to charge it instead."

"The charging flyer moves straight towards the target, over any intervening terrain or models..."

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

Dziekuje to wszystko wyjaśnia.. :)

Pozdro.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

A to ja tez mam pytanie:
czy moze wybrac, ze szarzuje na ten oddzial co sie znajduje przed tym, co oddzial, ktorego gonil? W zasadach szarzowania nie ma 'may' tylko jak Tigerius zacytowal "The charging flyer moves straight towards the target, over any intervening terrain or models..." ? (przypominam, ze to nie pursuit). Inna sprawa, ze w zasadach eitw tez nie ma nic, jak Romek zauwazyl, o innych mozliwosciach jak wpadniecie, czy zostanie 1". Wyglada to troche na 2 sprzeczne jednoznaczne zasady.

I jeszcze jedno pytanie, co jak sie szarzuje w las lataczen i oddzial ucieknie poza las, czy latacz leci czy biegnie? Innymi slowy, kiedy sie decyduje, ze szarza jest na piechote czy lotem? Czy w momencie zadeklarowania, czy w momencie wykonywania ruchu (po odpowiedzi).

No i czy mozna szarzowac taktycznie lataczem na piechote? (tzn czy mozna zadeklarowac szarze na piechtoe na oddzial nie w lesie i zrobic szarze taktyczna?) Mialem watpliwosci, ale chyba mozna?
Ostatnio zmieniony 7 lut 2008, o 19:29 przez Marek G, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

2. Kiedy deklarujesz szarżę to wtedy mówisz czy biegniesz czy lecisz. Jak przeciwnik zadeklarował flee i wychodzi za las ty robisz swój zwókły ruch na piechotę.
3.Lataczem można szarżować taktycznie tylko na piechotę.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Marku, nie widzę, gdzie problem
Oddział robi flee, przebiega przez swoje regimenty
Jezeli po tej ucieczce widzisz jakis inny regiment wroga, ktory stoi na liniii, to mozesz przedeklarować na niego szarze.
Jezeli za oddział przeciwnika przebiegnie przez 2 oddziały, a tego drugiego nie widzisz, to albo deklarujesz na 1 albo na podstawowy i "gonisz"

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

czy moze wybrac, ze szarzuje na ten oddzial co sie znajduje przed tym, co oddzial, ktorego gonil? W zasadach szarzowania nie ma 'may' tylko jak Tigerius zacytowal "The charging flyer moves straight towards the target, over any intervening terrain or models..." ? (przypominam, ze to nie pursuit). Inna sprawa, ze w zasadach eitw tez nie ma nic, jak Romek zauwazyl, o innych mozliwosciach jak wpadniecie, czy zostanie 1". Wyglada to troche na 2 sprzeczne jednoznaczne zasady.
Nie bardzo. Wydaje mi się, że w momencie, jak deklarujesz szarżę, to deklarujesz jednocześnie, że przelatujesz nad blizszym oddziałem (bo inaczej nie mógłbyś szarżować). Pewnie, że nie jest to wyraźnie zaznaczone w zasadach - ale nie byłoby Ci głupio stosując taką zagrywkę?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

jankiel:
zagranie w stylu: http://wfb-pol.org/forum/viewtopic.php? ... 808&t=6966

jak widac niektorym nie glupio stosowac - na ta chwile chyba mozna uznac ze legalne, ale podchodzace pod worsta

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ten link miał coś wnieść do sprawy, czy po prostu znowu się Shina czepiasz?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Tak, mial podwazyc Twoje "nie bardzo".

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

TruePunk pisze:Tak, mial podwazyc Twoje "nie bardzo".
Jeśli tak, to....


http://us.f10.yahoofs.com/phugc/K4B5GSG ... HBpxvwe5tW


Wszyscy mamy na tę sprawę wyraziste poglądy.
Postarajmy się.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Przepraszam, nie zostalem zrozumiany. Tylko Trikk mnie zrozumial.
Nie chodzi o akcje Shina, tylko o akcje opisana przez Romka.


Jest oddzial orków, za nim stoi oddzial goblinów.
Latacze szarzuja na oddzial orków, oddzial orków ucieka i przechodzi przez oddzial goblinów (staje za nim).

Czy teraz moge zrobic enemy in the way w gobliny? Na podstawie dokladnego cytatu z szarz lataczy: "The charging flyer moves straight towards the target, over any intervening terrain or models..." Wynika, ze NIE MOGE.

Na podstawie Enemy in the Way: wynika, ze musze wjechac w GOBLINY (badz zatrzymac sie 1" przed nimi).

Na logike, tak jak przy pursuicie, powinno byc, ze moge wybrac (co sugeruje trikK). Jednak nijak to z zasad dokladnych nie wynika = nie wiem jak mam grac. Wsystko oczywiscie oparlem na moim rozumieniu i znaniu RB, wiec jak gdzie jest blad rozumowania - to prosze o wskazanie.


Mam nadzieje, ze teraz zrozumialem napisalem, jak nie to wkleje jakis rysunek - napiszcie :).
Ostatnio zmieniony 7 lut 2008, o 22:27 przez Marek G, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Młody Pajak pisze:2. Kiedy deklarujesz szarżę to wtedy mówisz czy biegniesz czy lecisz. Jak przeciwnik zadeklarował flee i wychodzi za las ty robisz swój zwókły ruch na piechotę.
Gdzie to jest napisane?

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

nigdzie nie jest napisane- robisz ruch taki na jaki cie stac. Jezeli jestes lataczem, a oddzial szarzowany jest w lesie, to w momencie deklarowania szarzy, wiadomo, ze nie wykonasz lotu, wiec nie ma podstaw do przelecenia nad lasem.

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

Masz jeżeli szarzowales jednostke nie bedaca w lesie, która odpowiada flee i ucieka przez las. Jeżeli zadeklarujesz lot to jezeli ta jednostka zatrzyma sie za lasem to ja wgniatasz a jezeli nie to zatrzymujesz sie cal przed lasem(chyba:P)

Pozdro.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Marek Golan pisze:
Jest oddzial orków, za nim stoi oddzial goblinów.
Latacze szarzuja na oddzial orków, oddzial orków ucieka i przechodzi przez oddzial goblinów (staje za nim).

Czy teraz moge zrobic enemy in the way w gobliny? Na podstawie dokladnego cytatu z szarz lataczy: "The charging flyer moves straight towards the target, over any intervening terrain or models..." Wynika, ze NIE MOGE.


Na podstawie Enemy in the Way: wynika, ze musze wjechac w GOBLINY (badz zatrzymac sie 1" przed nimi).

Na logike, tak jak przy pursuicie, powinno byc, ze moge wybrac (co sugeruje trikK). Jednak nijak to z zasad dokladnych nie wynika = nie wiem jak mam grac. Wsystko oczywiscie oparlem na moim rozumieniu i znaniu RB, wiec jak gdzie jest blad rozumowania - to prosze o wskazanie.


Mam nadzieje, ze teraz zrozumialem napisalem, jak nie to wkleje jakis rysunek - napiszcie :).
Możesz.
Zgodnie z zasadami EITW - deklarujesz na gobliny szarżę.
Więc jak najbardziej

The charging flyer moves straight towards the target, over any intervening terrain or models..."

Akurat żadnych przeszkód przed goblinami nie ma.
Nieporozumienie.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

ok, czyli jak rozumiem NIE MOGE poleciec za orkami? 8)

ODPOWIEDZ