mam zagwozdke w temacie szarza taktyczna na maszyne
powszechnie wiadomym jest ze szarza taktyczna na maszyne z zaloga jest mozliwa i ze zaloga jest tu traktowana jak skirmisz i musi sie wystawic z tej strony z ktorej chce nadjechac szarzujacy - ok i pelna zgoda;
problem moim zdaniem pojawia sie wtedy gdy obsluga daje flee, bo jesli wtedy zostaje maszyna ktora stoi na kwadratowej podstawce to IMHO nie mamy zadnych podstaw by traktowac ja jako skirmiszera i pozwalac na wykonywanie na niej szarz taktycznych, a raczej taktycznych overrunow, zaryzykowalbym raczej teze ze taka nalezy zrobic aligna do podstawki maszyny a nie ze to maszyna robi aligna do szarzujacego; w mysl ogolnej zasady ze to szarzujacy a nie szarzowany robi aligna
oczywiscie jak maszyna nie ma podstawki albo ma okragla to jej problem - wtedy jak najbardziej cierpi od taktycznych overrunow;
jak to widzicie?
szarze taktyczne na opuszczona maszyne
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Po pierwsze - to, że maszyna ma byc ustawiany na podstawce, to nie znaczy, ze ma przod/boki/tyly.
uzasadnienie: (numery stron z duzego podrecznika)
w sekcjach units(s6) monsters (s58) chariots (s62) jest napisane, ze jednostki tego typu maja przod/bok/tyl. przy warmachines takiego zapisku nie ma.
po drugie, jezeli szarzujemy na war machine, to:
jezeli hold, to zaloga wystawia sie prostopadle do szarzujacych (s84)
jezeli flee, to szarzujacy musi zatrzymac sie kiedy dotknie maszyny (s84)
wynika z tego, ze skoro dotkniemy szarzujacym maszyny (ktora dla wygody umieszczona jest na podstwce) nic nie alignujemy.
zatem szarze taktyczna na maszyne, nawet opuszczona, mozna wykonac jak najbardziej - chociazby z tego powodu, ze nie ma ona frontu i nie jestesmy zobligowani do dostawienia sie o "przodu"
pozdrawiam
Furion
uzasadnienie: (numery stron z duzego podrecznika)
w sekcjach units(s6) monsters (s58) chariots (s62) jest napisane, ze jednostki tego typu maja przod/bok/tyl. przy warmachines takiego zapisku nie ma.
po drugie, jezeli szarzujemy na war machine, to:
jezeli hold, to zaloga wystawia sie prostopadle do szarzujacych (s84)
jezeli flee, to szarzujacy musi zatrzymac sie kiedy dotknie maszyny (s84)
wynika z tego, ze skoro dotkniemy szarzujacym maszyny (ktora dla wygody umieszczona jest na podstwce) nic nie alignujemy.
zatem szarze taktyczna na maszyne, nawet opuszczona, mozna wykonac jak najbardziej - chociazby z tego powodu, ze nie ma ona frontu i nie jestesmy zobligowani do dostawienia sie o "przodu"
pozdrawiam
Furion