Zapowiedzi, plotki - co nowego w Vampirkach cz. 2
Moderator: misha
-
- Kretozord
- Posty: 1568
- Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra
552 + sztandar + wampir bsb 125 + 50 + sztandar to nie wychodzi za nic w świecie 1200 w jednym oddzialeFurion pisze:
oddzial z regeneracja tez az taki rozowy nie jest - jezeli taki oddzial, to on kosztuje jakies 450, sztandar 300, lord 450, 3 oddzialy corow 240. daj to razem... 1440, z czego 1200 w jednym oddziale.
877 w najgorszym wypadku
pozdrawiam
Inne VC nie będą miały z tym tak źle. Albo to ugrzęźnie w masie wskrzeszalnej piechoty, albo dostanie szarże Blood Knights z flaming atakami, albo wystarczy zatłuc BSB (co nie jest takie proste, chyba, że ma się np..... magiczną, płonącą lance - Belfire Spike ).kurka_z_podworka pisze:Ja się zastanawiam co będzie jak w ten kloc co turę będą lecieć po 3-4 jedynki z lighta
Choć muszę przyznać że poza ta wersja nie widzę innych perspektyw na walce moją armią z czymś takim.
Generalnie, nie ma co ukrywać, oddział miażdży. A dobrze poprowadzony będzie wygrywać gry.
Varghulf 5 ataków S5, hatredeNJac pisze:No tak... mój błąd, w rulebooku jest napisane;-) to bylo dosc naiwne...
a co z wargulem? mozecie potwierdzic jego ilosc atakow?
czy wiecie jaka sile beda mialy wraithy?
karetka z 4ka sily jest chyba jakas pomylka... bylbym wdzieczny za info...
Wrighty S3 + great weapon (S5), każdy 3A
Karoca S5 z impaktów, 5A S4 (2A S4 nightmares, 3A S4 (S3+great weapon mounted) wrighta). Ale przy czwartej zassanej kości magii dostają Killing Blow, więc nie ma tragedii.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Tia, z KB i hate to się robi takie trochę upierdliwe. Spójrzmy na pozytywy - bretończyk ma tylko ward 6+ od Siły 4, więc mozna sprzedać KB jakiemuś panzerpaladynowi
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
WłaśnieFurion pisze: prosze zauwazyc, ze ja sie nie znam i wszystko powyzsze prawdopodobnie nie jest prawda.
Furion
- Loremaster
- Oszukista
- Posty: 826
tak ale te wszystkie wskrzeszania, helm of commandment, popychaczki mają niski zasięg a armia vampirów nie jest jakaś ultra liczna, ani nie ma za dużo jednostek smirmish a to oznacza, że Ci herosi muszą byc blisko unitów albo w nich, a w tej edycji nie są pakerni bo łatwo ich zabic , z tego co widziałem to najwyższy save dla bohatera na piechocie to 2+ a co to jest 2+AS bez warda na herosie za ponad 200p??, lordowi można dac co najwyżej walah's hauberk na koniu miałby 3+Save ale aby go podrasowac trzeba wydawac bloodline'y na dread knight-a a bez skull staff-a ta tura magii nie będzie taka straszliwa. A i tak 1+ Save i 5+ward to żadna rewelacja. A taki max magik wogóle jest miękki straszliwie 3W t5 i tyle, samobójcza szarża jakiejkolwiek kawalerii (Dragon Princes, Duzo kloc errantów ) go ściąga, tej armii brakuje wardów bardzo, nawet nastawiony na walkę heros bez shield ma max save 2+ i wciąga go dużo rzeczy , bo już nie ma blood dragonów z WS9-10.
Smok z T5 to jest żart bo nie jest dużo lepszy od gryfa a droższy pewnie znacznie. Bolce robią z niego miazgę a ukrywanie go nie pozowala na efektywne wykorzystywanie czarów
Smok z T5 to jest żart bo nie jest dużo lepszy od gryfa a droższy pewnie znacznie. Bolce robią z niego miazgę a ukrywanie go nie pozowala na efektywne wykorzystywanie czarów
@Furion
a po co tam lord ?
@Loremaster
tylko ze większość herosow puszek nie ma zasady fear, wiec wcale nie trzeba takiego pana rozwalać, mówisz co to jest +2 sv na herosie za 200 ptk, mysle ze podobny do tego co ma BSB u HE a kosztuje podobnie, mag stoi prawie 200 a ma najwiecej +5, dodatkowo herosi nasi są uleczalni, dodatkowo wyższy WS i T sprawia, że trudniej jest ich wyciągnąć niż pana maga zwykłego, a tu trzeba zaznaczyć, że właśnie będą oni częściej jako magowie niż do walki wręcz + biegający bsb z szarżą w 1 turze albo hatred
a po co tam lord ?
@Loremaster
tylko ze większość herosow puszek nie ma zasady fear, wiec wcale nie trzeba takiego pana rozwalać, mówisz co to jest +2 sv na herosie za 200 ptk, mysle ze podobny do tego co ma BSB u HE a kosztuje podobnie, mag stoi prawie 200 a ma najwiecej +5, dodatkowo herosi nasi są uleczalni, dodatkowo wyższy WS i T sprawia, że trudniej jest ich wyciągnąć niż pana maga zwykłego, a tu trzeba zaznaczyć, że właśnie będą oni częściej jako magowie niż do walki wręcz + biegający bsb z szarżą w 1 turze albo hatred
Wlasnie przyszla do mnie pewna mysl
Z tego co sie orietuje... to czarodziej nie moze rzucac czarow jesli nosci zbroje. A zatem jesli wampir wezmie w jakis sposob ten swoj heavy armor, a nie bedzie przy nim zaznaczone, ze moze w nim czarowac... to nie bedzie mogl
Nie sledze dokladnie watku wiec jesli bylo poruszane to sorry
Z tego co sie orietuje... to czarodziej nie moze rzucac czarow jesli nosci zbroje. A zatem jesli wampir wezmie w jakis sposob ten swoj heavy armor, a nie bedzie przy nim zaznaczone, ze moze w nim czarowac... to nie bedzie mogl
Nie sledze dokladnie watku wiec jesli bylo poruszane to sorry
- Loremaster
- Oszukista
- Posty: 826
tylko BSB w HE ma ASF i na piechotę na wstępie 3A S6 , zabiję co trzeba zanim dojdze cos do niego, resztę zrobią Swordmasterzy/White Lioni, ale nie chodziło mi z punktu widzenia HE, tylko ogólnie. Normalnie magów można ukryc bo czary mają daleki zasięg u VC vampir musi byc bardzo blisko, a Ci magujący nie mają żadnej ochrony.war2bone pisze:@Furion
a po co tam lord ?
@Loremaster
tylko ze większość herosow puszek nie ma zasady fear, wiec wcale nie trzeba takiego pana rozwalać, mówisz co to jest +2 sv na herosie za 200 ptk, mysle ze podobny do tego co ma BSB u HE a kosztuje podobnie, mag stoi prawie 200 a ma najwiecej +5, dodatkowo herosi nasi są uleczalni, dodatkowo wyższy WS i T sprawia, że trudniej jest ich wyciągnąć niż pana maga zwykłego, a tu trzeba zaznaczyć, że właśnie będą oni częściej jako magowie niż do walki wręcz + biegający bsb z szarżą w 1 turze albo hatred
Zwykłego maga truniej wyciągnac bo stoi daleko a nie zaraz za unitami, nie mówiąc o np. HE magach.
Klocek z regeneracją jest taki sobie, nie warty tych punków, fire czy metal będą bardzo bolały, działa krasnali z burningiem , katapulty TK, Flames of Pheonix itd za dużo rzeczy taki klocek może pogonic
Siem przypuszczać, że w klocek SM wraz z noblem HE z S6 nie będzie nikt szarżował wampirem. Ponadto sądzę, że mało kto wystawi generała maga na szarżę. Chyba każdy grający VC (ja przynajmniej ) odbył już lekjcę z samobójczą szarżą w generała czy nekromantę i potrafi się przed tym zabezpieczyć.
Proste - gramy piechotą. Z przodu idą oddziały walczące, za nimi jakiś trzymający wampira lorda z helm of comandment (może 10 ghouli?).
A co do smoka to poczekajmy na jego statystyki kompletne. Smok nie zabiera już slotów, będzie miał lepszy WS i A, do tego zianie czyli będzie sporo lepszy od obecnego winged nigthamre. A jakoś z powodzeniem się dało nim grać i to również na HE z bolcami.
Proste - gramy piechotą. Z przodu idą oddziały walczące, za nimi jakiś trzymający wampira lorda z helm of comandment (może 10 ghouli?).
A co do smoka to poczekajmy na jego statystyki kompletne. Smok nie zabiera już slotów, będzie miał lepszy WS i A, do tego zianie czyli będzie sporo lepszy od obecnego winged nigthamre. A jakoś z powodzeniem się dało nim grać i to również na HE z bolcami.
Ostatnio widzę straszny natłok ludzi nie grających wampirami, koniecznie starających się coś udowodnić (najczęściej, że wampiry są słabe).
Oczywiście pomijając moje osobiste stanowisko w tej kwestii, proponowałbym zamiast suchych i nic nie wnoszących dywagacji rozegrać parę gier z nowymi wampirami i zobaczyć jak rzeczywiście pewne rzeczy działają.
Gwarantuje, że zaskoczenie przyjdzie z najmniej oczekiwanych stron (jak było w moim przypadku).
Aha, ten post nie ma na celu pogonienia ludzi z ich opiniami z tego forum, bo po to ono jest, ale na pewno parę battle reportów zrobiło by dla społeczności więcej niż rozważania, czy pomarańcze są smaczniejsze niż jabłka.
Ja ze swojej strony po starciu z Bretonnią, dziś walczę z imperium. Nie omieszkam się podzielić wrażeniami.
Pozdrawiam.
Oczywiście pomijając moje osobiste stanowisko w tej kwestii, proponowałbym zamiast suchych i nic nie wnoszących dywagacji rozegrać parę gier z nowymi wampirami i zobaczyć jak rzeczywiście pewne rzeczy działają.
Gwarantuje, że zaskoczenie przyjdzie z najmniej oczekiwanych stron (jak było w moim przypadku).
Aha, ten post nie ma na celu pogonienia ludzi z ich opiniami z tego forum, bo po to ono jest, ale na pewno parę battle reportów zrobiło by dla społeczności więcej niż rozważania, czy pomarańcze są smaczniejsze niż jabłka.
Ja ze swojej strony po starciu z Bretonnią, dziś walczę z imperium. Nie omieszkam się podzielić wrażeniami.
Pozdrawiam.
moje osobiste odczucia sa takie ze nowe VC beda strasznie mocna armia czarujaca. jednak nie pokladalbym we wskrzeszaniach na 3+, 4+ tak strasznie mocnej wiary... przez wiekszosc czasu gralem na calaingor staff i powiem ze to strasznie roznie wychodzi... czasem zasyci sie na 6 kostkach 5-6 przesuniec lasu czasem zadnego... ale tak to bywa. niestety nie mialem koazji jeszcze i raczej na razie nie bede mial zeby zagrac z nowymi VC tak wiec nie moge powiedziec co jest najgorsze... kloc z regenerka ma potecjal ale i tak jak WD szarzuja to biara KB wiec czy z czy bez regenerki zejda tak samo... obawiac sie mozna tego ich "latania" po dificultach bez minusow ale chyba i na to znajdzie sie sposob w koncu... ogolnie uwazam ze podrozyli armie ale dodali sporo bonusow ktore to zrekapensuja takie jak nowe unity nowe blood line i najwazniejsze ze nie wliczaja sie teraz do limitu przedmiotow czego zaluje bo spity sie wliczaja a ilez mozna by fajnych kombinajci machnac... pogramy zobaczymy. armia mocna ale jak na wszystko z czasem znajdzie sie sposob. wiadomo ze duzo czaruja ale na szczescie na maly zasieg.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
mi sie podoba...
teraz mozna urzeczywistnisc wizje wampirów jako elitarnej armi, a właśnie mi się one tak widzą, no i dalej nic nie leży na przeszkodzie aby grać masą.
teraz mozna urzeczywistnisc wizje wampirów jako elitarnej armi, a właśnie mi się one tak widzą, no i dalej nic nie leży na przeszkodzie aby grać masą.
Ale magia to bardzo zdradliwa domena - Tzeentch patrzybigpasiak pisze: wiadomo ze duzo czaruja ale na szczescie na maly zasieg.
Ploty plotami, ale można IMHO wywnioskować jaki będzie charakter VC.
Armia podejrzewam, będzie przesycona na wskroś nekromancją jak porządna krypta stęchlizną. Mi to się ogólnie podoba (po mimo że wyznaję zasadę Feel my steal bitch), to VC powinna być mocno magiczną armią.
Bo przecież tylko dzięki magii nasza armia tak naprawdę stoi na bolu bitwy.
Ogólnie jestem spokojny o nowe VC.
Sorry trochę się rozmarzyłem i *za offtopowałęm
Serwus.
Wstąp do Karczmy pod ZademTroll'a
- Loremaster
- Oszukista
- Posty: 826
jakl smok nie będzie zajmował slota to będzie może sensowny ale kto powiedział że nie będzie?? pozatym max save kolesia na smoku to 2+ bez warda to w walce byle co go będzie mogło zabic , a mimo wszystko teraz generał-mag musi byc bardzo blisko unitów aby je wspierał , smok nie pozwala na taki luksus
Co ma przechwyt piłki w koszykówce do WFB?Borysss pisze:...Feel my steal bitch)...
A licky boom boom down!!!
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
@Loremaster - teoretyzowanie naprawdę nie ma sensu. Ja tam grałem parę bitew i magia mi się podobała, ze skull staffem czy bez... A wampir ze skull staffem może sobie być w regimencie BK czy piechoty z regenką i mieć save na 1+, do tego walić z siłą 6, nie ma problemu. Mag 4 lvl, dowolny lore wchodzą.
Smok jest mniej skuteczną opcją (IMO), co nie znaczy, że słabą. Gość na smoku z inf. hate i SOM ma co turę 9 ataków z S6, przerzucanych. Zapewniam, że boli, bo mi jeden taki BK dość skutecznie rozorał, możesz liczyć na 8 hitów. A to tylko 40 punktów wydanych na ofensywne bloodline'y/przedmioty. Do defensu można wrzucić ward 3+ od strzelania, cursed book i armour save 2+, co zostawia jeszcze 75 punktów w bloodlinech - jak masz ochotę na beguile i red fury, to już w ogóle gość rozpruwa regimenty w CC, a jak wolisz 4 poziom magii i dowolny lore - też wchodzi.
Smok jest mniej skuteczną opcją (IMO), co nie znaczy, że słabą. Gość na smoku z inf. hate i SOM ma co turę 9 ataków z S6, przerzucanych. Zapewniam, że boli, bo mi jeden taki BK dość skutecznie rozorał, możesz liczyć na 8 hitów. A to tylko 40 punktów wydanych na ofensywne bloodline'y/przedmioty. Do defensu można wrzucić ward 3+ od strzelania, cursed book i armour save 2+, co zostawia jeszcze 75 punktów w bloodlinech - jak masz ochotę na beguile i red fury, to już w ogóle gość rozpruwa regimenty w CC, a jak wolisz 4 poziom magii i dowolny lore - też wchodzi.