Zapowiedzi, plotki - co nowego w Vampirkach cz. 2

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

Loremaster pisze: a mimo wszystko teraz generał-mag musi byc bardzo blisko unitów aby je wspierał , smok nie pozwala na taki luksus
tak teraz tak jest
a w nowej edycji podobno rzeczy z zasada vampire pozwalaja maszerowac na 6 cali od tej osoby czyli 2 wampirki + warghulf na 1 flance i smoczek na 2 pozwala dosc skutecznie objac marszem wszystkie nasze maloliczne oddzialy
a przynajmniej jakos rekompensuje nam to brak generala ktory fruwa sobie gdzie chce

i pamietaj ze to byle ( w wersji na smoku ) co w walce wrecz jest trafiane na +5 przez wszystko co nie ma WS 8 lub wiecej a takie kroxiki na 6

mozna zainwestowac w curse booka [ szkoda ze az 20 ptk kosztuje] to wtedy przyjmujesz wszelkie szarze na klate kazdego herosa wypakowanego, jeszcze na tajne rozpiski to miodzik, oczywiscie zawsze zostaje to ze przeciwnik bedzie mial farta i duzo 6 wyrzuci

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

o wspieranie chodziło mi o helm of commandment i o rzucanie czarów. Pozatym ja nie twierdzę że będzie słaby ale taki smok będzie od byle strzelania spadał porównywanie do winged nightmare jest nie na miejscu bo mimo wszystko nightmare kosztowała z countem ok. 450-500 punktów, teraz count na smoku to pewnie ok. 700 punktów tyle co lord chaosu na smoku a drożej od star dragon-a a ma T5 niski save pewnie , a i tak WS4 go nie ratuje , jakbym walczył ze smokiem wcale by się nie trudził w nawalanie w vampira, bo tego smoka będzie łatwo zabic i robic combar resolution na vampirze. Ta kombinacja o której Barb pisał jest spoko na klocki ale już Bretońska Lanca przy odrobinie szczęscią takiego herosa przetrzyma. Branie smoka w armii VC jest nieopłacalne za dużo rzeczy się traci mimo wszystko

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

zobacze podrecznik to sie wypowiem bo teraz to teoretyzowanie - malo plotek o tym smoku jest

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Coś z innej beczki niż suche dywagacje:

Dziś rozegrałem walkę z Kurką na 2250, rozpy turniejowe.
Moja armia:
- count na lataczu, drwal ale z 3 lvl
- 2 wampiry, bsb i magiczny, bsb z regeneracją na szmacie
- nekrus caddy, 2 scrolle

- BK
- 2x gule
- zombi
- 5 wilków
- 4 fell baty

- 2 vargulfy

BK z regenką są świetni, dopalani przez wskrzeszanie i umiarkowane zabawy z LOS nie boją się żadnego strzelania, ani walki wręcz.

Varghulfy są genialne w każdym calu, najbardziej uniwersalna jednostka. Wkurzające pierdoły z cyklu 5 rycerzy lub 10 strzelców wciągają jak masełko.

Ogólnie bałem się tej konfrontacji, ale po prostu miazga, VC są niesamowicie twardzi.

Ogólnie skończyło się na około 12:8, ale tylko dlatego, że mój count dostał miscasta i dwie jedynki i teleportował się na pustkowia chaosu ;)

Oczywiście z ostateczną oceną poczekam jeszcze, ale zapowiada sięlepiej niż dobrze.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Dziwi mnie to granie na fikcyjnych rozpiskach ...no chyba że dysponujecie już AB do VC'ków jeśli nie to ta podnieta jest bezpodstawna i buzujesz sie kolego na darmo...poczekaj a nie sikasz już ogniem....będziesz nim mógł sikać bądź nie :wink: po premierze. Bo nie wszystko jest takie jasne i proste.
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

koziu pisze:Wlasnie przyszla do mnie pewna mysl :twisted:
Z tego co sie orietuje... to czarodziej nie moze rzucac czarow jesli nosci zbroje. A zatem jesli wampir wezmie w jakis sposob ten swoj heavy armor, a nie bedzie przy nim zaznaczone, ze moze w nim czarowac... to nie bedzie mogl :P
Nie sledze dokladnie watku wiec jesli bylo poruszane to sorry ;)
Żle się orientujesz. Każdy mag może rzucać czary w zbroi, zakładając że może ją wziąć.

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Wilqu pisze:Dziwi mnie to granie na fikcyjnych rozpiskach ...no chyba że dysponujecie już AB do VC'ków jeśli nie to ta podnieta jest bezpodstawna i buzujesz sie kolego na darmo...poczekaj a nie sikasz już ogniem....będziesz nim mógł sikać bądź nie :wink: po premierze. Bo nie wszystko jest takie jasne i proste.
Lepsze granie na fikcyjnych rozpiskach niż [jesli nie umiesz panowac nad jezykiem, to wstrzymaj sie od komentarza [-X - Szaman] o wyższości helfickiego bsb nad wąpierzym.
IMO.

A co do "sikania ogniem" to
Oczywiście z ostateczną oceną poczekam jeszcze, ale zapowiada sięlepiej niż dobrze.
Radze czytać uważnie.

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Marudzisz panie Wilqu, zagrałem z VC na podstawie przecieków i co? Boli Cię to ze wyszło że są skuteczne? A co do tego że niektóre rzeczy mogą okazać się nie do końca prawdziwe to będę miał łatwiej albo trudniej, proste.
Wiem jedno że opłacało się zagrać bo na najbliższym turnieju nie zrobię :shock: jak dostane nowe VC.
Troszku nieregulaminowo za duża ta sygnaturka była, nie sądzisz? -- Tomash

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Na Imperium to się prosiło coacha wziąść i wystawić blisko magów :wink:. Powiem szczerze, że jest imponujący teraz. Łatwo go ukryć nawet za regimentem a 5A z S4 w szarży + impakty robią wrażenie. A gdyby szybko się podjadł jeszcze kostek.. :)

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Koszty są prawie 100% znane, przedmioty też więc co złego w rozgrywaniu takich bitew??

Ja się to wagonów z regeneracją nie przekonam, gdyż to takie 0-1 rozwiązanie , na niektóre armie genialne na inne to stracone punkty bo taki unit to nawet fireball-e bolą (jak na ogólną cenę takie oddziału ) . Działa Dwarfów będą rozpalone do czerwoności waląc w taki unit :)

coach na imperium tak średnio zależy jak rzucasz na wardy, z 4 armatami to może szybko zejśc, a chowac nie za czym bo na wejściu VC mają mało unitów,

Jak dla mnie najlesza kombinacją w VC to lord-mag z bieganie i hełmem + klocek Grave guardów z hand weapon shield + Banner of Barrows.


Po prostu Vampiry wymuszą zmiany w rozpiskach jak to zwykle bywa przy nowej armii, armie defensywne nie będą wychodziły bez 6 scrolli. HE zaopatrzą się w piechotę, Bretka w dużo scrolli i więcej lanc niż pegazów itd. itd.

Ale Killerem Vampirów moim zdaniem będą Dwarfy z Valhaly i masą Spellbreakerów poradzą sobie , a lord VC nie podjedzie z jednostkami bo dostanie rune of challange
Ostatnio zmieniony 13 lut 2008, o 21:16 przez Loremaster, łącznie zmieniany 1 raz.

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

fireballe bola taki oddzial ? K6 z silka 4 na goscia z T4 i sv +2 ?
a krasnoludzkie dziala to krasnoludzkie dziala i co poradzisz - trzeba stac i wskrzeszac

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Jak pisałem wcześniej nie fireballe tylko burning gaze z magii lighta, to już boli jak wejdzie.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2008, o 21:18 przez kurka_z_podworka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

war2bone pisze:fireballe bola taki oddzial ? K6 z silka 4 na goscia z T4 i sv +2 ?
a krasnoludzkie dziala to krasnoludzkie dziala i co poradzisz - trzeba stac i wskrzeszac
gratuluję jak potrafisz masowo wskrzeszac przy mocnej dwarfowej obornie anty-magicznej, która teraz będzie jeszcze lepsza, 2 fireballe i fiery blast spokojnie wystarczą , nie wspominając o kuźni czy wogóle o metalu. Flames of Pheonix też jest dobrym rozwiązaniem:D

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Też sądzę, że lepiej sprawować się będzię VC na piechotę ale ocenić to można będzie dopiero za jakiś czas.

Co do flamingów. Oddział BK z regenką musisz zjechać w całości by się go pozbyć. A bardzo będzie ciężko to zrobić od razu, zwłaszcza że maszyny muszą trafiać i dobrze ranić a czary muszą wchodzić (kiedy VC również mogą groźniejsze dispelować). Naiwnym jest sądzić, że metal lub fire albo mszyny z runami nic mi nie zabiją, ale jeszcze bardziej naiwne jest założenie, że faza strzelania lub magii rozłoży taki klocek.
Pomijam, że waląc po oddziale z regeneracją puszczasz varagulfy i inne cuda.

Mocna obrona dwarfów również nie zablouje każdego ożywnienia. Na obecych VC daje się przebijac przez to w fazie magii a co dopiero po 8 marca :wink:.

lorgoth
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: lorgoth »

Takie trochę te twoje tezy jednostronne Loremaster. Mówisz jak to wszyscy będą blokować czary VC - a propos rzucane na 1 kostce w ilości około 10. A biedne vampiry będą wpuszczały po 3 mocne czary na turę magii przeciwnika. Gdyby takie klocki łatwo schodziły to równie dobrze schodziło by wszystko inne a mało liczebne armie takie jak chaos pakowały by figurki do walizki już w 2 turze.

Proponuje trochę pograć protestować i realnie na to spojrzeć. Oczywiście można taki klocek stracić - ale to jeden z oddziałów który najtrudniej będzie w tej grze stracić. Pokaż mi inny który się regeneruje ma 2+ as i do tego można go całkiem nieźlew swojej turze magii dowskrzeszać.

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

rzucanie 10 czarów na 4+ na jedej kości to znaczy że wejdzie ich statystycznie 5 a po dispelach wejdzie nawet 3 to jest 3 BK. Ja nie mówię że ktoś będzie walił po tym tylko że przeciwko takim armią punkty zainwestowane w regenrację i opieranie na niej siły armii ( bo nie oszukujmy się ten klocke za ok. 900 punktów będzie trzonem armii) będą stracone.
Właśnie nie najtrudniej bo przeciwko armii z dostępem do większej ilości flaming attacks będzie spadał równie łatwo jak normalny klocek tylko że będzie dużo droższy.
Można równie dobrze można zabic sobie generała z mistcasta , kluczowe wskrzeszania zawsze się będzie dispelowało a jak wszyscy magowie będą kroczyli w 12'' od takiego klocka tym lepiej dla przeciwnika.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

kurka_z_podworka pisze:Marudzisz panie Wilqu, zagrałem z VC na podstawie przecieków i co? Boli Cię to ze wyszło że są skuteczne? A co do tego że niektóre rzeczy mogą okazać się nie do końca prawdziwe to będę miał łatwiej albo trudniej, proste.
Wiem jedno że opłacało się zagrać bo na najbliższym turnieju nie zrobię :shock: jak dostane nowe VC.
Nie marudzę tylko dziwi mnie podnieta jakie to Vc jest silne i super ekstra odjechane w kake a tak naprawdę oficjalnie znane jest ich 70% możliwości wiec jak można grac to tak jak bym ja testował nippon ..będą silni to fakt ale wszelkie wyniki bitew jakie gracie bez nowego booka w reku można sobie o kant.............
Obrazek






_________________

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

Wilqu pisze:dziwi mnie podnieta jakie to Vc jest silne i super ekstra odjechane w kake
Cieszy mnie niezmiernie że potrafisz panować nad emocjami kiedy piszesz o grze w plastikowe żołnierzyki, ponosi Cię chociaż Fedek nie napisał nic co by mogło sugerować, że podnieca go power jego nowej armii :roll:
Wilqu pisze:wszelkie wyniki bitew jakie gracie bez nowego booka w reku można sobie o kant.............
To potraktuj to jako ciekawostkę a nie się spinasz chociaż uważasz że nasza gra była nic nie warta

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

czyli kloc BK jest ok ale kloc BK ze szmata za 125 ptk to juz stracone punkty tak ?

# Beasts of Chaos - ogniste ataki - z czarow
# Bretonnia - jest jakas plonaca lanca, + lucznicy
# Dark Elves - magia
# Dwarfs - maszyny, tylko tu trzeba dodac ze z reguly 50 % maszyn ma tylko burning ( wiekszosc maszyn jest budowana na zasadzie +1 silka, +1 silka, burning )
# Empire magia
# High Elves magia, moze jakies magiczne przedmioty
# Hordes of Chaos magia, flamersi
# Lizardmen salki, magia
# Ogre Kingdoms jakies magiczna bron chyba, scrapcatapult (kb)
# Orcs & Goblins nic ?
# Skaven warpfire team
# Tomb Kings chariot of flame, katapulta
# Vampire Counts magia, szmata
# Wood Elves magiczna bron, waywatcherzy (kb)

po prostu jest tak wiele rzeczy z flaming attakami ze regeneracje mozna sobie schowac daleko i jej nie wyciagac ......

przy czym jak wjedziemy w combat to hmm mamy wardzika na +4 chyba ze ktos ma jakies KB albo magiczna bron z ognistymi atakami

no i jeszcze do tych twoich straconych 125 ptk- jak wystrzelaja mi BK to moge przejsc do innego oddzialu bo to BSB

osobiscie nie gralem za czesto na wielkim klocku BK ale ilekroc go wystawilem to nigdy nie zginal do konca ( a teraz ladnie bedzie go mozna ochraniac czy to szmata +4 na strzelanie czy regenka czy wskrzeszaniem )

lorgoth
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: lorgoth »

Mówimy o magicznych VC wiec nie na 4+ a an 3+i wskrzeszani po 2 nie po 1. I Wilqu wiadomo akurat nie 70% a 99% i nikt nie mówi ze będą super hiper nie wiadomo co ale akurat nie odzywałem się wiele ale nie mogę słuchać jak to HE miażdżyc będzie VC i jakie to maja odpowiedzi na każdą jednostkę bo to jakiś absurd.

PS. Miał Loremaster zagrać z Barbarossą - proponuje do tego czasu bzdur nie gadać jak się nie ma do końca pojęcia o czym się gada.

Zablokowany