Zapowiedzi, plotki - co nowego w Vampirkach cz. 2

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Barbarossa pisze:A dla mnie w liczbie 7-8 są za drogie. Skuszę się pewnie w niektórych rozpach na trójeczkę + banshee, bo koszt nie jest aż tak gigantyczny, żeby w najgorszym razie nie mogły spędzić bitwy w lesie z dala od wroga - a z drugiej strony, przeciw wielu armiom bolą strasznie - jak nie ma ich czym zabić, to 9A z S5 robi miazgę z większości lekkich/średnich oddziałów, a krzyczenie pomaga załatwić cięższe cele.
7 sztuk nie tylko, żeby zwiększyć ich hit-power (to 18A S5 - mieli prawie każdy klocek od frontu), ale przede wszystkim, żeby zwiększyć ich przeżywalność vs. armie niebezpieczne (szczury, WE, demony). To 14 ran do zabicia...przestają być oddziałem jedno-magic-misslowym i nie trzeba się tak bać, że zginą jak wyjdziemy z lasu. Przeżyją, zrobią swoje (terror, wycie, niezły wykop w HTH) a na koniec przeżyją, i je podleczymy. Owszem, opcja droga (375 pkkt) ale imho mocna za te punkty (robią straszne rzeczy z choosenami, dragon ogrami, minotaurami, ogrami, bretonią, imperium...naprawdę straszne).
A wyobraź sobie taką linie Wrightów sunącą przeciwko krasnoludzkim liniom strzelców. Ile razy zdołają do nich krasnoludy wystrzelić z magicznych maszyn, zanim dostaną szarżę? raz? dwa? i wpadnie 15 ataków S5 i żadni strzelacze nie przetrzymają takiej nawałnicy. A jak masz 3, to dojdzie 1.
Dlatego imho, albo gramy na nieco większym oddziale, albo na innym rare :)

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Uważasz, że 3 idących wraitów przeżyje 2 salwy krasnoludzkie? Wytłumacz mi jak. Bo ja to marnie widzę.

Czy mnie się zdaję czy macie skądś info, że wraity będą miały M6?

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Heinrich pisze:Uważasz, że 3 idących wraitów przeżyje 2 salwy krasnoludzkie? Wytłumacz mi jak. Bo ja to marnie widzę.

Czy mnie się zdaję czy macie skądś info, że wraity będą miały M6?
A ileż wrightów mogą zabić krasnoludy jedną salwą, jak idą tyralierą? Jedna maszyna = jeden wright maksymalnie. Do tego mamy teren, scattery, misfire, złe deklaracje, na 1-2 (32%) zadają tylko jedną ranę i wright nie ginie. Nie jest tak różowo, jak się ma 2-3 maszyny z runami. A wiecej sie nie ma, bo Minersi, Bolce, Organki są lepszą opcją.
No a kusznicy/thunderersi/organki to sobie mogą strzelac do woli.

No i wampir się cieszy, jak cała maszyneria szyje do Wrightów, a reszta armii dochodzi :)

Edit: Wrighty zawsze miały M6 (i Banshee) i z plotek wynika, że tak zostało

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

ja bym w nowych wampirach miał problem z walczeniem z minimaxem wraithów (tak przy okazji czy banszi traci dwuraka?) max run u mnie to dwie klopy. Przy maxie klopy i działo/ dwa bolce. Ale ze wzgledu da kloce specjalk to dwie klopy. które: a) musze walic po klocku z regenka
b)musza walic po klocku bez regenki
c) sa wargule i ghule które dobrze exerminowac wczesniej :wink:
to sa nedzne dwie klopy do walenia w cos w co idzie zadeklarowac.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Kozisyn pisze:ja bym w nowych wampirach miał problem z walczeniem z minimaxem wraithów (tak przy okazji czy banszi traci dwuraka?) max run u mnie to dwie klopy. Przy maxie klopy i działo/ dwa bolce. Ale ze wzgledu da kloce specjalk to dwie klopy. które: a) musze walic po klocku z regenka
b)musza walic po klocku bez regenki
c) sa wargule i ghule które dobrze exerminowac wczesniej :wink:
to sa nedzne dwie klopy do walenia w cos w co idzie zadeklarowac.
Nie przesadzajmy. Nowe wampiry nie przewidują 2 dużych kloców specjali (w tym jeden z regenką) i jeszcze wrightów. To się nie zmieści (chyba, że obcetniemy herosów bardzo)
Twoim problemem będzie zylion corowej piechoty

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

ile ran ma nowy vamirer count?? 3 czy 4??

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Counta już nie ma, jest vampire lord. Identyczny jak dawny count ale z 2lv magii oraz Ld10. Można czasami zaryzykować koronę :wink:.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Maciek Paraszczak pisze:Ile razy zdołają do nich krasnoludy wystrzelić z magicznych maszyn, zanim dostaną szarżę? raz? dwa?

6x mala runa spowolnienia ;)?

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Plotka mówi, że na eteryki nie będzie działało nic co spowalnia im ruch. Pojawiło się w związku z tym pytanie czy będą podadne na trafienia z kowadła (które dzieli ruch). Do obejrzenia booka jednak nic więcej powiedzieć się nie da.

Szamanie, mógłbyś może troszkę rozjaśnić tą kwestię? :)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

eterykow nie mozna w zade sposob spowolnic

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Furion pisze:eterykow nie mozna w zade sposob spowolnic
Nie chodzi o samo spowolnienie. Kwestia jest taka, czy czary/efekty które między innymi spowalniają, ale mają też dodatkowe efekty - np. obrażenia, tracą jedynie efekt spowolnienia, czy w ogóle nie robią absolutnie nic.

Piotrax
Kradziej
Posty: 987
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Piotrax »

August pisze:Counta już nie ma, jest vampire lord. Identyczny jak dawny count ale z 2lv magii oraz Ld10. Można czasami zaryzykować koronę :wink:.
Lord ma 3l mlvl. Może dopakowac na 4. Zwykły wamp ma mlvl1 i moze dopakowac na 2

Panowie z kosami moga być ciekaą opcją. jestem ciekaw jak na prawdę będą wygladali, bo o nich w sumie najmniej plotek było...

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

Maciek Paraszczak pisze: Nie przesadzajmy. Nowe wampiry nie przewidują 2 dużych kloców specjali (w tym jeden z regenką) i jeszcze wrightów. To się nie zmieści (chyba, że obcetniemy herosów bardzo)
Twoim problemem będzie zylion corowej piechoty
mi chodziło o powody nie walenia po upiorkach :wink:
patrzac na rozpy to z kawy wiem ze max to ok 14 i ok 6 i ew. KotBK
a z corową piechotą aż tak bardzo nie bede miec problemu :wink:
2 kloce slayerów wystarcza chodz na przyblokowanie rosnacych klocków piechoty :twisted: oczywiscie ideałem było by jak najszybciuej zanichilowac te poczatkowe 10 tki piechoty, ale strzelania mało :wink:

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

Krasnale mają jeszcze kowadełko i armatki. Można próbować zakowadełkować drani,a z armatki tak odmierzyć, żeby pocisk przy szczęśliwych wiatrach poleciał po generale, lub innym cwaniaku. Krasnale chyba nie będą miały aż tak źle z tą armią. :? Sam już nie wiem. Poczekam na podręcznik.

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Dziś grałem z kolegą (lizaki) na 1250 pkt nowymi wampirkami, na zasadach na tyle ile znam, na tyle ile prawdziwe są te przecieki.

Ja miałem:

1 Vampire (100 pkt + 35 pt za dodatkowy level) = 225 Pkt
- Z Blood linów: Przerzuty (25 pkt) oraz Supernatiral terror (25 pkt)
- Z itemów: Sword of might (15 pkt) oraz save na 2+ (25 pkt)

1 Vampire (100 pkt) = 175 Pkt
- Z Blood linów: +1 CR (25 pkt)
- Z itemów: Gem of Blood (25 pkt) Armor: -3WS, -3I, +1T (25 pkt)

22 szkielety z FCG = 201 Pkt

21 zombi = 84 Pkt

5 wilków = 50 Pkt

22 GG z FCG = 339 Pkt
- ze sztandarem Banner of Barrows

1 Vargulf = 175 Pkt


Lizaki:

- 3x11 skinków z plujkami
- 2x11 z jawelinem
- 6 cameleonów
- 4 kroxy
- 3 salki
- 3 terki
- biegacza
- maga

Ogólnie jestem zadowolony z nowych wampirków. Niestety moje niedoświadczenie w grze piechotą (ciągłe granie konnicą) robi swoje.
Wojtek strzelał salkami w szkielety, a ja je wskrzeszam i tak do renty. Koniec końców nie miał nawet za połowę szkieli ;)

GG nie doszły bo ciągle uciekał.

Zobiacze pogoniły jedne skinki, a później padły.

Terki poleciały za plansze od terrorysty, zresztą to samo jedne skinki.

Vargulf zjadł (po długim czasie) kroxy od boku. Przeżył trylion poisonów, a na koniec w 6 turze padł od biegacza, bo dostał szarżę i 1 malutkiej ranki nie wysejwał i padł :/ Ale spłacił się.

Było 10:10 ze wskazaniem na kolegę.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Heinrich pisze: 1 Vampire (100 pkt + 35 pt za dodatkowy level) = 225 Pkt
- Z Blood linów: Przerzuty (25 pkt) oraz Supernatiral terror (25 pkt)
- Z itemów: Sword of might (15 pkt) oraz save na 2+ (25 pkt)
+1 level jest Bloodlinem i kosztuje 30 pkt.

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

A normalnej możliwości dodania levelu tak jak obecnym wampirom czy nekromantom nie ma? Tylko poprzez blood line?

Piotrax
Kradziej
Posty: 987
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Piotrax »

Tak tylko przez bloodlin. Tak wiec musisz okroić bohatera. No i musisz mieć 3 klocek piechoty. 3 klocki sa obowiazkowe (zombi, ghule albo szkiele). Podzielisz szkiele na 2 składy i bedzie :wink: Dowskrzesza się :)

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

3 klocki to są obowiązkowe na 2000+ punktów, nie na 1250.

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Czy to prawda, że invokację moge rzucać magami oraz vampirami ilę chcę? Tzn. chodzi mi czy tak jak u TK moge danym czarodziejem rzucać, tak dlugo aż mi wyjdzie w 1 i tej samej turze?

Zablokowany