Empire piechotą i magią stojące

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Też byłem sceptycznie nastawiony do Outridersów ale 3 bitwy z ich udziałem sprawiły, że kompletnie zmieniłem zdanie i dziś nie wyobrażam sobie bez nich rozpiski. Po pierwsze, widzą na 360' więc takie irytujące cele jak Żyrokoptery tudzież Warhawk Ridersi nie będą sobie bezkarnie latać na flankach i tyłach armii niszcząc nasze maszyny, dlatego że nasz oddział strzelców mozolnie manewruje żeby oddać strzał albo gubi line of sight. Po drugie, zajmują o wiele mniej miejsca na polu bitwy niż odddział handgunnersów o porównywalnej sile rażenia- dzięki temu słabe punkty w rozstawce są o wiele węższe i trudniejsze do wykorzystania przez przeciwnika. Po trzecie, są fast cavalry, więc gdy wymaga tego sytuacja mogą się ruszyć i zająć dogodną pozycję albo nawet robić za podpuchę dla przeciwnika, po prostu warto nimi czasem się ruszyć i zmarnować turę strzału bo w pewnych okolicznościach może to dać rewelacyjne efekty.

Awatar użytkownika
szkodnik
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 178

Post autor: szkodnik »

embir82 pisze:Też byłem sceptycznie nastawiony do Outridersów ale 3 bitwy z ich udziałem sprawiły, że kompletnie zmieniłem zdanie i dziś nie wyobrażam sobie bez nich rozpiski. Po pierwsze, widzą na 360' więc takie irytujące cele jak Żyrokoptery tudzież Warhawk Ridersi nie będą sobie bezkarnie latać na flankach i tyłach armii niszcząc nasze maszyny, dlatego że nasz oddział strzelców mozolnie manewruje żeby oddać strzał albo gubi line of sight. Po drugie, zajmują o wiele mniej miejsca na polu bitwy niż odddział handgunnersów o porównywalnej sile rażenia- dzięki temu słabe punkty w rozstawce są o wiele węższe i trudniejsze do wykorzystania przez przeciwnika. Po trzecie, są fast cavalry, więc gdy wymaga tego sytuacja mogą się ruszyć i zająć dogodną pozycję albo nawet robić za podpuchę dla przeciwnika, po prostu warto nimi czasem się ruszyć i zmarnować turę strzału bo w pewnych okolicznościach może to dać rewelacyjne efekty.
Podpisuję się pod tym. I punktowo także prezentują się rewelacyjnie jak na możliwości.

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Szkodnik nie rób mi tego :P Uważałem Cię za równego kolesia :P
embir82 pisze:Po pierwsze, widzą na 360' więc takie irytujące cele jak Żyrokoptery tudzież Warhawk Ridersi nie będą sobie bezkarnie latać na flankach i tyłach armii niszcząc nasze maszyny,
Pistolliersi są bardziej mobilni, w pełni wykorzystują zasadę fast cavalery i strzelają po ruchu. Widzą do 360' i sami są upierdliwi.
embir82 pisze: Po drugie, zajmują o wiele mniej miejsca na polu bitwy niż odddział handgunnersów o porównywalnej sile rażenia- dzięki temu słabe punkty w rozstawce są o wiele węższe i trudniejsze do wykorzystania przez przeciwnika.

Trzeba wykorzystywać dostępne tereny.
Sa!nt pisze:15 handgunnersów (120 pkt) stojących na górce to 6,3 cala i 15 woundów i core :P
5 outridersów (115 pkt) to 5 cali 5 woundów z savem na 5+ i special ale widzą do okoła
embir82 pisze:Po trzecie, są fast cavalry, więc gdy wymaga tego sytuacja mogą się ruszyć i zająć dogodną pozycję albo nawet robić za podpuchę dla przeciwnika, po prostu warto nimi czasem się ruszyć i zmarnować turę strzału bo w pewnych okolicznościach może to dać rewelacyjne efekty.
Z nich taki fast, jak ich będziesz potrzebował to nagle z końca stołu pojawią się po drugiej stronie? Pistollersi naprawdę sprawdzają się lepiej, są tam gdzie ich potrzebujemy, strzelają po ruchu.
Sa!nt w dziale Rozpiski Imperium str 19 dnia Sob 03 Lis 2007, 21:50 pisze:Teraz trochę teohammera.
Koszt
5 Pistolliersów z Outriderem z powtarzalnym pistoletem i muzykiem koszt 114 pkt
5 Outridersów z muzykiem koszt 113 pkt
1:1
Zasięg
Pistolliersi 8' pistoletu + 16' ruchu= 24'
Outridersi 24' strzelby
1:1
Celność
Pistolliersi 8x5+ i 4x4+ -> 46,(6)%
Outridersi 15x5+ -> 50%
Różnica za mała aby mieć znaczenie
1:1
Zasady specialne
Pistolliersi: Zasada pistoletu (brak minusów za strzał po ruchu, i zawsze strzela w odpowiedzi na stój i strzelaj), fast cavalery, (po pozorowanej ucieczce może się poruszyć i strzelać)
Outridersi: Dobry ekwipunek dla Chempiona (trochę drogi), fast cavalery (po pozorowanej ucieczce nie mogą strzelać)
Według mnie
1:0
Wynik
4:3 dla Pistoliersów.

Moje uwagi:
Brakuje mi dla Pistolliersów jak i Outriderów heavy armoura we fluffie jak i na figurce mają a w zasadach nie, sprawiło by to, że Outridersi z bardingiem i heavy armourem czyli savem na 3+ byli by ciekawą jednostką.
Moje dane to czysta teoria trzeba wziąć pod uwagę, że Pistolliersi muszą się bardziej zbliżyć do przeciwnika więc będzie na nich skierowane jednostki strzelające, więc trzeba umieć ich chować tak aby nie wyparowali.
Natomiast Outriderami trzeba uważać na szarże, bo po ucieczce są bez użyteczni.
Nadal podpisuję się pod tymi słowami
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
szkodnik
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 178

Post autor: szkodnik »

Moglibyśmy przebijać się argumentami, ale to dziecinada, kiedy dwóch (równych ;) ) kolesi spiera sie o plastikowe żołnierzyki. Obie jednostki są wystarczająco dobre, żeby przyprawić o ból głowy przy składaniu specjali. Reszta zależy już tylko od Twojego stylu gry. Gdyby inżynier przenosił choć jedną armatę do core, nie miałbym wątpliwości co wystawiać. Dla obu jednostek zawsze znalazłbym miejsce :)

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Pistolliersi są bardziej mobilni, w pełni wykorzystują zasadę fast cavalery i strzelają po ruchu. Widzą do 360' i sami są upierdliwi.
Owszem są bardziej mobilni bo strzelają po ruchu, tylko czasem jest tak, że jak pod coś podjedziesz żeby postrzelać to możesz się naciąć na 20' szarże lataczy albo 16' szybkiej kawalerii a wtedy nie ma gwarancji że Pistoliersi na 3 kostkach uciekną wystarczająco daleko, więc coś za coś.
Trzeba wykorzystywać dostępne tereny.
Pewnie że tak, tylko nie zawsze dostaniesz górkę do ustawienia handgunnersów w dwóch rzędach- w takich sytuacjach lepiej spisują się Outridersi
Z nich taki fast, jak ich będziesz potrzebował to nagle z końca stołu pojawią się po drugiej stronie? Pistollersi naprawdę sprawdzają się lepiej, są tam gdzie ich potrzebujemy, strzelają po ruchu.
Wiadomo, Outridersi będą rzadziej latać po planszy bo mają "move or fire" ale mając to na względzie można odpowiednio ich ulokować w fazie rozstawienia tak że ruszą się raz albo dwa w ciągu gry, ale da to efekty.

Outridersi mają po prostu inne zastosowanie niż Pistoliersi co nie oznacza że są gorsi. Mi podchodzą bardziej ci pierwsi Tobie ci drudzy i tyle, nie ma co się z tego powodu spinać.

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

dla mnie pistolersi sie bardzo dobrze spisują, dziś grałem z HE to DP wyjechali z lasu, pisolersi sie za nimi ustawili i strzelali, przeciwnik nie dość ze jachał ture dłużej, to potem gdy juz szarzował nimi na 10 kuszmenów to 3 Dp nie zdało liderki i rozbiło sie to na pisolersach co za nimi stali, dodatkowo wystrzelali i pozabijali w CC 10 łuków, to potem jeszcze z pomoca pegazisty zastrzelili samotnego na 2 ranach magsua
Hmm Outridersi nie grałem na nich ale move or fire wyklucza to ze pojadą sobie na tył jakiejs kawalerii i postrzelają sobie w nią ;)

ODPOWIEDZ