Rozmowy o poszczególnych jednostkach
Moderator: esgaroth
Ogry w armii DoW
Są cztery jednostki Ogrów, które można użyć jako DoW.
Bulls - szybkie, tanie. Ale głównie jako mięso armatnie. Jak dla mnie nie warte wspominania w armii DoW.
Ironguts - S6, Heavy Armour i możliwość wzięcia War Bannera - jak dla mnie miodzio
Ledbelchers - dwójki mogą coś zrobić, ale nie jest to takie tanie. Czy opłacalne?
Maeaters - Stubborn, Odporność na Psychologie + przerzut od Paymastera = prawdziwe niebo. Do tego tylko Special! Jedyna wada: koszt punktowy. Ale też zaleta: mają o jeden siły więcej niż zwykły Ogr
Wszystkie są specialami w armii DoW. Czy to dobry wybór Special. Jak dla mnie tak. Szczególnie 2 z wyżej wymienionych: Ironguts jako siłę uderzeniową w mniejsze oddziały oraz Maneaters, do walki aż do wybicia wrogiego oddziału.
Co wy o tym sądzicie?
Bulls - szybkie, tanie. Ale głównie jako mięso armatnie. Jak dla mnie nie warte wspominania w armii DoW.
Ironguts - S6, Heavy Armour i możliwość wzięcia War Bannera - jak dla mnie miodzio
Ledbelchers - dwójki mogą coś zrobić, ale nie jest to takie tanie. Czy opłacalne?
Maeaters - Stubborn, Odporność na Psychologie + przerzut od Paymastera = prawdziwe niebo. Do tego tylko Special! Jedyna wada: koszt punktowy. Ale też zaleta: mają o jeden siły więcej niż zwykły Ogr
Wszystkie są specialami w armii DoW. Czy to dobry wybór Special. Jak dla mnie tak. Szczególnie 2 z wyżej wymienionych: Ironguts jako siłę uderzeniową w mniejsze oddziały oraz Maneaters, do walki aż do wybicia wrogiego oddziału.
Co wy o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony 10 gru 2006, o 20:33 przez Husiat, łącznie zmieniany 1 raz.
Bum...!
Ironguts sprawdzają się w większości znanych mi armii, a co Barbarossa na pewnym lokalu wyczyniał czwórką z warbannerem (wziętą w armii DE), to mi chyba na zawsze zostanie w pamięci.
Tym bardziej, że w DoW niewiele jest jednostek, które potrafią mocno przyłoić. Jeden gigant wiosny nie czyni, na dodatek jest dość losowy, a smok to fura punktów w jednym miejscu.
Tym bardziej, że w DoW niewiele jest jednostek, które potrafią mocno przyłoić. Jeden gigant wiosny nie czyni, na dodatek jest dość losowy, a smok to fura punktów w jednym miejscu.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
Tym bardziej jestem skłonny przypuszczać że w mocnej armii DoW obowiązkowa jest jedna z dwóch kombinacji:
Pierwsza:
2-3 Maneater
Dwurak lub Cathayiański Długi Miecz do wyboru + Heavy Armour obowiązkowo żeby łucznicy z siłą 3 nie mieli za łatwo
3 Ironguts
Muzyk, Sztandarowy.
Druga:
2x3 Ironguts
Muzyk, Sztandarowy.
W jednych możliwość War Bannera wskazana.
Zajmują tylko 2 Speciale, a są naprawde mocni. Z mocnym wsparciem ogniowym i ochroną magiczną mogą czynić cuda. (no i z przerzutem Paymastera )
Pierwsza:
2-3 Maneater
Dwurak lub Cathayiański Długi Miecz do wyboru + Heavy Armour obowiązkowo żeby łucznicy z siłą 3 nie mieli za łatwo
3 Ironguts
Muzyk, Sztandarowy.
Druga:
2x3 Ironguts
Muzyk, Sztandarowy.
W jednych możliwość War Bannera wskazana.
Zajmują tylko 2 Speciale, a są naprawde mocni. Z mocnym wsparciem ogniowym i ochroną magiczną mogą czynić cuda. (no i z przerzutem Paymastera )
Bum...!
- Bruenor Battlehammer
- Wodzirej
- Posty: 703
- Lokalizacja: Bendsburg
jakoś nigdy mnie nie przekonywały te istoty Głupie to to i nieprzywidywalne...Kompletnie nie pasują mi do klimatu i mojej wizji DoW
- Bruenor Battlehammer
- Wodzirej
- Posty: 703
- Lokalizacja: Bendsburg
nieprzewidywalne według fluffu - nigdy nie wiesz kiedy mu coś odbije i zacznie pałac chęcia posiłku złożonego w dużej mierze ze swoich dotychczasowych sojuszników
- Bruenor Battlehammer
- Wodzirej
- Posty: 703
- Lokalizacja: Bendsburg
no właśnie tu rodzą się pewne wątpliwościHusiat pisze:Jak dla mnie klimat zostaje. Ogry naprawdę nie są tak głupie. Napewno inteligentniejsze niż Orki, co wystarczy aby pojąć takie rzeczy jak "Jeść halfing = źle."
- Bruenor Battlehammer
- Wodzirej
- Posty: 703
- Lokalizacja: Bendsburg
może pytanie jest wybitie głupie, ale nie potrafie tego znaleźc...Gdzie można znaleź zasady do Ogrów w DoW (oprócz tych standardowych i RoR)
W AB Ogrów.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
W podręczniku DoW są ogry po 35p, mogą wziąść GW i LA, ale mają statsy Bullsów, a co za tym idziesz mniejszą liderkę niż Ironguci i nie mają HA, a przy końcowym rozliczeniu obie jednostki kosztują prawie tyle samo...
Zastanawiałem się jeszcze nad Ledbelcherami - wstawić jedną lub dwie trójeczki nie zaszkodzi, a mogą dużo zrobić i w strzelaniu, a po oddaniu strzału jako wsparcie do walki. Ale drodzy są, 20p droższy niż Bullsi, czyli ich ręczne działo kosztuje 20p... Czy się opłaca?
Zastanawiałem się jeszcze nad Ledbelcherami - wstawić jedną lub dwie trójeczki nie zaszkodzi, a mogą dużo zrobić i w strzelaniu, a po oddaniu strzału jako wsparcie do walki. Ale drodzy są, 20p droższy niż Bullsi, czyli ich ręczne działo kosztuje 20p... Czy się opłaca?
Bum...!
Ironguci z Warbannerem wydają się chyba najmocniejszą opcją w armii DoW - solidni, mocni, twardzi, choć nieco drodzy niestety.
Leadbelczerzy są moim zdaniem za bardzo losowi, to prawda, że jednym strzałem potrafią zmasakrować nawet silne oddziały, lecz potrafią też sami się pozabijać. W połączeniu z niską Liderką i brakiem save'a nie wypadają zbyt pozytywanie.
Bullsi z kolei niewiele mają do zaoferowania. Dość drodzy, niski WS, czego moim zdaniem nie rekompensuje nawet duża ilość ataków.
Maneatersi naprawdę fajni, jak dla mnie, taki pojedynczy loner biegający z dwurakiem i praktycznie automatycznie niszczący rydwany może w niektórych opcjach rozpiskowych sie sprawdzać.
Leadbelczerzy są moim zdaniem za bardzo losowi, to prawda, że jednym strzałem potrafią zmasakrować nawet silne oddziały, lecz potrafią też sami się pozabijać. W połączeniu z niską Liderką i brakiem save'a nie wypadają zbyt pozytywanie.
Bullsi z kolei niewiele mają do zaoferowania. Dość drodzy, niski WS, czego moim zdaniem nie rekompensuje nawet duża ilość ataków.
Maneatersi naprawdę fajni, jak dla mnie, taki pojedynczy loner biegający z dwurakiem i praktycznie automatycznie niszczący rydwany może w niektórych opcjach rozpiskowych sie sprawdzać.
Pojedyńczy Maneater to slot special. A mamy tylko trzy na mniej niż 2K. Dlatego też wystawiałbym jak już conajmniej dwóch - jak jeden zejdzie to zawsze zostanie ten drugi który nadal będzie stanowił jakąś siłę bojową.Maneatersi naprawdę fajni, jak dla mnie, taki pojedynczy loner biegający z dwurakiem i praktycznie automatycznie niszczący rydwany może w niektórych opcjach rozpiskowych sie sprawdzać.
Zastanawiałem się też nad opcją z Długim Mieczem. Wtedynp. w walce z klockiem clanratów będzie walczył aż wytnie wszytskich w pień lub złamie! Zawsze atakuje pierszy, trafia na 3+ rani na 2+. Wystarczy że zabije 3, jeden odda i jeżeli nie zada rany, lub zada to i tak mało zmieni bo liderka ze stubbornem i tak czekamy aż dojdzie jakieś wsparcie np.
Bum...!
No tak, tylko, że 2 maneaterów to już koszt 180 punktów, mniejsza manewrowość, itd. Jeśli już bym się decydował na więcej niż jednego, to 3 lub 4. Cholernie to drogo wychodzi, ale teoretycznie powinni przebić się przez wszystko (4 to 16 ataków z WS4 i S7... nie wiem co mogłoby to ustać )