Zapowiedzi, plotki - co nowego w Vampirkach cz. 2
Moderator: misha
plotka mowi ze to ma działac jak u Henka Kemlera... klekajcie narody ;/ wychodzi ze ta na 4+ bedzie mzona rzucic nawet i z 10 razy an ture na 2k ;/Heinrich pisze:Czy to prawda, że invokację moge rzucać magami oraz vampirami ilę chcę? Tzn. chodzi mi czy tak jak u TK moge danym czarodziejem rzucać, tak dlugo aż mi wyjdzie w 1 i tej samej turze?
Wg plotek 4, tyle co teraz Count
To go troche zjeb.... Ja miałem nadzieje, że jak zlikwidują starego lorda to temu countowi dadzą 5 ataków ale niestety sie przeliczyłem ;/
Byłoby jeszcze ok jakby została jakaś moc co daje 1A ale nie ma ;/
Nie warto więc wg mnie składać tego wampira walczacego bo na 4A to szkoda dawać np tę lancę z autohitami.
Jedyna słuszna opcja to zrobic z niego porno maga ze słomką i tyle.
Fajne jest to, że bedzie można mu dać bloodline power, który daje znajomość wszystkich czarów, więc mozna pomysleć nad jakimś metalem, albo lepszymi popychaczkami bez reakcji.
Mimo iz sie wydaje, że teraz wampira można składać dowolnie, to jest to mylne. Ludzie i tak oklepia sobie 2-3 standardy i bedą na nich grać.
Ja se też myślałem na wight lordzie bo 3W i 5T robi wrażenie i lepiej takiego kolesia zrobić tym sztandarowym z regenka. O ile jego koszt się nie zmieni to bede go takiego wystawial.
Byłoby jeszcze ok jakby została jakaś moc co daje 1A ale nie ma ;/
Nie warto więc wg mnie składać tego wampira walczacego bo na 4A to szkoda dawać np tę lancę z autohitami.
Jedyna słuszna opcja to zrobic z niego porno maga ze słomką i tyle.
Fajne jest to, że bedzie można mu dać bloodline power, który daje znajomość wszystkich czarów, więc mozna pomysleć nad jakimś metalem, albo lepszymi popychaczkami bez reakcji.
Mimo iz sie wydaje, że teraz wampira można składać dowolnie, to jest to mylne. Ludzie i tak oklepia sobie 2-3 standardy i bedą na nich grać.
Ja se też myślałem na wight lordzie bo 3W i 5T robi wrażenie i lepiej takiego kolesia zrobić tym sztandarowym z regenka. O ile jego koszt się nie zmieni to bede go takiego wystawial.
Nie wiem czemu tak narzekacie. Teraz wampir będzie taki sam jak dawniej Count, z tą różnicą, że będzie miał od razu 2 mlvl i bodajże 10Ld. Koszt punktowy pewnie taki sam (może droższy, bo wyższy mlvl z bazy). Marzenia o 5 atakach są raczej nierealne...
Wcześniej i tak wystawiało się tylko Counta, bo Lord był nieopłacalny i jakoś nie przeszkadzało nikomu, że ma 4A.
Co do 5A to należy zauważyć, że miał to tylko BD, a teraz możesz mieć z Red Fury jeszcze więcej A i przy okazji poczarować i to nie najgorzej...
Wcześniej i tak wystawiało się tylko Counta, bo Lord był nieopłacalny i jakoś nie przeszkadzało nikomu, że ma 4A.
Co do 5A to należy zauważyć, że miał to tylko BD, a teraz możesz mieć z Red Fury jeszcze więcej A i przy okazji poczarować i to nie najgorzej...
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Porównajmy:
Stary Necrarch lord
Vampire lord 3 poziomu (necrarch)
Barded nightmare
Dodatkowy poziom
Dodatkowa kość
Book of Arkhan
ok. 450 pkt. : 5 kości powera + książka, 5 ataków z S5, 4 rany T5 save 5+, +1 to cast
Nowy necrarch lord
Vampire lord 3 poziomu na zwykłej szkapie
Zna wszystkie czary z jednego lore'a
+ 2 kości powera
Summon ghouls albo skeletons albo creatures of the night
Flayed hauberk
Sword of Might
Helm of Commandment
Book of Arkhan
Też ok. 450 pkt: 5 kości powera + book of Arkhan, 4 ataki z S6, 3 rany 2+ save, +1 to cast tylko na wskrzeszanie.
Dodatkowo znajomość wszystkich czarów, recast (który sam w sobie jest wart dużo), przekazywanie WS dalej.
Dla mnie dobry interes.
Dalej - mój blood dragon lord na winged nightmarze:
Wampir lord, winged nightmare, 3 poziom, blood dragon
Sword of might, enchanted shield, strength of steel, heart piercing, wristbands of black gold.
Czyli 5 ataków z S6 (7 w szarży), przerzucane w pierwszej turze, armour save 2+, ward od strzelania 3+. 610 punktów
Wg nowego army booka:
Wampir lord, winged nightmare, 3 poziom
Red fury, Infinite hate, +1 CR
Sword of Might, flayed hauberk, wristbands of black gold, helm of commandment.
Nieco mniej niż 600 punktów
W porównaniu z poprzednim - hitpower podobny, od 4 do 8 ataków z S6, zawsze przerzucanych. Winged nightmare trochę słabszy, ale też przerzuca nietrafienia. Armour 2+, ward od ostrzału (lepszy, bo działa również na stópki i inne nie-missile).
W ramach dodatkowych bonusów - przekazywanie WS dalej, dodatkowa kostka powera, +1 CR.
Straty: rana, niższy WS.
W wypadku nowego blood dragona warto wspomnieć o opcji przerzucenia go na smoka, która jest po prostu opłacalna - dużo większy hitpower i przeżywalność, no i zionięcie do zmiękczania lanc.
Dla mnie oba "nowe" buildy są lepsze.
Stary Necrarch lord
Vampire lord 3 poziomu (necrarch)
Barded nightmare
Dodatkowy poziom
Dodatkowa kość
Book of Arkhan
ok. 450 pkt. : 5 kości powera + książka, 5 ataków z S5, 4 rany T5 save 5+, +1 to cast
Nowy necrarch lord
Vampire lord 3 poziomu na zwykłej szkapie
Zna wszystkie czary z jednego lore'a
+ 2 kości powera
Summon ghouls albo skeletons albo creatures of the night
Flayed hauberk
Sword of Might
Helm of Commandment
Book of Arkhan
Też ok. 450 pkt: 5 kości powera + book of Arkhan, 4 ataki z S6, 3 rany 2+ save, +1 to cast tylko na wskrzeszanie.
Dodatkowo znajomość wszystkich czarów, recast (który sam w sobie jest wart dużo), przekazywanie WS dalej.
Dla mnie dobry interes.
Dalej - mój blood dragon lord na winged nightmarze:
Wampir lord, winged nightmare, 3 poziom, blood dragon
Sword of might, enchanted shield, strength of steel, heart piercing, wristbands of black gold.
Czyli 5 ataków z S6 (7 w szarży), przerzucane w pierwszej turze, armour save 2+, ward od strzelania 3+. 610 punktów
Wg nowego army booka:
Wampir lord, winged nightmare, 3 poziom
Red fury, Infinite hate, +1 CR
Sword of Might, flayed hauberk, wristbands of black gold, helm of commandment.
Nieco mniej niż 600 punktów
W porównaniu z poprzednim - hitpower podobny, od 4 do 8 ataków z S6, zawsze przerzucanych. Winged nightmare trochę słabszy, ale też przerzuca nietrafienia. Armour 2+, ward od ostrzału (lepszy, bo działa również na stópki i inne nie-missile).
W ramach dodatkowych bonusów - przekazywanie WS dalej, dodatkowa kostka powera, +1 CR.
Straty: rana, niższy WS.
W wypadku nowego blood dragona warto wspomnieć o opcji przerzucenia go na smoka, która jest po prostu opłacalna - dużo większy hitpower i przeżywalność, no i zionięcie do zmiękczania lanc.
Dla mnie oba "nowe" buildy są lepsze.
Gdzie to wyczytałeś??Barbarossa pisze:Winged nightmare trochę słabszy, ale też przerzuca nietrafienia.
Lanca z autohitami jest dla mnie słaba. O wiele lepsze jest infinite hatered. Działa cały czas a nie tylko w pierwszej turze i nie tylko na jeźdzca.Drwal pisze: Nie warto więc wg mnie składać tego wampira walczacego bo na 4A to szkoda dawać np tę lancę z autohitami.
Jedyna słuszna opcja to zrobic z niego porno maga ze słomką i tyle.
Np. Vampire Lord, level 3.
Dread Knight, Infinite Hatred, Red Fury.
Gem of Blood, Enchanted Shield, Cursed Book, Belfire Spike, Book of Arkhan.
Drzewce zjada z miejsca (w VIed kodeksie nie dało się złożyć takiego wampira). Bardzo przyzwoicie wali po innych celach w tym po oddziale VC z regenracją, które będą teraz zmorą stołów . Sądze, że w każdej turze będzie wypłacał po 6-7 ataków a sam jest nieźle zabezpiecznony przed atakami (Cursed Book, Gem, 1+ AS). Do tego czaruje całkiem nieźle i ma bounda.
Komu się nie podba, można dać Słomkę albo Sword of Kings, Walach's Bloody Hauberk albo hełm. Ja nawiasem mówiąc widzę hełm raczej na modelu nienastawionym na bicie bo w ważnym momencie może stanąc przed wyborem - walka albo uzycie hełmu.
Również na potwora można takiego wampira dać.
Obecne wampiry się świetnie da składać zarówno na walkę jak i na magię. Jednostki mamy teraz takie, że w połączeniu ze wsparciem bohaterów i innych jednostek stają się bardzo silne (np. GG z dwurakami + ASF z carta + leczenie z nekromancji straconych modeli). Wcześniej to od bohaterów zależałą gra.. armia była tłem. Teraz jednostki (ew. jednostki plus wsparcie bohatera) same potrafią wiele zdziałać.. każdy rare dla przykładu. Przynajmniej ja tak to widzę .
Szczerze wątpie. Dreadlance ma w opisie jaki mamy że to lanca. Daje autohity podczas ataku przedmiotem a więc tylko w szarży (zapewne będzie to opisane lepiej w AB, którego jeszcze nie mamy). Właśnie dlatego jest gorsza od infinite hatered.
Nie mam przy sobie RB, ale zdaje się, że nie ma tam żadnej wzmianki o rozpłynięciu się lancy w powietrzu po szarży. Jest za to wzmianka o tym, że magiczną bronią walczy się zawsze.August pisze:Szczerze wątpie. Dreadlance ma w opisie jaki mamy że to lanca. Daje autohity podczas ataku przedmiotem a więc tylko w szarży (zapewne będzie to opisane lepiej w AB, którego jeszcze nie mamy). Właśnie dlatego jest gorsza od infinite hatered.
oczywiście barb a jak będziesz przepisywał mu cytat to przy okazji opisz mi smoka lepiej ok?Drwal pisze:
A czy te wristbands of black gold tak jak piszesz dziala na stope i niemissile? Możesz mi pokazać zapis?
teraz działają na każdy rodzaj strzelania - oczywiście nie będzie działać na treemana szyszki bo one nie strzelają
IMO Fedek ma rację - gdyby lanca (w tym przypadku Dreadlance) działała tylko w szarży, to w następnych turach nie mielibyśmy magicznych ataków, prawda? Mnie wampiry do walki raczej nie pociągają, pewnie dalej będę grał na magach. Cieszy mnie możliwość dania jakiejś dobrej magicznej zbroi długozębnemu, bo teraz na Necrarchu szkoda mi poświęcania cennych bloodline'ów na wykupienie warda, który może się nie przydać.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Ja tam bazuje na informacjach od wiarygodnych osób na warseerze. Wristbands mają dawać Wsave 3+ na "ranged attacks" a nie "missile attacks". Czyli praktycznie wszystko poza CC.
Co do hauberka - dotychczas jak brałem lorda na lataczu, to w parze musiało być dwóch nekrosów. Też biegacz nie wchodził. Ale hauberk nie jest konieczny na lordzie na zombie dragonie - już lepiej dać mu cadaverous cuirass, żeby mógł spokojnie się wystawiać na jakieś salwy waywatcherów czy desperackie szarże wardancerów. Albo cursed book. Ale raczej cuirass.
Co do hauberka - dotychczas jak brałem lorda na lataczu, to w parze musiało być dwóch nekrosów. Też biegacz nie wchodził. Ale hauberk nie jest konieczny na lordzie na zombie dragonie - już lepiej dać mu cadaverous cuirass, żeby mógł spokojnie się wystawiać na jakieś salwy waywatcherów czy desperackie szarże wardancerów. Albo cursed book. Ale raczej cuirass.
"Grants the bearer a 3+ ward save against ranged attacks of any kind (including war machines, templates, magic missiles, etc)."Barbarossa pisze:Ja tam bazuje na informacjach od wiarygodnych osób na warseerze. Wristbands mają dawać Wsave 3+ na "ranged attacks" a nie "missile attacks". Czyli praktycznie wszystko poza CC.
"I fart in your general direction"
To jest piękne ))Szaman pisze:"Grants the bearer a 3+ ward save against ranged attacks of any kind (including war machines, templates, magic missiles, etc)."Barbarossa pisze:Ja tam bazuje na informacjach od wiarygodnych osób na warseerze. Wristbands mają dawać Wsave 3+ na "ranged attacks" a nie "missile attacks". Czyli praktycznie wszystko poza CC.
Wstąp do Karczmy pod ZademTroll'a