Nowe VC - problemy

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Nowe VC - problemy

Post autor: Jedy Knight »

Wyszedł nowy podręcznik, wrzucajcie problemy.

Na razie wiem, że przykładowa armia w podręczniku jest nielegalna.
GW...
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Na TWFie zgłaszali już kilka. W sumie można o tym podyskutować i tutaj:

1) Co się dzieje, jeśli w regimencie jest nekromanta na corpse carcie, i nekromantę coś zabije - czy CC wypada z regimentu - a jeśli tak, to w jaki sposób.

2) Wampiry kupują zwykłe przedmioty z bloodline'ów, co natychmiast rodzi pytania: jak to się ma do WYSIWYGa oraz czy można w trakcie turnieju "zmieniać" wybór przedmiotu, i z avatar of death w jednej bitwie wziąć dwuraka, a w drugiej 2x hand weapon.

3) Moje ulubione, czyli co się dzieje, jeśli wampirowi na koniu wykupimy "fly".

4) No i chyba czeka nas męska decyzja pt. "czy bohater dołączony do regimentu może lecieć będąc wewnątrz tego regimentu"

5) Kowadło a eteryki

Tak na moje oko to będzie z 8-10 pozycji w uściśleniach dzięki nowym wampirom. Ta armia jest dość pokręcona - dużo różnych zasad.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Dlaczego jet nielegalna?

Oto podstawowe problemy, które mi się nasunęły "na szybko". Pewnie wyjdzie więcej.

Czy można wardować/regenerować rany z CR (tak tylko dla uściślenia, bo to chyba dosyć jasne)

Cytat:Undead cannot be broken, but Undead units beaten in combat
suffer one wound for every point by which they lose the combat.
No armour saves are allowed against these wounds. If characters
are present in a unit, or if they are riding a monster, the
controlling player can decide how to allocate the wounds amongst
the unit, the monster and the characters.
In multiple combats, each Undead unit on the losing side suffers
one wound for every point their side has lost the combat by.



Czy Fell Bats to "infantry" (w związku z tym leczymy im D6 ran, a nie jedną). Przy wchodzeniu do domu są klasyfikowane jako "infantry"

Cytat: Target one of your own Undead units or characters within
18". The target unit regains D6Wounds worth of models.
Units with the Vampire or Ethereal rule, and non-infantry
units, are harder to heal and only ever regain a singleWound


Czy czarem "Summon the Undead Horde" można wyleczyć więcej niz ranę kawalerii/eterykom. Restrykcja z opisu czaru dotyczy tylko oddziałów z "vampire rule". czy może rozszerzamy restrykcje o zapisy z czaru "Invocation of Nehek"?

Cytat: "Alternatively, it allows the Vampire to replenish 3D6Wounds
across any number of friendly units or characters. Rebuilt
models are placed as detailed in Invocation of Nehek, and no
Vampire unit or character may be given more than a single
wound each from a single casting.


Czy przy Evocation of Death Black Coacha, możemy wybrać, że nie zasysamy Kości Mocy, czy też abosrbowanie jest obowiązkowe, oraz czy absorbujemy również kości mocy worga

Cytat:"At the start of every Magic phase, the Black
Coach can absorb magical energy. Roll the dice in the power dice
pool, and those generated for any wizard within 6" of a Black
Coach. Any of these dice that score a 6 are absorbed by the Black
Coach and are discarded. If there is more than one Black Coach
on the battlefield, or a particular wizard is within 6” of more than
one Black Coach, randomly determine which Black Coach gains
the benefit of each absorbed dice – each dice can only affect one
Black Coach.
Each dice absorbed by the Black Coach permanently increases the
Black Coach’s abilities, as detailed on the Evocation of Death
Effects Chart opposite. All of these increases are cumulative with
each other.


Czy istoty eteryczne mogą zostac "potraktowane" kowadłem, czy nie

Cytat:"Ethereal Movement
Ethereal creatures treat all terrain as open terrain for the
purposes of movement. They may not finish their movement
inside impassable terrain. They are also never affected by any
special rule, spell or item that would otherwise reduce their
movement or stop them moving completely (such as the Pit
of Shades spell, for example).


Czy rany zadawane z Crimson Gem of Lahmia moga być saveowane, wardowane i regenerowane - brak dopisku "no saves" w innych tego typu przemiotach dopisek jest

Cytat:"At any time in the Magic phase, the bearer may sacrifice aWound
to gain one power dice."


Więcej grzechów teraz nie pamiętam

Uff.....ile pisania. Może się przyda. Ja na razie męcze Ogry, na VC przyjdzie czas w next lidze :)

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Maćku, większość z tego to nie są problemy, co najwyżej wątpliwości.

Rany z CR można wardować/regenerować, bo jest wyraźnie napisane "no armour saves" a nie "no saves of any kind". A wg rulebooka wardować i regenerować mozna każą ranę, chyba, że jest napisane inaczej.

Fell baty to infantry, tak samo jak screamery, ogry, Yhetee i cała plejada innych rzeczy. Niczym innym być nie mogą.

Natomiast "sacrifice a wound" oznacza dla mnie, że absolutnie nie podlega to żadnym save'om. Umówmy się - gdyby pozwolić na armour save'y od tego, to gra w Warhammera nie miałaby dalej żadnego sensu. I naprawdę nie ma co nawet ruszać tego tematu.

Co do reszty - jutro wieczorem sobie popiszę.

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Barbarossa pisze:Maćku, większość z tego to nie są problemy, co najwyżej wątpliwości.
Oczywiście masz rację, większość przytoczonych rzeczy jest dla mnie jasna i oczywista. Jednak lepiej za wczasu sprawę odpowiednio nagłośnić, niż później "głośno" bronić swoich racji na jakimś turnieju wobec nieświadomych np. "infantrowatości" Fell Batów. Co czynić umiem, ale wbrew powszechnemu mniemaniu, wcale nie sprawia mi to przyjemności ;)

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Helm of Commandment daje WS wampira tylko jeźdzcom czy też również koniom?

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

August pisze:Helm of Commandment daje WS wampira tylko jeźdzcom czy też również koniom?
Jest napisane, że tylko jeźdźcom.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

3) Moje ulubione, czyli co się dzieje, jeśli wampirowi na koniu wykupimy "fly".
Zacznę mordować jak ktoś będzie przepychał tą głupotę*. Ta sama kategoria pomysłu co regenerujący się smok chaosu.

Maciek
EDIT: * tzn. jeżeli ktoś będzie sugerował, że latający wampir bierze konia na plecy i fruwa.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

mlepkows pisze:
3) Moje ulubione, czyli co się dzieje, jeśli wampirowi na koniu wykupimy "fly".
Zacznę mordować jak ktoś będzie przepychał tą głupotę*. Ta sama kategoria pomysłu co regenerujący się smok chaosu.

Maciek
EDIT: * tzn. jeżeli ktoś będzie sugerował, że latający wampir bierze konia na plecy i fruwa.
Może jednak jakiś cytacik?
Bo tak fluffowo, to sam widziałem, jak dziewczę, ścisnąwszy konia mocno udami, unosiło się w powietrze.
Ale z zasadami WFB to ma mało wspólnego.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

A ja mam pytanie powracające jak bumerang. Napisano już na ten temat 6 stron, ale nie mogę znaleźć żadnego oficjalnego uściślenia.
A mianowicie: czy lanca działa jeśli nie szarżujemy, konkretnie, czy mamy autohity z Dreadlance jeśli nie szarżujemy i jak to wygląda po stracie wierzchowca.

Były już różne interpretacje, myślę, że warto by to ugruntować w uściśleniach.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

to akurat najmniejszy problem, bo przy przedmiocie masz "mounted only", a nie cos w stylu "working on charge only" ;) (po prostu nie masz +2 S, gdy nie szarżujesz)

a wg naszych uściśleń lanca nie działa, gdy heros traci wierzchowca

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

To znaczy ja osobiście nie mam problemu z tym, ale myślę, że warto po prostu to wpisać, bo niektórzy mogą mieć wątpliwości.

I 'mounted only' nie do końca wyjaśnia sprawę, bo nie wiadomo, czy odnosi się to do warunku użytkowania, czy do wykupienia. Bo mounta można stracić. Ogólnie chodzi mi o to, żeby RL nie żerowali na braku oficjalnego zapisu, ale wspominasz, że istnieje jakieś 'nasze uściślenie', czy chodzi Ci o konkretny zapis? Bardzo bym prosił o link.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Może jednak jakiś cytacik?
Bo tak fluffowo, to sam widziałem, jak dziewczę, ścisnąwszy konia mocno udami, unosiło się w powietrze.
Ale z zasadami WFB to ma mało wspólnego.
Spróbuję, choć mój argument opiera się głównie na "co nie jest wproset dozwolone, jest niedozwolone". Poproszę o cytat z nowego podręcznika VC, bo takowego nie posiadam (tak, nawet skana).

Maciek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Wg. uściśleń (opublikowanych przedwczoraj wieczorem, nota bene) nie można używać lancy na piechotę.

Natomiast lanca nie działa tylko podczas szarży. Kawalerzysta uzbrojony w lancę walczy nią zawsze, tylko w pierwszej turze po szarży ma z tego tytułu +2S. Nie ma czegoś takiego jak "w pierwszej rundzie były lance, a teraz używamy hand weaponów". Broni się nie zmienia.

A W kwestii "fly a konik" zasadowo nie ma żadnego argumentu. Nie mówię tego dlatego, że uważam, ze ta opcja powinna królować na polskich stołach, ale po prostu nie ma zasad to tego. Jedyne co znajdziesz w RB to: cavalry: The rider's M characteristic is never used. Jest to podstawa do uściślenia, ale absolutnie sama w sobie nie wystarczy, żeby to uczynić nielegalnym. W RB nie ma nic na temat zasad specjalnych dot. ruchu i tego, czy i jak przechodzą z konia na jeźdźca albo odwrotnie.
Ostatnio zmieniony 22 lut 2008, o 13:14 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Jeżeli chodzi o latanie i konika.
To chyba jest tak, że rider moze latać, ale tylko wtedy jak spadnie z mounta. Z konia nie mozna spasc wiec sobie nie polatamy. Aczkolwiek bloodline mozna taki kupic :D

pozdro

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

Barbarossa pisze:Wg. uściśleń (opublikowanych przedwczoraj wieczorem, nota bene)
Moje przeoczenie, dzięki.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Crusader pisze:Jeżeli chodzi o latanie i konika.
To chyba jest tak, że rider moze latać, ale tylko wtedy jak spadnie z mounta. Z konia nie mozna spasc wiec sobie nie polatamy. Aczkolwiek bloodline mozna taki kupic :D

pozdro
moje zanie jest takie samo. sam fakt, ze uzywamy mv monstera steeda powinien wystarczyc. Przeciez fly zwieksza mv do 20" i pozwala ruszac sie nad terenem i jednostkami...
4) No i chyba czeka nas męska decyzja pt. "czy bohater dołączony do regimentu może lecieć będąc wewnątrz tego regimentu"
a cos sie zmienilo ostatio w tej materii?
2) Wampiry kupują zwykłe przedmioty z bloodline'ów, co natychmiast rodzi pytania: jak to się ma do WYSIWYGa oraz czy można w trakcie turnieju "zmieniać" wybór przedmiotu, i z avatar of death w jednej bitwie wziąć dwuraka, a w drugiej 2x hand weapon.
Fkat jest to pewien problem ale:
wysiwyg moim zdaniem powinien byc na wampirze mimo wszystko. Jest to mundane weapon wiec powinno byc go widac. Nawet jesli jest kupiony poprzez magiczne przedmioty. Gorzej wyglada sprawa czy mozna to zmieniac, bo choc sam uwazam, ze w tym przypadku powinno byc tak, ze ma sie jedna bron na caly turniej to ciezej to poprzec argumentami.
1) Co się dzieje, jeśli w regimencie jest nekromanta na corpse carcie, i nekromantę coś zabije - czy CC wypada z regimentu - a jeśli tak, to w jaki sposób.
tak wypada. W taki sam sposob jak deamonic mount wypada z oddzialu konnych jak sie zabije championa, ktory na nim siedzial.
Czy rany zadawane z Crimson Gem of Lahmia moga być saveowane, wardowane i regenerowane - brak dopisku "no saves" w innych tego typu przemiotach dopisek jest
mozesz. Jednak jak dla mnie jesli save ci sie uda to nie dostajesz powera gdyz koszt dostania go nie bedzie spelniony

Czy przy Evocation of Death Black Coacha, możemy wybrać, że nie zasysamy Kości Mocy, czy też abosrbowanie jest obowiązkowe, oraz czy absorbujemy również kości mocy worga
imo wchodza wszystkie. Nie da sie ez wybrac czy odzajemy kosci czy nie.

Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Post autor: Varden »

Maciek Paraszczak pisze:Dlaczego jet nielegalna?
Zobacz Lorda i Kasztelana

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Shino pisze:
2) Wampiry kupują zwykłe przedmioty z bloodline'ów, co natychmiast rodzi pytania: jak to się ma do WYSIWYGa oraz czy można w trakcie turnieju "zmieniać" wybór przedmiotu, i z avatar of death w jednej bitwie wziąć dwuraka, a w drugiej 2x hand weapon.
Fkat jest to pewien problem ale:
wysiwyg moim zdaniem powinien byc na wampirze mimo wszystko. Jest to mundane weapon wiec powinno byc go widac. Nawet jesli jest kupiony poprzez magiczne przedmioty. Gorzej wyglada sprawa czy mozna to zmieniac, bo choc sam uwazam, ze w tym przypadku powinno byc tak, ze ma sie jedna bron na caly turniej to ciezej to poprzec argumentami.
mysle ze to raczej nie jest problemem - w rozpisce powinno byc zawarte, tak samo jak podstawka smoka HE itd.

Awatar użytkownika
Nordri
Chuck Norris
Posty: 575
Lokalizacja: Greifenhagen

Post autor: Nordri »

Varden pisze:
Maciek Paraszczak pisze:Dlaczego jet nielegalna?
Zobacz Lorda i Kasztelana
Mógłbyś przybliżyć dla tych co booka jeszcze nie mają?

Zablokowany