Multiple Targets

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mućka
Chuck Norris
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów [KGB "RZEZNICY Z KRESÓW"]

Multiple Targets

Post autor: Mućka »

Ostatnio cos takiego nam wyniklo:

http://img156.imageshack.us/my.php?image=hahagl7.png
Obrazek

Dragon Princsi overrunuja na duzo cali, w wyniku tego jest taka sytuacja jak na obrazku. Wczesniej dragoni zachaczaja o bok black knightow jednak jesli chcieliby wheelowac zeby dostawic sie na bok to wpadli by w necrosa generala. Co w takim wypadku?

Lord MC
Wałkarz
Posty: 85
Lokalizacja: dziedzina Chaosu

Post autor: Lord MC »

...Edited JJ.... Ale nie wierz mi na słowo :D :D
Niech sie wypowie ktoś kompetentny (choć to pewnie i tak kwestia interpretacji zasad, jeśli w ogóle jest coś wspomniane o podobnej sytuacji).

Awatar użytkownika
Mućka
Chuck Norris
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów [KGB "RZEZNICY Z KRESÓW"]

Post autor: Mućka »

czyli co ? Jeden koles bedzie stal rogiem? nie ma szans na takie cos imo bo to wbrew zasadom

Lord MC
Wałkarz
Posty: 85
Lokalizacja: dziedzina Chaosu

Post autor: Lord MC »

Jak rogiem??
Jak nie tak, to jak??

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

w momencie whella dostawiajacego zaczepiaja o nekraha, wiec raczej moga szarżować 2 jednoski naraz... a jesli nie to wpadja w BK, a wampirek sie odstawia na 1 cal od combatu... i walcza tylko z BK

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Mućka pisze:czyli co ? Jeden koles bedzie stal rogiem? nie ma szans na takie cos imo bo to wbrew zasadom
nie wiem co jest sie dokladnie stanie z ta szarza, ale bynajmniej zapewniam Cie, ze dostawienie rogiem, jezeli nie ma innej mozliwosci jest jak najbardziejok i zgodne z zasadami

pozdrawiam
Furion

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

Imho sprawa jest prosta szarżujesz na necrusia bo z rysunku wynika, że szarża na BK jest niewykonalna raz, że nie zrobisz wheela a dwa, że nie dostawisz modeli do BK przez telefon sytuacja była dość niejasna ale tu nie miałbym wątpliwości gdybym był na miejscu

Na pewno nie ma tu szarży na 2 jednostki naraz

Awatar użytkownika
Mućka
Chuck Norris
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów [KGB "RZEZNICY Z KRESÓW"]

Post autor: Mućka »

No i co... Bilbym jednym gosciem dostawionym rogiem? Pokaz mi gdzie jest cos takiego wspomniane w Rulebooku bo troche dziwnie to wyglada.

Niech sie wypowie ktos z LS najlepiej.

pzdr

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

a czy mozna prosic by na przyszlosc nadawac odpowiednie tytuły tematów - bo "zastanawiajaca kwestia " nic nikomu nie mowi, a nawet zaciemnia forum Kwestii zasad.

uwaga do Mućki oraz innych osob nadajacych podobne tytuły!.

moda prosze o usuniecie mojego posta po jakims czasie, gdyz jest calkowicie nie na temat :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie. Mam juz dosc usuwania ostow w kwestii zasad. Te strasznie razace pomylki staram sie usuwac na biezaco bez ostrzezenia ani poinformowania, gdyz tylko utrudniaja pozniejsza komunikacje na forum.

Dodatkowo chcialem przypomniec, ze wypowiadanie sie na tym forum ma specyficzna etykiete (ostatnio zmieniana z tym, ze jak sie nie wie to sie nie odzywa i najlepiej sie popiera argumenty wlasne cytatami) inne posty nie przestrzegajace bede kasowal w tym topicu i bardzo mozliwe, ze w innych.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Jak nie ma możliwości to BK robią aligna do szarżującego - ot to. Jakoś to trzeba zsunąć. Imo ten oddział został jako pierwszy zahaczony, więc z nim toczymy najpierw walkę.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Wg RB na str. 43 w dziale pursuit (ruch jak overrun) jest napisane, ze dostawiasz sie do pierwszej jednostki na ktora trafisz.

Jezeli necros jest pierwszy, tzn. do niego jest mniej cali to byloby dostawienie do niego, ale napisales ze wpadasz w black knightow wpierw, to jest szarza na 2 oddzialy w tym przypadku...

albo sie stykasz z BK rogiem, albo BK ,,dostawiają" się do Ciebie- inych opcji nie ma, bo szarża na pewno jest udana, bo necros Ci tylko przeszkadza zalignować :)

(poza tym napisałeś, że DP overrunuja DUŻO cali, więc IMO rysunek tego nie oddaje, i miałbyś możliwość zrobienia wheela wcześniej...)

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Strona 24 - Multiple targets + oddball stuff + wciąganie do combatu + ostatnia strona Erraty.


Once the charging unit has touched its opponent, the
combat is committed and it only remains to align the
antagonists where the charge has been made at an angle.
Bear in mind what is really happening. The two units
have clashed and some warriors in advance of the rest
have struck the enemy first, but the rest will pile in
beside them and gradually both sides come together into
a wave that ebbs and flows as the troops fight. For the
purposes of the game we simply move the combatants
against each other so that a battleline is formed, and for
convenience it is easier to move the chargers. Therefore,
the charging unit is aligned to its target, but in situations
where it would be more convenient (eg, if impassable
terrain is in the way) it is entirely possible to move the
charged unit to align it with the charger.



+ przedostatnia strona Erraty


Charging multiple targets
It often happens that two or more units are lined up next
to one another, so that a charge against one will result in
others becoming involved (see Fig.1 below).
In Figure 1, for example, a charge against the left hand
unit will inevitably bring the other unit into combat. In a
case like this the charging player should declare his
charge against whichever unit he intends to bring most
models to bear against. However, because it is inevitable
that other units will be brought into the combat they are
also allowed to make a normal charge
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Mućka
Chuck Norris
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów [KGB "RZEZNICY Z KRESÓW"]

Post autor: Mućka »

Morrok pisze:
(poza tym napisałeś, że DP overrunuja DUŻO cali, więc IMO rysunek tego nie oddaje, i miałbyś możliwość zrobienia wheela wcześniej...)
Bo wlasnie wczesniej tam staly szkielce ktore zostaly przejechane do zera.
I z tamtego miejsca overrunuje na 15 czy tam iles cali tak ze wjezdzam w bok black knightow chwilke przed wjechaniem w necrosa.
BK sa juz w walce, wiec zalignowanie ich do Dragonow chyba nie bardzo bedzie pasowac.

Czyli jak w koncu jest odpowiedz? Tak po polsku bo te cyctaty JJ mi pomiesazly troche :)

p.s. A nawet jakby probowac alignowac bk do dragonow to oni zachaczyli by wtedy o necrosa wiec dalej dupa bo by stal na drodze.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Mućka pisze: Czyli jak w koncu jest odpowiedz? Tak po polsku bo te cyctaty JJ mi pomiesazly troche :)

.
DP walczą z BK iz necrosem.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

Mućka pisze:
Morrok pisze:
(poza tym napisałeś, że DP overrunuja DUŻO cali, więc IMO rysunek tego nie oddaje, i miałbyś możliwość zrobienia wheela wcześniej...)
Bo wlasnie wczesniej tam staly szkielce ktore zostaly przejechane do zera.
I z tamtego miejsca overrunuje na 15 czy tam iles cali tak ze wjezdzam w bok black knightow chwilke przed wjechaniem w necrosa.
BK sa juz w walce, wiec zalignowanie ich do Dragonow chyba nie bardzo bedzie pasowac.

Czyli jak w koncu jest odpowiedz? Tak po polsku bo te cyctaty JJ mi pomiesazly troche :)

p.s. A nawet jakby probowac alignowac bk do dragonow to oni zachaczyli by wtedy o necrosa wiec dalej dupa bo by stal na drodze.
ja z tego rozumiem że DP przejechali kilkanaście cali zanim zetknęli się z BK (dobrze rozumiem?). W takim razie, jeśli dochodzisz najpierw do BK, możesz skręcić wcześniej i zetknąć się tylko z nimi.

Awatar użytkownika
Mućka
Chuck Norris
Posty: 368
Lokalizacja: Rzeszów [KGB "RZEZNICY Z KRESÓW"]

Post autor: Mućka »

Błażej pisze:
Mućka pisze:
Morrok pisze:
(poza tym napisałeś, że DP overrunuja DUŻO cali, więc IMO rysunek tego nie oddaje, i miałbyś możliwość zrobienia wheela wcześniej...)
Bo wlasnie wczesniej tam staly szkielce ktore zostaly przejechane do zera.
I z tamtego miejsca overrunuje na 15 czy tam iles cali tak ze wjezdzam w bok black knightow chwilke przed wjechaniem w necrosa.
BK sa juz w walce, wiec zalignowanie ich do Dragonow chyba nie bardzo bedzie pasowac.

Czyli jak w koncu jest odpowiedz? Tak po polsku bo te cyctaty JJ mi pomiesazly troche :)

p.s. A nawet jakby probowac alignowac bk do dragonow to oni zachaczyli by wtedy o necrosa wiec dalej dupa bo by stal na drodze.
ja z tego rozumiem że DP przejechali kilkanaście cali zanim zetknęli się z BK (dobrze rozumiem?). W takim razie, jeśli dochodzisz najpierw do BK, możesz skręcić wcześniej i zetknąć się tylko z nimi.
Nie, dragoni stoja tutaj gdzie sa, do black knigtow maja 3,7 cala a do necros 3,9 w lini prostej. A rzucilem 14 czy tam iles ponad 10.

Dzieki JJ.

Lord MC
Wałkarz
Posty: 85
Lokalizacja: dziedzina Chaosu

Post autor: Lord MC »

Błażej pisze:
Mućka pisze:
Morrok pisze:
(poza tym napisałeś, że DP overrunuja DUŻO cali, więc IMO rysunek tego nie oddaje, i miałbyś możliwość zrobienia wheela wcześniej...)
Bo wlasnie wczesniej tam staly szkielce ktore zostaly przejechane do zera.
I z tamtego miejsca overrunuje na 15 czy tam iles cali tak ze wjezdzam w bok black knightow chwilke przed wjechaniem w necrosa.
BK sa juz w walce, wiec zalignowanie ich do Dragonow chyba nie bardzo bedzie pasowac.

Czyli jak w koncu jest odpowiedz? Tak po polsku bo te cyctaty JJ mi pomiesazly troche :)

p.s. A nawet jakby probowac alignowac bk do dragonow to oni zachaczyli by wtedy o necrosa wiec dalej dupa bo by stal na drodze.
ja z tego rozumiem że DP przejechali kilkanaście cali zanim zetknęli się z BK (dobrze rozumiem?). W takim razie, jeśli dochodzisz najpierw do BK, możesz skręcić wcześniej i zetknąć się tylko z nimi.
No a co gdyby jechał 3 cale? A 4 ??
Ale jeżeli ta errata mówi jasno, to nie się o co spierać (nie chce mi sie jej rozkminiać, choć angielski znam dobrze :) )

Błażej
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

imponujesz mi swoją logiką :roll:

ODPOWIEDZ