Nowe VC - problemy
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Na warseerze w battle raporcie nowych VC przeciwko Empire
http://warseer.com/forums/fantasy-battl ... re-2k.html
autor pisze że przy bloodlinie forbidden lore zawsze mamy podstawowy czar nieważne jaki lore wybierzemy.
Wydaje mi się to drobnym wałkiem ale jeszcze nikt tego autorowi nie zarzucił.
Ja byłem przekonany że inkantacje ma się tylko kiedy naszym lorem jest Vampires. Jak wy myślicie.
I ponawiam pytanie o popychaczkę. Czy przy spaleniu szarży ruszam się o pełne 8 cali czy też ruszam się 4 cale.
http://warseer.com/forums/fantasy-battl ... re-2k.html
autor pisze że przy bloodlinie forbidden lore zawsze mamy podstawowy czar nieważne jaki lore wybierzemy.
Wydaje mi się to drobnym wałkiem ale jeszcze nikt tego autorowi nie zarzucił.
Ja byłem przekonany że inkantacje ma się tylko kiedy naszym lorem jest Vampires. Jak wy myślicie.
I ponawiam pytanie o popychaczkę. Czy przy spaleniu szarży ruszam się o pełne 8 cali czy też ruszam się 4 cale.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
W forbidden lore jest wyraźnie napisane, że mag zna invocation of nehek oraz wybrany zestaw czaru.
Z popychaczki ruszasz się 8", nawet, jak spalisz szarżę.
Wszystkie hity (i inne przykre rzeczy czynione przez wroga) które nie wynikają z zetknięcia się modeli są ranged attacks.
Z popychaczki ruszasz się 8", nawet, jak spalisz szarżę.
Wszystkie hity (i inne przykre rzeczy czynione przez wroga) które nie wynikają z zetknięcia się modeli są ranged attacks.
fenole daja ci ataki bedace skutkiem zetkniecie z nimi i to nie sa ranged atack :>
a klatwe dlatego przytoczylem gdyz jest to jedynyw swoim rodzaju atak nie zdefiniowany jako nic. tzn. jest to swoisty rodzaj counterattacku (tylkl kwestie o no saves of any kind allowed pominalem )
a klatwe dlatego przytoczylem gdyz jest to jedynyw swoim rodzaju atak nie zdefiniowany jako nic. tzn. jest to swoisty rodzaj counterattacku (tylkl kwestie o no saves of any kind allowed pominalem )
a co powiesz na przewracajacego sie giganta? oczywiscie chodzi mi o martwego przewracajacego sie giganta...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Klątwa nie jet atakiem, tak samo, jak i miscast. Upadający gigant "styka" się z modelami przeciwnika. Nie cudujcie bez sensu
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Takie są zasady WFB, większość lataczy w unitach to piechota. Tutaj nawet nie można twierdzić, że ktoś coś przeoczył, bo w army booku zarówno bat swarmy, jak i fell baty, są jasno oznaczone jako infantry.
Inne pytanie do LS. Pytanie o intepretacje 6 czaru. Opis czaru brzmi:
Summon Undead Horde
This spell may be used in one of two ways, declared at the time
of the casting attempt:
You may create a new Zombie unit, with 5D6 models, using the
rules for the Raise Dead spell.
Alternatively, it allows the Vampire to replenish 3D6Wounds
across any number of friendly units or characters. Rebuilt
models are placed as detailed in Invocation of Nehek, and no
Vampire unit or character may be given more than a single
wound each from a single casting."
Dotad rozumialem, ze jesli wskrzeszasz nowe zombiaki, to masz zasieg Raise Dead. Jednak do drugiego akapitu zasiegu nie ma podanego, wiec uznalem, ze zasiegu po prostu nie ma - wskrzeszasz 3D6 modeli w armii i tyle. Modele ustawiasz tak, jak jest opisane w Invocation. Nie mozesz dac wiecej niz jedna rane Vampire i herosom, ale eterykow i kawalerie juz mozesz zwiekszac bez ograniczen.
Tak to widzialem do tej pory.
Wczoraj jednak przeczytalem marcowego Whiter Dwarfa poswieconego VC, gdzie w wywiadzie Gav Thorpe mowi, ze ten czar ma zasieg 12" (str.24).
I ja sie pytam - o co kaman?
Summon Undead Horde
This spell may be used in one of two ways, declared at the time
of the casting attempt:
You may create a new Zombie unit, with 5D6 models, using the
rules for the Raise Dead spell.
Alternatively, it allows the Vampire to replenish 3D6Wounds
across any number of friendly units or characters. Rebuilt
models are placed as detailed in Invocation of Nehek, and no
Vampire unit or character may be given more than a single
wound each from a single casting."
Dotad rozumialem, ze jesli wskrzeszasz nowe zombiaki, to masz zasieg Raise Dead. Jednak do drugiego akapitu zasiegu nie ma podanego, wiec uznalem, ze zasiegu po prostu nie ma - wskrzeszasz 3D6 modeli w armii i tyle. Modele ustawiasz tak, jak jest opisane w Invocation. Nie mozesz dac wiecej niz jedna rane Vampire i herosom, ale eterykow i kawalerie juz mozesz zwiekszac bez ograniczen.
Tak to widzialem do tej pory.
Wczoraj jednak przeczytalem marcowego Whiter Dwarfa poswieconego VC, gdzie w wywiadzie Gav Thorpe mowi, ze ten czar ma zasieg 12" (str.24).
I ja sie pytam - o co kaman?
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Bless - po pierwsze, masz nieaktualny opis czaru. Czar został zmieniony w wydanym army booku i jego opis brzmi tak
This spell may be used in two ways. declared at the time of the casting attempt:
You may create a new zombie unit, with 5D6 models, using the rules for the Raise Dead spell
Alternatively, it allows the Vampire to replenish 3D6 wounds across any number of friendly units or characters. Rebuilt models are placed as detailed in Invoaction of Nehek, and no Vampire, Ethereal or non-infantry unit may be given more than a wound each from a single casting.
Po drugie, ja już nic nie kumam z zasad VC. Odczytywałem to dokładnie tak, jak Ty - opcja #2 jest bezzasięgowa, i odwołuje się do rozbudowanych w IoN zasad umieszczania modeli w regimencie. Jeśli Gav miał co innego na myśli, to po raz kolejny poniósł porażkę, próbując przekuć swoje myśli w pismo.
Jest to naprawdę najgorzej napisany AB (pod względem jasności zasad) dotychczas, na moje oko będzie wymagał od kilkunastu do nawet ponad dwudziestu uściśleń, i to w odniesieniu do bardzo podstawowych kwestii.
This spell may be used in two ways. declared at the time of the casting attempt:
You may create a new zombie unit, with 5D6 models, using the rules for the Raise Dead spell
Alternatively, it allows the Vampire to replenish 3D6 wounds across any number of friendly units or characters. Rebuilt models are placed as detailed in Invoaction of Nehek, and no Vampire, Ethereal or non-infantry unit may be given more than a wound each from a single casting.
Po drugie, ja już nic nie kumam z zasad VC. Odczytywałem to dokładnie tak, jak Ty - opcja #2 jest bezzasięgowa, i odwołuje się do rozbudowanych w IoN zasad umieszczania modeli w regimencie. Jeśli Gav miał co innego na myśli, to po raz kolejny poniósł porażkę, próbując przekuć swoje myśli w pismo.
Jest to naprawdę najgorzej napisany AB (pod względem jasności zasad) dotychczas, na moje oko będzie wymagał od kilkunastu do nawet ponad dwudziestu uściśleń, i to w odniesieniu do bardzo podstawowych kwestii.
Garść wątpliwości dot. czarowania:
1. Czy wampir mający wykupiony magic armour może rzucać czary ?
2. Czy wampir mający zwykłą zbroję z Avatar of Death/Dread Knight może rzucać czary ?
3. Czy wampir mający Avatar of Death/Dread Knight i zastępujący normalną zbroję magiczną może rzucać czary ?
1. Czy wampir mający wykupiony magic armour może rzucać czary ?
2. Czy wampir mający zwykłą zbroję z Avatar of Death/Dread Knight może rzucać czary ?
3. Czy wampir mający Avatar of Death/Dread Knight i zastępujący normalną zbroję magiczną może rzucać czary ?
Czy infinite hatred u wampirów lub frenzy u Blood Knightów działa także na ich wierzchowce? (koniki, smoka, itd?)
W rb jest napisane, że tak ale dokładnie nie pamiętam.
<edit> Ktoś ostatnio chciał mi wmówić, że działa tylko na monstery, a nie na koniki, dlatego pytam...
W rb jest napisane, że tak ale dokładnie nie pamiętam.
<edit> Ktoś ostatnio chciał mi wmówić, że działa tylko na monstery, a nie na koniki, dlatego pytam...
Ostatnio zmieniony 1 mar 2008, o 22:45 przez Izwor, łącznie zmieniany 1 raz.
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
morrok, bez agresji
WSZYSTKIE zasady psychologiczne jezdzca przechodza na wierzchowca, a wszystkie zasady wierzchowca przechodza na jezdzca.
Frenzy, hatred, stubborn, odpornosc na psychologie takze.
Wyjatek to oddzialy z marka khorna - ich frenzy nie dziala na wierzchowce, bo uposledzony umyslowo czlowiek pisal errate do FAQ.
WSZYSTKIE zasady psychologiczne jezdzca przechodza na wierzchowca, a wszystkie zasady wierzchowca przechodza na jezdzca.
Frenzy, hatred, stubborn, odpornosc na psychologie takze.
Wyjatek to oddzialy z marka khorna - ich frenzy nie dziala na wierzchowce, bo uposledzony umyslowo czlowiek pisal errate do FAQ.
infinite hatreed tak. Przerzut hitow w kazdej turze walki juz nie wiec zaleznie o to o co ci chodzilo odpowiedz moze byc innaIzwor pisze:Czy infinite hatred u wampirów lub frenzy u Blood Knightów działa także na ich wierzchowce? (koniki, smoka, itd?)
W rb jest napisane, że tak ale dokładnie nie pamiętam.
<edit> Ktoś ostatnio chciał mi wmówić, że działa tylko na monstery, a nie na koniki, dlatego pytam...