Kilka pytań dotyczących szarży

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Neferkamin
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 113
Lokalizacja: Telford
Kontakt:

Kilka pytań dotyczących szarży

Post autor: Neferkamin »

Mam kilka pytań. W podręczniku 7ed nie ma zasady redirect'a szarży, co było w 6 ed, lecz nadal pozostaje kilka wątpliwości. Podam może kilka przykładów:
a) Jednostka kawalerii A znajduję się w odległości od jednostki na którą szarżuję powiedzmy 5'' (jednostka szarżowana B są to fruwaki) za jednostką znajduję się następna jednostka piechoty C oddalona od jednostki A o 7''.
Teraz jednostka B ucieka poza zasięg szarży jednostki A przy czym jednostka C zdaje test paniki. Wszystko dzieje się w linii prostej dla uściślenia. W tym przypadku mamy doczynienia z nieudaną szarżą. W zasadach na str. 21 mamy napisane: "Jeżeli szarża jest nieudana, jednostka nie podwaja swojej szybkości i porusza się o dystans równy wartości współczynnika Mv (w naszym przypadku weźmy 8''). Jednostka porusza się prosto w kierunku wyznaczonego celu tak, JAKBY SZARŻOWAŁA, lecz zatrzymuje się po pokonaniu zwykłego dystansu ruchu"
W naszym przypadku oznacza to że jednostka kawalerii A wjedzie w jednostkę C i tu pytanie:
Czy jednostka kawalerii A powinna się zatrzymać 1'' przed jednostką C, gdyż nie wyznaczała jej na cel swojej szarży, choć w tym przypadku musiała by poruszyć się tylko 6'' a więc mniej niż zwykły ruch - a spalona szarża nie jest traktowana jako overrun, czy w nią po prostu wszarżowuje? - co raczej jest niezgodne z zasadami, ale jak wyżej powiększyłem "Jakby szarżowała".
Dalej:
Ten sam przykład, jednostka B ucieka, lecz okazuje się że na 3d6 wyrzuciła mniej niż zasięg szarży i kawaleria A przegoniła jednostkę, czy w tym wypadku wszarżowuje w jednostkę C i jeżeli tak (co jest już raczej bardziej wiarygodne bo nie mamy doczynienia ze spaloną szarżą) czy jednostka C może deklarować reakcję na szarżę? (Jak dla mnie traktował bym to już jako overrun)
Wiem, że to tylko hipotetyczne zagadnienie i żadko się może zdarzyć na polu bitwy, aczkolwiek czekam na wasze zdanie w tym temacie.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

EITW
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Neferkamin
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 113
Lokalizacja: Telford
Kontakt:

Post autor: Neferkamin »

thx, właśnie się doszukałem.

Zablokowany