opis czaru Drain Magic z booka HE str 46:
"... The casting values of all spells are raised by 3, whether cast by friend or foe."
dispellowanie czarów pozostajacych w grze - RiP - RB str 110:
"... Note that the player only needs to beat the casting value of the spell in question - he does not have to beat the original casting score."
wystepuje nastepujaca sytuacja: rzucam czar Flames of Phoenix (RiP) wychodzacy normalnie na 11+ oraz Drain Magic
a) najpierw rzucam Flames of Phoenix (na 11+) potem Draina (innym magiem)
b) najpierw rzucam Draina potem Flames (tutaj casting value czaru został podniesiony do 14+)
w swojej turze magii przeciwnik chce dispellowac Flames of Phoenix
w turze przeciwnika nadal działa czar Drain Magic, ktory podnosi Casting Value wszystkich czarów o 3.
a) by zdispellowac musi wyrzucic 14 lub wiecej?
b) by zdispellowac musi wyrzucic 14 lub wiecej?
pozdrawiam
ps. IMO: a) TAK, b) TAK, ale wole to poruszyc w wiekszym gronie, moze nawet jakis autorytet pochyli sie nad zagadnieniem.
Drain Magic a RiP
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
IMHO chodzi tylko o zwiększenie trudności rzucenia czaru, a dispelowanie normalnie, tak samo jak do tej pory niezależnie od tego jaki był wynik przy rzucaniu czaru. W końcu Drain Magic ma utrudniać magowanie a nie ułatwiać poprzez wzmacnianie RiPów. Efektywnie więc potraktowałbym "casting value" jako "casting value given in a spell description" przy dispelowaniu RiPów. A ewentualną nieścisłość zrzuciłbym na tradycyjną już pedantyczność GW przy pisaniu zasad.
The most important rule!
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Lizardmen, Bretonnia, High Elves
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Lizardmen, Bretonnia, High Elves
drain podnosi poprzeczke rzucania czarów - czary RiP wlasnie na tej poprzeczce sie dispeluje.
jesli rzucam czar ktory wychodzi na 14+ to dlaczego przeciwnik go dispelluje na 11+ ?
jesli rzucam czar ktory wychodzi na 14+ to dlaczego przeciwnik go dispelluje na 11+ ?

Assasselo ma rację.
Z opisu czaru wynika jasno, że minimalny Cast na czar zostaje podniesiony o 3! A jeżeli chcesz dispelować RiP-a to dispelujesz jego minimalny cast
Dlaczego?
Drain magic dotyczy WSZYSTKICH czarów! Również RiP-ów w turze przeciwnika, bo wtedy drain magic też działa, a cast valuable nie został zmieniony, bo dalej jest podwyższony o 3.
Z opisu czaru wynika jasno, że minimalny Cast na czar zostaje podniesiony o 3! A jeżeli chcesz dispelować RiP-a to dispelujesz jego minimalny cast

Dlaczego?
Drain magic dotyczy WSZYSTKICH czarów! Również RiP-ów w turze przeciwnika, bo wtedy drain magic też działa, a cast valuable nie został zmieniony, bo dalej jest podwyższony o 3.
a nie jest czasem basic casting value...? do dispelowania...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
to ja jeszcze jedną ciekawą sytuacje przedstawię:
rzucam Draina w swojej turze.
przeciwnik w swojej turze ma miscast i na tabelce wypada mu 5-6 czyli rebound (moge rzucic jeden ze swoich czarów) - 'wartosc' tego czaru (czyli casting value) jest rowniez podniesiona przez draina o 3 - czyli przeciwnik by zdispellowac tego rebounda musi rzucic wiecej
pozdrawiam
rzucam Draina w swojej turze.
przeciwnik w swojej turze ma miscast i na tabelce wypada mu 5-6 czyli rebound (moge rzucic jeden ze swoich czarów) - 'wartosc' tego czaru (czyli casting value) jest rowniez podniesiona przez draina o 3 - czyli przeciwnik by zdispellowac tego rebounda musi rzucic wiecej

pozdrawiam
