Pytania krótkobrodego - stary temat

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

Zablokowany
Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

Wybrales dobry dzial... :) Katapulta i inne maszyny jej pokroju (balisty, organy, dziala etc) wylaczajac steam tanka i hellcannona ma miec podstawke 40x40 lub wieksza... :wink: Moze jej tez wogule nie miec le wtedy szarze, Los i inne smiecie sa rozwazane na twoja niekorzysc... Kowadlo nie ma podstawki, czyli montujesz je na taka jaka masz w boxie w ktorym go kupujesz, lecz na potrzeby walki uznaje sie ze ma ona 60x20.
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

Kosma
Pseudoklimaciarz
Posty: 29

Post autor: Kosma »

Dziękuję uprzejmie i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
papa-smerf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 134

Post autor: papa-smerf »

Zmieniając temat to opłaca się mieć kuszoli,bo teraz mam najczęściej 10 kuszoli i 10 gromasów i zastanawiam sie czy nie kupić kolejnej 10 gromasów i nie zamienić z kuszolami , chociaż kuszoli mam fajne modelle i juz pomalowane ( znaczy u mnie za kuszoli robią rangersi z 5 ed ci co z bugmanem są pokazywani ) i włanie jak zawsze kłuci się u mnie sentyment z ze zdrowym rozsądkiem który nakazyje robic mocniejsze rzeczy a nie opierac sie na sentymentach , i tak samo jest u mnie z rarami mam organy i goblin h. - który jest świetnie pomalowany, a ogólnie figurka jest "zajebiaszcza" ale z drugej strony wszyscy wiemy że goblin raczej gorzej wypada z nowymi organami z 7 ed , bo w poprzedniej to bym stwierdził że goblin rządzi ale teraz wszystko sie troche skomplikowało . :(

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

Ja tam używam kuszoli. Są w miarę tani i zasięg 30". Czasem to kluczowa sprawa, więc często jakieś miejsce dla 10 się znajdzie. Tylko, że ja to plewa jestem i się nie znam. I grać nie umiem. To raczej nie sugeruj się tym co piszę.
A właśnie, czy jest jakiś dark-fjuczer-medjewal-ultimajte-masakratoro-wyczeso-wypaso-bra mrok-poradnik do dwarfów, dla takich plew jak ja? :P Coś jak te poradniki na Bugmansbrewery, tylko dostosowane do naszych realiów, bo tamtejsze lekko mówiąc, raczej tutaj nie przystają. A może warto by coś takiego stworzyć? Jak myślicie?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

qszole są ok dobra broń na łuki i maszynki oraz wrogich strzelców.

Awatar użytkownika
Supeł
Kretozord
Posty: 1872
Lokalizacja: Lublin - MORIA!

Post autor: Supeł »

nie stworzysz takiego podr. bo ludzie grają różnie, każdy ma nieco inne podejście do tematu a poza tym to wtedy gra dwarfami w Polsce by sie ujednoliciła strasznie a tego nie chcemy... Ja np. nie wystawiam kuszoli nigdy a rzadko thundów - ktoś powie że to głupie, być może ale mi się lepiej gra w ten sposób...

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

okurdemol..przestań p....dolić :D
wkurza mnie to że ludzie mówią : ja to plewa, albo tamten to plewa...
każdy gra jak umie...a ciśnieniowanie na wynik przechodzi ( z reguły) koło 7 roku grania :D
ja na przykład nie mam kompletnie głowy do statsów wrogich armii..jakoś mi nie wchodzą..i dlatego upierdliwie wypytuję o to przeciwników na turniejach. co ich dekoncentruje.. :D
a podręcznika nie stworzysz...ja np nigdy nie grałem na nowym kowadle, thundów prawie nie używam...a ostatnio myślę nad rozpiską turniejową z lordem-daemon slayerem :D
musisz próbować, próbować, próbować..w naszej armii nie ma samograjów (jak vietcong skinkowy).
ze swojej strony np. powiem że lord na tarczy z master rune of steel rządzi...

Awatar użytkownika
Vanirh
Chuck Norris
Posty: 620
Lokalizacja: Karak Beton(Karak Świebodzin)

Post autor: Vanirh »

masz rację grazbit
co do pytania, to ja na 1500 wystawaim 2x10 kuszoli z tarczami 10 thundów z sh, większość twierdzi że to pluton ale jaki KPE ma 20 hammerersówi 15 warriorów?

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

ano Grazbird ma racje... z wyjątkiem tego że niektórym to ciśnieniowanie na wyniki zostaje znacznie dłużej niż do 7 roku życia... cóż... przykre...

lord na tarczy to też mój typ, lubie grac chłopakiem...

co do thunderersów i kuszników... często wystawiałem tych pierwszych ale myśle teraz nad zmianą na kuszników. Większy zasięg i znacznie mniejsze koszty... ewentualnie może bede wystawiał to i to... trzeba przetestowac, a ja niestety nie mam zbyt wielu okazji :(
Obrazek

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

Nie zwróciliście uwagi na emotkę i przesadzacie. To ta emotka. -> :P <- A ciśnienia nie mam i nigdy nie miałem, bo by mi żyłka pękła. 6ed. dwarfy skutecznie leczyły z wszelkich ciśnień. :P Acha to nie ma być podręcznik, tylko poradnik, podręcznika nikt tworzyć nie ma najmniejszego zamiaru. Gdzie wyczytaliście że mowa o jakimś podręczniku? Bo na pewno nie w moim poście. ;) Hmm... nie chodziło mi o to by powstał twór o tym "Jak 'rozkręcić' każdą armię na 20-0 i/lub więcej- ultimate PG rozpa...", tylko o to jak grać z danym hardkorem, czy lepiej na remis, czy lecieć na pałkę, czy light-standard, na co uważać, możliwe przegięcia u przeciwnika, co ściągać w pierwszej kolejności, zdolność do zapodawania kombinowanych szarż przód-tył-bok-front na nasze klocki. itp. Czyli to o czym tutaj zazwyczaj dyskutujemy, tylko usystematyzowane i zebrane do kupy.
Czy już teraz jest to jasne?

p.s.
Ja teraz testuję rozpę na małe punkty z minimalną ilością maszyn, acz ekskluzywnych i kuszolami. Na razie po pierwszych testach i jest bardzo spoko. Zobaczymy jak pójdzie dalej.

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

hmmm...
jesli chodzi o jakieś cud manewry:
- zawsze patrzę co w armii przeciwnika jest największym zagrożeniem. zagrożenia dzielę na dwa rodzaje: te na które mogę coś poradzić i te na które nic nie poradzę (np skaveni na milionie magów). jesli chodzi o te drugie to zaciskam zęby i wierze że jakoś to będzie (no i mrucze miscast przy każdym czarze, o dziwo, bardzo często wypada podwójna jedynka :D )
zagrożenia na które mozna coś poradzić (np drzewiec, smok z palantem na grzbiecie) staram sie eliminowac jak najszybciej: czyli strzały z katapulty, działa, m.r of challenge ).i tutaj trzeba to robic konsekwentnie.

jeśli popatrzysz na różne armie, to zauważ, że w wielu wypadkach wyeliminowanie juz kilku jednostek (a czasem nawet jednej) powoduje nagłą "kichowatość" armii przeciwnika..dajmy na to takie standardowe stare VC na dwóch wagonach BK..dla mnie cud malina
Bretka tez nie jest tak potwornie straszna- może poza latającym cyrkiem :D
Chaos-mniam mniam, wreszcie jakaś armia z niewielką ilością modeli, gdzie każdy strzał z organek boli :twisted:
Dlatego tez uwazam, że takie wrogie jednostki trzeba ELIMINOWAĆ, tzn. nie społawiać, nie powodować panik. WYBIJAĆ do nogi.
w standardowym imperialnym pornodefensie co będzie dla Ciebie największym zagrożeniem ? steamtank, armaty,helka,rakieta, lord na lataczu czy magowie ?

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

Grazbird, tyle, tylko, że to każdy wie. Ja już prawdę mówiąc, takich ogólnych smutów, z których nie wynika nic konkretnego, słuchać nie chcę. Chodziło mi o podrążenie tematu.

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Grazbird, nie lord latajacy tylko altar to ma dobrego kopa, 3-4 działa, 2 dzoałgi troche kawy 3 magów lub 2 x mag i priest lub 2xmag i pegazista wg mnie najltrudniejsza armia do dwarfów bo grejt działa robią wam duze "ała"

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

bzdura . Imperium to tylko armia remisowa dla dwarfów nic więcej. Trzeba się dobrze wystawić jedynie. Najgorsze są szczury na sztormie , kopaczach magii i dzwonie z latarkami za lasem.

2 miejsce mają armie z masowym fearem np vc / tk

Problem z imperium jest taki że nie ugrasz z nim 20-0 zamast tego wynik będzie max 14-6 a normalnie 10-10 może 8-12/12-8

Awatar użytkownika
okurdemol
Wodzirej
Posty: 695

Post autor: okurdemol »

A właśnie czy grając z imp. ważniejsza jest strona, czy zaczęci?

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

to zależy od ustawienia terenow na stole... jak żadna strona nie daje znaczącej przewagi machinom, strzelcom itp. to bierzemy zaczynanie...
Obrazek

Awatar użytkownika
kelus
Warzywo
Posty: 17
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kelus »

witam,
jeżeli przekształcę longów na strażników to podlegają oni zasadzie, że nie można mieć ich więcej niż wojowników ? ;)

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

nie :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Czy jeżeli dam M. r. spellbinding i m.r.Valayi to będę miał +3 do rozpraszania, czy tylko +2?

Awatar użytkownika
Casp
Mudżahedin
Posty: 308

Post autor: Casp »

Mam następujące pytanie:
załóżmy, że we wrogiej armii jest gigant, 2 rydwany, doom diver, 4 bolce i warboss na wywernie. Co eliminujecie jako pierwsze - i z jakich maszyn?
Do dyspozycji 1 katapa, 1 działo, 2 bolce i 2 organy.

Zablokowany