Nowe VC - problemy

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
adamski_1977
Plewa
Posty: 6

Post autor: adamski_1977 »

Na moje oko, z cytatu WŁAŚNIE dobitnie wygląda, że Banshee MOŻE strzelać w combat, pod warunkiem, że sama jest zaangażowana w ten combat do którego ma zamiar "strzelać".

Co do Eteheral Movment - zasda mówi, że nie można ograniczyć lub zatrzymać RUCHU jednostki z taką zasadą specjalną. Nie ma nic na temat braku możliwości zadania obrażeń takiej jednostce przez czary lub zasady, które niejako przy okazji powodują zatrzymanie lub spowolnienie jednostki eterycznej. Co więcej w opisie Ethereal Creatures jest wyraźnie napisane - jednostka może zostać zraniona tylko przy pomocy magicznej broni, czaru lub magicznego EFEKTU, a takim magicznym efectem niewątpliwie jest runa z kowadła.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jankiel pisze:Błażej, a gdzie tyż masz napisane, że banshee moze krzyczeć do dowolnej walki wręcz? Chyba zacytowałeś nie ten podręcznik ;)
Alez skad - wszystko sie zgadza ! Juz tlumacze. :)
Ghostly Howl (Tomb Banshee only): A Tomb Banshee can use
her Ghostly Howl against a single unit in the Shooting phase,
even if she has marched or charged, or is engaged in close combat.
This attack has a range of 8". A Tomb Banshee does not need a
line of sight to her target. If engaged in combat, a Tomb Banshee
may only target a unit that she is in contact with.
[...] A Tomb Banshee may use her Ghostly Howl as a stand and shoot charge reaction.

Z konstrukcji pogrubionego zdania wynika, ze w ogolnej dowolnosci wyboru celow przez banshee, jest tylko jeden wyjatek. To mianowicie, ze jesli juz jest zwiazna walka wrecz, to celem jej krzyku moze byc tylko ta jednostka, z ktora walczy. Pierwszy akapit opisu dzialania krzyku zawiera zasady ogolne (opisuje, jak banshee moze strzelac zawsze i we wszystko - to jest zarysowanie sytuacji a nie katalog mozliwosci) oraz wskazanie jednego wyjatku od ogolnej zasady dowolnosci.
Powiedzcie, dlaczego banshee moze strzelac we wlasny kombat a nie moglaby strzelac w kombaty, jesli sama nie walczy? I tak mamy tu zlamanie zasady o niestrzelaniu w kombat.
Ze strzelaniem treemana banhee ma tylko tyle wspolnego, ze moze strzelac po marszu i nie musi widziec. Treeman jednak nie moze strzelac w zadna walke (takze swoja) i nie moze tez robic s&s. IMHO roznica dzialania tych jednostek jest wiec znaczaco rozna.
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

szafa@poznan pisze: Co do Bk i kowadła - dla mnie prosta sprawa - skoro maja odpornoc na kowadło, to nie maja bonusu za barding. Wole to drugie. I tak nie gram krasiami ;)
Barding ucinamy osobnym uściśleniem, żeby tak czy siak ograniczał Black Knightom ruch. Uważam, że zgodne z zasadami jest, że kowadlo nie działa na eteryków, a banshee może krzyczeć w walkę wręcz.

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

sorry ale jeżeli trzymamy się zasad to tak
1. nie można strzelać w walkę wręcz chyba że jest jakiś wyjątek
2. wyjątek banshee to to że może strzelać w tą walkę w której jest - wg mnie to jest rekompensata tego że nie ma tych 3 ataków z siła 6 czy 5 tylko swój 1

osobiście też uważam, że na eteryki nie powinny działać żadne czary które je spowalniają, co jest wyraźnie napisane jak w przypadku DA, z tym że komuś się to nie podoba i uważa za zbyt przegięte to już jego sprawa
inna sprawa to taka że zapis z pit of shades należy imho traktować jako niedopatrzenie które może kiedyś jak ASF HE zostanie może poprawione oficjalnie, albo może w 2 edycji druku AB tak jak było z bretką

post luźny i bez cytatów ale chyba tak już zboczyła ta dyskusja z pominięciem obowiązujących tu zasad działu

A i gram WE i lizakami jak coś

adamski_1977
Plewa
Posty: 6

Post autor: adamski_1977 »

I dlatego właśnie wycofałem się z turniejów. Wyjaśnijcie mi proszę dlaczego runa Wraith & Ruin NIE DZIAŁA na eteryków ? Dlaczego mają nie oberwać D6 S4 hitów ? Przecież jest to magiczny efekt działania runy ? Nie spowolni ich to oczywiste, ale dlaczego nie działać ma zupełnie ? Tego mój rozum pojąć nie może.
I po cholerę obcinać barding innymi uściśleniami ? -1 do MV za barding i tyle.
O banshee się nie spieram, bo w sumie zgadzam się z przedmówcami.

adamski_1977
Plewa
Posty: 6

Post autor: adamski_1977 »

war2bone pisze:osobiście też uważam, że na eteryki nie powinny działać żadne czary które je spowalniają, co jest wyraźnie napisane jak w przypadku DA, z tym że komuś się to nie podoba i uważa za zbyt przegięte to już jego sprawa
inna sprawa to taka że zapis z pit of shades należy imho traktować jako niedopatrzenie które może kiedyś jak ASF HE zostanie może poprawione oficjalnie, albo może w 2 edycji druku AB tak jak było z bretką
Jeżeli czar ma tylko efekt spowolonienia/zatrzymania - ok moze nie działać. Ale jeżeli jedna z jego funkcji nie działa to znaczy, że cały nie działa ? Oczywiście gram krasnalami i oczywiście chodzi mi o tą jedną jedyną rune.
O DA nie wypowiadam się, bo to nie ten temat - ale popieram zdecydowanie uscislenia, coś jest odporne na FA to jest i tyle, niezależnie od "materiału" który tenże FA niesie ze sobą - czyli bolce, działa i katapki.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

adamski_1977 pisze:Wyjaśnijcie mi proszę dlaczego runa Wraith & Ruin NIE DZIAŁA na eteryków ? Dlaczego mają nie oberwać D6 S4 hitów ? Przecież jest to magiczny efekt działania runy ? Nie spowolni ich to oczywiste, ale dlaczego nie działać ma zupełnie ? Tego mój rozum pojąć nie może.
Bo tak mają napisane w zasadach, przynajmniej IMO. Równie dobrze mogę pytać "po cholerę Twoja katapulta ma S5, skoro normalna katapulta ma S4?".
I po cholerę obcinać barding innymi uściśleniami ? -1 do MV za barding i tyle.
Bo są wątpliwości, więc trzeba doprecyzować, żeby wszyscy mieli 100% jasności, że za barding na BK jest -1 MV.

Awatar użytkownika
Heinrich
Kradziej
Posty: 969
Lokalizacja: TKF GRYF - Tczew
Kontakt:

Post autor: Heinrich »

Co do Banshee to ja rozumiem z tego cytatu, że działa jak dawniej. Jak nie jest związana walką to wali po wszytkim co leci, nawet po walczących. A jak walczy to może walić tylko po tych z którymi walczy. Czyli po staremu.

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

adamski_1977 pisze: Jeżeli czar ma tylko efekt spowolonienia/zatrzymania - ok moze nie działać. Ale jeżeli jedna z jego funkcji nie działa to znaczy, że cały nie działa ? Oczywiście gram krasnalami i oczywiście chodzi mi o tą jedną jedyną rune.
Barbarossa pisze:
5) Eterycy - Mają następujący zagmatwany i spieprzony (odnośnik do czaru z poprzedniej edycji) przepis:

„Ethereal creatures (...) are never affected by any special rule, spell or item that would otherwise reduce their movement or stop them moving completely (such as the Pit of Shades spell, for example).”


Dla mnie kluczowe jest tutaj słowo „otherwise”, czytam to tak: Na eteryczne stwory nigdy nie działają specjalne zasady, czaru lub przedmioty które, gdyby działały, ograniczałyby ich ruch lub w ogóle powstrzymywałyby je od ruchu.

Podpiera to podany przykład z poprzedniej edycji, czyli pit of shades, który miał działanie mieszane – pół krzywdzące, pół spowalniające (obecny pit of shades tylko krzywdzi).
na LS przegłosowali na razie, że zadaje obrażenia, nie wiem czy to już jest ostateczne głosowanie ale chyba tak więc na razie wychodzi na twoim,

osobiście popieram Barbarosse w tym temacie rękami i nogami

adamski_1977
Plewa
Posty: 6

Post autor: adamski_1977 »

Przecież zasada bardnigu nie zmieniła się wraz z wejściem do gry eteralnych koników dla BK :).
W zasdach mają napisane: they are never affected by any special rule, spell or item that would otherwise reduce their movment or stop them moving completely. Nie ma nigdzie w zasadach, ze jednostka jest odporna na WSZYSTKIE efekty danego czaru/przedmiotu/efektu, a jedynie ma odporność na spowolnienie.
Runa zadaje D6 S4 hits oraz spowalnia. W opisie działania runy nie jest napisane, że SPOWOLNIONE jednostki dostają trafienia.
Jak rozumiem jest to dyskusja czysto akademicka nad logiką budowy zdań i zasad ;)

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

If engaged in combat, a Tomb Banshee
may only target a unit that she is in contact with.
Jak na mnie to wszystko wyjasnia - jest w combacie - ok, moze krzyczec w to z czym jest w combacie, zadnej innej sytuacji wrzasku w combat nie ma.
Barding ucinamy osobnym uściśleniem, żeby tak czy siak ograniczał Black Knightom ruch. Uważam, że zgodne z zasadami jest, że kowadlo nie działa na eteryków, a banshee może krzyczeć w walkę wręcz.
Rażąca niekonsekwencja.

Efekt spowalniania z kowadła nie, efekt hitów z kowadła nie.

Efekt spowalniania z bardingu tak, efekt save`a z bardingu tak.

Tak byc nie może bo to niespójne.

A czar nurgla obniżający mv, ws i bs? Obniża tylko mv, czy nic?

Zaraz zagalopujemy sie w wyjątki i bezie gnój...

Prosty zapis: "ograniczanie ruchu na nich nie działa, wzystko inne tak" to jedyna sensowna odpowiedz.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

adamski_1977 pisze: they are never affected by any special rule, spell or item that would otherwise reduce their movement or stop them moving completely.
Czyli tłumacząc na polski: Nigdy nie działa na nich żaden czar, specjalna zasada ani przedmiot, która, w przeciwnym wypadku (gdyby działała) , ograniczałaby ich ruch lub zatrzymywała ich całkowicie (np. czar pit of shades).

Różnie z tym można rules lawyerować, ale dla mnie jest to mimo wszystko dość jednoznaczne.

@Szafa - przepraszam, ale w kwestii Tomb Banshee robicie po prostu babola. Podtrzymuję swoją propozycję - z przyjemnością założę się o 100 złotych, że wg FAQa GW krzyk banshee będzie działał na walkę wręcz. Bo to specjalny atak, który działa na wszystkie jednostki w promieniu 8", nawet te będące w walce wręcz z Banshee, i nie podlega żadnym ograniczeniom.

Zakładasz się, czy nie masz cojones?

A w kwestii bardingów na BK - jestem za utrzymaniem ograniczeń bardingu dla BK, bo wydaje mi się, że intencją twórcy nie było tak dziwne nagięcie zasad. To wszystko. Moim zdaniem nie ma żadnej niespójności ani niekonsekwencji w odniesieniu do kowadła.

Piotrax
Kradziej
Posty: 987
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Piotrax »

A ja mam pytanie o Battle Standard. Jest do niego przypis (str 33). Jest tam napisane, że BS w 12" obniża sypanie o 1.

Kod: Zaznacz cały

Exemple: A unit of Skeletons loses a combat by three. They should lose three Skeletons, but the battle Standard is 12" of the ubit, so they will only lose two models.
Z tego co zrozumiałem to obniza o 1 sypanie po wyniku kombatu. Czyli BSB daje jeden do kombatu sam z siebie i jeszcze obniża sypanie. tak to rozumiem. Ale mam watpliwości. Wytłumaczy ktoś? :?


Jak znajde coś jeszcze to napiszę :)

EDIT: Znalazłem coś. str 43, unholy Lodestone. Daje dodatkowy wound do efektu inwokacji. Jest przypisek że na "vampire units" to nie działa. Czyli ne działa na vampiry, kołcza, vargulfa i Kob. Na cała reszte działa? (BK, GG itp :) )

adamski_1977
Plewa
Posty: 6

Post autor: adamski_1977 »

W kwestii banshee - zgadzam sie z Barbarossa
w kwestii bardingu również, w końcu nie jest obowiązkowy tylko dodatkowo płatny.
Co do kowadełka - wiem Barb, że masz wykształcenie i wszelkie podstawy do WŁAŚCIWEGO tłumaczenia na język ojczysty anglojęzycznych tekstów. I Twoje tłumaczenie, niestety, coraz bardziej do mnie dociera, aczkolwiek nie przekonuje w 100%. Na szczescie, grając z kolegami, nie musimy stosowac usciśleń.

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Czyli krzyk banshee działa dokładnie tam samo jak coruscation of energy pod względem "targeting restrictions".

adamski_1977
Plewa
Posty: 6

Post autor: adamski_1977 »

Piotrax pisze:A ja mam pytanie o Battle Standard. Jest do niego przypis (str 33). Jest tam napisane, że BS w 12" obniża sypanie o 1.

Kod: Zaznacz cały

Exemple: A unit of Skeletons loses a combat by three. They should lose three Skeletons, but the battle Standard is 12" of the ubit, so they will only lose two models.
Z tego co zrozumiałem to obniza o 1 sypanie po wyniku kombatu. Czyli BSB daje jeden do kombatu sam z siebie i jeszcze obniża sypanie. tak to rozumiem. Ale mam watpliwości. Wytłumaczy ktoś? :?


Jak znajde coś jeszcze to napiszę :)

EDIT: Znalazłem coś. str 43, unholy Lodestone. Daje dodatkowy wound do efektu inwokacji. Jest przypisek że na "vampire units" to nie działa. Czyli ne działa na vampiry, kołcza, vargulfa i Kob. Na cała reszte działa? (BK, GG itp :) )
Dokładnie tak. BSB dodaje +1 do CCR walki, w której bierze udział. Dodatkowo powoduje obniżenie o 1 ran, które sa efektem sypania sie jednostki po przegranej walce.
Przedmiot nie działa na jednostki posiadające zasade Vampire.

Awatar użytkownika
Izwor
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Izwor »

Mam pytanko... czemu w głosowaniu LS Corps Cart jest rozpatrywany jako monster?
Przecież w AB jest napisane, że "The corps cart is strange creation, not truly a chariot or creature. In game terms, the Corps Cart moves and fights as a moster."
Z tego nie wynika, że tak jak monstery nie może dołączyć się do oddziału, chyba, że jest mountem dla nekromanty. Dopisek o dołączaniu się mosterów do oddziałów jest w RB w akapicie "the monster model" (którym CC nie jest), a nie "moving monster", który to akapit dotyczy CC.

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

HALO!!!
Ale barding nie spowalnia odziału!

on obniża wartość movement o 1...

odział jest spowolniony np. cieżkim terem, czy efektem earthshaker'a
czasem efektem czaru (wide howler wind itp...)

nikt mnie nie przekona że jest inaczej...

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Barding ucinamy osobnym uściśleniem, żeby tak czy siak ograniczał Black Knightom ruch. Uważam, że zgodne z zasadami jest, że kowadlo nie działa na eteryków, a banshee może krzyczeć w walkę wręcz.
Tu w ogóle nie możemy dojść do porozumienia, bo dla mnie barding nie ma prawa spowalniać BK (bo nic ich nie spowalnia), ale na tym się kończy. Reszta zasad jak najbardziej działa (hity z kowadła, +1 AS za barding etc.).
HALO!!!
Ale barding nie spowalnia odziału!

on obniża wartość movement o 1...
I co z tego? Nie dość, że wniosek logicznie trochę kuleje, to jeszcze, to jeszcze w świetle zasad nie ma najmniejszego znaczenia
ETHEREAL MOVEMENT
Ethereal creatures treat all terrain as open terrain for the purposes of movement. They may not finish their movement inside impassable terrain. They are also never affected by any special rule, spell or item that would reduce their movement or stop them moving completely (such as the pit of shades spell, for example).
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

hej!

z kumplem z klubu dzis analizowalismy nowe uscislenia i nasuwaja nam sie takie sprawy:

- czemu chcecie wsadzac CorpseCart (czy jak mu tam) do oddzialu? przeciez to monster..nawet jak siedzi na nim nekromanta...?

- byla propozycja uscislenia ze bohater na hellsrteadzie nie mzoe leciec bedac w oddziale (chyba z niej zrezygnowaliscie) ...bo zasady jazno mowia ze modele latajace maja miec kwardatowe podstawki i sa pojedynczymi modelami...przynajmniej tak rozumiemy RB...

- Barding a Black Knights... w 6 ed barding spowalnial wratha an koniu...green knighta nie spowalnia bo ma bretonska zasade...czy nie powinnismy tego przyjac przez analogie, bez glosowania LS? ;)

no offence (jak ostatnio..)... poprostu chcemy wyjasnic sprawe...

pozdro

Gobo

ps. najlepiej niech odpowie ktos z LS.. ;)

Zablokowany