Strrzelanie Po zebraniu sie

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Strrzelanie Po zebraniu sie

Post autor: Shino »

Jak to w koncu jest. Czy odzial po zebraniu sie moze strzelic (tu odpowiedz jest raczej prosta... nie moze) ale czy pojedynczy model/rydwan/monster moze po zebraniu sie strzelic? i dlaczeg nie :)

Awatar użytkownika
szafa@poznan
Rulzdaemon
Posty: 2099

Post autor: szafa@poznan »

A dlaczego tak? Ogólna zasada - po zebranie nie strzelasz. Nie mam RB pod ręka ale chyba coś takiego jest ;)

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Ogólna zasada jest taka, że jednostka wykonuje reform jak tylko uda się jej test zebrania się.
Zaś w reform jasno stoi, że może go wykonać 'unit of troops'.
Czy bohater/rydwan/monster (ba, nawet skirmisherzy) wykonuje reform?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

szafa@poznan pisze:A dlaczego tak? Ogólna zasada - po zebranie nie strzelasz. Nie mam RB pod ręka ale chyba coś takiego jest ;)
bardzo mozliwe, ze jest... mozesz mi wskazac gdzie bo jakos jej nie moge znalezc? ;)

Awatar użytkownika
slonkutno
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 169
Lokalizacja: LOCH Kutno

Post autor: slonkutno »

W polskim RB w reorganizacji jest tak: " Jednostka, ktora reorganizuje szyki.......(bla bla bla) Co wiecej, jednostka taka nie moze w tej turze strzelac z broni zasiegowej...."
mamo, dostalem dzisiaj trzy szostki z religii ;]

Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ale co to ma wspólnego z zadanym przeze mnie pytaniem?

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

mam wrazenie ze ktos szuka dziury w calym...tylko fast moze strzelic po zebraniu sie reszta nie...pojedynczy heros rydwan czy co tam jeszcze jest traktowane jako "unit"
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Semi pisze:mam wrazenie ze ktos szuka dziury w calym...tylko fast moze strzelic po zebraniu sie reszta nie...pojedynczy heros rydwan czy co tam jeszcze jest traktowane jako "unit"
chyba single unit... a jest cos napisane o mozliwosci zrobienia reforma przez takowych. nadla czekam na odpowiedz z podana strona na ktorej moge znalezc poparcie waszej tezy...

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Shino pisze:
Semi pisze:mam wrazenie ze ktos szuka dziury w calym...tylko fast moze strzelic po zebraniu sie reszta nie...pojedynczy heros rydwan czy co tam jeszcze jest traktowane jako "unit"
chyba single unit... a jest cos napisane o mozliwosci zrobienia reforma przez takowych. nadla czekam na odpowiedz z podana strona na ktorej moge znalezc poparcie waszej tezy...
porusz temat na LS jak jest dla Ciebie taki palacy ;-)
rozstrzyganie co autorzy doklanie mieli na mysli piszac zasady zbierania sie jest bezsensowne.. czy rydwan to tez unit.. i czy moze robic reforma...

a Tobie najwyrazniej znów sie nudzi domu.

pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

jest palace bo ostatnio mialem taka sytuacje i nie bylem w stanie udowodnic swojej racji. I mam nadzieje, ze ktos z ls sie tu pokaze i wypowie w tej kwestii bo imo na prawde moze byc prblem z tym na najblizszyc turniejach... :)

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Weź sobie Shino nie rób jaj bo Twoje podejście do tematu powoduje, że smok po zebraniu może latać.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Shino pisze:jest palace bo ostatnio mialem taka sytuacje i nie bylem w stanie udowodnic swojej racji. I mam nadzieje, ze ktos z ls sie tu pokaze i wypowie w tej kwestii bo imo na prawde moze byc prblem z tym na najblizszyc turniejach... :)

1 – Compulsory reform after rally. P 10.
2 - pg 14: "A unit that reforms cannot move that turn because it takes an entire movement phase to reform."
Rydwany, monstery, zużywają cały ruch na reform = nie mogą strzelać.



Jedyny wyjątek od tej zasady – fsat cav.
Feigned Flight rule p. 70: A unit of fast cavalry that chooses to flee as a charge reaction and subsequently rallies at the beginning of their next turn may reform as normal...


Masz, kurde mać, problemy filozoficzne na forum KZ? Zadaj na sędziówce. Mamy tu cię odgrzebywać?
Nie przejmuj się, że nie mogłeś udowodnić na turnieju, ja kiedyś nie mogłem udowodnić, że mogę ruszyć się kusznikami DE i strzelić.

Zamykam.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Zablokowany