To OTHERWISE jest dla Polaków trudne do wyczajenia i przez to im się nieco rozmywa znaczenie.MUKER pisze:Pewnie i tak już za późno, ale moja żonka jest Anglistką i dałem jej do przetłumaczenia fragment o eterykach. No i potwierdza, że z konstrukcji zdania jasno wynika, że nie działa cały czar/efekt, który między innymi oddział spowalnia.
Nowe VC - problemy
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Dodam swoje dwa grosze w kwestii bardingu.
Zgodnie z RAW rycerze stosują tylko zasadę eteryczności do ruchu. Co zatem idzie ta zasada ma zastosowanie tylko w fazie ruchu. Barding zatem w tej fazie nie powinien działać (bo spowalnia). Gdy przechodzimy do fazy cc to już nie są w żaden sposób eteryczne czyli -1sv jest.
Jestem w 100% pewien, że to jest zgodne z RAW i jednocześnie w 100% pewien, że nie to miał głąb autor na myśli.
Zgodnie z RAW rycerze stosują tylko zasadę eteryczności do ruchu. Co zatem idzie ta zasada ma zastosowanie tylko w fazie ruchu. Barding zatem w tej fazie nie powinien działać (bo spowalnia). Gdy przechodzimy do fazy cc to już nie są w żaden sposób eteryczne czyli -1sv jest.
Jestem w 100% pewien, że to jest zgodne z RAW i jednocześnie w 100% pewien, że nie to miał głąb autor na myśli.
Skoro nie akceptujesz wyjasnienia wg zasad, to daje wyjasnienie wedlug fluffu:Grichalk pisze:Runa z kowadła W&R zadaje k6 (2k6) magicznych trafień o sile 4. Nie wmówicie mi, że coś co można zranić tylko atakiem magicznym, nagle staje sie na niego odporne, tylko dlatego, że dodatkowym efektem jest spowolnienie. Jednostka taka obrywa swoje, ale dodatkowy efekt nie ma na nią wpływu. Jak dalej będziecie tak kombinować, to okaże sie że duchy można tylko pokonać, poprzez rozsypanie ich w cc.
Kowadelko magicznie porusza ziemie (jesli mnie pameic nie myli, to runa ziemii, prawda?)pod oddzialami. Skutkiem tego jest i spowolnienie i obrazenia zadawne oddzialowi, ktory sie chwieje, przewraca, wpada w dziury, itd. .Duchy leca nad ziemia i zadne trzesienie ziemii nie ma na nie wplywu. Dlatego tez, ani nie sa spowolnione, ani nie dostaja obrazen.
Przyznasz, ze logiczne?
czyli robiąc reakcję "stand and shoot" mają gorszego save niż gdy strzelam do nich w fazie strzelania?Varden pisze:Dodam swoje dwa grosze w kwestii bardingu.
Zgodnie z RAW rycerze stosują tylko zasadę eteryczności do ruchu. Co zatem idzie ta zasada ma zastosowanie tylko w fazie ruchu. Barding zatem w tej fazie nie powinien działać (bo spowalnia). Gdy przechodzimy do fazy cc to już nie są w żaden sposób eteryczne czyli -1sv jest.
Jestem w 100% pewien, że to jest zgodne z RAW i jednocześnie w 100% pewien, że nie to miał głąb autor na myśli.
Czemu nie??Jedy Knight pisze:Nie.Izwor pisze:Jest to "mała" nieścisłość.
Sformułowanie takie same, a wg LS działania różne (raz musi, raz może)
Prosiłbym o argument albo odesłanie do jakiegoś źródła.
<edit>
Poczytałem jeszcze raz dokładnie całą dyskusję LS... przy swojej interpretacji już się nie upieram.
LS zna się na tym zapewne lepiej...
Ostatnio zmieniony 11 mar 2008, o 14:59 przez Izwor, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszyscy podali swoje argumenty i powtarzają w kółko to samo. LS to nie banda idiotów lobbująca swoje własne armie, tylko grupa ludzi znająca się na zasadach jak mało kto. Gdyby chociaż połowa z was przeczytała kilka dyskusji na temat VC na forum LS, to nie musielibyście spamować po czterdzieści razy argumenty które LS już wałkowała.
Największą wartością uściśleń jest to, że SĄ, a nie to, czy wszystkim się podobają. Ja też gram VC i chciałbym mieć 8M na kawie i eteryków odpornych na kowadło, ale widząc, że już wszystkie argumenty padły i ludzie lepsi w te klocki ode mnie zadecydowali tak, a nie inaczej po prostu przyjmuje i na turniejach się stosuje.
Ile można w kółko wałkować to samo. Macie nowe argumenty to mówcie, a nie pytacie jak małe dziecko "a dlaczego?".
Największą wartością uściśleń jest to, że SĄ, a nie to, czy wszystkim się podobają. Ja też gram VC i chciałbym mieć 8M na kawie i eteryków odpornych na kowadło, ale widząc, że już wszystkie argumenty padły i ludzie lepsi w te klocki ode mnie zadecydowali tak, a nie inaczej po prostu przyjmuje i na turniejach się stosuje.
Ile można w kółko wałkować to samo. Macie nowe argumenty to mówcie, a nie pytacie jak małe dziecko "a dlaczego?".
ewentualna opcja nr 4:Barbarossa na LS pisze:Dobra, super.
Został jeszcze Helm of Commandment, bo nie ma jasności, jak ma to być uściślone. Po wstępnym głosowaniu widzę trzy opcje:
a) WS przekazywany przez Helm of Commandment jest modyfikowany wyłacznie przez czynniki oddziaływujące na wlaściciela przedmiotu
b) WS przekazywany przez Helm of Commandment jest modyfikowany wyłącznie przez czynniki oddziaływujące na oddział, który go wykorzystuje
c) WS przekazywane przez Helm of Commandment jest modyfikowany zarówno przez modyfikatory oddziaływujące na właściciela przedmiotu, jak i te oddziaływujące na oddział.
d) WS przekazywane przez Helm of Commandment jest modyfikowany przez modyfikatory oddziaływujące na właściciela przedmiotu ALBO te oddziaływujące na oddział.
Bierzemy zawsze modyfikator bardziej niekorzystny dla VC lub wymysla sie inna regule wyboru (np wybiera gracz VC).
pozdrawiam
A ja bym śmiało uwzględniał wszystkie modyfikatory. Gracze muszą sie nauczyć że coś za coś i nie można bezkarnie łączyć przedmiotów które jakoś tam negatywnie na siebie oddziaływują. Przecież jak ktoś weźmie HoC to nie musi brać pancerza, który daje -3 do WS, prawda?
Jeśli chodzi o barding na Black Khightach to moje podejrzenie co do intencji autorów jest takie, że ruch BK nie jest spowalniany przez wszelkie wrogie i terenowe akcje. Natomiast barding jest opcją z wyboru gracza. Przecież zawsze można wystawić BK bez bardingów, w czym problem? Jeszcze żeby obowiazkowe, ale nie są. Decyzja gracza czy woli lepszy save a wolniejszy ruch, i tyle.
Jeśli chodzi o barding na Black Khightach to moje podejrzenie co do intencji autorów jest takie, że ruch BK nie jest spowalniany przez wszelkie wrogie i terenowe akcje. Natomiast barding jest opcją z wyboru gracza. Przecież zawsze można wystawić BK bez bardingów, w czym problem? Jeszcze żeby obowiazkowe, ale nie są. Decyzja gracza czy woli lepszy save a wolniejszy ruch, i tyle.
The most important rule!
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Lizardmen, Bretonnia, High Elves
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Lizardmen, Bretonnia, High Elves
Ja natomiast mam nowe argumenty odnosnie wszystkich kwestii problematycznych w nowych wampirach: jesli powstana jakiekolwiek watpliwosci, nalezy je rozwiazywac na niekorzysc gracza VC, bo to armia mocna i tak jak rok temu imprerium, trzeba ja przytemperowac na kazdym froncie
PS. Tez uwazam ze barging nie spowalnia teraz BK.
PPS. Gram tez Wampirami
PS. Tez uwazam ze barging nie spowalnia teraz BK.
PPS. Gram tez Wampirami
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Acha, a zasady są nie po to, żeby uczyć graczy czegokolwiek, tylko mają być spójne i sensowne.
Moim zdaniem cały system przekazywania LD przez generała (analogia do HoC) opiera się na używaniu wartości generała, która nie jest modyfikowana lokalnie, a na generale.
Tzn jeśli na przykład masz generała z Ld 9 i gobliny z Ld 5 w okolicy, to gobliny muszą zdawać testy Ld na wartości generała.
Jeśli gobliny te są w pobliżu wampira z aurą -1 LD, to i tak rzucają test terroru na 9, bo ta aura dotyczy ich wartości Ld, nie generalskiej. Dlatego właśnie przy 80% zasad dotyczących testów liderki (np. break test, muzyk, itd.) jest napisane, że modyfikatory dotyczą testu, który ma zdać jednostka - a NIE wartości LD.
Mi się te zasady zawsze wydawały proste i klarowne, a zasady wydawane przez GW w tej kwestii - bardzo precyzyjne. Ale chyba tylko ja zwrócilem na to uwagę...
Tak naprawdę to uściślenie nie jest bardzo istotne - choć hełm będzie chyba w każdej armii VC, modyfikatory WS nie są aż tak częste, żeby miało to jakieś gigantyczne znaczenie. Nawet w połaczeniu ze zbroją +1 T.
Dla mnie bardziej liczy się jasne określenie, na jakich zasadach używa się współczynnika innego modelu. I naprawdę nie podoba mi się opcja podwójnych modyfikatorów. Pomijając fakt, że jest to czysty wymysł niepodparty jakąkolwiek zasadą ani nawet próbą naciągnięcia zasady... Ale np. gobliny z mojego przykładu musiałyby wedle takiej interpretacji zdawać test na 8. A nawet na 7, jeśli generał również znajdowałby się w zasięgu aury. Oczywiście więc trzeba by dopisać jeszcze jedno uściślenie, że modyfikator z jednego źródła stosuje się w takim wypadku tylko raz, ale mam niejasne wrażenie, że to jest pchanie się w polhammer najczystszej wody i pisanie własnych rulebooków.
I tyle w tej kwestii.
Moim zdaniem cały system przekazywania LD przez generała (analogia do HoC) opiera się na używaniu wartości generała, która nie jest modyfikowana lokalnie, a na generale.
Tzn jeśli na przykład masz generała z Ld 9 i gobliny z Ld 5 w okolicy, to gobliny muszą zdawać testy Ld na wartości generała.
Jeśli gobliny te są w pobliżu wampira z aurą -1 LD, to i tak rzucają test terroru na 9, bo ta aura dotyczy ich wartości Ld, nie generalskiej. Dlatego właśnie przy 80% zasad dotyczących testów liderki (np. break test, muzyk, itd.) jest napisane, że modyfikatory dotyczą testu, który ma zdać jednostka - a NIE wartości LD.
Mi się te zasady zawsze wydawały proste i klarowne, a zasady wydawane przez GW w tej kwestii - bardzo precyzyjne. Ale chyba tylko ja zwrócilem na to uwagę...
Tak naprawdę to uściślenie nie jest bardzo istotne - choć hełm będzie chyba w każdej armii VC, modyfikatory WS nie są aż tak częste, żeby miało to jakieś gigantyczne znaczenie. Nawet w połaczeniu ze zbroją +1 T.
Dla mnie bardziej liczy się jasne określenie, na jakich zasadach używa się współczynnika innego modelu. I naprawdę nie podoba mi się opcja podwójnych modyfikatorów. Pomijając fakt, że jest to czysty wymysł niepodparty jakąkolwiek zasadą ani nawet próbą naciągnięcia zasady... Ale np. gobliny z mojego przykładu musiałyby wedle takiej interpretacji zdawać test na 8. A nawet na 7, jeśli generał również znajdowałby się w zasięgu aury. Oczywiście więc trzeba by dopisać jeszcze jedno uściślenie, że modyfikator z jednego źródła stosuje się w takim wypadku tylko raz, ale mam niejasne wrażenie, że to jest pchanie się w polhammer najczystszej wody i pisanie własnych rulebooków.
I tyle w tej kwestii.
Moim zdaniem Barbie każdy modyfikator dotyczący cechy powinien być brany raz, ale jak u generala tak i oddziału:
Analogicznie do generała:
Generał, ld 8
Gobliny w 12" i walczące z demonetkami -> ld7, 8, które daje im generał-1 za demonetki
Jezeli generał doszarzuje do combata i dostanie -1 to gobbosy i tak zdaja na 7.
Natomiast, jeżeli generał ma zbroje -3 ws, to przekazuje 4, które może być modyfikowane przez inne czynniki (np sopocrific musk, i wtedy masz ws2)
Analogicznie do generała:
Generał, ld 8
Gobliny w 12" i walczące z demonetkami -> ld7, 8, które daje im generał-1 za demonetki
Jezeli generał doszarzuje do combata i dostanie -1 to gobbosy i tak zdaja na 7.
Natomiast, jeżeli generał ma zbroje -3 ws, to przekazuje 4, które może być modyfikowane przez inne czynniki (np sopocrific musk, i wtedy masz ws2)
Ostatnio zmieniony 11 mar 2008, o 18:22 przez trikk, łącznie zmieniany 1 raz.
No dokładnie popieram dwójkę przedmówców.
Zbroja w moim odczuciu miała modyfikować staty wampira na podobnej zasadzie jak w zeszłej edycji działały niektóre bloodliny.
Tak więc jeśli taki koleś ma Hełm i przekazuje WS to te zmodyfikowane.
Zbroja w moim odczuciu miała modyfikować staty wampira na podobnej zasadzie jak w zeszłej edycji działały niektóre bloodliny.
Tak więc jeśli taki koleś ma Hełm i przekazuje WS to te zmodyfikowane.
Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
@ Barb
Hmmm dziwne, to przez analogię z Gobasami, wychodzi tak sytuacja:
na oddział rzucony jest doom and darkness (-3 do ld), a np. panikę zdają sobie na generalskim ld10 (powiedzmy) zamiast 10-3=7 ???
Powtórze pytanie co do Avatar of Death:
są 2 opcje uzbrojenia czy 3 ??
GW /// HW, Sh /// 2xHW
albo
GW, HW, Sh /// 2xHW
Hmmm dziwne, to przez analogię z Gobasami, wychodzi tak sytuacja:
na oddział rzucony jest doom and darkness (-3 do ld), a np. panikę zdają sobie na generalskim ld10 (powiedzmy) zamiast 10-3=7 ???
Powtórze pytanie co do Avatar of Death:
są 2 opcje uzbrojenia czy 3 ??
GW /// HW, Sh /// 2xHW
albo
GW, HW, Sh /// 2xHW
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!
Dokładnie! Moze w końcu mój generał w chaosie do czegoś by się przydał oprócz dawania 100 vp po smierci przeciwnikowiMUKER pisze:@ Barb
Hmmm dziwne, to przez analogię z Gobasami, wychodzi tak sytuacja:
na oddział rzucony jest doom and darkness (-3 do ld), a np. panikę zdają sobie na generalskim ld10 (powiedzmy) zamiast 10-3=7 ???
zgadzam sie z trikk-iem. inaczej zdolnosc demonetek wogole by nie dzialala... bo zawsze bralbys ld gienka i nic...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
No i właśnie dlatego się wkurzam, jak ludzie cytują zasady, których nie przeczytali.
Więc przeczytajcie sobie panowie zasady do doom and darkness. Moim zdaniem właśnie dlatego są tak sformułowane, że LD generała i LD oddziału są traktowane rozłącznie, a proste "-3 do LD" nie obejmowałoby sytuacji, w której generał daje liderkę oddziałowi.
Teraz przeczytajcie zasady do brejków, muzyków - wszystkie są tak sformułowane, żeby modyfikować TEST LD, a nie WARTOŚĆ LD, dokładnie dlatego, że WARTOŚĆ LD może być w battlu przekazywana z figurki na figurkę.
A Avatar daje trzy opcje uzbrojenia IMO:
HA+GW
HA + HW + SHIELD
HA + 2xHW
Więc przeczytajcie sobie panowie zasady do doom and darkness. Moim zdaniem właśnie dlatego są tak sformułowane, że LD generała i LD oddziału są traktowane rozłącznie, a proste "-3 do LD" nie obejmowałoby sytuacji, w której generał daje liderkę oddziałowi.
Teraz przeczytajcie zasady do brejków, muzyków - wszystkie są tak sformułowane, żeby modyfikować TEST LD, a nie WARTOŚĆ LD, dokładnie dlatego, że WARTOŚĆ LD może być w battlu przekazywana z figurki na figurkę.
A Avatar daje trzy opcje uzbrojenia IMO:
HA+GW
HA + HW + SHIELD
HA + 2xHW
Barbie:
Aura of Slaanesh:
.... Any enemy unit in base contact with one or more models with the Aura of Slaanesh reduces its LEADERSHIP by -1, to a minimum Leadership VALUE of 2
Cytat odwrotny do twojego, nie Leadership based test, tylko leadership value
Aura of Slaanesh:
.... Any enemy unit in base contact with one or more models with the Aura of Slaanesh reduces its LEADERSHIP by -1, to a minimum Leadership VALUE of 2
Cytat odwrotny do twojego, nie Leadership based test, tylko leadership value