Kolejne VC 2250.

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Kolejne VC 2250.

Post autor: Izo »

Nie zgadzam się, że smok jest marny. Ok, miałem wątpliwości (wiadomo t5), ale postanowiłem spróbować i super zadziałał.


VAMPIRE COUNTS 2250 PTS


Vampire Lord - 725 pts
General, Master of the Black Arts, Dark Acolyte, Summon Creatures of the Night,
The Balefire Spike, Dispel Scroll, Book of Arkhan, Wristbands of Black Gold, +1 Magic Level,
;Zombie Dragon


Przeciw krasnalom w całej bitwie stracił 2(!) rany. Plan jest prosty, w pierwszej turze chowa się za czymś, albo wystawia na jakieś mniejsze strzelanie (np 1 maszyna plus kusze) i wskrzesza baty. W drugiej turze już lata normalnie, bo maszyny są zajęte batami, Varghulfami i biegaczem. Można go leczyć, co jest dużym plusem. No i popchniety wlatuje od boku/tyłu gdzie tylko się wam podoba.


Vampire - 205 pts
BSB, Dark Acolyte, Flayed Hauberk, Talisman of the Lycni, Sword of Might


Nie trzeba komentować. Wolę go w roli maga, bo przy smoku przydaje się dużo kości.

Vampire - 190 pts
Dark Acolyte, Summon Ghouls, Helm of Commandment, Black Periapit


Zwykły czarodziej, wskrzesza na potęgę i daje WS.


10 Crypt Ghouls - 80 pts

11 Crypt Ghouls - 96 pts
Champion

20 Zombies - 80 pts

5 Dire Wolves - 40 pts

5 Dire Wolves - 40 pts


Core: Zombi są bardzo potrzebne, bo nigdy nie ma kiedy ich wskrzeszać, no chyba że ktoś korzysta z sceptre de noirot.


10 Black Knights - 321 pts
Barding, Standard (War Banner)

3 Fell Bats - 60 pts

3 Fell Bats - 60 pts


Special: Brak mi punktów na 3 oddział batów, który bardzo by się przydał - ktoś ma jakieś pomysły?


Varghulf - 175 pts

Varghulf - 175 pts


Total Cost: 2247 pts

Power Dice: 12, Dispel Dice: 6, Dispel Scroll

Models in Army: 72



Zagrałem z Krasnalami i HE. Lord spadł ze smoka w 2 turze przeciw HE od magii (to znaczący problem tej armi - mała ochrona przeciw magiczna). Nie wiem jednak gdzie wpakować drugi scroll. Mimo tego, że smok poszedł lulu, to dzieki popychaczkom i varghulfom zjadłem magów i maszyny (sporo pecha na dispel przeciwnika), a reszta to już była formalność. Boje się trochę armii smokowych, bo mimo dużej liczby kości, jak nie wylosuję popychaczki nikim, to robi się miętko.
Trudno się tym gra, ja jeszcze popełniam błędy spore, ale satysfakcja gwarantowana. Smok jest ok ^^[/i]

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Po kiego grzyba Ci ten smok? Płacisz 275 punktów za coś, co nie będzie uczestniczyć w wielu walkach, bo strach wrzucić do walki z czymkolwiek cięższym takiego generała. I strach wystawiać na maszyny. Do tego nie możesz go schować w jednostce przed czarami. A terror masz z Warghulfów.

Za 275 punktów możesz miec w tej samej armii dodatkowy oddział BK, albo Spirit hosty i jeszcze te fell baty, choć 3x3 to dla mnie przesada. A generał niech lata albo biega samopas. A jak koniecznie musisz mieć smoka, to złóż przynajmniej kozaka do walki wręcz. Nie da się w rozpisce VC miec wszystkiego, jak chcesz mieć i smoka, i silną magie, i jeszcze helm of commandment to się nie dziw, że nie masz na scrolle, a w walce wręcz w gruncie rzeczy nie masz żadnego bohatera, który mógłby przyjmowac challenge od czegoś wrednego.

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Smok mi po 5 ataków z s6, 4 z s7 i wjazdy z dupy. Nie boję się szarżować, bo niby czego miałbym się bać? Jak się nie stykam, to się nie boję, ranki kasuję, rany tłukę, jestem na -1 do hita - jak dla mnie miodzio. Wszystko można wyleczyć, a na "coś wrednego" to w armii wampirów nic nie ma, bo brak porządnego warda i save'a (tylko walach z dread knigthem daje porządną ochronę).
Natomiast masz rację co helm of commandment - raczej go zmienię na scroll, w tym ustawieniu jakoś nie przydał się specjalnie jeszcze ^^
Zresztą to faza testów - pojutrze gram z HE na dużym smoku i zobaczymy.

Drwall
Warzywo
Posty: 11

Post autor: Drwall »

Ja bym dał zamiast tego dark acolyte na lordzie, hate'a, bo wtedy koleś i jego smok zyskuja bardzo dużo

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

ja się zgadzam z Barbem, smok to kiepska inwestycja w walce inne smoki go raczej zjadają(szczególnie jak szarżują) a jacyś lordowie w odziałach kawalerii też dają rade, a p. strzelaniu to WE łucznicy mają już duże szanse wysłac go do domu

ODPOWIEDZ