VC 2250

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

VC 2250

Post autor: thurion »

2 dni temu dotarla do mnie wkoncu ksiazka do VC :) no i postanowilem sobie cos tu zlozyc... generalnie nie sledzilem tematow na forum VC ani tych o zasadach wiec bede wdzieczny za wszelkie uwagi i commenty o ew niepoprawnosci rozpiski

rozpa o taka:
1 Vampire Lord @ 445 Pts
General; Magic Level 3; Necromancy
Flayed Hauberk [25]
Sword of Might [15]
Helm of Commandment [30]
Dispel Scroll [25]
The Arkayne: Master of the Black Arts [50]
The Master: Summon Creatures of the Night [15]
The Bestialle: Flying Horror [30]

1 Vampire @ 185 Pts
Magic Level 1; Great Weapon
The Martialle: Avatar of Death [20]
The Master: Summon Ghouls [15]
Tallisman of Lycni [10]
Dispel Scroll [25]
Black Periapt [15]

1 * Vampire @ 200 Pts
Magic Level 1; Lance; Heavy armour
Balefire Spike [10]
Enchanted Shield [15]
Dispel Scroll [25]
The Courtly: Walking Death [25]
The Martialle: Dread Knight [25]

1 Barded Nightmare @ [0] Pts

1 Wight King @ 145 Pts
Barding; Shield
Sword of Kings [25]
Accursed Armour [25]

1 Skeletal steed @ [0] Pts

10 Crypt Ghouls @ 80 Pts

10 Crypt Ghouls @ 80 Pts

10 Crypt Ghouls @ 80 Pts

5 Dire Wolves @ 58 Pts

1 Doom Wolf @ [10] Pts

6 Black Knights @ 233 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; FCG
War Banner [25]

6 Black Knights @ 253 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; FCG
Banner of the Barrows [45]

4 Fell Bats @ 80 Pts

3 Fell Bats @ 60 Pts

1 Varghulf @ 175 Pts
Bestial Fury [0]

2 Cairn Wraiths @ 175 Pts
Great Weapon

1 Banshee @ [25] Pts

Casting Pool: 9

Dispel Pool: 6

Models in Army: 61


Total Army Cost: 2249
pytania ktore mam od razu:
- czy WS przekazywane na oddzial z wight kingiem powoduje ze mimo modyfikatora od zbroi ma on nadal WS 7 :) czy moze po prostu daje sie 7 i odejmuje potem 3.. czy tez wogle sie nie uwzglednia wplywu helm of commandment?
- lepiej 2 Varghulf czy banshetki, mi sie wydaje ze chyba lepiej tak... ?
- no i pytanie o moce, lepiej na malym wampirku dac przywanie gholi czy fell batow?

gdyby nie wychodzace lada dzien demony to bym se chyba to nawet zebral bo nowe VC mi sie mocno podobaja, ogolnie to kazdy book nowooedycyjny jest fajny, mam nadzieje ze zachowaja ta tendencje przynajmniej do listopada ;)


pzdr !!

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Przekazywany WS wg decyzji listy sędziowskiej ścinają wpierw modyfikatory na wampirze, a potem modyfikatory na beneficjencie.

A ogólnie to takie średnie. Nie ma BSB, nie ma dużego klocka czegokolwiek. Takie nieskoordynowane upychanie punktow w bohaterach i rare'ach. Spoko, pierwsze rozpiski VC tak zazwyczaj wychodzą...

Po tych oddzialach kawy widać, że grasz chaosem :D A VC raczej muszą mieć coś, w czym przeciwnik ugrzęźnie, bo nie mogą dawać flee. Taka "kotwica" w armii.

Z 9 kostek powera (i to bez książki) aż tak wiele nie wskrzesisz, więc raczej creatures niż ghouls. +5 fell batów może zrobić dużą różnicę w trakcie bitwy, 10 ghuli - raczej niewielką.

A ten biegacz z dwurakiem jest w ogóle źle złożony, ani to mag, ani bohater do walki wręcz, strasznie marnie jak za 185 punktów.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Barbarossa pisze:Przekazywany WS wg decyzji listy sędziowskiej ścinają wpierw modyfikatory na wampirze, a potem modyfikatory na beneficjencie.
czyli wychodzi ze wight ma WS 4 suma sumarum tak czy siak si?
Barbarossa pisze: A ogólnie to takie średnie. Nie ma BSB,
mozna zrobic z wighta :)
Barbarossa pisze: nie ma dużego klocka czegokolwiek. .
myslalem nad wskrzeszaniem fell batow wpip :) bo klocka piechoty to ja raczej nigdy w zadnej rozpie zadnej armii nie umieszcze, nie mój styl ;)
Barbarossa pisze: Z 9 kostek powera (i to bez książki) aż tak wiele nie wskrzesisz,
co prawda to prawda...
Barbarossa pisze: A ten biegacz z dwurakiem jest w ogóle źle złożony, ani to mag, ani bohater do walki wręcz, strasznie marnie jak za 185 punktów.
powinien miec hauberka, ale hauberk zajety i jakos nie mialem pomyslu na cos lepszego :) chetnie przeczytam jakies sugestie :wink:

Drwall
Warzywo
Posty: 11

Post autor: Drwall »

thurion pisze:
1 * Vampire @ 200 Pts
Magic Level 1; Lance; Heavy armour
Balefire Spike [10]
Enchanted Shield [15]
Dispel Scroll [25]
The Courtly: Walking Death [25]
The Martialle: Dread Knight [25]
barded nightmare

pzdr !!
Ja bym go zlozyl inaczej. wywal dread knighta i walking death i wstaw +1 magic i HA
Na konia go mozesz wstawic bez mocy, a z enchanted shield bedziesz mial i tak 2+ save. No niestety tracisz na tym walking death ale chociaz koles bedzie czarodziejem.

Ogólnie średnie.

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Pomysł z koniem mi się nie podoba. Skoro enchanted shield można łączyć z hand weaponem i otrzymać 4+ As to pieszy wampir z awatarem, +1 poziomem i książką (oraz bsb) jest moim zdaniem najciekawszym herosem-magiem jakiego się złożyć da. W zależności od sytuacji walczy dwurakiem lub jednorakiem w enchanted shield. S7 wampiry muszą mieć wszędzie gdzie się da ;).

Lepszy drugi varghulf. 2 wraithy i banshee to niewielka siła a dużo punktów. Niby 6 ataków z S5 + krzyk ale relatywnie łatwe do zabicia. Ciągle to za mało ponadto by zagrozić lepszym oddziałom. Moim zdaniem wraithy nabierają sensu w dużej licznie (5+) wraz z dobrą obroną magiczną. Wtedy cięzko im zadać na raz 10 i więcej ran by spadły. Zranionych zaś można leczyć.

Byłby ciekawy pomysł na wight lorda. Wszystko wskazuje jednak na to, że sędziowie zadecydują, że accursed armour modyfikuje WS z hełmu. Moim zdaniem WS hełmu nie powinno być przez nic modyfikowane poza WS samego posiadacza. Ale ja tylko prosty gracz jestem ;).

ODPOWIEDZ